Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tää juttu uudessa IS:ssa on...vanhemmat baarissa ja vauva kotona?? =O

Vierailija
31.08.2006 |

Karmealta kuulostaa ainakin... Tietääkö kukaan missä tämä on tapahtunut tai mitä siinä on tapahtunut??

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta sinä puolestasi lukea tarkemmin, jooko. Sekoitat nyt kaksi eri asiaa.

Tarkoitan sitä, että on huima ero sellaisten ihmisten vastuullisuudessa ja järkevyydessä, joka a) hankkivat lapselle hoitajan lähtiessään reippaasti juhlimaan ja b) eivät hanki hoitajaa tehdessään näin. Edelliset nyt ovat minun mielestäni vain tyhmiä, jälkimmäiset idiootteja jotka voisi aivan mainiosti heittää vankilaan/kastroida/eristää muusta yhteiskunnasta tai mielellään kaikkia näistä.

En sanonut, että lapsen jättäminen hoitajalle noin ylipäänsä olisi väärin. Sanoin, että MINUN MIELESTÄNI se on _tyhmää_ silloin, kun vauva on pieni ja hoitaja hankitaan siksi, että tarkoitus on lähteä ryyppäämään JA että MINUN on vaikea ymmärtää, että joku äiti haluaa tehdä näin. Tiedän, että sellaisia äitejä on.

Minun henkilökohtaisesti on helpompaa ymmärtää se, että pienen vauvan äiti saattaa tahtoa esim. tavata ystäviään ja istuessaan iltaa heidän kanssaan ottaa yhden siiderin, on kotoa poissa pari kolme tuntia ja lapsella on tällä välin luotettava hoitaja. Silloin ideana äidin poissaolossa on kuitenkin ensisijaisesti jokin muu kuin tarve saada alkoholia.

Vierailija
22/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on suuri maksavaurion vaara!! Jos on pakko ottaa särkylääkettä niin burana tms. mutta ei parasetamolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä taitaa nyt mennä vaikuttavat aineet ja milligrammat ihan sekaisin.

Vierailija
24/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 20 puhuu ihan asiaa!

Vierailija
25/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se EI SEKOITA PÄÄTÄ. Kalja on sit jo toinen juttu, sitä ei mun mielestä pitäis ottaa yhtään koskaan kun on lapsia hoitamassa. Omia tai vieraita.

Vierailija
26/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

panadolilla on melkoisen vaikeaa aikuisen saada päätä sekaisin, panacodilla se taas on hyvinkin helppoa.

mihin leikkaukseen määrätään panadolia? saitko rinnalle myös jotain tulehduslääkettä?

Vierailija
27/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodia? Siitä menee kyllä pää sekaisin, sen kodeiinin takia. Pelkästä parasetamolista ei mene. Mutta parasetamoli + viina = entinen maksa.

Vierailija
28/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa puhutaan paljon teinien tapauksista.

Lehdessä käsitelty juttu koski 43v äitiä ja 31v isää.

Se jäi kanssa ihmetyttämään että missäs nuo vanhemmat lapset oli jos vauva oli yksin?

Vierailija
29/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan useinkin särkyyn 1g (= 2 x 500 mg) parasetamolia (Panadol), ja pääkoppa on aivan toimintakykyinen. Jos otan Panacod-tabletin (500 mg parasetamolia sekä vahvistimena kodeiinia), alkaa päästä huipata, ja alan myös oksennella. (Siispä en enää ota sitä, vaan kärsin ennemmin kivuista, sillä (tehokkaampaa) ibuprefeenia (Burana, Ibusal jne.) en voi käyttää.)

Vierailija
30/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tiedän pariskunnan jolla on 2 alle 3-vuotiasta lasta. Heillä on ollut tapana, että kun lapset nukkuvat niin lähtevät miehensä kanssa lenkille ja lapset jäävät keskenään kotiin nukkumaan.

Vierailija
31/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni tuokin on jo vastuutonta, jos nyt ei ole joku totaalinen pakkotilanne.

Vierailija
32/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit että siinä vaiheessa kun ilmoitit ettette menekkään sanoi kälysi että voikin juoda muutaman lisää.

Sain kuvan että sitä ennen oli juonut yhden oluen ja nappasi Panadolin ja musta Panadolit on puskuroituja.

Sitä paitsi noin ohi mennen jos juo illan mittaan 6 olutta naisena ja kiskasee lääkkeen jota ei sais ottaa niin sen varmaan huomaa nopsaan teholla?

Mutta en ymmärrä pointtiasi jos juo yhden ja jää hoitamaan lapsia. Paitsi tietty varmaan pitäisi ymmärtää, jos pari olutta saa juoda toisaalla kavereiden kanssa ja palaa kotiin jossa hoitaja kaitsee lapsia.

Itse olen humalahakunen. meillä on kaksi lasta mutta koskaan ei olla lapsia jätetty heitteille. Ja se tässä oli pointtina, ei se missä juo kaksi olutta ja että joku kaitsee lapsia sen aikana.

Yhden saunaoluen aika moni juo ja on kotona lapsen kanssa, ei se ole tuomittavaa. Mutta se on että lapsi on kotona ja kukaan selvä ei ole. Tai että lapsi " nukkuu" yksin kotona ja vanhemmat rilluttelee jossain.

Jos kälysi ottaa yhden oluen ja puskuroidun lääkkeen niin asia ei ole paha. Ei edes silloin jos juo viisi olutta sen jälkeen kun sanot jääväsi kotiin. Mutta miten vaan, minusta sinä olet vaan niuho.

21

Vierailija
33/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tulee esim. liikenneonnettomuus ja lapset jää yksin kotiin? Voi kestää kauankin ennen kuin tulee ilmi että kotona on lapsia. Jos esim. vanhemmat makaa taju pois tai kuolee.

Tai jos sähkölaitteesta (esim. tv) syttyy tulipalo?

Vierailija
34/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyhän oli juonut jo VIISI olutta siinä vaiheessa, kun vielä luuli jäävänsä hoitamaan lapsia.

Mutta en ymmärrä pointtiasi jos juo yhden ja jää hoitamaan lapsia. Paitsi tietty varmaan pitäisi ymmärtää, jos pari olutta saa juoda toisaalla kavereiden kanssa ja palaa kotiin jossa hoitaja kaitsee lapsia.

Jos kälysi ottaa yhden oluen ja puskuroidun lääkkeen niin asia ei ole paha. Ei edes silloin jos juo viisi olutta sen jälkeen kun sanot jääväsi kotiin. Mutta miten vaan, minusta sinä olet vaan niuho.

21

[/quote]

Vierailija
35/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen kamalaa oloa siitä, että 1-v on hoidossa, kun mä töissä. Tuon jutun jälkeen alkaa taas suhteellisuudentaju palaamaan.

Vierailija
36/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun tunnen huonoa omatuntoa siitä kun imuroin yläkerrassa ja vauvani köllii lelukaaren alla alakerrassa...

Vierailija
37/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kälyn sixpackissa on yksi olut _jäljellä_, silloin hän on juonut viisi olutta. Ala-asteen matikkaa!!! Ja siihen reseptilääke päälle..

Omasta mielestäni viiden oluen jälkeen kukaan ei ole sopiva lapsenvahdiksi.. Voin toki antaa ko. ihmisen puhelinnumeron, jos joku hänet lastensa ' turvaksi' huolii. Minä en.

Tässä vaiheessa käly siis oli omasta mielestään täysin kunnossa, ja siinä luulossa, että hän jää lapsenvahdiksi.. Olen onnellinen siitä, että päätimme jäädä kotiin! Mitäänhän ei tapahtunut, ja kirjoitukseni olikin kannanotto tähän vastuuttomaan päihteidenkäyttöön siinä tilanteessa, kun tulisi olla vastuussa lapsista..

Ok, olen tiukkapipo, mutta omaa lastani en halua jättää tokkuraisen hyypiön hoteisiin..

Vierailija
38/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..etten sinänsä paheksu alkoholia ruoka- tai saunajuomana, mutta itsellä ei olisi pokkaa ottaa mitään jos olisin muiden lapsia vahtimassa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi