Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~SYYSKEIJUJEN TORSTAI~*~

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt pinoa, niin aattelin aloittaa uuden pinon elokuun VIIMEISEN päivän kunniaksi ;) Huomenna on jo SYYSKUU! Joku muu laittakoot linkin eiliseen pinoon, minulta se ei onnistu :)

Takana on hyvin nukuttu yö 4.30 asti, mutta senpä jälkeen en saanut enää unta kun kävin kissan päästämässä ulos. On hieman budjetti tiukilla, kun tapiola päätti muistaa ja öljyä piti tilata. Huh mitä summaa saa maksaa lämmöstä 735¿/1000l. Tietenkin sitten aamuyön tunneilla piti miettiä miten sitä selviää, mutta onhan sitä ennenki selvinny tiukalla budjetilla ja aivan kun se murehtiminen asiaa parantais :)

Täällä pesänrakennusvietti vaihteeksi nostaa päätään ihan konkreettisestikin. Sunnuntaina pesin 4 koneellista pyykkia, ti 1, ke 2 ja tänään 2-3. Nyt on sitten pesty pois kaikkia harvemmin pestäviäkin, kuten keinutuolin päällisiä ym ja tietenkin noita vauvan vaatteita sekä esikoiselle lämpimämpiä varusteita. Tänään ajattelin vaihtaa verhot+pestä ikkunan meän makkarista sekä luututa mattojen välit. Leipoa himottas, mutta pitää katsoa koska kerkeää. Tänään illalla vois vaikka mokkaruutuja tehdä nams :)

EVÄÄT SYNNÄRILLÄ: itse en kans kaivannu muuta kuin juomista synnytyksen aikana ja pahaolo oli väliin minullakin, kuten porennkin kertoi. Iltapalan sain sairaalassa, kun olin tarkkailussa lapsivedenmenon takia. Synnytyksen jälkeen tuotiin teetä ja leipää, muta väkisin sain palan kuivaa leipää syötyä sen verran paha olo oli. Päiväruualla synnytyksen jälkeen, 9.50 syntyi poika, (ja kaikilla muillakin) oli sitten niin hirveä nälkä, että ateriat ei meinanneet riittää. Yölläkin yleensä hain jogurtti/viili täydennystä. Grandeja meni tetroittain ja minusta ne oli käteviä varsinkin öisin, kun oli älytön jano ja nälkä niin auttoivat kumpaankin ja olivat imettäessäkin käteviä juoda.

Elainen kuulumisia oli mukava kuulla ja viherrystä täälläkin omiin housuihin mahtumisesta. Itse en uskaltanut edes kokeilla muutamaan kuukauteen omia housuja. Mutta nyt taidan lähteä kuupoilemaan keittiöön ja miettiä mitä tekisi, kun poikakin vielä nukkuu.

Iloista päivää keijuille!

Oona, Elmeri ja sintti 36+4 [color=deeppink][size=5]♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin just pitkän jutun ja sit tyttö otti ja painoi jotain namiskaa ja hävitti koko jutun. En jaksa uudestaan aloittaa,kun harmittaa niin,joten palataan myöhemmin.

Yö meni kummiskin hyvin ilman supisteluita,hassua kun siitäkin on pelkästään iloinen,no,olin kyl niin väsynyt,etten olis ees halunnut lähteä yöllä synnytyspuuhiin.

Mutta palaillaan...

Hönttä,murut ja Jesse 40+2

Vierailija
4/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Ilmoittautuisin uutena mukaan syyskeijujen keskustelupinoihin. Esikon la on 17.9. eli nyt mennään kai jo viikkoa 37 ja 3 päivää päälle. Raskaus on sujunut mitä parhaimmalla tavalla. Nyt loppuraskaudesta on vähän univaikeuksia, närästystä ja turvotusta mutta ei kauheen pahasti niitäkään.

Vierailija
5/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa:) Ukon kanssa eilen illalla ajateltiin antaa tulokkaalle vähän vauhtia sänkypuuhilla, mut eipä aiheuttanut oikeestaan muuta kuin kamalat menkkakivut, huonosti nukutun yön ja muutaman hassun supistuksen jotka eivät sit kuitenkaan ollut oikeen mitään. Mahtaako tuokin touhu olla ihan yhtä tyhjän kanssa tuon syntymisen suhteen??

Tuli kieltämättä mieleen, et jos siitä seuraa periaatteessa turhaan moiset kivut ja levottomuus niin onko vaivan väärti?

Huomenna olis sitten se tasan 40 vkoa. Luin just eilen jostain oppaasta, et suurin osa lapsista syntyy kun lapsi on kasvanut kohdussa 38 vkoa ja 2 päivää, eli raskausviikkojen mukaan 40+2. Eipä ollut moinen ennen pompsahtanut silmiini. Nyt on taas toivossa hyvä elää et joskos sit sunnuntaina;) Pakko hakea pieniä etappeja tähän hommaan.

Mutta nyt alkaa koira vaatimaan niin kovaäänisesti aamupissalle, et kaipa tässä pitää kammeta ittensä ylös, pukea neiti mukaan ja lähtee haukkaan happee itekkin. Ukko kun päätti( tai päättää joka aamu) lähteä töihin kun saa aamupalan syötyä, eikä paljoo kysele, et jaksanko lähteä koiran kanssa lenkille.

No mutta minähän jaksan;)

Päivän jatkoa kaikille " keijuille;)" ja hyvää vointia!

Ritu 39+6

Vierailija
6/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin neuvolassa, eipä siellä mitään ihmeellistä. Verenpaine ok, pissassa proteiinit +/-, niin kuin on ollut jo monta viikkoa. En joudu pissatestiin koska maanantaina testattiin naikkarilla, mutta jos alkaa alapäässä kirvellä niin sitten pitää tutkia. Paino noussut 200g/viikko, yhteensä jo parikymmentä kiloa. Enempää ei tarvitsisi tulla, mutta sinällään ihan ok että saisikin jäädä vähän enemmän jäljelle kuin oli ennen raskautta... Sydänäänet hyvät, ja sf-mitta jo 35 cm.

Inkulille neuvolakäynneistä: Minäkin asun Vantaalla (pohjois-) ja neuvolakäynnit ovat olleet rv 35 alkaen viikottaisia!

Eilen söin lounaaksi pari lautasellista hernekeittoa ja siitä alkoi tuskastelu. Iltaan asti supisteli, kovetteli ja vauva möyrysi. Illan saunomisen ja " sen toisen s:än" jälkeen luulin jo, että tulisi lähtö. Mutta ei, sama kuin joka yö: nukkumaan kun pääsen, supparit loppuvat kuin seinään. Ja pelkällä möyrimisellä kun ei vauvoja synnytetä :/ Olen aivan poikki tämän masun kanssa, mullakin vauva möyrii hirveästi. Nivuset huutavat happea nyt jo asennossa kuin asennossa. Ja noiden 2,5-vuotiaiden kaksostyttöjen perässä pitäisi pysyä...

Synnytys: Mulla aikoinaan oli yöllä sänky kastunut pieneltä alueelta, ja kun menin vessaan tuli lattialle vesilänttejä. Arvasin heti, että kyse on lapsivedestä. Tämä huomio joskus kuuden aikaan aamulla, kun mies oli lähdössä töihin. Soittelin naikkarille, sieltä käskettiin tulla sitten kun siltä tuntuu muttei millään kiireellä. Kymmenen maissa muistaakseni anoppi heitti minut synnärille. Silloin supisteli harvakseltaan (kivuttomasti), pääsin tutkimusten jälkeen suoraan synnytyssaliin. Päivän aikaan supparit kovenivat ja höngin ilokaasua. Silti illalla ysin aikaan sisätutkimuksessa päivällä ei ollut tapahtunut yhtään mitään! Olin sen saman " sormelle auki" kuin sairaalaan tullessakin. Kyllä tuli epätoivoinen olo. Mies sai jäädä laverille viereen nukkumaan, ja mun tuskat lisääntyivät. Ennen nukkumista mulle laitettiin petidiinipiikki, että vähän rentoutuisin. Ei siitä nukkumisesta mulla mitään tullut, vaikka mies kuorsasikin ihan kiitettävästi. Mun kivut lisäänty, mutta en halunnut soittaa lisää kivunlievitystä koska halusin että jotain tapahtuisi... Yritin rentoutua aina supistuksen tullessa. Lopulta kolmen aikaan en enää kestänyt, vaan soitin kätilön paikalle, että saisin lisää petidiiniä. Kätilö teki tutkimuksen, ja minä luulin että sieltä kuuluu taas se ärsyttävä sormelle auki. Ihmetys olikin suuri, kun olin 3-4 cm auki, ja sainkin epiduraalin. Ehdin saada epiduraaliin kahdesti täydennystäkin, ennen kuin olin 10 cm auki ja sai ponnistaa. Tipassa olin myös koko synnytyksen ajan, sekä sokeriliuosta että oksitosiinia pistettiin suoraan suoneen. Aamupäivällä 11.31 syntyi neiti A imukupilla avustettuna 20 min ponnistamisen jälkeen, ja siitä tasan 10 min syntyi neiti B. Neiti B ilmeisesti sen verran kiirehti ja pönkesi väliin, ettei neiti A päässyt kääntymään ihan optimaaliseen asentoon ja jouduttiin ottamaan imukuppi avuksi. Ja kaksosten kanssa kohtu joutuu niin koville, että harvemmin vissiin omat supparit riittävät työntämään vauvoja ulos. Siksi oksitosiinia...

Synnytyksestä jäi ihan hyvä mieli näin pitkän ajan päähän - muistan kyllä heti synnytyksen jälkeen vannoneeni, ettei koskaan enää ;)

Eväät: Minä en syönyt synnytyksen aikana, mieheltä unohtuivat eväät joten joutui keskellä yötä etsimään jostain ruokaa kun maha kurni. Varmaan samalla kaavalla mennään nytkin, minä en eväitä ota, mutta jospa nyt muistettaisiin ne miehelle pakata.

Eipä kai tässä muuta. Jatketaan odottelua!

- mytty ja masu rv 39+0

Vierailija
7/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kun saivat aamupalansa syötyä ja leikkivät,toistaiseksi ihan sulassa sovussa...

Ritu,toivottavasti se opus olis oikeessa,jotta 40+2 suurin osa SYNTYIS ;) (miten niin oma lehmä ojassa ;)

Höh,nyt jo unohin uuden tulokkaan nimen,olikos se joku volframi tai jotain,voi itku tätä päätä :/ Mutta jokatapauksessa,niin tervetuloa joukkoon mukaan!

Ruususen eilinen pedofiili-juttu sai täälläkin karvat nousemaan pystyyn. On se ihme,ettei sairaita ihmisiä saada hoitoon vaan annetaan vaan jatkaa touhujaan,kunnes taas joku viaton reppana joutuu uhriksi :(

Eväitä en synnytyssalissa kaipaa,paitsi se pillimehu on kiva,kun suu kuivaa niin hullusti,mutta osastolla on kiva napsia herkkuja sit senkin edestä ;) Ei mieskään salissa ole mitään suuhunsa laittanut synnytyksen aikana,mutta sit kun ooteltu,jotta tulisivat pesemään ja punnitteen vauvaa,niin jo on alkanut herkut maistua :) Ollaan vissiin satuttu aina niin kiiruuseen aikaan synnärille,että on saatu pari tuntia ootella sit synnytyksen jälkeen,jotta joku ehtis tulla vauvaa punnitteen ja peseen. Ja et ite pääsis suihkuun. Tai sit Taysis on vaan semmonen tapa,tiedä sitten.

Täällä alkaa kärsimättömyys ja levottomuus tarttua myös tenaviin,tyttöä(2v8kk) on miltei mahdoton saada päiväunille,en tiedä johtuisko se just siitä,että toinen pelkää äitin lähtevän sillä aikaa sairaalaan,ehkä. Omat ajatukset tahtovat pyöriä synnytyksen ja sinne lähdön ympärillä,yrittipä sitten miten tahansa olla niitä miettimättä. Onneks on tää vertaistuki,jossa voi käydä paineita purkaamas,niin ei tarvi miestä eikä muita läheisiä rassata koko aikaa ;)

Mutta nyt pihalle,ennenko alkaa sataa...

Hönttä (edelleen 40+2)

Vierailija
8/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen kerran Elloksen kanssa. Tilasin tulevalle pikkuneidille hieman vaatetusta ja kas vain sain sen 101.kerran jonkun muun paketin kuin omani. *sensuroitu*!!!!! Lopetan kohta koko Ellokselta tilaamisen...Siis YKSIKÄÄN tuote ei menny oikein.

LIIKKEISTÄ: täällä myös podetaan vauva kivuliasta liikkumista. Pään pyörittäminen sattuu alapäässä, tuntuu että poraa puolet päästä pihalle. Ja potkut....varpaat tuntuu olevan kylkiluiden välissä, kylkiluu parat saa etenkin iltaisin todella kovaa ´kyytiä, navanseutukin elää ihan omaa elämäänsä. Mies eilen illalla kauhulla kattokin miun naamaa kun kärvistelin sohvalla liikkeitä kuunnellen (ei todellakaan tarvitse laskemalla laskea liikkeitä, yhtäjaksoista möyrintää josta ei ota selvää millon yks liike alkaa ja loppuu), ei tule nukkumisesta mitään. Sit luulin jo että rauhottu ja menin maate, onneton hänen mielestään väärälle kyljelle ilmeisesti eli sama myllääminen jatku, kädet ja jalat liikku tasatahtia, aivan kuin ois kontannu siellä, pakko oli vaihtaa kylkeä.

YÖ: on menny muuten oikein hienosti, heräsin vaan 4maissa siihen kun 4v NAUROI sydämensä kyllyydestä unissaan :) nauratti itteenikin se hekotus.

Harjotussupistuksia tulee onneks tasaseen, jospa ne sais paikkoja jo hiukan valmistautumaan ja tää hyvinkin syntys...vaikka seuraavan 14pv:n sisällä pliis...(10 pv laskettuun)

HOITOPAIKOISTA on ollu keskustelua ja...on kyllä käyny mielessä että olinko mie ihan järkevä kun sanoin ettei tuo energiapakkaus tule hoitoon syyskuun jälkeen enää?? En tiedä, tuntuu jo nyt, että noinkohan mie väsähän..varsinkin oikein kovilla talvipakkasilla kun ei ole toista autoa käytössä, en pääse ilman apuja perhekerhoihin tai muuallekaan pienen vauvan kera...Ja kun tuo lapsikin on tuollanen sosiaalinen tapaus...nauttii se selvästi kotona olemisesta, mutta talvi on pitkä eikä lähipihoissa ole ikäistä seuraa. Saa nähdä...

Minjuska 38+3

Vierailija
9/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesss!! Täällä sataa vettä oikein " saavista kaatamalla" . Ja kylläpä on raikkaan tuntuinen ilma ulkona. Pakko pakata poitsulle sadekamppeet ylle heti kun vaan vähänkin rankin sade hellittää ja lähteä ulos. Olen niin odottanut viileämpiä ilmoja! :)

Minjuska: Joo, mulle tehdään viimeinen ultra ns. keskusneuvolassa. Täällä se tehdään ko. paikassa, ellei ole jotakin erityistä syytä mennä äippäpolille. Ja oman neuvolaterkkarin päätöksellä ultran tekee joko lääkäri tai terkkari. Ja kun mulla ei ole mitään erityistä syytä, jonka takia pitäis olla lääkäri, niin sit ultraaja on terkkari, joka on erikoistunut asiaan. Harmittaa siis hieman, koska lääkäri olisi tosiaan sen sisätutkimuksen tehnyt. Mutta ei auta. Terkkarini sanoi eilen vielä sitä, että voi olla että muutaman vuoden sisällä jää muista paitsi ensimmäisestä raskaudesta se ainoakin lääkärikäynti pois. Että terkat hoitais koko raskauden seurannan, jos ei mitään erityistä ilmene. Kuulema raskautta pidetään yhä enemmän ja enemmän normaalina olotilana... Ai kenen mielestä? Taas vaan näitä säästöjäsäästöjäsäästöjä... ARGH!

Elaine: Kylläpä oli ihanaa lukea teidän kuulumisia! :) Nyt vain onnellista ja nautinnollista aikaa vauvojen kans kotona. Minäkin haluan jo omaani nuuhkimaan. :)

Omaa napaa: Eilen tapahtui sitten se kauan ja hartaasti odotettu hetki. Sain muistutuksen siitä millaisia ne kunnon supparit olivatkaan. Jee! Olin ostamassa multasäkkejä ja vain katselin kun myyjämies nosteli säkkejä autoon. Yhtäkkiä tuntui että nyt lähtee jalat alta. Minä siinä vaan yritin seisoa vääntelehtien ja hymyillä pojalle kiitoksia mutta kun supisti niin pirusti. Varmaan mietti jo se myyjäkin, että mitä tuo pallomaha tuossa oikein kiemurtelee..

Siinä se meni sitten ohi mutta koko loppu illan tuli lievempiä suppareita. Kuitenkin väliä oli reilusti mutta tuli siinä mieleen, että jospa se tästä mullakin edistyisi. Vielä nukkumaan mennessäkin vääntelehdin sängyssä mutta mullakin ne loppuivat kun hetken olin sängyssä maannut. Koko yönä en sitten ainakaan suppareihin herännyt, muuten kyllä. Mutta kyllä se tästä, antoi taas toivoa eteenpäin! :)

Jeps, poitsu katsoo puuha peteä ja kun se loppuu, taidetaan lähteä ulos. Sade taitaa tauota ainakin hetkeksi. Supistuksia vaan nyt kaikille niitä toivoville! :)

T: Anmari rv 36+5

Vierailija
10/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uusi keiju!

Elainelle onnitteluja " aadan ja bertan" kotiin saamisesta. Ihanaa kuulla teidän kuulumisia ja katkerana tääl luin, että mahdut jo vanhoihin farkkuihisi, kun itsellä niiin suuri massu jo, ettei mutkalle taivu..eilen YRITIN lakata varpaankynnet...:)

Turvottaaaaa...osaako joku kertoa mitä pitäs nyt tehdä..kun neuvolassa muuten kaikki arvot ok, mutta mä turpoon päiväpäivältä enemmän ja enemmän..alan olla itte huolissani..jalat on ku puu pökkelöt ja sormet ku nippu k****ä....ohan sellanen vissiin normaaliakin, mutta musta tuntuu et nyt kyllä turpoon kohta niin että räjähdän!!

T: Turvonnut manta ja onni 35+6

Vierailija
11/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi taisin kirjotella joskus ennen kesää.. Olen kyllä käynyt lueskelemassa keijujen muhkeita pinoja silloin tällöin.

HIRMUISESTI ONNEA KAIKILLE JAKAUTUNEILLE KEIJUILLE =D

Esikoista täällä siis odotellaan viikoilla 38+5 (!) ja nyt kaikkien kesätyökiireiden, lomareissujen ja pesänrakennuksen jälkeen istahdin alas ja totesin, että kyllä se aika on mennyt nopeesti, tähän asti. Nyt alkaakin sitten kärsimätön odottelu ;)

Oma olo on ollut ihmeen hyvä, parempi kuin mitä joskus ajattelin sen raskaana olevan. Nyt viime viikkoina on vaan iskenyt armoton hikoilutus, tukaluus ja hyvän nukkuma-asennon löytämisen vaikeus.

Teidän juttujen perusteella en taida olla sentään ainoa ;)

Harjoitussupistuksia mulla on tullut ihan jatkuvasti jostain viikolta 25, nykyään niitä tulee n. 20/pvä, eikä ne ole mitään huomaamattomia, eikä aina kivuttomiakaan.. En ole kuullut, että kellään muulla olisi vastaavia..? No, kestettävä se vaan on. Eivätkä nuo supistelut tunnu saavan mitään aikaiseksi tuolla alakerrassa, viikon 36 lääkärintarkastuksessa kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, mutta sentään lyhentynyt sentillä. Kateellisena olen lueskellut teidän muiden juttuja, kuinka kohdunsuu on jo pehmennyt ja auennut :(

KARMEA LÄÄKÄRIKOKEMUS: Olikohan se RIINA77 joka kertoi karmeasta neuvolalääkäristä? Kuulosti meinaan ihan samanlaiselta kuin mun lääkäri. Olen käynyt tällä samalla lääkärillä kaikki tarkastukset ja ikinä en ole niin kovakouraista sisätutkimusta joutunut kokemaan! Käynnit ovat kestäneet n. 5min/kerta, ja lääkärillä tuntuu olevan aina hirveä hoppu päästä musta eroon. Sydänääniä malttaa kuunnella ehkä 5 lyöntiä.. Viikon 36 tarkastus oli sitten viimeinen pisara. Ajattelin saavani tiedon kiinnittymisestä, varmistuksen tarjonnasta ja jonkin sortin painoarvion, sekä varmistusta siitä, mahtuuko vauva syntymään lantiostani, mutta ei! Kaiken huipuksi lääkäri paineli vaan vatsan päältä pari sekuntia ja sanoi että sikiön selkä on vasemmalla ja jalat oikealla puolella, vaikka se on juuri toistepäin! Lisäksi vielä hän kysyi, että olenko käynyt itse tekemässä virtsa-stix-testin ja kun sanoin, että en, hän merkkasi äitiyskorttiin virtsa-arvot normaaliksi! AAARGH!

Saimpahan taas sykkeen nousemaan täällä paasauksella ;)

Tein terkkarini kanssa lääkäristä kirjallisen valituksen, kun hänestä on kuulemma muutkin valittaneet. Jospa asiaan tulisi muutosta..

EVÄSTÄ: Sairaalaan otan mukaan pillimehuja, suklaata ja lakua, saa nähdä tuleeko niille käyttöä!

Jotenkin hassulta tuntuu pakkailla sairaalakassia sun muuta kun ei sitä kyllä oikeestaan yhtään tiedä mihin sitä joutuu ;)

Vauvalle pakkasin mukaan bodyn, puolipotkarit, kokopotkarin, myssyn ja kevytvanuhaalarin. Tarviikohan ottaa tumput ja sukat lisäksi? Kun ei noista ilmoista sitten tiedä..

Ehkä tässä tuli tekstiä tarpeeksi vähäksi aikaa, hyviä vointeja kaikille :)

Kerion ja maha 38+5

Vierailija
12/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mikä ilma. Meillä päin satoi kaatamalla tuossa kaheksan aikaan, joten Anmari tais saada meiltä sateet sinne. Vaikka kohta sitä tuleekin manailtua, kun AINA sataa :D

Neuvolassa tuli siis käytyä jo klo 8. Heräsin klo 7.10, joten kyllä siinä pikku kiirus tuli, varsinkin kun poika on niin aamu-uninen. Onneks ainut kulkumahd. on auto, ei tartte potea huonoa omaatuntoa, kun ei mene kävellen mihinkään ;)

Tässäpä arvoja, rv 38+3: paino +567g/vk (nyt yht. 17,5kg), turvotus ++, RR 116/73, pissi ok, hB VAIN 95, sf-mitta 32, syd.äänet +.

Tuo hB on nyt siis ongelma isolla O:lla. Syön siis kahta eri rautaa 3tbl päivässä ja se oli yhä laskenut 103->95. Väsytä ei johtuen siitä, että Matrifolinissa on B-vitamiinia. Kellään kokemusta MALTOFERista? Obsidan pitäs vaihtaa siihen. Terkka sano, että ennen synnytystä pakko saada hB nousuun.

Sf-mitta oli laskenut 2cm:llä ja vauvan pää ei kiinnittynyt. Seuraava aika on ens torstaina ja silloin varataan se aika äitipolille vauvan koon tarkastukseen. Terkka sanoikin, että hyvä kun ovat alkaneet ottaa sen linjan, että liian suuria vauvoja ei synnytetä ts. seurantaa saa nykyisin.

SUPISTUKSET ja MUUT " KIUSAT" : Eilen illalla alkoi taas supistella, kun sain lapset nukkumaan ja asetuin sohvalle. Samalla alkoi menkkakivut alavatsalla. Tämmöinen onkin mulle ihan uutta, mutta en todellakaan usko lähdön tulevan tuolla lailla.

KAUNISTAUTUMINEN: Eilen sitten kuitenkin leikkuutin tukkani entiseen ihanaan malliin, tosin niskatukan halusin eri tavalla. En kuitenkaan tahdo alkaa mihinkään kasvatusurakkaan nyt, miehän oon sit ihan karmean näkönen syksyn mittaan.. Kulmat muodossaan ja ripset värissään, kun vaan muistais taas noita kulmia siistiä itsekin. Käytiin vielä miehen kanssa illalla syömässä, söin lehtipihvin, nam :)

SYÖMINEN SYNNYTYKSESSÄ: Ei kiitos oo menny muuta kuin juotavaa alas. Sitten vauvan syntymän jälkeen on sairaalan tarjoama kaakao/kahvi, sämpylä ja jugurtti maistunut. Esikon syntymän jälkeen oli osastolla päivälliseksi tummanpunaista punajuurikeittoa ja ruskeaa luumupuuroa, arvatkaa vain, maistuiko :( Hih..

Päivänjatkoa ja ELAINELLE Onnittelut neitien kotiutumisesta <3

-piias- rv 38+3

Vierailija
13/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua ompa aika mennyt nopeasti. Huomenna on jo syyskuu vastahan oli kesäkuu. Tänään näyttääkin olevan tosi syksyinen sää ulkona.

Ihanan pitkä pino meillä jo tähän aikaa aamusta.

Mulla meni maha aamulla sekaisin. En tiedä johtuiko eilisistä tortilloista vai enteilisikö synnytystä.

Nyt alko näköjään munkin sukulaiset soittelemaan että joko on syntynyt, arggh. Miehen sukulaiset soittaa tai laittaa viestiä joka päivä ja kysyvät asiasta. Kyllä sukulaiset on ihania =)

Nyt en ehdi enempää kirjoittamaan. Poitsu näköjään sitä mieltä että haluaa hakata tietsikan näppäimiä niin on tää kirjoittaminen hieman vaikeeta.

Palailen kun poitsu antaa mun rauhassa olla koneella.

Öttis, poitsu ja masuasukki joka edelleen viihtyy masussa ja ei halua meille näyttäytyä livenä rv40+1

Vierailija
14/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yliaikakontrolliin ajan,se on VASTA kaks viikkoa yli la:n...eikä silloinkaan välttämättä käynnistetä ellei vauvalla ole mitään hätää... Viis siitä,että äitee alkaa väsymään tän taakan kantamiseen. Tää ei varmaan synny ikinä.

Vierailija
15/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli yö tai alkuyö vähä hankalampi,nukahin kyll ajois ku oli pakko aamul kävin hammaslääkärillä. Mut kolmen aikoihin heräsin ja särki joka paikkaa ja sain hirveen yskän puuskan. Sit tuli yx semmonen kipeä suppari. Sit sain nukuttua hyvin,ei millää vai ois haluttanu nousta aamul ylös klo 7.00 oisin halunnu jäähä nukkuun. No tulipahan korjattua taas yx hammas. Tänää ois iltapäivällä neuvola. Olin eilen reipas sain pestyä pyykkiä,järjestettyä loppuun vaatekaapin ja kasattua pinnasängyn tai oikeammin vaihettua sen yläasentoon,eli se piti purkaa kokonaan ja sit nostaa ylemmäs sitä patja osaa ja kasata uuestaa...huh.. Tänää ois viel vauvanvaatepesua ja sit näitä muita.

En muistanut kirjottaa sitä runoa ylös jonka joku pisti niihin hautajaisiin.Anteex nimeä en muista...! Jos saisi sen uudestaan.

Pitääkö miehenne isyysloman? meil jää 7 päivä ku leikataan ja on 2viikkoo sit käy viikon ja 2 päivää töisä ja on taas viikon lomal,ihan rahallisista syistä.

MITENhän se oli ku en muista et kasvaako se vauva nyt loppuviikkoina siis ottaako painoa nopeammin ja enemmän viikossa?

MITÄ mielitekoja teil muil on nyt lopussa? itellä vesimeloni...nam... danone jugurtit,mansikkakeitto veän illassa sen litran purkin tai oikeammin tunnissa,sitä oon pakko saaha.Pottumuusi...ai...ai..ja mövenpigin maple walnut vitsi et se on hyvää,suosittelen!

