***MAALIKSET TO&PE***
Vau, Sekin ihme tapahtuu, että minä aloitan pinon piiiitkästä aikaa :-)
Kahvikupponen on työpaikalla ääressä ja avokonttorissamme ei vielä juuri ole porukkaa, joten nyt on hyvää aikaa kirjoittaa...
Ensinnäkin, MIELETTÖMÄSTI onnea ATYAHille ja koko perheelle! Itselleni on myös aina kannustavaa lukea mukavia synnytystarinoita, siihen tokaan kertaan kun itselläkään ei enää pitkä aika ole. Haikaranpesään mekin toivomme taas pääsevämme, tänään onkin siellä synnytyskeskustelun vuoro..
Millä muuten te maalisäidit, joilla jo uusi vauva kotona tai ylipäätään lapset +/- 2v. ikäerolla, liikutte? Tuplarattaat käytössä ??? Meillä tämä hankinta nyt ajankohtainen ja KIINNOSTAA kovasti kuulla kokemuksia!
VUPIIkin oli piipahtanut pinossa tällä viikolla. Kirjoittelehan lisää teidän perheen kuulumisia joskus, olisi mukavaa kuulla :-)
Sitten omaa ja taaperomme napaa hieman. Viimeisiä päiviä itselläni viedään työpaikalla. Pari viikkoa jäljellä. Tällä hetkellä on vähän " välissä putoajan tunne" . Muut käynnistelevät syksyn projektejaan ja minä vain häslään kaikkien pienien juttujen kanssa. Väsy on kova, mutta koitan nyt kuitenkin vielä jaksaa loppuun asti. Tosin mitalia tästäkään urheudesta ei jaella, joten jos tilanne vaatii, niin sitten alan jo huilailla. Meillä onneksi tytär nukkuu tällä hetkellä 95%:sti täysiä öitä, joten saa itse myös nukuttua kunnolla.
VAATTEISTA. Minä huomaan usein ostavani liian isoja vaatteita tytöllemme. Kuan tavion joskus olen visiteerannut huuto-netissä, mutta oikeastaan olen katsonut sieltä lähinnä kotiin liittyviä sisustusjuttuja ja silti useimmiten sitten kuitenkin ostanut kaupasta... Mutta tavaraa siellä kyllä piisaa ja helppo jäädä koukkuun, kuten tännekin ;-)
Positiivista loppuviikkoa kaikille toivottaen,
Jolla, neitoE ja masutyyppi rv 33
ps. Onko kevätmamaa tai Pääsiäisäitiä näkynyt pitkään aikaan linjoilla? Miten Kevätmaman odotus sujuu :-) ?
Kommentit (18)
Myö meinataan liikkua tuplarattailla, viel ei olla testattu mut eiköhän täs lähipäivänä käydä pienellä kävelylenkillä.
T:Mili
Tietysti isolle veikalle ja isällekkin!! Koitas sinäkin kirjoitella useammin,, Miten raskausaika meni? Etkös ollutkin täältä kymenlaaksosta? Menikö kaikki kotkan sairaalassa hyvin..
Nyt ei kerkeä enempää..on tää mukamas " helpompaa" kun mies lomalla..tuntuu että ei ole sitä omaa aikaa sitä vähääkään =)
Jolla!! Me liikutaan tuplilla, niin se on kätevintä. Sisaristuimia vaunuihin kun ei enää myydä, enkä sitten jaksanut käydä etsimään..
Ja nyt yläkertaa jumppaamaan..
Tuulia
Uskokaa tai älkää, olen tehnyt töitä tähän asti... Siis koko illan siitä, kun sain lapset nukkumaan (klo 20). On yksi projekti, jonka DL on huomenna, joten oli pakko paiskia. Ihan vähän jäi kesken, mutta ehdin paikata aamusta, joten olen hyvällä mallilla. Ja onneksi viikonlopun saa viettää ihan rauhassa!
Lämpimät onnittelut Milille vaavista! Noita uutisia on aina yhtä ihana lukea. Onkos se sitten Joll@ jo seuraava?
Ja Joll@ko se kyseli liikkumisesta? Meillä ikäeroa lapsilla on 2,5 v, mutta tuplilla ollaan kyllä liikuttu paljon. Suosittelen niitä, ovat reissussakin (jopa ihan ulkomailla...) helpot, kun saa molemmat lapset kärryyn mukavasti ja voivat nukkua yhtaikaa päikkäreitä jne. Meillä on rinnakkain istuttavat tuplat, peräkkäisistä ei ole kokemusta.
Töissä on sikakiirettä, koko syksy on varmaan samanlaista, mutta koetan kestää. Tuntuu vain niin kurjalta, kun ei lasten kanssa ehdi viettää aikaa kunnolla. Jotenkin sitä kesäloman aikana tottui, että näkee lapsia kaiket päivät. Nyt on vaikea sopeutua siihen, että ei näekään. Olen sitten yrittänyt antaa laatuaikaa (vaikka eihän se määrää korvaa), eli ihan käskenyt itseäni aktiivisesti leikkimään lasten kanssa (vaikeaa, kun en ole oikein kunnon leikkityyppiä). Lapset näyttävät kyllä tykkäävän, kun äiti heittäytyy hulluksi ja juoksee ympäri kämppää " mörköä" (=Nuutti pyyhkeen alla) pakoon... No, koetanpa siis ainakin paikata huonoa omaatuntoani tuolla...
Yksinhuoltajan elämä jatkuu vielä huomiseen iltaan, sitten miehen reissut on vähäksi aikaa reissattu. Yllättävän hyvin olen selvinnyt yksin lasten kanssa, mutta täytyy kyllä nostaa hattua oikeille yksinhuoltajille, on tämä nimittäin kyllä tosi rankkaakin ollut.
Jeps. Ehkä tämä riittää. Lähden nyt nukkumaan, jotta pääsen aamulla ylös sängystä. Kello soittaa 5.45...
Terhi&nukkuvat muksut
Onnittelut Milille !
Kiva kuulla sinustakin JOLLA. Muistelinki, että olet raskaana ja eihän sulla olekaan enää kuin muutamia viikkoja jäljellä.
Me saatiin käytettynä peräkkäin istuttavat tuplat ja ne olis tarkoitus kunnostaa talveksi. Ajatus liikkumisesta ja junalla matkustamisesta vaavin ja ylienergisen taaperon hirvittää ilman tuplia... :)
Joku kyseli kävelystä. Meillä otettiin ensi askeleet joulun jälkeen ja siitä lähtien vauhti on vain kiihtynyt :) nyt jo juostaan ja mennään kovaa. Liikkumisen sijasta meillä harjoitellaan puhetta ja lauseita ja uusia sanoja löytyy joka päivä.Tunnollista tarhassa kävijää aina joku nuha vaivaa, joten nyt ollaan tänään kotosalla parantelemassa äidin selkää ja pojan nuhaa...
Muuten meillä menee mukavasti. Töitä on jäljellä 3 kuukautta ja sitten äitiyslomalle. Massu kasvaa ja kovasti pikkuinen siellä jo potkii.
Hiukan jännittää miten tuo taapro suhtautuu uuteen tulokkaaseen mutta eikähän se hvyin mene.
Viikonloppua kaikille !
T.vupii ja maalistaapero sekä masu rv21+6
Se on sit taas viikonloppu käsillä!Jo perinteeksi muodostunut kysymys kaikille elikkäs mitä suunnitelmia?
Ja alkuun ONNEA Atyah ja Mili pikku nyyteistä!!!
Meillä alko tämä aamu siten et totesin pojan olevan flunssassa.Nenä vuotaa koko ajan ja nyt äaken kun tultiin kotio ja mittasin lämpöö niin johan oli mittari kivunnut 38,2.Laitoin supon ja nukkumaan.Mulla oli tarkotus kyl siivota makuuhuone päikkäreitten aikaan mut nyt se ei onnistu kun poitsu unilllaan.Kerkeenpä tuon sit illemmallakin kun mieskin töistä päässyt.
Huomenna ehkä lähtään Ylivieskaan kärkkäiselle ostoksille,ihan miehen kans kahdestaan ja Juuso mummulle hoitoon.Mut saa nyt nähä jos tuota kuumetta vielä huomennakin on...Toisaalta salaa toivon ettei ois,kun mulla olis tarkotus samalla reissulla käydä kahdessa morsiuspuku liikkeessä kahtomassa hääpukuja jos vaikka jo löytyis ja alennuksessa ovat....mä kyl varmaan vuokraan puvun mut saa nyt nähä...kylläpä mentiin omaan napaan ja aiheen vierestä.
Meillä on ollut tällä viikolla paljon toimintaa ja hyvä niin kun ei täällä kotona jaksa kökkiä.Tiistaina oltiin äiti-lapsijumpassa,keskiviikkona perhekerhossa joka oli tosi pop Juuson mielestä ja eilen oli vielä muskari.
Ens viikolla on kans aika häslinki viikko noitten lisäx kun miehen äidillä on sit viikonloppuna 60-vuotis synttärit,täytyy niitten järjestelyissä auttaa.
Ja nyt sit kahvin keittoon!Mukavaa viikonloppua kaikille!
Suohomppeli81 ja nuhanenä Juuso 8.3
Ja Atyahin pojalle onnittelut erinomaisesti valitusta syntymäpäivästä! Hih! Minulla kun on juhlat samana päivänä.
Ja Milille myös onnittelut perheenlisäyksestä. Johan niitä lapsosia nyt suorastaan pulpahtelee maailmaan.
Ette kyllä ikinä arvaa, mitä mulle ja helmille kävi eilen. Meidät potkittiin ulos Painonvartijoiden ryhmätapaamisesta!! Kerroinkin jo viime viikolla (?), että ohjaaja sanoi lapsen häiritsevän häntä. No, nyt tulin taas paikalle hyvissä ajoin Helmin kanssa. Ensin punnitus ja sitten menin saliin kamuni luokse, joka mua siellä odotteli. Istuttiin siinä n. 10 min ennen tilaisuuden alkua. Helmi oli kiltisti. Olin varannut hänelle kirjoja ja nameja, jotta hän jakaisi istua hiljaa rattaissa. Sitten ohjaaja aloitti puheensa ja oli puhunutkin varmaan jo noin 5-10 min laihdutusasiaa, kunnes yhtäkkiä vaan sanoi, että oikeastaan tänne Painonvartijoihin ei saisi tulla lapsen kanssa. Siis ihanko oikeesti? Onko tuo muka oikeasti joku heidän sääntönsä? Kun musta alkoi tuntua siltä, että hän oli sen edelliskerran jälkeen päättänyt, että sanoo näin, jos me taas paikalle ilmaannumme. Ja tämä tuntemus siksi, kun ei mulle kukaan siinä ennen yhteistilaisuuden alkua mitään asiasta maininnut. Ja kai se pitäisi jossain näkyvässä paikassa muutenkin lukea, ettei pääsisi käymään ihmisille tällaista. Että onko tuo lapsikielto ihan virallinen Painonvartijoiden sääntö?
Jäi kyllä tosi p***a fiilis. En edes ohjaajalle mitään sanonut, kun hän polotti (ilmeisestikin itsekeksimiään) perusteluita lapsikiellolle. Mitään muuta tähdellistä ei edes jäänyt mieleen, muutakuin että tänne tulee osa ihmisistä sillä ajatuksella, että saavat olla hetken erossa omista lapsistaan. Ilmeisti ohjaaja itse kuuluu tähän ryhmään... No, keräsin vain tyynesti kamat kasaaan, sanoin että me sitten tästä poistumme ja marsittiin kaverini kanssa huoneen periltä keskikäytävää pitkin pois.
Punnituspaikalla kysyin vielä kahdelta muulta hkökuntaan kuuluvalta, että miksi mulle ei sanottu asiasta aiemmin mitään, ja että onko totta, että vain sen takia, että mulla on lapsi, niin en saa jäädä kuuntelemaan asiaa, josta maksan. Että maksanko muka ihan tosi vain siitä, että käyn seisomassa sekunnin puntarilla? He siinä elvittelivät käsiään ja olivat melko nolona. Toinen heistä sanoi, että keskustassa kokoontuu torstaiaamuisin lapsiäiti-PV. Ok, ilmoitetaan töihin sitten, etten pääse tulemaan, kun pitää olla puntarissa keskustassa just, kun työt alkaisi.
Ääh, rasittaa koko tilanne. Meinaan kuitenkin jatkossa käydä samassa paikassa, mutta pitää sit ilmisesti tehdä niin, että käyn vaikka aina kaksi peräkkäistä kertaa vain puntarissa ja sitten jos mies saisi joka kolmannen torstain järjestettyä niin, että pääsisi töistä jo viideltä. Kiva vaan mennä sinne jatkossa, kun on vähän viileet fiilikset sitä ohjaajaa kohtaan. Tuskin mäkään olen sen lempihenkilö.
Kiva muuten, kun eilen mentiin sinne, niin siinä punnituspaikalla eräs nuori nainen oikein sanoi mulle, että hänen mielestään ohjaaja sanoi aika jyrkästi viime kerralla. Ja että hän oli aivan varma, että minä en tulisi tällä kertaa paikalle. Että oli sen ohjaajan tökerön kommentin muutkin näemmä noteeranneet. Ja nytkin oli aika kova supina heti sen jälkeen, kun ohjaaja oli sanottavansa sanonut. Että en sitten tiiä, mikä on yleinen mielipide. Mitä te asiasta ajattelette?
No, se siitä. Omasta navasta. 1,2 kg oli lähtenyt. Jotain sekin sentään.
Helmi viettää vapaapäivää kotona iskän kanssa ja äiti hikoilee töissä. Täällä on niin turkasen kuuma, että melkeen silmämunat sulaa päähän!
Eipä kai sen kummempia. Vähän tuli sanottua mitään taaperostamme. Niin, joku kyseli kävelemisestä. Helmi lähti oikein kunnolla kävelemään pääsiäisenä. Mites vanha hän nyt silloin olikaan?? (raks, raks...)
lehtovi ja Helmi
Onnea vaan kovasti uusille maalisten pikkusisaruksille ja perheille!!
Mekin käytiin katsomassa viime viikonloppuna kahta pientä tyttöä. Toinen oli jo 4kk, mutta keskosena syntynyt ja toinen oli reilun viikon. Voi että olivat ihania ja pieniä. No kuitenkin muistin siinä miettiä, että kuinka paljon hommaa tuollaisesta vauvelista on ja vauvakuumeen nousu pysyi kurissa. Niinpä niin, siinä mietin, että onneksi ei tarvitse enää heräillä öisin syöttelemään. Kuinkas ollakkaan Santtu on herännyt tällä viikolla ihan joka yö kirkumaan ja monta kertaa. Kirkuu ihan hysteerisenä, eikä mikään oikein auta. Että toisaalta, mikäs sitä vauvelia puoliunessa syötellessä verrattuna tähän kirkumiseen. Huoh!!! En tiedä tuleeko hampaita vai näkeekö jotain unia, mutta aika rasittavaa on.
Muutenkin ollut vähän siipi maassa, kun tuli erään henkilön kanssa kärhämää. Minun puoleltani tapahtuma oli ihan vahinko, mutta eipä hän tunnu uskovan. No minkäs minä sille voin jos ei usko. En nyt kuitenkaan ala madella ja anteeksi antoa kerjäämään. Onneksi mies ja mun vanhemmat uskovat asian oikean laidan. No oli varmaan sekavaa, mutta tulipas purkauduttua.
Ajateltiin viimein koittaa Mll:sta hoitajaa huomenna, mutta Santtupa tuli nuhaan, joten taas siirretään. Onko muilla kokemuksia?? Olisi vaan niin kiva päästä joskus muutamaksi tunniksi johonkin kahdestaan. Aina ei jaksaisi mun vanhempia vaivata ja silloinkin tarttis aina viedä lapset yöksi, kun tuskin sitä ihan klo 20 kotia tulee. Ehkäpä ensi viikonloppuna.
Mä en taaskaan muista mitään galluppeja, paitsi mitä teette viikonloppuna gallupin. Vastaus: Ei tietoa. Pitkään aikaan viikonloppu, ettei ole mitään suunnitelmia. Varmaan sitten sidotaan aitaan villiviinejä ja ulkoillaan. Jospa vaikka pyörailtäis, kun ostettiin toinen lastenistuin. Ovat vielä niin pirun kalliita, että tarttis käyttää oikein ahkerasti.
Ai niin, meillä on lapsilla 2,5 v ikäeroa ja ostettiin tuplat kulkupeleiksi. Ollaan käytetty tosi vähän. Yleensä jos perheenä mennään kävelylle tms. otamme kahdet pienet rattaat. Esikoinen on jo melkein neljä, joten tuplien työntäminen on älyraskasta. Joten nyt tarttis myydä ne pois. Olen yrittänytkin tuolla myyntipalstalla, mutta ei ole ollut onnea vielä.
T. lappu & Santtu 22.3.
olipa kiva juttu Lehtovilla. Kyllä varmaan rassaa mennä sinne seuraavalla kerralla. Voisitkin vähän kiusata sitä ohjaajaa ja lainata mukaasi koiran. Ja sitä seuraavalla kerralla vaikka undulaatin. Jaa, mitäköhän minunkin kieroutuneessa mielessä laukkaa. Olishan se mielenkiintoista tietää, että kuinka hän suhtautuisi. Olethan kuitenkin maksava asiakas.
T. lappu
Heippa vaan!
Olen itse myös maalis05 kundin äiti. En ole käynyt " ilmoittumassa" :-) teidän ryhmään, mutta lueskelen aina, kun muistan ja ehdin :-).
Nyt oli vaan pakko ottaa ja vastata.
Itse käyn myös paikkareissa. Meillä mies on jäänyt pojan kanssa kotiin, kun olen nyt kaksi kertaa siellä käynyt.
Meidän ryhmässä oli keskiviikkona yksi äiti lapsen kanssa. Meillä oli ohjaaja (kylläkin tuuraaja) kyllä ihan toista mieltä asiasta.
Huomattuaan lapsen, hän vaan totesi, että onpahan tässä ryhmässä yksi hyvinkin nuori paikalla :-). Taisi olla äiti, joka totesi, että niin täytyisi lapsista ottaa esimerkkiä, kuinka linjat pysyy kurissa :-). Ei hetkeäkään paikalla, aina liikkeessä. Eli se liikunta :-).
Kaikki ryhmässä + ohjaaja nauroivat asialle ja jatkettiin eteenpäin.
Silloin ajattelinkin, että täytyypä joskus ottaa poika mukaan rohkeasti, jos ei muu auta.
Sulle tsemppiä omassa urakassasi!
-Maalisprinsiin mutsi kiloineen ja iloineen :-)
Toivoisin sullekkin mahdollisuutta ottaa poika edelleen mukaan. Se ryhmää jääminenhän on yksi iso asia tässä painonpudotusurakassa!
Kannattaisikohan asiaa kysyä paikkareiden toimistosta?
ja vielä Lehtoville. Mene kokoukseen myöhässä puuskuttaen ja pyydä kovaan ääneen anteeksi, että olen myöhässä, mutta kun piti viedä lapsi 30 km päähän hoitoon. Tai tietty ehkä fiksumpaa on hissukseen kysellä sieltä toimistolta, kuten edellinen ehdotti.
T. lappu, joka lopettaa tämän asian mietiskelyn nyt.
Hitto, että pisti tuo lehtovin kokemus kierrokset nousemaan. Oikein höyry kipuaa päästä. Ihan uskomatonta, miten lapsikielteinen tämä meidän yhteiskunta on! Tuo on mun mielestä vain yksi esimerkki siitä, että lapsia ei saisi viedä yhtään minnekään, kun ne voivat joitakin herkkäsieluja häiritä. Ihan sama, minne lasten kanssa menet, aina joku katselee vinosti, jos kullannuppu uskaltaa äänenkin päästää. Ja mitenköhän ne lapset ikinä saa edes oppimaan mitään käytöstapoja, jos ei mihinkään saa viedä? No joo, ehkä tuosta voi tulkita, että minusta Lehtovia kohdeltiin siis epäasiallisesti... Ja Lappu: mulle sinun ehdotuksesi kolahtivat ihan täysillä, hekottelin täällä itsekseni, kun mietin Lehtovia Paikkareissa undulaatin kanssa... ;-)
No niin. Viimeöinen työurakkani tuli äsken valmiiksi (jäi siis vielä vähän kesken eilen, tai siis tämän vuorokauden puolella). Nyt saa siis viettää viikonloppua rentoutuneesti ja vapaasti. Viikonloppusuunnitelmissa meillä on isäni yllärisynttärit. Isä täytti tiistaina 65 v, mutta ei halua juhlia. Niinpä päätimme meidän " lasten" (eli minä, veljeni ja siskoni) kesken, että laitamme isälle ja äidille kunnon kolmen ruokalajin illallisen ja keksimme vähän muutakin ohjelmaa. Tämä ohjelmanumero on siis vuorossa lauantaina. Odotettavissa on ihan mukava viikonloppu. Tänään menenkin siten varmaan ajoissa nukkumaan, kun tuo viime yö jäi niin vajaaksi...
Nyt en yhtään muista, oliko vielä jotain asiaa (huomaa, että aivot ovat vähän jumissa vähän unen takia)...
Niinpä toivottelen kaikille oikein hyvää viikonloppua!
t: väsynyt Terhi & muksut
Voi kurjuus tuota Lehtovin kokemusta. Minusta kyllä varsin tökeröä käyttäytymistä!
Oon täs parin päivän ajan ihmetellyt muutenkin että mikä näitä ihmisiä vaivaa. Jokainen järestään tuntuu olevan jostain asiasta äreä. Oon taistellu tän viikkoa hoitopaikan puolesta ja tänään sain semmosta p....a niskaan että kyllä sapettaa. Viikko siis aikaa järjestää hoitopaikka eikä tunnu onnistuvan. Tyttömme kummi siis ottaisi kun aloittaa pph:na mutta kun tämä nuiva asioita järjestävä täti oli kaavaillut kummille muita lapsia. Ja yksityinenkö saa valita keitä ottaa? Huoh, menee vaikeeksi ja stressini sen kun kasvaa. Anteeksi taas valitukseni :/
Kävelystä joku kyseli tosiaan ja kuten kaikki varmaan tietää niin neitimme ei siis kävele edelleenkään. Jotain kehitystä sentään tapahtunut mutta ei voi sanoa että kävelisi.
Viikonloppuna ei kummempaa suunnitelmaa. Mies lähtee kaiketi laittamaan autoa joka meinataan ostaa. Siis perheemme kakkosautoa, tosi ruppana mutta eteenpäin menee. Ja varmaan taaksepäinkin :) Kun ei tiiä missä tää tuleva hoitopaikka on niin pakko tehdä tämmönen ratkaisu. Miehen on kuitenkin mentävä autolla töihin kun työmatka on 40 km.
Mitäs muuta piti kommentoida....nyt en taas muista. Suohomppeli menossa naimisiin?? Onnea kovasti jos näin on :) Minä täällä edelleen odotan kosintaa. Häät ovat jo suunniteltu mutta ei oo tuo ukko kovin suostuvainen :-D
Nyt lähden ystäväni kanssa kaupoille. Saan hetkeksi nämä ikävät ajatukset pois mielestä. Entä jos meillä ei ole hoitopaikkaa ensi viikon jälkeen? Mitähän sit tehdään. Mut nyt meen! Moikka!
JOLLA: me kuljetaan X-adventure twincoilla (ikäeroa siis maaliksen ja tämän vaavelin välillä 1v4½kk). Ystävät noita kovasti meille suosittelivat (heillä toisella 1v8kk ja toisella 1v4kk ikäero) ja muutamilla täälläkin aiemmin palstailleilla on nuo olleet käytössä. Muutamilla oli rinnakkain Briot&twincot ja briot myivät, kun noihin ihastuivat. Siispä uskalsin ne meille Hollannista tilata ja kovasti ollaan tykätty, vaikka kokemusta kärryilystä vasta 3 viikkoa. Joka päivä noilla mennään puistoon ja välillä kauppaan. Julkisillakin suhaillaan kätevästi. Meillä on lisävarusteena mallin oma pehmeä kantokoppa. Siitä en vielä niin paljon pidä kuin Brio Kombin kovasta kovasta, jossa mielestäni paremmin tilaa myös talvivaatteille ja varusteillekin. Meillä maalispoju meni lähes koko vauva ajan +2 pituuskäyrällä ja monen muun merkin kopat olis jääneet liian aikaisin pieneksi, ja nyt vähän pelkään tuon pehmeän kopan kanssa samaa, kun tyttö on +1 käyrillä kasvanut tähän asti. Tosi vielä on ihan liian aikaista sanoa, mutta nyt tosiaan talvi edessä. Keveys, ketteryys ja kapeus noissa Twincoissa iso plussa sekä istuimien välissä se " seinä" sekä erikseen säädettävät selkänojat. Heittoaisaa ei ole, eikä kuomu-ikkunaa (jälkimmäinen löytyy 2004 mallista), mutta toistaiseksi olen pärjännyt ilmankin.
Ikävä tapa suhtautua lapsiin tuolla PV:ssä. Punaista pisti näkemään. Jos linja on tuo, niin luulisi siitä olevan maininta selkeästi jossain esitteessä tms. ennen kuin PV:hen edes liittyy ja ohjaajan olevan sen verta sivistynyt, että voisi asiasta kohteliaasti (ja pahoitellen) kahden kesken äidille mainita, mutta että julkinen nolausyritys jne. Ei kyllä kuullosta järkevältä toiminnalta.
Hyviä loppuodotusviikkoja JOLLAlle? Jokos teillä on nimi masumatkustajalle mietittynä? Tiesittekös te kumpi on tulossa?
Meillä täällä valmistaudutaan viikonloppuun. Olen lasten kanssa kaksin su iltaan asti. Mies on pitkissä varpajaisissaan mökillä, kun halusi pitää varpajaiset siellä parhaimpien ystäviensä kanssa: lämmittää savusaunan, uida, surffata, pelata mökkipelejä jne. ihan rauhassa. Eivät kai ole pojat pääseetkään viimeisten polttarien jälkeen omalla ukkoporukalla mökkeilemään ja niistäkin on aikaa. Kovasti ovat siis kaikki odottaneet jotain " syytä" moiseen reissuun.
Toivottavasti lapset ovat hengessä mukana ja nukkuvat ja syövät hyvin ja mä en ole parantolan tarpeessa viikonlopun jälkeen. Ollaanhan me toki jo kahdestaan kaikki pitkät päivät oltu, joten sikäli ei jännitä.
Nyt lähdetään kirjastoon hakemaan uusia lastenkirjoja luettavaksi viikonlopun ajaksi. Ihan vinkkinä vaan pikku-kakkosen odottajille, että ylihoivaavan & huomiota hakevan isomman sisaruksen saa hyvin aloilleen imetyksen ajaksi, kun ottaa hänet toiseen kainaloon kirjaa lukemaan ja jos kirjat ovat koko aika " uusia" niin meillä ainakin istutaan tosi kiltisti, vaikka se muuten onkin tosi-tosi harvinaista.
Hyvää viikonloppua kaikille!
-E & oliver 1v5kk & kipinä-neitonen 3½ vkoa
Meillä viikonloppusuunnitelmissa huomenna alkaa esikoisen balettitunnit, joten kuljetusta tiedossa. Tosin käyn varmaan samalla kaupassa eli hyötykäyttöä sillekin odotteluajalle. Sunnuntaina vietetään samaisen lapsen synttäreitä mummojen ja kummien kera=>leipomosta tiedossa. Ei siinä muuten ongelmaa mutta epäilen maalisneidillämme kananmuna-allergiaa. Täytekakkupóhjan ohjeita olen tuolta toisesta osiosta bongaillut siis ilman munaa valmistettavia.
Meillä siis nyt kävelty 2viikkoa, ja aika varmaa on meno jo. Uusia sanoja tulee melkein päivittäin. Uusin on " tiittaa" eli kiikkaa. Muutenkin keinuminen on IN. Pidähän Lehtovi puolesi siellä PV:ssa.
hyvää viikonloppua kaikille!
Lehtovi: Onpa ollut tökeröä toimintaa minunkin mielestäni painonvartijoissa! Enpä usko, että sellaista sääntöä on, ettei lapsen kanssa sinne voisi mennä! Eri asia jos lapset todella häiritsisi tilaisuutta, mutta tuollaista en kyllä ymmärrä, anna palautetta jonnekin asiasta!
Viikonloppu... Just tultiin Aatun kanssa ulkoa ja vasta nyt hoksasin, että on perjantai, kun ei tule Salkkareitakaan! :o) Huomenna tulee käymään minun vanhemmat pitkästä aikaa meillä ja siinä se päivä varmaan meneekin, ehkä kävästään jossain ulkona syömässä heidän kanssa jne. Sitten normaalia ulkoilua jne. Ei isompia suunnitelmia.
Meillä ilonpäivä tänään, mies SAI TÖITÄ!!! Tänään selvisi asia ja mikä parasta, meillä ei tarvitse muutaa täältä Oulusta, vaan paikka järjestyi täältä, olen tosi tyytyväinen ja mies tietysti ennen kaikkea! :o)
Nyt täytyykin sitten mennä, huuto kuuluu, iltatoimiin siis! Hauskaa viikonloppua kaikille!
Neiti+Aatu
Neiti81:n miehelle, ja miksei koko perheellekin, onnittelut työpaikan saannin johdosta! Varmaan tulee tarpeeseen ne toisenkin rahat.
Joo, samaa mieltä olen tuosta PV:n ihmeellisestä käytöksestä. Kävin läpi heidän nettisivunsa, enkä sieltä ainakaan löytänyt mitään pykälää, joka kieltää lapsien mukanaolon ryhmätilaisuudessa. Ja just se mua ottaakin päähän, että miksi ei voitu sanoa asiasta jo ennenkuin edes sinne saliin ryykäsin. Kovin vaikuttaa minusta keksityltä säännöltä. Siis tämän ohjaajan. Ja jos asiasta olisi hienovaraisesti mainittu punnitustilanteessa, niin varmasti olisin suhtautunut siihen hieman eri tavalla. Tietty olisin ollut pettynyt, mutta hieman ymmärtäväisempi. Eli minusta koko episodi oli erittäin huonosti hoidettu heidän puoleltaan. Toivottavasti ottavat opikseen, ettei joku raukka tulevaisuudessa joudu samaan tilanteeseen.
Tämmöstä. Mutta pitää ottaa harkintaan nuo Lapun heittämät vinkit. Vois olla ohjaajalla huuli pyöreänä ja verenpaine huippulukemissa, kun meikäläinen ilmestyisi paikalle lapsen sijasta undulaatti mukanaan. :)
lehtovi ja Helmi
Sain lapset sänkyyn (tai no, Saana meni jo 1,5 tuntia sitten, mutta Nuutti vasta vartti sitten), joten on aikaa surffailla. Odottelen miestä kotiin, on ollut reissussa, mutta nyt tulossa kotiin, tosin tulee varmaan vasta parin tunnin kuluttua.
Neiti81:n miehelle ja koko perheelle onnea työpaikan johdosta! Hieno homma!
Ja Nasulinalle voimia taistella pph:n kanssa! Toivottavasti asiat järjestyvät - ja mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.
Eipä tässä muuta. Hyvää yötä ja hyvää viikonloppua!
t: omasta ajasta nauttiva Terhi
Ps. Missäs Pippandii luuraa? En ole nähnyt pinossa pitkään aikaan. Eihän se leikkaus vielä ole?
Tosissaan en oo kirjoitellut pitkään aikaan, nyt on rauhallinen hetki ja hyökkäsin heti koneelle.
Meille syntyi 23.8 klo8.42 pikkuinen tyttö. (paino 3445g ja pituutta 49cm) Syntyi suunnitellulla sektiolla ja kaikki meni tosi hyvin, lauantaina päästiin jo kotiin ja mie oon parantunut tosi hyvin. Haavakipua ei oo enää oikeestaan ollenkaan, muutaman buranan päivässä popsin. Tytsy nukkuu ja syö hyvin.
Poitsu on ottanut vauvan tulon ihan hyvin, välillä käy silittämässä ja jatkaa sit omia leikkejään.
Mites muutes jokos kaikkien maalismuksut kävelee?
Meillä otettiin ensimmäiset askeleet juhannuksena ja nyt vasta on lähtenyt kävelemään kunnolla, paitsi sitte ku tulee kiire niin mennään kontilleen. :) Selviä sanoja ei viel oikeestaan tuu muita ku äiti ja sitä omaa puhetta kyl senkin edestä.
Pottailua ei olla viel alotettu, potta on kyl vessassa ja siihen ollaan pikkasen tutustuttu mut tarpeita ei viel oo tehty sinne. Meinasin tos syksymmällä alotella sitä, kunhan tytsy nyt vähä kasvaa ja itte toipuu viel ihan kokonaan.
No nyt tarttee lopetella, neiti kutsuu pinniksestä.
T:Mili, poitsu (2.3) ja tytsy (1vko1pv)