Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tämä turkoosi (sinivihreä, "teal") olohuone-trendi alkoi?

Vierailija
01.09.2021 |

Joko se oli ennen Handmaid's tale-tv-sarjaa vai alkoiko sen myötä? Siinähän Waterfordeilla oli aika turksoosi tai sinivihreä (englannksi teal) olohuone. Tyyliin kuuluu kullanvärisiä yksityiskohtia esim. sisustustarvikkeet ja vaikkapa sohvanjalat. Itse olen havahtunut tähän trendiin vasta äskettäin ja olisi kiinnostavaa tietää miten pitkään se on ollut olemassa eli kannattaako lähteä trendiin mukaan vai alkaako olla jo myöhäistä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No senkus teet tuollaisen olkkarin. En tajua tuollaista trendien perässä juoksemista. Ei voida ostaa/tehdä jotakin itselleen mieleistä kun se ei ole enää muotia. Hoh hoijaa.

Vierailija
2/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No senkus teet tuollaisen olkkarin. En tajua tuollaista trendien perässä juoksemista. Ei voida ostaa/tehdä jotakin itselleen mieleistä kun se ei ole enää muotia. Hoh hoijaa.

Onhan se vähän noloa, kun jos tulee vieraita ja olkkari onkin ihan jonkun 2010-luvun lopun tyyliin sisustettu. Saattaa vieraat kysyä, että "ettekö ole huomanneet, kun vuosikymmen vaihtui jo?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysäri-retroa. Ekoja joissa sitä näkyi oli Titanic, Madonnan Frozen ja iMac ja nyt sitten taas. Ei sen kummempaa.

Vierailija
4/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysäri-retroa. Ekoja joissa sitä näkyi oli Titanic, Madonnan Frozen ja iMac ja nyt sitten taas. Ei sen kummempaa.

Mutta eikö Frozen-videossa kaikki tapahdu ulkona? Oliko siinä sinivihreä olohuone? :D

Vierailija
5/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitahan on ollut Englannissa iät ajat. Siellä ei valkoiset seinät ole vallitseva tyyli.

Vierailija
6/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tollasta 90-luvun puolivälissä.

Vierailija
7/10 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tollasta 90-luvun puolivälissä.

Kun laitoin google-hakuun "mid 1990s living room", niin tuli tosiaan ensimmäiseksi kuvaksi tätä värimaailmaa oleva olohuone. On tosin paljon rönsyilevämpi ja muhkeampi. Ylipäänsä kun katsoo tuolla haulla ysäriolohuoneiden kuvia, niin niissä olkkarit näyttää jotenkin liian täysiltä. Itse tykkään nyt enemmän tästä hillitystä ja pelkistetystä tyylistä siroine kalusteineen.

Vierailija
8/10 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että meidän koti on jotenkin trendikäs?? Handmaid's tailia en ole edes katsonut.

Olohuoneen materiaaleina tammi, vanha patinoitunut puu ja nahka, väreinä kullanruskea, nutrian sävy, turkoosi ja petrooli. Ei yhtään maalarinvalkoista seinää koko talossa.

Itse olen nähnyt näitä sävyjä lehdissä vasta tänävuonna 1-2×

Vierailija
9/10 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, en tiennyt, että turkoosi on muotia! Se on nimittäin mun lempiväri ja sitä löytyy paljon mun kotoa, esim. sohva. Seinät on kyllä valkoset..

Vierailija
10/10 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö Frozen-videossa kaikki tapahdu ulkona? Oliko siinä sinivihreä olohuone? :D

Hah no ei :D mutta silloin tuo väri löi läpi ensi kertaa kaikessa läpi markkinakentän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän