Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoittaisitko mielesi jos uusi kumppanisi

Vierailija
06.10.2014 |

menisi exänsä ja heidän yhteisten lastensa kanssa sukujuhliin yhdessä eikä sinua edes kutsuttaisi?

Mies siis eronnut pari vuotta sitten ja nyt ollaan puoli vuotta yhdessä oltu, nyt suunniteltu yhteenmuuttoa. Tuntuu että exä muutenkin määrää tahdin ja pompottelee meitä, esim. meidän pitäisi aina olla valmiita hoitamaan lapsia (ovat alle kouluikäisiä). Nyt suunnittelevat myös joulun viettoa yhdessä (eli mihis mä sit menen?!?)

Mietin onko tuo siis normaalia eronneissa lapsiperheissä, itse en luonnollisesti ole exäni kanssa tekemisissä kun lapsia ei ole minulla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko äitien mielipiteitä? Olisin kiitollinen! Ap

Vierailija
2/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on, kun toisten jämiä ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 17:41"]

Sellasta se on, kun toisten jämiä ottaa.

[/quote]

No alkaa tosiaan tuntua että saan vaan jämät. Onneksi tajusin tässä vaiheessa niin voin vielä häipyä :/ Haaveilen omasta vauvastakin, tuskin tämän miehen kanssa onnistuu :(

ap

Vierailija
4/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Selvät tapaamisajat ym.

Mikäli ei onnistu niin sano että tervemenoa takaisin exän luokse kun sinne haikailee.

Vierailija
5/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietettiin eka joulu eron jälkeen yhdessä, kun lapset oli aika pieniä eikä kummallakaan ollut uutta suhdetta. Mutta jos olisi uudet kumppanit kuvioissa ei tulisi mieleenkään tuollainen. Jotain rajaa kuitenkin.

Vierailija
6/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on suhde edelleen. Olet ollut vain laastari. Ette siis edes asu yhdessä. Missä mies asuu?

Vierailija
7/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin tuommoisen miehen kanssa joskus. On hyvä, että välit eksään on asialliset kun kerran yhteisiäkin lapsia on, mutta joku raja siinäkin.

Tällä miehellä oli esim eksänsä kanssa avaimet toistensa luokse, sanoi mulle kerran että "älä sitten hämmästy jos Maija tulee sisälle omilla avaimillaan". Heillä oli myös yhteinen auto, toisinsanoen mies kuskasi eksää aina ja joka paikkaan minne vain eksä keksi pyytää tai sitten lainasi autoaan tälle eikä itse päässyt kotoaan minnekään. Nämäkin harrastivat yhteisiä sukuillallisia ja -jouluja... Mä totesin että en halua kolmanneksi pyöräksi tuohon kuvioon, ja jätin koko jutun sikseen.

Kaikenlaisia sitä onkin.

Vierailija
8/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 17:49"]

Minä seurustelin tuommoisen miehen kanssa joskus. On hyvä, että välit eksään on asialliset kun kerran yhteisiäkin lapsia on, mutta joku raja siinäkin.

Tällä miehellä oli esim eksänsä kanssa avaimet toistensa luokse, sanoi mulle kerran että "älä sitten hämmästy jos Maija tulee sisälle omilla avaimillaan". Heillä oli myös yhteinen auto, toisinsanoen mies kuskasi eksää aina ja joka paikkaan minne vain eksä keksi pyytää tai sitten lainasi autoaan tälle eikä itse päässyt kotoaan minnekään. Nämäkin harrastivat yhteisiä sukuillallisia ja -jouluja... Mä totesin että en halua kolmanneksi pyöräksi tuohon kuvioon, ja jätin koko jutun sikseen.

Kaikenlaisia sitä onkin.

[/quote]

Ja nämä olivat ihan oikeasti eronneet, että ei ollut kyseessä mikään kummallinen parisuhdeviritelmä.

Vierailija
9/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi joulunvietto yhdessä lasten takia on ok siihen asti, kun kummallakaan ei ole vakavaa parisuhdetta. Nyt miehellä on sellainen (niin oletan, jos kerran suunnittelette yhteenmuuttoa), joten hänen on otettava myös sinut huomioon. Samoin sukujuhliin sinä olet miehelle ensisijainen avec, exällä ei ole juhliin asiaa ellei häntä kutsuta omana itsenään.

Puhu asiasta miehesi kanssa. Parempi nostaa kissa pöydälle ja puhua pelisäännöt selviksi.

Vierailija
10/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 17:48"]Me vietettiin eka joulu eron jälkeen yhdessä, kun lapset oli aika pieniä eikä kummallakaan ollut uutta suhdetta. Mutta jos olisi uudet kumppanit kuvioissa ei tulisi mieleenkään tuollainen. Jotain rajaa kuitenkin.
[/quote] me vietettiin yhdessä, vaikka oli miehellä uus nainen. Nainen vietti oman perheensä luona ja mies sitten meni illaksi hänen luokseen. Mutta meillä nyt oli muutenkin yhteen paluu edessä ja nainen oli miehelle vain väliaikainen laastari

Vierailija
11/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, vastauksenne vain vahvistavat omia ajatuksiani. Miehellä on tosiaan avaimet exänsä luo ja käy siellä mm. tekemässä lumityöt talvisin jne. Puhuu myös "Maija sitä, Maija tätä". Kun tiedustelin varovasti lapsiasiaa, hän kauhistui ja kertoi ettei voi edes kuvitella lapsia muita kuin "Maijan" kanssa.

Eli vaihtoon menee tämäkin, voihan..... No parempi kuolla yksin kuin roikkua "Maijan" jämissä, eikös? Ap

Vierailija
12/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 17:55"]Huh, vastauksenne vain vahvistavat omia ajatuksiani. Miehellä on tosiaan avaimet exänsä luo ja käy siellä mm. tekemässä lumityöt talvisin jne. Puhuu myös "Maija sitä, Maija tätä". Kun tiedustelin varovasti lapsiasiaa, hän kauhistui ja kertoi ettei voi edes kuvitella lapsia muita kuin "Maijan" kanssa.

Eli vaihtoon menee tämäkin, voihan..... No parempi kuolla yksin kuin roikkua "Maijan" jämissä, eikös? Ap
[/quote] no todellakin. Ikinä en itse jakaisi miestäni exän kanssa. Onneksi miehellä ei exiä ole

Vierailija
13/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ne erosi?

Vierailija
14/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Melkein voisin ap kuvitella että ollaan deittailtu samaa ukkoa, mutta sattuneesta syystä tiedän ettei näin ole. Tämmöisiä kummallisia virityksiä on siis muillakin eronneilla pareilla menossa. Ei voi ymmärtää.

t.nro8

Vierailija
15/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 18:00"]Miksi ihmeessä ne erosi?

[/quote]

Tätä mäkin mietin, jos suhde kerran on noin hyvä ja yhteiset lapsetkin ovat vasta aika pieniä.

Vierailija
16/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me erosimme kertaalleen mieheni kanssa. Sitten huomattiin, että edelleen roikuttiin yhdessä ja elettiin, kuin ennenkin. Ei vaan tapeltu enää ollenkaan, kun mies oli yöt asunnollaan ja kaikki toimi erittäin mainiosti pitkän ajan jälkeen. Tapahtuma-aikaan meillä oli 7 v takana ja kaksi lasta (2,5 v ja 4 v). Palasimme takasin yhteen. Oletko varma, ettei "Maijalle" ja miehellesi käynyt samalla tavalla roisimmassa skaalassa, joten uuden puolisot kerkesivät kuvioon?

Vierailija
17/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 18:07"]

Huh. Melkein voisin ap kuvitella että ollaan deittailtu samaa ukkoa, mutta sattuneesta syystä tiedän ettei näin ole. Tämmöisiä kummallisia virityksiä on siis muillakin eronneilla pareilla menossa. Ei voi ymmärtää.

t.nro8

[/quote]

Meillä moinen viritelmä oli (ennen takaisin yhteen paluuta), koska ero tuli jatkuvasta riitelystä ja kun päästiin toistemme naamoista ja ei tullut siivoustaistoja, niin elo muuttui helpoksi. Joten oltiin taas paita ja perse. Väliin ei kyllä meidän tilanteessa kerennyt ketään, mutta vuosikymmenen aikana (teineinä tavattiin ja ystävystyttiin muutama vuosi ennen suhdetta) oltiin kasvettu liian kieroon varsinaista eroa ajatellen. Ei meistä kumpikaan ainakaan kymmeneen vuoteen varmaan kehity niin irralleen suhteesta, että varsinainen pysyvä oikea ero voisi tulla ja ei rampattaisi toistemme nurkissa koko ajan. Näin se meillä toimi, en tiedä muista eroperseilijöistä. -17

Ps. sympatiat ap:lle. Kuulostaa siltä, ettet saa kaikkea, mitä ansaitset suhteessasi. Onnea matkaan :)

Vierailija
18/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä ollut vastaavaa käytöstä ja nostin kissan pöydälle. Se loppui siihen, hän ei vaan ollut tajunnut, että minua häiritsee. Oli aidosti pahoillaan kun ymmärsi, miltä musta tuntuu ja nyt jo pitkään ollut ihan eri meininki ja ex on aidosti ex. Joskus miehet vaan on vähän puusilmiä. Heille pitää sanoa suoraan!

Vierailija
19/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsutaan sukujuhliin veli ja veljen exä ja lapset. Kaikkien mielestä kiva systeemi, onhan ne mun äidin lapsenlapsia ja exä on edelleen miniä,vaikka ovat erossa. Sama joulunvieton kanssa: veli on kahtena jouluna mennyt exänsä vanhemmille joulunviettoon eikä kukaan pidä sitä kummallisena (joulu on lasten juhla, heille on helpompaa, kun vanhemmat on yhdessä). Veljen vauhtuvia naisystäviä ei ole sukujuhliin kutsuttu eikä veli ole (erosta 4 vuotta) yhtäkään naistaan näytille tuonut avovaimona tai seurustelukumppanina vaan "kaverina" niitä on tapailtu.

JOku kirjoitti, että lasten kanssa tulee olla selkeät tapaamisajat. En ymmärrä, koska ei se vanhemmuus ole viikonpäiviin sidottu. Ei se tavisisäkään voi sanoa, että katsoo lastensa perään vain tiistaina ja torstaina, muu aika on omaa.

Vierailija
20/21 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"suunniteltu yhteenmuuttoa" mutta ei muutettu => naisystävä, kaveri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi