Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###MARRASMURUJEN TORSTAI###

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitten eilen illasta enään jaksanutkaan tulla kirjoitteleen,joten laitampa tänään tänne eilisestä juttua.

Kisoissa meni hyvin ja lapset pärjäsit ihan kivasti poika oli toinen juoksussa ja vanhin tyttö oli myös juoksussa toisena ja nuorin tyttö oli pituushypyn ensimmäinen.

Nyt ei siis heittolajit ollu vahvoina lajeina niinkui viime vuonna poika oli raketissa 1 ja tytöt olivat toisena ja kolmantena...

No pää asia että kisoissa oli hauskaa.

Tänään olis sitten lähi kaupungissa hippo kisat ja sinne kai pitäisi myös mennä jos jaksetaan,nimittäin mulle toi eilen iltainen seisominen ei tuntunut kovinkaan kivalta,joten mieluummin jäisin kotio...

Mutta kun anoppi on niin urheilu ihminen että vie melkein vaikka väkisin välillä noita kisoihin...

Mutta kivaahan se vaan on jos lapset tykkää lasten vientiä vastentahtoisesti kilapilemaan en kyllä hyväksy,eli saavat mennä jos haluavat mutta en todellakaan pakota.

Masukki oli hiljainen eilen ja tänään kai sekin väsyi illan seisomiseen,elon merkkejä kyllä tullu muutama hiljainen pyörintä mutta ei muuta ainakaan vielä.

Eiköhän se kunnossa ole joka tapauksessa...

Mutta nyt menen nuorimman kanssa syömään aamupalaa kun äitin pitää istua vieressä että voi syödä aamupalansa,eikä sitä tietystikkään voinut syödä muiden kanssa samaan aikaan kun äiti olis ollut jonkun muunkin vieressä...

Mutta nyt vuoroa muille!

Rv 28+3

Vierailija
2/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa - tuulee viel kivasti, eli ehkä se syksy nyt alkaa ;) (saa tulla tuuppimaan tästä ajatuksesta pitämättömät)

Eilen palailin sieltä Vantaalta, kylläpä olikin rankkaa istua kolme päivää koulutuksessa... Tänään olis työpaikkalääkäri, jolta haen loppuun asti saikkua - meinas eilen tulla muutoinkin - olin menossa laittamaan lasten sängyt kuntoon (lakanat vaihdossa), kun astuin pienen rapun alas tuossa olkkarin/vierashuoneen välissä, ilman minkään väistämistä tai liukastumista vedin sit nilkan ympäri. Rusahdus kävi, ja sattu ihan sikana, mut ei tuo kävelyä ainakaan nyt estä, toivottavasti selvisin säikähdyksellä...

Masukki alkanut harrastamaan mylläystä ihan urakalla, leikkiäkin se pystyy ;), kun kutittelee, niin kivasti tulee monoa...

Mut nyt lähtee laittamaan itseään, et ehtii lekuriin. Sieltä pitää varmaan sit ehtiä käydä työmaallakin ennen isännän töihin lähtöä...

--Mirpa ja masukki rv 28--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältäkin,

Eilen yritti iskeä joku masennus. Illalla oltiin esikoisen kanssa kahdestaan kotona ja itse olisin halunnut vaan maata ja levätä ja tuijottaa telkkaria. Ärsytti äärimmäisen paljon kun tytär ehdotteli koko ajan että: " leikitään kioskia, leikitään littaa, leikitään sitä ja leikitään tätä" . Ei sitten huvittanut yhtään pätkää. Saatiin kuitenkin sopu säilymään jotenkuten. Mutta koska en juuri saanut telkkua katsella iski masennus, että minulla ei minkään aista itsenäisyyttä eikä oikeastaan edes itsemääräämisoikeutta enää omiin tekemisiin. Mäkin haluan joskus vaan olla ja möllöttää. No, tänään lähden kohtapuolin Helsinkiin työmatkalle. Harmi, ettei tullut varattua hotellia yöksi, olisi saanut olla ihan yksin omissa oloissa. Nyt sen sijaan olen ilmottanut meneväni veljelle yöksi, jossa 5-v kummipoika. Ou jee. Ei oikein huvita leikkiä millään H...tin Transformereilla, etenkin kun kummipoika on ärsyttävä ja huonosti käyttäytyvä. (vali vali valia vali....)

Aamulla iski joku kummallinen kipuili alapäähän. Seisoessa oikein sattui ja tuntui, että mahakaveri painaa päätään alaspäin oikein tosi mielessä. Ei tuntunut samalta kuin synnytystä edeltävät supistukset, mutta mikähän lie ollut. Sellainen jatkuva painon tai kivun tunne. Kokemuksia?Töihinkään en päässyt kävelleen vaan piti hypätä bussiin. Sen verran pahalta tuntui. Nyt rupeaa pikkuhiljaa helpottaa kun istuu.

No positiivisiakin asioita: tyttärelle kolmas kuiva yö putkeen. Saa nähdä kauanko tätä luksusta jatkuu.

Eilen jatkoin vauvanvaatteiden pesu-urakkaa. Nyt on melkein kaikki 56-62 senttiset pesty, toppavaatteita lukuunottamatta. Samoin peitot ja vällyt pitää pestä. Harsoliinat ovat joutuneet hukkaan, en ole niihin törmännyt ollenkaaan. Mistähän niitä saisi hankittua? Myydäänkö niitä jossain ihan tavallisissa kaupoissa vai mistähän lähtisi etsimään?

Eipä muuta. Kohta juna-asemalle.

Viljonkka74, 29+2

Vierailija
4/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lännessäkin alkaa jo olla syksyntuntua vaikka aurinko paistaa ja on lämmin, mutta silti vähän kirpee ilma.

Mulla tänään neuvola, jännittää, että miten paljon painoa tullut...En ole nimittäin yhtään säästellyt syömisissä, kunnon ruoka mulle ei maistu ollenkaan, tuntuu että maha tulee välittömästi täyteen mutta mutta suklaata menee sitäkin enemmän (tosi terveellistä!). Sf-mittaan ei varmaan enää taulukot riitä, maha tuntuu niin isolta.

Näinköhän on tyttö tulossa, eka raskaus oli kanssa just tällänen että kaikki makee maistui ja maha kasvoi ja silloin syntyi tyttö. Tokalta olin tosi pieni mahainen ja painokin nousi vain n.10kg koko raskauden aikana (söin kyllä ihan samalla tavalla kun esikoista odottaessa) ja tuloksena oli poika.

Kerron sitten neuvolan jälkeen mitä sanoivat. Nyt pitää jatkaa töitä, työt tosi stressaavassa ja hektisessä vaihteessa, en ymmärrä miten jaksan äitiysloman alkuun asti. Oon nykyisin joka ilta täysin uupunut ja poikki ja kaikki kotityöt jää tekemättä, mies ei niihin oikein osaa tarttua (ainoastaan tiskaa ilman erillistä kehoitusta)...

onna

Vierailija
5/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sairaslomalainen :)

Eilen oli istukkakontrolliultra, ja pikkukaveri oli kiltisti pää alaspäin ja lutkutti peukkua <3 istukkakin nätisti omalla paikallaan. Viime ajat on tuo nukkuminen ollut tosi huonoa ja olen ollut umpiväsynyt. Se taas on poikinut kaikenlaista kipuilua. Lääkäri ehdotti saikkua, joten jäin tänään kotiin. Tarkoitus olis olla kotona loppuviikko (en halunnut jäädä ensi viikoksi vaikka lääkäri sitäkin ehdotti, koska kuitenkin stressaisin työjuttuja sitten kotona) nukkumassa. Eilen kyllä laittelin jo sijaista varten kaappeja ja papereita kuntoon :D

Vauva painaa nyt ultran arvion mukaan 1340 grammaa. Itse ihmettelen, mihin se loppu reilut kaksi kiloa mussa sullotaan, kun maha on jo tosi iso (käyrien yläpuolella reippaasti) ja kireä. Ehkä tämä vielä venyy...Muutenkin olo on aika tukala!

Viljonkka kyseli harsoista: Harsoja saa monestakin paikasta, mutta ostopaikka kannattaa miettiä kyllä sen mukaan, mihin niitä käyttää, Jos harsot ovat vain pulauttelurätteinä, niitä voi hankkia mistä vaan (esim. Anttilassa liinavaatepuolella on, samoin Stockmannilla, ja Eurokankaasta saa ihan metritavarana kangasta). Jos taas haluaa kunnon paksuja vaippaharsoja, niitä löytyy kaikenlaisista ekokaupoista. itse olen tilaillut nettikaupasta nimeltä Pikku-Eero (googleta!) ilman postimaksuja. Sieltä saa myös kivoja kuviollisia harsoja :)

Nyt taidan mennä suihkuun kaikessa rauhassa, kun työtkään eivät odota (paitsi sotkuinen keittiö...).

Allu 29+4

Vierailija
6/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä muilla ollut sellaista repivää/viiltävää kipua alavatsalla. Ei ole supistuksia, ei liitoskipuja eikä mitään muutakaan mitä olen aikaisemmin kokenut. Tietoa mitä tuo on?

Kukahan kyseli siitä painavasta kivusta? Joka tapauksessa, mulla tuli viime raskaudessa sellainen äkillinen painava " kipu" , ei kuitenkaan ollut mikään kauhean kipeä vaan ainoastaan epämiellyttä tunne alavatsalle/alapäähän kun vauva kääntyi pää alaspäin ja pää laskeutui alemmas (sattui juuri olemaan neuvolalääkäri samana päivänä ja hän totesi tunteen johtuneen tästä). En tiedä onko sulla tuo sama mutta mulla näin viimeksi.

Mullekin meinasi iskeä joku blues eilen, olin jotenkin hirmu itkuinen ja surullinen ja tuntui ettei mulla oo koskaan " omaa" aikaa enkä koskaan saa tehdä mitään vain itselleni... Nyt jo vähän helpotti, lapset oli niin mukavia tänä aamuna enkä itsekään ollut enää väsynyt kuten eilen. Sitä omaa aikaahan ei edelleenkään ole ilmestynyt, mutta ehkä sitten joskus...

onna (nyt alan tekemään niitä töitä)

Vierailija
7/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi aamu. Viime yönä nukuttiin koko perhe ja aamulla äiti vain käänsi kylkeään kun mies lähti viemään poikaa päiväkotiin...

Oman ajan puute rassaa täälläkin -tiedossa yksinäinen viikonloppu pojan kanssa (mies poissa) ja tiedän että hetkittäin pinna taas kiristyy. Toisaalta esikoinen ansaitsee kyllä ihan omaa aikaa äidin kanssa, joten koetan taas painaa omat tarpeet taka-alalle =) JA saanhan sitä aikaa esim nyt.

Taidan tehdä tälle päivälle periaatepäätöksen ja olla valittamatta! Enkä tarkoita etten teidän valituksianne jaksaisi kuunnella jos sitä teillä on ;) Antaa tulla vain!

Nyt yritän taas vääntäytyä ulkoilemaan.

Remu ja asukki 27+4

Vierailija
8/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitankin näin piristävästi. Täällä tuskaillaan ummetuksen kanssa. On se kumma kun mikään ei auta. Aina " laiska" vatsani näkyy lopettavansa toiminnan kokonaan raskaana ollessani. Huoh. No se näistä kakkajutuista : D

Esikko menee mummille tänään yöksi ja mieskin on yötä poissa eli ihan A-luokan ilta tiedossa. Pitäisikin hakea jättisäkki namia ja jokin hyvä leffa - ainoa ongelma että ei millään jaksa. Ihmeellistä väsymystä onkin ollut koko viikon ja olen vedellyt huimia 2-3 tunnin päikkäreitä joka päivä. Toivottavasti hb ei ole tippunut.

Väsyneenä iskee sitten vähän bluesin poikasta, eilenkin toljotin itseäni vessan pelistä ja ajatus oli " mitä mä olen taas mennyt tekemään" . Väsyneenä muistaa yösyötöt ja miten pihalla sitä oli todellisuudesta, kun väsymys tuntui niin musertavalta. No, yhden kerran selvitty niin eiköhän sitä toisenkin kerran. Kumma juttu, että kaikista eniten pelkään tuota yörumbaa. Tai no pelkään ja pelkään - ei varsinaisesti pelota mutta kun tietää mitä on edessä niin mietityttää aika paljon.

Jos joku kysyisi pelottaako raskaus, mahdollinen keskonen, synnytys, ponnistus, repeäminen yms. niin vastaus on " ei" , mutta tuo yövalvominen saakin sitten täyden huomion.

Vaan tässäpä tätä vuodatusta, kyllä se aurinko taas huomenna paistaa.

Masuapina 29+4

Vierailija
9/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa toi ärtymykseni on menossa ohi ja toivottavasti ei pian palailekkaan=)! Mies kävi viime yön nukkumassa kotona ja sain sillekkin purettua tunteitani neuvolan epäreiluudesta mua kohtaan niin johan helpotti=)!

Ja tänään mun päivän pelasti sokeri-rastituksen tulokset!!!! Paasto arvo oli 4.9 (täytyy olla alle6), 1h:n arvo 8.1 (alle 10) ja 2h:n arvo oli 8.2 (alle 8.7) elikä se meni siis oikein hyvin, JESSS!!!! Ja niin paljon ku mä sitä pelkäsin=)!

Masukille kuuluu hyvää,kovasti potkutellaan tonne äitin alapäähän (ei kiva...) ja luulen että pää tuntuu tossa rintojen ja navan puolessa välissä,aika hassua...=)! Ja maanantaina olis neuvola-lääkäri,ihan kiva taas pitkästä aikaa mennä kuulemaan,että kuinka ne asiat oikeesti onkaan tuolla jossain.

Mutta aurinkoista päivän jatkoa Murut!

tiitiäinen78 ja nestori 27+6

Vierailija
10/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on täällä vuorostaan kova väsymys. juuri kun mies oli järkänny eilen hääpäivän kunniaksi lapsen mummille yökylään ja oli mukava ilta ravintolaillallisineen ja kotisohvalla leffaa tuijotellessa niin enkös sitten valvonut yöllä monta tuntia ja nyt on karmee ' krapula' . ihan kuin puolen viinilasillisen vaikutus olis moninkertastunu ja kamala olo ja paha maku suussa vaivaa. No ei voi mitään, onneksi on töissä rauhallinen päivä ja mukava muisto eilisestä.

Masuapinako se puheli ummetuksesta. No vaivaa myös täällä ja olenkin vähän harventanu raudansyöntiä kun hb:kin oli noussu ihan mukavasti. Mutta eikös just sitten tänään asiakkaan aikana tullu sellanen olo että monen päivän panttaukset vois tulla just nyt kaikki kerralla ulos - voitte arvata että tuskahiki virtasi viimiset 10 min... Sori ihana avautuminen mutta ehkä joku täällä ymmärtää :)

Ei kai muuta ihmettä täällä, vaavin jytkettä tässä naureskellessa. On muuten ihan eri unirytmissä tänään kun yleensä - johtuuko sitten omasta yöllisestä valvomisesta vai sattumasta - tiedä häntä.

Aura 27+5

Vierailija
11/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun edellisen katkonaisen yön jälkeen sai nukkua rauhassa... Heräsin ekan kerran vasta 5.30 vessaan. Ja kovasti pelkäsin, että poika on varmaan kastellut säkynsä, kun ei ollut käynyt pissalla ollenkaan, mutta eipä vaan ollut :) Hän tuli n.klo 6 sängyn viereen seisomaan ja totesi " Äiti mua taas pelottaa ne piikkiunet...." Alkaa vissiin jo itsekin tajuta, että hänen pitäsi jo keksiä joku muu tekosyy, millä yrittää äitin viereen ;) No, kun oli jo tuon verran kello niin otin pojan kainaloon. Vaan vauva ei tykännyt yhtään, että häntä joku töni (esikoisen selkä oli mun mahaa vasten) ja alkoi sitten potkia isoveljeään... Eihän tuo esikoinen sitä tajunnut, mutta tunsi kai moksut kun kääntelehti ja vääntelehti ja vaihteli asentoa. Pitääpä laittaa muistiin tämä sisarusten eka tappelu :)

Nyt olen sitten koittanut keksiä sellaista tekemistä, jossa selkä ei kipeytyisi. Ruokapöydässä ei voi istua ollenkaan, tässä koneellakin vain koko ajan heiluen ja huojuen. Nukkuakaan ei viitisisi, joten pakko kai siivota... Pesuhuoneen jo porstasin aamupäivällä, nyt pidän vähän taukoa ja sitten keittiön kimppuun. Ja jos vielä jaksais sen jälkeen imuroida. Seisominen olis selällei kaikista parasta, mutta kun se sitten huimaa! Ehkäpä teen iltapäivällä vielä pienen lenkin, kävellessä ei huimaa niin kuin paikallaan seistessä.

Mitenkäs te muut sairaslomalaiset, onko teillä mahdolliset vanhemmat lapset kotona vai hoidossa? Jotenkin _niin_ huono omatunto, että laitoin pojan aamulla miehen matkaan hoitoon... Vaikka toki tiedän, että parempaa hoitoa hän nyt tällä hetkellä saa sieltä kuin minulta, joka ei voi edes syliin nostaa, saati sitten touhuta lattialla tai istua hiekkalaatikon reunalla. Poika siis sen 3v. ikäinen ja aina vauhti päällä. Toisaalta kyllä tiedän, että äiti on hänelle silti se ihanin olento maan päällä... No, jospa tää morkkis menee ohi...

Mutta eipä tässä nyt muuta! Haen kupposen kahvia ja kerään voimia keittiön siivousta varten :)

Marrastoive rv 31+4

Vierailija
12/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh,oli viimein se kauan odotettu käynti.Neiti kasvaa keskikäyrällä ja painoa oli 1300-1400g.Istukka toimi hyvin ja vettä sopivasti. Kohdunkaula napakka ja pituutta peräti 5cm ultralla mitattuna..

Nyt on ensimmäistä kertaa eläissäni oli närästystä makuuasennossa, en varmaan saisi syödä mitään illalla :(

Eipä tässä muuta tällä kertaa.

Jas ja pikkuneiti 29+6

Vierailija
13/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eka masuapina: oletkos kokeillut magnesiumia? se auttaa jumittavaan mahaan ja lisäksi vähentää suonenvetoja ja suppareita. mä jaksan tästä aina jankuttaa mutta se on sellanen ihmelääke ja erityisen hyvin käy raskaana oleville.. sairaalassakin sitä syötetään ummetukseen ja suppareihin.

eilen soitti lääkäri ja sanoi että koepala vastaukset siitä jalasta tulivat- ei syöpään viittavaa. :-)

appiukko on ollut meillä pari päivää alakertaa remppaamassa ja pauke vaan käy.

mahassa voidaan ilmeisesti hyvin. kasvukipuja on karmeesti- siis tuntuu että kohdunkannattimet repee välillä. ihan itkettää kun sattuu. supistuksia on ollut jonkin verran ja se mikä nyt huolestuttaa niin todella kovat vihlaisut kohdunkaulalla. alkavat pystyasennossa- eli taitaa siellä kovilla alapää olla. tiiviisti makailen siis. huomenna on taas yksi etappi täynnä- viikko 30. ja sitten vaan päivä kerrallaan sinne 32 asti....

mom rv29+6

Vierailija
14/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitiäiselle onnittelut sokerirasituksen läpäisemisestä! Sen verta pitää ihmetellä taas et ompa noissakin eroja! Missäspäin sä asuitkaan?

Täälä on toi paastoarvon raja-arvo 4,8 ja mulla oli just se ja sen takia pitää alkaa mittaileen kotona sokereita, muuta arvot on samat kun teillä. On kyllä hurja ero kun teillä 6 paastoarvon raja-arvo, olispa tääläkin...eipä kai se mittailu ny niin kova vaivaa oo mut mun tuurilla ne alkaa sit olla koholla ja joutuu ruokavaliolle ja se olis tylsää, kivempi ku saa syödä mitä tykkää :) mulla ei ees paino oo noussu juuri mitään.

Tuuli

Vierailija
15/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uutisia olit saanut, hienoa!

Vai vaikuttaa se magnesium myös mahan toimintaan...no ilmankos saa vessassa hypätä, tehoaa ainakin täällä, ei oo ummetusta ei eikä suonenvetoja!

Supistuksiin ei mulla tehoa, eikös jokku sano et saattaa auttaa siihenkin?

Vierailija
16/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kai tekee jotain lihaksistolle ja kohtu lihaksena sitten reaoi suppailemalla vähemmän. sairaalasta nämä tiedot siis.

Vierailija
17/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma etenee aika rutiiniluontoisesti =) Verenpaineet voisi olla alhaisemmatkin, mutta ei vielä huolta. Jännittäjänä vaikuttaa aika paljon jo sekin, kun pojat mukana ja niitä vahtaat. Painoa oli tullut kamalat 500g/viikko =( Neuvolatädin mukaan kokonaiskertymä nyt 11kg, eli ei hänestä paha (huoh). Kartoitti Calmette tarpeen ja kertoi sen poistumisesta (kaikki sen varmaan tiedättekin). Tiitiäisen sykkeet 125-135 pienellä tuuppimisella. Totesi hoitaja, että varmaan päikkäreitä veteli =) Raivotarjonnassa (meillä kaikki olleet aika aikaisessa vaiheessa), normaalisti kuulemma lapsivettä ja muutenkin hänestä tuntui ihan normaalikokoiselta. Minä kun olen huolissani siitä isosta vauvasta =O Sf-mitta oli 27½ ja menee nipin-napin keskikäyrällä. Hb:a ei mitattukaan... Että nahkaa vaan venytellään vielä se pari kuukautta. Itse toivon, että syntyisi hiukan etuaikaan, kun en usko, että jättimahani kanssa jaksan noiden meidän elohiirien perässä hyvin juosta... Kyseli muuten myös synnäriä ja minähän en muuta vaihtoehtoa tunnustakaan kuin HYS:n.

Esikoisellakin oli samalla 3v-neuvola. Oikein runsaasti sai kehuja. Tosi reipas ja ikätasoisensa =) Täällä äiti on nyt tavattoman ylpeä pojastaan, joka todellakin teki mutkattomasti kaikki tehtävät ja suoriutui niistä hienosti. Täti kehui poikaa sosiaaliseksi ja reippaaksi =) Ensi viikolla onkin sitten 3v-lääkäri. Mittoja tuolla kaverilla oli lähes 97cm ja 15kg. Käyrien mukaan kasvaa tasaisesti, paino hiukan alle nollakäyrän ja pituus nyt pompannut hiukan yli. Ja minusta kun on tuntunut sille, että poika on enempi pulskempi =P

Sellaista täällä tänään!

TalviSalama + Tiitiäinen 31+0

Vierailija
18/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Aika moni on ajatellu siivota tänään, sama täällä. Petivaatteet ulos ja imurin kanssa pitäis riehua. Onneksi voi ihan omassa tahdissa siivoskella kun on yksin kotona.

Illalla pitäis sit käydä työmaalla viemässä lääkärintodistus ja siivota oma kaappi. En jaksa käydä päivällä, kun siellä on niin paljon hälinää. Illalla mukavempi ja rauhallisempaa.

Oma napa: potkuja satelee ihan kiitettävästi =) Kaupan kassajonossa alko ihan naurattaan, kun mahassa oli menossa mikä mahtavin nyrkkeilymatsi. Potkuja tulee monta peräkkäin pitkinä sarjoina. =)

Huvittavaa! Aika alavatsalle tulee kaikki liikkeet nyt. Maanantaina oli vaavi perätilassa, mutta epäilen että on kääntynyt viime päivinä, kun on muljahdellu aika hyvin. Pyörii kai ympyrää, kun vielä pääsee liikkumaan.

Yksi kysymys: Mulla on hirveän vahva poikatunne tulevasta lapsesta, mitä jos se onkin tyttö??? Tuskin petyn, mutta varmaan kestää hetken ennen kuin sen tajuaa. Kaupassa katon vain poikien vaatteita, pojalle on nimi valmiina jne. Onko jollekin käynyt niin että on ollu tosi vahva tunne pojasta ja sitten syntyykin tyttö tai toisinpäin?? Minkälaisia ajatuksia siinä tilanteessa??

Muille vuoroa...

rusina rv 28 tasan =)

Vierailija
19/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pitihän se sitten arvata, jäin kiinni sokerirasituksessa, kaikki arvot olivat koholla, kummallisia kyllä nuo paasto-arvo rajat, täällä paasto saa olla 5.1, no se mul oli 5.4, tunnin kohalla sai olla sen 10 ni mulla yli 11 ja 2:n tunnin arvo sais olla 8 ni mulla päälle 9 että hyvin helposti narahdin.

Nyt sitten ruokavaliolla ja joudun synnärille vuorokausiseurantaan, pitää vaan kaikin keinoin välttää piikitykselle joutumista, tuskin tuottaa ongelmaa kunhan vaan muistan noudattaa ruokavaliota.

Huomenna oiskin sitten siivouspvä, tosin näytti aika monella pinossa se olevan tänään, tänään mulla oli shoppailupvä, käväsin vihdoinkin ostamassa toisen pussilakanan meidän tuplapeitteeseen.

Tänään lähti myös vanha runkopatjasänky uudelle omistajalle ja lasten kirjahylly sekä vähän astioita, ihanaa, sainpahan nekin nurkista pyörimästä veks.

Vkon päästä ois sitten sinne kirpparille meno ja myymään noita vanhoja lasten vaatteita ja leluja vähän pois uusien tieltä.

Nyt koko vkonloppu onkin täynnä toimintaa, saas nähdä miten jaksaa, huomenna Vallaton Yö, lauantaina lasten rieha ja sunnuntaina vauvakirkko.

Vauva potkii vaikka kuinka paljon ja vaikuttaa siltä että on edelleen perätilassa, no eiköhän se sieltä vielä käänny, nyt odotellaan kutsua Kättärille siihen sokeriseurantaan.....

rv.27+6

Vierailija
20/22 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa - huomenna on jo perjantai!!! Lauantaina on kyllä töitä mutta lyhyt päivä, onneksi.

Onko ideoita kovaan vatsaan...? Olen yrittänyt syödä hedelmiä kauheasti, liikkunut kovasti, syönyt liotettuja luumuja ja alapäässä on koko ajan semmoinen tunne että suolet valuu kohta ulos... Duhlalac tekee pelkkiä ilmavaivoja... :(

Aikaisemmassa raskaudessa oli näitä ihania peräpukamia ja taas on sitten se aika käsillä että vaiva vain pahenee ja pahenee... Terveydenhoitaja käski syödä hedelmiä, käyttää tukisukkahousuja ja käyttää apteekin pukamavoiteita jotka kyllä helpottavat mutta eivät poista ongelmaa. Voikohan suolihuuhtelua tehdä oma-aloitteisesti kotona - apteekeista saisi huuhtelupusseja... ?

Voi jospa miehetkin joutuisivat joskus kokemaan edes päivän näitä ihania vaivoja - ei oikein kehtaa valittaa isännälle vaivasta kun sen verran " arka" ja henkilökohtainen asia.

Muuten olo on ihan hyvä ja masuasukki potkii ja pyörii ahkerasti. Töitä on enää n. 7 viikkoa jäljellä ja sitten saisi jäädä kotiin - jipii!

MrsCruiser