Olisitteko valmiita maksamaan hampurilaisateriasta esim 14 euroa?
Jos nykyään vastaavan aterian saisi vaikkapa 9 eurolla, mutta hintaan pistettäisiin noin kolmannes lisää, jotta saataisiin vuoroon palkattua kahden työntekijän sijasta kolmas. Vieläkö ostaisitte saman aterian 14 eurolla?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut paljon enemmänkin hampuraisateriasta mutta Hesen aterioista en todellakaan maksaisi tuollaista hintaa.
Jep. Hinnat on jo nyt täysin poskettomat hampurilaisten laatuun nähden.
En todellakaan. Nykyinen +/- 10e on liian kallis hamppariateria sekin. Se on kuitenkin sen tason "ruokaa" ettei se pidä lainkaan nälkää. Höttökaloreita ja rasvaa siitä saa kroppaansa, mutta aterian syömisen jälkeen se ei ole kuin tunti kaksi ja taas on hirveä nälkä. Oikea hinta hampurilaisaterialle olisi jossain 5-6e luokkaa, eli puolet työpaikkalounaan hinnasta. Tämän takia en noissa paikoissa käykään, muuta kuin pakosta.
Vierailija kirjoitti:
Tehokas tapa vaikuttaa on nykyäänkin kiertää pikaruokalat kaukaa. Tosin drive-innillä näyttää ohimennessä olevan usein monen auton jono.
Haen ennemmin syötävää ruokakaupasta kuin pikaruokalasta.
Parempi käydä vain pienyrittäjä-vetoisilla yksittäisillä grilleillä; on paremmat ruuatkin.
"Jos nykyään vastaavan aterian saisi vaikkapa 9 eurolla, mutta hintaan pistettäisiin noin kolmannes lisää, jotta saataisiin vuoroon palkattua kahden työntekijän sijasta kolmas. Vieläkö ostaisitte saman aterian 14 eurolla?"
Mitä ihmeen matematiikkaa tämä oikein on? Hampurilaisaterian hinta siis muodostuu pelkästään kahden henkilön työpanoksesta?????
Mikset samoin tein kysy, että maksaisitko hampurilaisateriasta 3500 € (yhden uuden työntekijän palkka ja kulut)?
Mikä velvollisuus asiakkaalla on maksaa ahneen yrittäjän ylimitoitetut voittotavoitteet?
Haluaako AP vähän avata laatimaansa kustannuslaskelmaansa.
Myykö työntekijä yhden tunnin aikana kolme hampurilaisateriaa?
Vierailija kirjoitti:
No en olisi, kun se hampurilaisen täyte on kuitenkin huonoista raaka-aineista tehtyä kuraa.
Ulkomaista jauhelihasta tehty halpa pihvi ja joitain halpoja sörsseleitä väliin.
Jos hampurilainen olis täyttä tavaraa, suomalaisesta naudanlihasta tehty pihvi, kotimaista laadukasta juustoa ja raikkasta salaattia ym, niin kyllä. Kyllä maksan mieluusti laadusta.
Noiden ketju hampurilaispaikkojen ruuat, ovat pelkkää mättöä, joilla lähtee se nopein nälkä heti.
Mikään kulinaarinen nautinto se ei ole.
Määrittele ketjupaikka. Esim. Socialin bursat ovat todella hyviä, vaikka kyseessä onkin ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitäisi palkata kolmas kun kaksikin hoitaa hommat.
Et sitten ole lukenut viimeaikaisia uutisia?
No olen ja olen käynyt Hesessä ympäri Suomea pääkaupunkiseutua lukuunottamatta.
Ei siellä ikinä kauhea kiire ole ollut niin miksi palkata vielä yksi seisoskelemaan?
Ehkä viime aikojen "kohu" koskee vain Helsinkiä.
En todellakaan roskaruoasta maksa.
Maksan useinkin, oikeassa ravintolassa
Vierailija kirjoitti:
Täysin hanurista revitty kustannusvaikutus. Keksit itse. Työn osuus yksittäisen aterian/hampparin hinnasta menee 50 sentin.
Heh heh, onpa sulla käsitykset työelämästä.
Kallein kustannuserä työnantajalle ovat nimenomaan työntekijät.
Nuo hampurailaispaikat ostavat laaduttomia aineksia ja nekin tukuilta.
