Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen lapsettomuus

Vierailija
29.11.2022 |

Olen aina miettynyt, että minkä takia ihmisten pitää haukkua sitä, joka poikkeaa normista. Itse en halua lapsia tai puolisoa ja sen minulle ihan hyvä ratkaisu. Ei muut ihmiset siitä kärsi tai ei se heihin vaikuta. Joten, minkä ihmeen takia pitää melkein aina hokea, että kyllä se mieli vielä muuttuu, eli haluat lapsen tai puolison? Entä jos ei vaan halua ja on tyytyväinen elämäänsä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun monella on mieli muuttunut joskus 40 v korvilla.

Moni jää ilman suvun jatkumista myös. On vaikea ymmärtää miten jotkut ovat ehdottomia lapsettomuuden suhteen. Olen myös havainnut, että jos kohdalle osuu oikea kumppani, niin silloin yhtäkkiä ollaankin haluamassa lasta vielä vanhemmalla iällä. Kyse ei siis olekaan haluamattomuudesta vaan kumppanin puuttumisesta? Jotkut keksivät myös, että oma lapsuus oli paska, eivätkä koe, että osaisivat itse olla vanhemmaksi sopivia. Herkkiksiä.

Vierailija
2/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme lasta ja ollut aivan hirveä halu saada lapsia. Kolme parasta ystävääni ovat lapsettomia, samoin veljeni vaimonsa kanssa. Tätini on ikisinkku ja moni tuttava myös. Sen ikäisiäkin ovat ettei mitään lapsia ole enää mahdollista saadakaan.

En ole koskaan kysynyt tai kyseenalaistanut heidän valintojaan. Aina meillä on ollut lähipiirissä tuttuja, joilla ei ole ollut lapsia. Osa olleet parisuhteessa ja osa ikisinkkuja. Jokainen päättää itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain meitä haukutaan? Esim lapsiperheet ei saa yhtään lunta tupaa? 

Vierailija
4/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä v it un normista? :D 

Vierailija
5/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se normi on se, että kaikki haluavat puolison tai lapsen. Sitä ei vain kaikki tajua, että kaikki eivät kelpaa parisuhteeseen jne. Sitä paitsi, mitä järkeä on ryhtyä isäksi, kun ei ole edes saanut kunnolla seurustella tai saanut seksiä edes nuorempana.

Vierailija
6/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole kukaan sanonut noin onneksi. Olen sanonut, etten tee lapsia, jos ei tule tunnetta haluta lapsia eikä ole koskaan tullut ja nyt en ole enää lapsentekoiässä. Olen aina tullut lasten kanssa hyvin toimeen enkä siis inhoa lapsia, mutta tunne puuttui saada omia lapsia ja sillä päätin mennä ja ihan oikein tein. 

Vierailija
7/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomat on vielä nippa nappa vähemmistöä. Vela lapsettomuus on yleistynyt vuodesta 2000 lähtien, jolloin osuus oli vielä alle 22 prosenttia. Nyt se rupeaa olemaan 30% 

Mutta kyllä mäkin sitä mieltä olen ettei perheen perustaminen ole enää vuosiin ollut mikään ihanne ja normi. 

Vierailija
8/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella mieli muuttunut. Minulla ei muutu. On se kumma, kun ei saa sterilisaatiota, vaikka maksaisin sen itse. Ikä ei kuulemma riitä. Joutuu miettimään sitä raskautta sitte. Toki onhan tautivaara myös olemassa. Kummaa syrjintää. Kai nyt miehelle voisi sen helposti tehdä.

Vierailija
9/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haukkuva yksilöt ovat niitä jotka katuvat omaa valintaansa jota ei voi enää perua tai muuttaa. 

Ketään elämäänsä tyytyväistä ihmistä ei haittaa se että joku toinen on tyytyväinen elämäänsä eri tavalla. Veloja solvaavat perheelliset saavat minut surulliseksi; heidän lapsiaan käy sääliksi.

Vierailija
10/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella mieli muuttunut. Minulla ei muutu. On se kumma, kun ei saa sterilisaatiota, vaikka maksaisin sen itse. Ikä ei kuulemma riitä. Joutuu miettimään sitä raskautta sitte. Toki onhan tautivaara myös olemassa. Kummaa syrjintää. Kai nyt miehelle voisi sen helposti tehdä.

Ulkomaat.

Vierailija
11/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomat on vielä nippa nappa vähemmistöä. Vela lapsettomuus on yleistynyt vuodesta 2000 lähtien, jolloin osuus oli vielä alle 22 prosenttia. Nyt se rupeaa olemaan 30% 

Mutta kyllä mäkin sitä mieltä olen ettei perheen perustaminen ole enää vuosiin ollut mikään ihanne ja normi. 

Onko se koskaan ollutkaan? Oliko esim sillä tytöllä paljon muuta vaihtoehtoa kun se johonkin taloon naitettiin? 

- vahinko vuodelta -73

Vierailija
12/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en ymmärrä tuota hokemista. Itse en koskaan oma-aloitteisesti ole ottanut esille asiaa, mutta kun nyt on oikein kyselty, tai sitten esim. yrittää parittaa mua jonkun sopivan oloisten kanssa, niin olen sanonut että en halua ollenkaan puolisoa tai lapsia. Ja sitten alkoi tuo jankutus: et ole vaan tavannut oikeaa, kyllä se mieli vielä muuttuu, kyllä sitten kun biologinen kello alkaa tikittää jne. En ymmärrä mitä hyötyä tuollaisen jankuttamisesta on, koska ei kenenkään mieli ainakaan sen seurauksena muutu. Osalla voi toki muuttua elämän aikana spontaanisti, osalla ei. Itse olen jo 48 v. ja miehetön ja lapseton, joten enää ei kukaan jaksa jankuttaa. Olen jo kategoriassa "omituiset vanhatpiiat".

Vierailija
13/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä aloitus ole aika korni vauva.fi -palstalla? Jokaisen teidän vanhemmat on hankkineet lapsia. Katuvatko he? 

Vierailija
14/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se koskaan ollutkaan? Oliko esim sillä tytöllä paljon muuta vaihtoehtoa kun se johonkin taloon naitettiin? 

- vahinko vuodelta -73

Ohis, mutta silloinhan juuri oli normi perustaa perhe kun vaihtoehtoja ei oikeastaan ollut.

Vierailija
15/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä aloitus ole aika korni vauva.fi -palstalla? Jokaisen teidän vanhemmat on hankkineet lapsia. Katuvatko he? 

Puhutaanhan täällä monesta asiasta, mikä ei edes liity vauvoihin. Aina tuo sama että teidänkin vanhemmat. Pitäisikö ollaa velkaa sitte heille. Ei v i t t u

Vierailija
16/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa katuu, mutta tästä aiheesta on alettu vasta hiljalleen puhua ääneen. Tabu se on vieläkin toki.

Vierailija
17/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää, ketä kiinnostaa vanhempien, sukulaisten, kummin kaimojen tai naapurin Reiskan mielipide niinkin isossa päätöksessä kuin onko sinulla lapsia vai ei?! Jos sukulainen on sitä mieltä että lapsia pitää olla, niin eikun hän tekee niin monta kun haluaa.

Vierailija
18/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi päästä eroon siitä normista, että parisuhde, avioliitto, seksielämä, lapset jne. tekevät ihmisen onnelliseksi. Toki monen ne tekee onnelliseksi mutta on muitakin tapoja olla onnellinen. Tällä palstalla häiritsee ne aloitukset miehistä, jotka jäävät ilman naista. Ei se kumppani välttämättä elämästä mitään auvoisaa tee, asia voi olla myös päinvastoin.

Vierailija
19/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapseton ja päivääkään en katunut sitä. Nyt 51v mies. Omaa elämää elän ja tyytyväinen näin. Omia juttuja teen ja matkustelen missä milloinkin. Ei lapset tiellä eikä esteenä elämälle.

Vierailija
20/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonolista kaikki yksitän ei halua lapsia.Mutta älä ota kissa tai koiraa korvaamaan lapsetomuutes.Täytä päiväsi vaan omin tarpeisin,ei ole keneltäkän multa se pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä