Miksi joku haluaa olla raskaana ja synnyttää?
Minusta ajatus on vastenmielinen ja kuvottava. Kyseessähän on käytännössä loinen, joka elää ja paisuu ihmisen sisällä, imee ravintoa isäntäorganismistaan ja tulee lopulta väkivalloin ulos. Hyi saatana.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 08:58"]
Minusta oli ainakin upeaa että lapsi kasvoi sisälläni, sitten syntyi ja täysimetin 5kk eli hän sai ravintonsa minusta. On aika makeeta huomata miten taitava oma kroppa on :)
[/quote]
Millä tavalla tämä olisi sinusta "upeaa"? Mistä ansioista ne "taitavuuden" kokemukset syntyivät? -ap
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 08:57"]
Se että ap:n äiti meni tämän biologisen tempun tekemään on kyllä väärin koska ap:lle jäi traumat loisena olemisesta, syntymästä ja tissin imemisestä joten ap:n pitää nyt vain lopettaa itsensä joten yksi biologinen vääryys saadaan korjattua.
[/quote]
Ad hominemeihin turvaudutaan, kun asiallinen sanottava loppuu kesken. -ap
Kaikille raskausaika ja synnytys ei ole kamalaa. Itse en ole innolla odottanut raskaana oloa tai synnytystä, mutta olin yllättynyt miten helppoa se kuitenkin kohdallani on ollut. Kaksi raskautta ja synnytystä takana ja kummassakin raskaudessa voin niin hyvin, että usein jopa loppuraskaudessa unohdin edes olevani raskaana. Myös synnytykset olivat tyyliin "ponnistus ja plop vauva ulkona", en tuntenut ponnistusvaiheissa yhtään mitään, vain supistukset ennen h-hetkeä.
Ihmettelen siis suuresti miten voi väittää kyseistä prosessia vastenmieliseksi, kuvottavaksi ja väkivaltaiseksi ilman omakohtaista kokemusta? Tämä lienee siis provo.
Onkohan tuo aloittaja itse vammautunut synnytyksessä, kun on niin ehdoton mielipiteestään?
Aika harva suorastaan nauttii raskausajasta, tai ainakaan siihen liittyvistä pahoinvoinneista, väsymyksestä, peräpukamista, turvotuksesta .... Ja harvemmin synnytys ja imetys niin ihania ovat.
Kyllä me tunnistamme biologisen kutsun, vaikka tunnustammekin sen aiheuttamat harmit.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 08:57"]
Se että ap:n äiti meni tämän biologisen tempun tekemään on kyllä väärin koska ap:lle jäi traumat loisena olemisesta, syntymästä ja tissin imemisestä joten ap:n pitää nyt vain lopettaa itsensä joten yksi biologinen vääryys saadaan korjattua.
[/quote]
Ad hominemeihin turvaudutaan, kun asiallinen sanottava loppuu kesken. -ap
[/quote]Tämä on taas näitä ihmisiä, jotka  luulevat  olevansa  kovinkin näppäriä erilaisine mielipiteineen ja sivistyssanoineen. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa,  kompastuu hän kohta omaan nokkeluuteensa.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 08:57"] Se että ap:n äiti meni tämän biologisen tempun tekemään on kyllä väärin koska ap:lle jäi traumat loisena olemisesta, syntymästä ja tissin imemisestä joten ap:n pitää nyt vain lopettaa itsensä joten yksi biologinen vääryys saadaan korjattua. [/quote] Ad hominemeihin turvaudutaan, kun asiallinen sanottava loppuu kesken. -ap [/quote]Tämä on taas näitä ihmisiä, jotka luulevat olevansa kovinkin näppäriä erilaisine mielipiteineen ja sivistyssanoineen. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, kompastuu hän kohta omaan nokkeluuteensa.
[/quote]
Ja henkilöön käyminen vain jatkuu. No, itsellesi sinä ainoastaan hallaa teet noilla kommenteillasi.
Et varmasti uskaltaisi sanoa tuollasia asioita kasvotusten. -ap
Palstavelalla onkin heti aamusta monta rautaa tulessa useammassa keskustelussa, kun viikonloppu meni nautiskellessa lapsettoman elämästä. :) Nyt jaksaa taas paukuttaa agendaansa ja ennen kaikkea IHMETELLÄ miten joku voi elää toisin kuin hän.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:02"]
Minusta oli ainakin upeaa että lapsi kasvoi sisälläni, sitten syntyi ja täysimetin 5kk eli hän sai ravintonsa minusta. On aika makeeta huomata miten taitava oma kroppa on :)
[/quote]
Millä tavalla tämä olisi sinusta "upeaa"? Mistä ansioista ne "taitavuuden" kokemukset syntyivät? -ap
[/quote]
Ei "olisi" vaan "oli. Katsos kun olen kokenut tuon niinkuin kirjoitin. :)
Ai. Minä kyllä nautin raskausajasta, mutta olenkin varmaan yksinkertainen ja viettieni varassa.
Synnyttämisestä (2 krt) ei ole jäänyt sitten mitään traumoja. Mielestäni raskausaika ja synnytys ovat niin pikkuinen asia ja nopeasti ohi verrattuna lapsen kasvatukseen, joka on monen vuoden pitkäjänteinen työ.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:02"]
[/quote]
[/quote]
Ei "olisi" vaan "oli. Katsos kun olen kokenut tuon niinkuin kirjoitin. :)
[/quote]
Sori typo. Vastaa nyt kuitenkin. -ap
Jossei halua lasta, niin voi olla vaikeaa käsittää raskauden ja synnytyksen ihanuutta. Minuakin nuorempana hieman inhotti ne asiat, mutta mieli muuttui täysin kun tuli vauvakuume.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:34"]
Jossei halua lasta, niin voi olla vaikeaa käsittää raskauden ja synnytyksen ihanuutta. Minuakin nuorempana hieman inhotti ne asiat, mutta mieli muuttui täysin kun tuli vauvakuume.
[/quote]
Voisitko kuvailla tätä suhtautumistapasi muutosta? Mistä huomasit, että ajattelusi oli muuttunut? Ymmärsitkö, minkä takia ajattelusi muuttui? -ap
Samaa mieltä! Ajatelkaa myös seuraavia asioita:
- Ruoka. Sehän on vain kakkamateriaalia. Ensin se hakataan luunpalasilla pieneksi, sotketaan sylkeen ja nielaistaan mahaan, jossa se joutuu happokylpyyn. Sitten se siirtyy suolistoon, jossa se pikkuhiljaa muuttuu paskaksi. Yök.
- Hengittäminen. Keuhkoihin vedetään ilmaa, joka on ollut toisten ihmisten keuhkoissa. Yök. Lisäksi vedämme sisäämme kaasuja, jotka ovat tulleet toisten ihmisten perseestä. Tuplayök.
- Kuukautiset. Naisella on kerran kuukaudessa sisällään vuotava haava. Luonnotonta, siis yök.
- Liikkuminen julkisilla paikoilla. Kun istut tuoliin, nuohoat vaatteisiisi ja ihoosi toisten ihmisten räkää, pissa- ja kakkatippoja sekä kaikenlaisia pöpöjä ja basiliskoja. Yök, yök, yök.
Kirjoittaisin lisää, mutta en pysty, koska tulee kylmät väreet. Elämä on inhottavaa! Yök!
Mä olin utelias! Synnytys oli kyllä positiivinen äärirajakokemus samoin kuin jollekin muulle voi olla vaikka Suomenlahden yli uiminen. Raskaus toi vaivoja, mutta toisaalta helpotti myös joitain oireita joista muuten kärsin. Esim.menkat mulla ongelmalliset enkä ole saanut niihin mitään kunnon hoitoa, oli ihanaa elää 9 kk ilman jatkuvaa raivostuttavaa tiputteluvuotoa ja kipuja.
No varmaan monella on tosiaan päämääränä pikemminkin se lapsi, ei niinkään raskaus tai synnytys vaan ne on käytävä läpi sitä ennen pakollisena pahana. Tosin itse lapsettomuudesta kärsivänä olen miettinyt, että vaikka adoptio on myös yksi vaihtoehto meille niin jollain tavoin olisin kuitenkin halunnut kokea (ja ehkä vielä saankin, jos tuuri käy) tuon raskauden ja synnytyksen, se tuntuu jotenkin niin luonnolliselta ja oikealta, siihen kroppani on luotu. Varmasti alkukantaiset biologiset vietit tässä vaikuttavat, kuten myös vuosisatoja vanhan kulttuuriset konventiot.
Tosin en tiedä miksi vastaan tähän, kun ei ap tuntunut haluavan aiheesta asiallista keskustelua.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 08:14"]
Minusta ajatus on vastenmielinen ja kuvottava. Kyseessähän on käytännössä loinen, joka elää ja paisuu ihmisen sisällä, imee ravintoa isäntäorganismistaan ja tulee lopulta väkivalloin ulos. Hyi saatana.
[/quote]
Joko et ole ihan terve tai sitten olet katsonut liikaa elokuvia.
Sinun ei tietenkään tarvitse tehdä lapsia mutta hei... kuuntele nyt itseäsi.
Mun mielestä raskaus oli ok imetyskin ok. Synnytys taas pelkkää teurastusta. Tiesin kyllä etukäteen ja mietinkin sen olessa käynnissä, miksi ihmeessä en vaatinut sektiota. No ensi kerralla vaadin jo ihan terveyssyistä.
Mun mielestä kohdunvuokraus olisi hyvä saada lailliseksi. Synnyttelee sitten ne, jotka tykkää vaikka ammatikseen.