Voitto tulee nimenomaan myynnistä, tietenkin.
Vaikka työntekijöiden palkka olisikin kehno, työntantaja joutuu kuitenkin maksamaan työtnekijöistään ne lakisääteiset maksut, vakuttamaan työntekijänsä. järkäämään jonkilaisen työterveyden ja työasut.
Lounashamppis ja ranskikset ja salaattipöytä maksoi 9,80 tänään. Oli kanahalloumi hamppari
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Nykyinen +/- 10e on liian kallis hamppariateria sekin. Se on kuitenkin sen tason "ruokaa" ettei se pidä lainkaan nälkää. Höttökaloreita ja rasvaa siitä saa kroppaansa, mutta aterian syömisen jälkeen se ei ole kuin tunti kaksi ja taas on hirveä nälkä. Oikea hinta hampurilaisaterialle olisi jossain 5-6e luokkaa, eli puolet työpaikkalounaan hinnasta. Tämän takia en noissa paikoissa käykään, muuta kuin pakosta.
Mulla taas on ihan päinvastainen kokemus. Tulee hirveä ähky ja pärjää loppupäivän syömättä muuta, kun syö hampurilaisaterian. Ei sekään kyllä kiva tunne ole.
Maksan jo nyt 15€ purilaisesta joka ei ole moskaa. Niitä kämäsiä burgereita saisi hyvin nykyisellä hinnallaan, vaikka massikeisarit maksaisivat palkkaa ja kunnioittaisivat työntekijöiden oikeuksia, kunhan eivät pistäisi valtavaa osaa niiden työläisten yhtiölle tienaamista rahoista omaan taskuun.
Ylimääräinen työntekijä jonnekin Heselle maksaisi ehkä reilut sata euroa per vuoro. Työntekijän hinta työnantajalle on noin 1,5-kertainen peruspalkan lisäksi. Monenkohan paikan kate on niin pieni, ettei kestäisi tuota ylimääräistä reilun sadan euron kulua? Veikkaan, ettei yhdenkään. Silti tuo yksi työntekijä olisi vuorossa varmasti valtava parannus kokonaiskuvaan, palveluun sekä työntekijöiden jaksavuuteen.
En ole vuosiin syönyt hampurilaista mutta olisin pitänyt 14 euroa ihan normaalihintana vegaaniselle hampurilaiselle lisukkeineen pöytään tarjoiltuna. Ja vaikka itse syön vain vegaanisia hampurilaisia, niin samoin ajattelen lihahampurilaisesta. Se voisi olla jopa kalliimpi.
... kävin uteliaisuuttani katsomassa paikallisen ravintolan hinnaston, ja hampurilaiset maksavat siellä 12,90-16,90 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitäisi palkata kolmas kun kaksikin hoitaa hommat.
Et sitten ole lukenut viimeaikaisia uutisia?
No olen ja olen käynyt Hesessä ympäri Suomea pääkaupunkiseutua lukuunottamatta.
Ei siellä ikinä kauhea kiire ole ollut niin miksi palkata vielä yksi seisoskelemaan?Ehkä viime aikojen "kohu" koskee vain Helsinkiä.
No ei koske vain Helsinkiä. Olen Rovaniemellä odottanut tunnin ajan mukaan otettavaa ateriaa, kun työntekijöitä oli liian vähän vuorossa.
Tuolla logiikalla aterian hinta olisi pitänyt laskea 4 euroon, kun keskimäärin yksi työntekijä on vähennetty vuorosta ja hänen hommansa "hoitaa" tilausautomaatti.
Oikeastaan pitäisi laskea enemmänkin hintaa, koska asiakas joutuu tekemään enemmän työtä.
Paljonkohan muuten aterioita/hamppareita myydään per työvuoro? 50? 100?
Roskaruuasta aivan liikaa. Ja Hesburgerissa työskentely on ikioma ammatinvalinta.
Ei tarvitse maksaa jos yrittäjä leikkaa tulojaan vaikka 20%. Ei olisi edelleenkaan kuolemassa nälkään, ei edes lähimaillakaan.
Jos työntekijä on liian kallis, yrittäjä voi ottaa puvun takin päältään, siirtyä toimiston tuolilta keittiöön ja alkaa itse tekemään niitä purilaisiaan.