Olisitteko valmiita maksamaan hampurilaisateriasta esim 14 euroa?
Jos nykyään vastaavan aterian saisi vaikkapa 9 eurolla, mutta hintaan pistettäisiin noin kolmannes lisää, jotta saataisiin vuoroon palkattua kahden työntekijän sijasta kolmas. Vieläkö ostaisitte saman aterian 14 eurolla?
Kommentit (85)
Niin siis tuohon hintaan saa jo vielä laadukkaamman naughty burger aterian. Ihan en nyt osta noita väitteitä että työolojen parannus vaatisi tuollaista hinnan nousua.
Ne ei pikaruokaloissabaan osaa oikeasti miettiä kulurakennetta. Ainoa mitä siellä tavoitellaan on jatkuva tuloksen kasvu.
Ja oikeasti hyvästä burherateriasta maksaisin jopa 20€.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla aterian hinta olisi pitänyt laskea 4 euroon, kun keskimäärin yksi työntekijä on vähennetty vuorosta ja hänen hommansa "hoitaa" tilausautomaatti.
Oikeastaan pitäisi laskea enemmänkin hintaa, koska asiakas joutuu tekemään enemmän työtä.
Paljonkohan muuten aterioita/hamppareita myydään per työvuoro? 50? 100?
50, On tuossakin arvio 😂 Moni Hese on avoinna esim 09-21, jopa kauemminkin. Tarkoittaisi sitä, että yhdessä tunnissa menisi vain muutama ateria, jos määrä olisi vain 50. Onhan määrä nyt pakostakin useita satoja per vuoro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitäisi palkata kolmas kun kaksikin hoitaa hommat.
Et sitten ole lukenut viimeaikaisia uutisia?
No olen ja olen käynyt Hesessä ympäri Suomea pääkaupunkiseutua lukuunottamatta.
Ei siellä ikinä kauhea kiire ole ollut niin miksi palkata vielä yksi seisoskelemaan?Ehkä viime aikojen "kohu" koskee vain Helsinkiä.
No ei koske vain Helsinkiä. Olen Rovaniemellä odottanut tunnin ajan mukaan otettavaa ateriaa, kun työntekijöitä oli liian vähän vuorossa.
Miksi edes tilata jos näet että tupa on täysi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitäisi palkata kolmas kun kaksikin hoitaa hommat.
Et sitten ole lukenut viimeaikaisia uutisia?
No olen ja olen käynyt Hesessä ympäri Suomea pääkaupunkiseutua lukuunottamatta.
Ei siellä ikinä kauhea kiire ole ollut niin miksi palkata vielä yksi seisoskelemaan?Ehkä viime aikojen "kohu" koskee vain Helsinkiä.
No ei koske vain Helsinkiä. Olen Rovaniemellä odottanut tunnin ajan mukaan otettavaa ateriaa, kun työntekijöitä oli liian vähän vuorossa.
Miksi edes tilata jos näet että tupa on täysi?
Kun ei edes ollut.
Taisin maksaa edellisestä syömästäni hampurilaisateriasta luokkaa 20e. En tiedä kuinka monta ihmistä vaadittiin sen valmistamiseen.
Pikaruokapaikkojen aterioiden syömisestä minulle pitäisi se sijaan maksaa. Ja täysin riippumatta siitä, kuinka monta ihmistä kyseisen aterian tarjoiluun vaaditaan.
en. se on firman ansaintalogiikka ongelma, osamaisvaje.
ei makseta lounashinnasta esim. tuplaa ala carte hinnoittelulssakaan. se ei ole lisäarvoa. joku voinajatella hinnoittelevansa katteensa katosta läpi. tuota pitää miettiä ennenkuin pysytyttää pytinkinsä johonkin.
Voisin maksaa (ja olen maksanutkin) 20 euroa hampurilaisateriasta, mutta en maksaisi 14 euroa hesen, mäkkärin tai bk ateriasta.
Olisihan se kurjaa, jos johtoportaalla ei olisikaan enää varaa kolmanteen luksushuvilaan :(
Von maksaa yli 14e hampurilaisateriasta ja olen maksanutkin esim. NaughtyBRGRissa ja Friends and Burgersissa. Hesessä tai Mäkkärissäkin maksan usein burgeriateriasta yli 11 euroa dippeineen. Mielestäni hinta-laatu -suhde on huomattavasti parempi näissä hieman kalliimmissa paikoissa.
Wolttaan mäkkäristä 1-2 kertaa kuukaudessa, en juo limuja joten tilaukseeni kuuluu aina pari hampurilaista ja ranskikset. Koska tilaan noin harvoin niin ei parin euron korotus tuotteiden hinnassa vaikuttaisi tilaamiseeni, mutta tietenkin jos hinnat nousisivat samalla tasolle kuin laadukkaammissa burgeripaikoissa niin tilaisin silloin niitä laadukkaampia.
Hesen taas pitäisi kehittää kasvishampurilaisiaan jotta alkaisin tilata sieltä, koska tällä hetkellä mäkkäri McVegan on lempparini.
Mäkki/Hesen tason ruuasta en maksaisi yhtään enempää, ainakaan ruuan nykytasolla.
Ehei, kuulkaas Lidlistä saa vaikka mitä 14 €:lla! Paketti isoja hampurilaispihviä (4 kpl) irtoaa jo alle 5€:lla. Ja siihen salaatti, sämpylä, juusto ja muut, ja sinulla on jo ainakin 4 laadukasta hampparia, ja limsat + ranskalaiset päälle. En ole valmis maksamaan työstä ja palvelusta juuri mitään, koska nekin ovat ala-arvoisia (odota, odota, ja odota), ja samaten Hesen ja Mäkkärin raaka-aineet ovat heikkoa laatua.
T. Lidl-mies
Miksipä ei, koska syön tuollaisen aterian noin kerran vuodessa. Mutta miksi omistajataho ei ole valmis luopumaan tuotoistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla aterian hinta olisi pitänyt laskea 4 euroon, kun keskimäärin yksi työntekijä on vähennetty vuorosta ja hänen hommansa "hoitaa" tilausautomaatti.
Oikeastaan pitäisi laskea enemmänkin hintaa, koska asiakas joutuu tekemään enemmän työtä.
Paljonkohan muuten aterioita/hamppareita myydään per työvuoro? 50? 100?
50, On tuossakin arvio 😂 Moni Hese on avoinna esim 09-21, jopa kauemminkin. Tarkoittaisi sitä, että yhdessä tunnissa menisi vain muutama ateria, jos määrä olisi vain 50. Onhan määrä nyt pakostakin useita satoja per vuoro.
Jep, sitäpä määrää tässä arvioin. Työvuoro lienee 6 tuntia? En ole koskaan ollut noissa hommissa, mutta olen saanut kuvan ettei siellä 40 tuntia viikkoon olla? No leikitään laskien, yksi työntekijä tekee vaikkapa ateria 5 minuutin välein eli 12 kpl tunnissa ja 72 kpl 6 tunnin vuorolla eli 72 kpl x 8,50 euroa= 612,00 euroa.
Taitaa olla vieläkin alakanttiin..
Kuitenkin työntekijäkustannukset vuorosta sivukuluineen 100,00 euroa?
Raaka-aineet 100,00 euroa?
Tilavuokra? Sähköt jne.
Alalla oleva voisi ehkä valaista tilannetta?
Espanjassa sai hyvän pizzan tai muun aterian vitosella. Se on kohdillaan. Siellä pienipalkkaisten oltavat ovat paremmat kuin Suomessa, koska täällä pitää elättää neljällä miljardilla vuodessa m...uja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut paljon enemmänkin hampuraisateriasta mutta Hesen aterioista en todellakaan maksaisi tuollaista hintaa.
Jep. Hinnat on jo nyt täysin poskettomat hampurilaisten laatuun nähden.
Älä edes viitsi. Hesen tuplajuusto on tuhannesti parempi kuin mikään ravintolan kuiva pullasämpylä lisukkeineen. En koskaan maksaisi hampurilaisesta 20 e ja siihen vielä ranskalaiset, jotka ovat pelkkää mättöä, ei enää herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Miksipä ei, koska syön tuollaisen aterian noin kerran vuodessa. Mutta miksi omistajataho ei ole valmis luopumaan tuotoistaan?
Näytäpä mallia ja luovu omista tuotoistasi toisten hyväksi. Sen kun näkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytäpä mallia ja luovu omista tuotoistasi toisten hyväksi. Sen kun näkisi.
Näinpä.
Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa.
Ylimääräisen rahan jakaminen työntekijöille ei ole voiton tuottamista.
Se raha kuuluu osakkeenomistajille.
Jo on kallista. En varmana maksaisi.
En maksaisi niin paljon.