Kertokaa kanssasisaret et mill mun kannattas nuo sohvat puhistaa?

Palailempas illalla kertoon neuvola kuulumiset!

Takiainen 37,4

Lähenee sectio jee!!!! enää viikko tasan!!!!

Vierailija
16/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä on kyllä todella huono yö takana. Eilen illalla jotakin ihmeellistä kyllä mahalle tapahtui. Alkuillasta tuli sellainen ihmeellinen " kiristys" ylävatsalle, oli hirveän tuntuista. Se kesti jonkin aikaa ja sen jälkeen tuli muutamia supistuksia, ei siis mitenkään tiheästi mutta kuitenkin. Vauva möyrysi ja likkui aivan hillittömästi ja alavatsaa jomotti. Myös häpyluun päältä oli tosi kipeä, varsinkin kävellessä... oli aika tuskaista jonkin aikaa! Sitten nukkumaan mennessä aloin peilistä katseleen mahaani niin näytti että olisi vaavi laskeutunut lähtökuoppiinsa vielä enemmän. Yöllä alavatsa oli kipeä, varsinkin kylkeä kääntäessä.

Tänäänkin on sitten suppareita tullut, ei kylläkään tiheästi mutta mietin että soitanko äitiyspolille ja kysyn voisiko synnytystapa arvio aikaa aikaistaa kun se on vasta ensiviikon keskiviikkona. Kiva jos alkaisi nyt viikonloppuna syntymään eikä ole arviota tehty!

Yöllä ajatukset muutenkin liikkuivat tulevassa synnytyksessä ja mietin että miten olen itseni taas tähän " jamaan" saanut, että sitä kärsimystä on taas kohta edessä. No, täytyy yrittää ajatella mikä on siitä palkkiona.

EVÄÄT: ei ole edellisissä synnytyksissä tullut mieleen mitään syödä, joinkin vain vettä. Eikä tainnut isäntäkään pahemmin mitään syödä. Nyt pakkasin muutaman pillimehun ja täytyy vielä ostaa suklaata ym. ja miehelle syötävää, kun viimeksi oli heti synnytyksen jälkeen kauhean heikko olo ja olisi tarvinnut jotakin makeaa suuhun ja mitään ei ollut. Mies taisi käydä jostakin automaatista sitten hakemassa. Niitäkään ei kuulemma olisi saanut syödä jos olisi tullutkin vielä jotakin " komplikaatioita" ... Ja Taysissa tosiaan tuotiin kahvit ja leivät vasta parin tunnin kuluttua...

ANDOLINISKA: kiitos tosta piste tiedosta, minähän se niitä kyselin. Eli kun sain ennen syödä sen 18 pistettä niin imetysaikana saisin syödä sen 28? Täytyypä kokeilla...

Päivänjatkot keijuille ja tervetuloa uusi keiju myös mukaan!

t. Tuittu 37+5

Vierailija
17/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kerrankin näin! :-) Nukuin koko yön heräämättä yhteenkään vaivaan, siitä on aikaa kun viimeksi näin. Kannatti siis terapia. Tänään onkin sitten ollut satunnaisia kipeitä supistuksia, kivaa, ei enää kilttejä harjoitus sellaisia, jospa tämä tästä.

Kylläpä kunnon yöunet tekee ihmeitä, olo on niin kivasti rentoutunut ja virkeä, todella mukavaa vaihtelua. Voi kun saisi tällaisten unien jälkeen lähteä synnyttelemään.

Kuopus jäi tänään kotiin vapaalle, laitettiin juuri litran pullataikina kohoamaan ja pyykit kuivaan, nyt pitäisi kuulemma alkaa pelaamaan Afrikan tähteä, voi mennä kuitenkin leipomiseksi koska eskari loppuu reilun tunnin kuluttua.

Pitää jatkaa puuhastelua ennen kuin väsy iskee jostain, täytyy ottaa tästä hyvästä olosta kaikki ilo irti.

Ruusunen ja pikku Ruu 37+6

PS: NEUVOLASTA; käyn edelleen kahden vkon välein vaikka käsittääkseni seuranta pitäisi olla vkon välein.

Vierailija
18/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri ulkoa pojan kanssa, aivan ihana ilma! :) Mutta kohta sitä tosiaan kuitenkin kiroilee, kun jatkuvasti sataa..

Mutta siis, kylläpä alkoi taas supistelemaan. Ja ihan napakoita ovat. Mitäähän tämä tietysti ei tarkoita, mutta kun nyt ensimmäiset kunnon tujut ovat tulleet, pitäisiköhän pakata itsellekin sairaalakassi.

Vauvalle pakkasin eilen. Laitoin kassiin pitkähihaisen bodyn, potkarit, sukat, tumput, myssyn sekä fleecehaalarin. Mies tuo tarpeen mukaan vielä fleecepeiton tullessaan, jos on kovin kylmä. Mutta tuollaisella varustuksella + villavaatteet tuli esikoinen lokakuun lopussa 2003 kotiin ja hyvin pärjäsi. Vaikka ensilumi satoikin sinä syksynä juuri sinä päivänä kun kotiuduttiin. :)

Eipäs tähän hätään muuta.

T: Anmari rv 36+5

Vierailija
19/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulpunenkin edelleen kasassa ja viikkoja tänään 39. Aamulla oli neuvola ja tätikin meinas, että vieläköhän me sulle ens viikolle katsotaan aika.. sinne 40+ viikolle tää kuitenkin menee, kun ei ole _mitään_ synnytystä ennakoivia tuntemuksia ja esikoinenkin syntyi 40+5. Noh positiivista on se, ettei painoa ole tullut juuri yhtään moneen viikkoon ja muutenkin vointi on tosi hyvä, ellei liitoskipuja lasketa. ;) Yöllä on kyllä jotain ihan hirveetä yrittää vääntäytyä sängystä ylös vessareissulle. Eikä pojua 1v3kk tahdo saada autosta ylös kaupan parkkipaikalla, kun alapäätä niin vihloo. Mut voispa noita vaivoja enemmänkin olla! nimim. iskias parantui ;)

BB: Sorry leidit, mutta minä en ymmärrä, miten tuota isoveljeä ilkeää kukaan katsoa! Meillä on se 24h digikanava ja yritin väkisin katsoa edellistä kautta parina päivänä, mutta ei helkutti.. siellä ne vaan istua lötkötti sohvilla tylsistyneinä ja puhui p:aa :D Mieluummin tuijotan tyhjää seinää koko päivän kuin vahtaan, mitä ne noubadit siellä touhuaa. Kauheaa avautumista, mutta kun ahistaa :D

EVÄÄT SYNNÄRILLÄ: Minä söin kyllä hyvällä ruokahalulla kaiken, mitä eteen kannettiin avautumisvaiheen aikana. Meni lämpimät ruuat ja jälkkäritkin, oli ihan törkeä nälkä. Mulla ei pahoinvointia ollut koko aikana ja musta oli pääasia, ettei sit nälkäisenä tartte vauvaa puskea maailmaan. Muutenkin väsytti ja oli heikko olo, että kyllä sitä energiaa tarttee siinä touhussa. Mut tämähän on tosi yksilöllistä. Nyt ollaan sairaalakassiin pakattu miehelle kunnon eväät, raukka viimeks nakersi hädissään mun leivänkannikkaa.

Täällä ollaan tehty kaikki voitava synnytyksen vauhtiinsaamiseksi, mutta huonoin tuloksin. Eilen tein raskausajan jumpankin DVD:n vauhdittamana, mutta ei yhden yhtä supistusta tullut! Pakko olla koko ajan liikkeellä ja laahata kaupoilla, ettei tulis kotona ihan seinähulluksi oireita odotellessa. Sit kuiteskin menee lapsivedet jossain marketin kassalla ;) Iuu.

Paaaaaljon supistuksia eräpäiväänsä lähestyville syysmammoille ja onnea matkaan!

Ulpunen rv 39+0

Vierailija
20/52 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudelle Keijulle! (nimimerkki putos jo päästä..)

Ja Elainelle onnittelut kotiinpääsystä!!

Täällä taas huono yö.. nyt kyllä nukahdin, mutta aamulla oli hartiat niin kipeenä ja juntturassa että. Oisko osasyynä se eilinen riehuminen? No sainpahan ainakin vähän siivottua ja leivottua kaikenlaista.

Ja aamuyöstä näin unta jostain koulun lähellä pyörivästä itsensäpaljastajamiekkosesta, jota yritin ajaa pois, tuloksetta.

(Kiitos eilisen pedofiilikeskustelun)

Tänään taas vauvelilla hiljainen päivä. Jostain syystä hermostuttaa kamalasti. Johtuiskohan siitä että tänään täynnä 37 viikkoa tasan. (Viimeksihän se oli samainen päivä, kun ei sydänääniä enää kuultu)

No niin, heti potkas äitin poika merkiksi, että elossa ollaan :)

Synnytyseväistä ollut puhetta:

Ei oo eväitä ollut mulla mukana. Enkä ole kaivannutkaan. Ei siinä supistustuskissa kyllä syöminen tule mieleen. Tosin tytön aikaan passittivat minut ensin vielä pihalle kävelemään (taisin vähän hosua sairaalaanlähdön kanssa) ja silloin käytiin hampparit haukkaamassa, kun mies ei ollut mitään syönyt.

Juotava on mulle riittänyt ja sitä on saanut sairaalastakin.

Saiskohan tuon tytön jo päikkäreille? Taidan lähtä kokeilee, kun väsyttää tätä äitiä niin kovasti.

-kirsikka rv37-