Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutin munasoluja ja jäin rahallisesti tappiolle eli käytännössä maksoin tuosta "huvista".

Vierailija
01.09.2021 |

En voi sanoi kuvailla, kuinka ärsyttää. Minua pyydettiin eräästä syystä luovuttamaan uudelleen ja puhelimessa kysyin, maksetaanko matkakorvaukset täysimääräisenä (200km/suunta) ja näin luvattiin. Piikitin siis hormoneja, jätin omat lapseni hoitoon aina klinikalla käydessäni (koko päivän homma) ultrissa, lykkäsin koronarokotetta, jätin harrastukset tauolle... ja odotin tietysti, että saan käyttämäni rahat ainakin takaisin. Lopulta kuukausi punktion jälkeen sainkin vain muutaman satasen, koska "maksukatto on tällainen tässä" ja se kuulemma on kerrottu...? Voi Jee. En luovuttanut rahan vuoksi, kuten jokainen varmaan ymmärtää jos on tällaisissa hoidoissa itse käynyt, mutta en olisi välttämättä laittanut omaa talouttani kuralle tämän vuoksi. Halusin vain purkaa jonnekin, ärsyttää niin paljon.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä muutenkaan kovin moni asia ole "biologisesti määrätty" nykymaailmassa. Yhtä hyvin voisit sanoa, että ihmisten ei pitäisi mennä lääkäriin, vaan kuolla jokaiseen flunssaan ja tulehdukseen ilman lääkkeitä. 

Niin just, ja vieläpä, kaikki ne lääkkeet, hoidot yms ovat yhtälailla osa luontoa ja biologista kehitystä, koska ihminen (joka on myöskin osa luontoa) on ne kehittänyt.

Meni pahasti offtopiciks kyllä nyt. Sori vaan.

Vierailija
22/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen idiootti ylipäätä luovuttaa munasoluja.

Aivan älyvapaata touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ymmärrän ettei verenluovutuksesta, siäelimistä ja sukusoluista ole hyvä saadakkaan isoa korvausta (eettiset ongelmat), niin kyllä kaikki kulukorvaukset ja juuri lastenhoidon kulut + mahdollinen päiväraha (jos olisi töistä poissa, ja vaikka olisi työtön niin silloinkin) ja lounaat olisi hyvä saada. Ilmoita firmalle että ilmeni suvustasi joku vakava perinnöllinen sairaus, jolloin he eivät saa myydä soluja eteenpäin (toki varmaan myyvät silti, siksi kannattaa kertoa asiasta julkisesti vaikka sosiaalisessa mediassa).

Vierailija
24/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko jotain vallan tunnetta kun mketit että "toikin lapsi voi olla minun, ihan mun kasvot" vai mitä liikkuu ihmisten päissä jotka luovuttaa munasoluja tai spermaa.

Minua ainakin hävettäis että jakelisin muille muniani ja en tietäisi ja tuntisi koskaan lasta joka siitä kenties tulee, sehän on osa minua, mun lihaa ja verta. Ja silläkin pitäis olla oikeus tietää kuka on.

En ymmärrä mikä järki tollasessa lasten laboratoriotehtailussa oikein on, kun maailma täynnä hylättyjä luomulapsiakin.

Vierailija
25/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäreilua ja törkeää. Kunnon korvaus pitäisi saada tuosta vaivasta ja ihan konkreettista kivustakin, mitä voi pistämisestä tai punktiosta tulla.

Olen tosi pahoillani puolestasi ap. 

Vierailija
26/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien kuulu saada lasta, jos se on biologisesti niin määrätty. Ei köyhäkään saa omaisuutta siksi, että on käynyt syntymässä huono tuuri.

No siis eihän nämä luovutetlla munasolulla lapsen tekevät saakaan "biologisesti omaa" lasta. Se ei silti tee ihmisestä automaattisesti huonoa vanhempaa, vaikka geeniperimässä jotain lisääntymistä hairitsevää olisikin. Itse en halua lasta, enkä voi luovuttaa kun lähisuvussa on luovuttamsen estäviä tekiöitä, mutta jos ei olisi, luovuttaisin ihan vain koska se on todella surullinen ajatus, että joku jää ilman lasta kun taas minä teen kaikkeni ettei niitä tulisi. Mitä hukkausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi