Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Monet kulttuurialan vaikuttajahenkilöt ovat hakeneet STM:n strategiajohtajan avoimeen työpaikkaan! Palkkapyyntö jopa 900 miljoonaa euroa!

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman lapsellista porukkaa, täytyy sanoa. Uhotaa, itketään, tehdään kepposia. Itkupotkuraivareita somessa ja hassuja työhakemuksia. Ja uskottavasti pitäis ottaa. Vai miten se meni?

Vierailija
2/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heidät voi ohjata hoitoon samantien, hyvä kun ilmoittautuivat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari vuotta sitten oltiin niin parempia. Ajettu hienoilla autoilla ja ostettiin ökytaloja ja kehuttiin että artisti saa aina. Nyt osu paska tuulettimeen eikä käy yhtään sääliksi

Vierailija
4/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista porukkaa. Eikö ne tajua miten etuoikeutettuja ihmisiä ovat isossa kuvassa?

Vierailija
5/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurialalla työskentelevät eivät tajua että heidän työtään tarvitaan vasta Maslow'in tarvehierarkian mukaan vasta viimeisenä, eli ensin kun kaikki perustarpeet kuten ravinto, lämpö ja suoja ovat kunnossa, ihminen voi alkaa kaivata hengenravintoa näin karkeasti yksinkertaistaen.

Vierailija
6/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mennyt maku täysin näihin tyyppeihin, kauheasti kaikenlaista lapsellista valitusta vailla yhtään rakentavaa ehdotusta. Ihan kuin korona olisi heidän kiusakseen keksitty.

Vierailija
7/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laitoin just 800 Me/v eli nähtävästi vähän alacunttiin.

Olen muuten sitä mieltä, että kitkerää panettelua tässäkin ketjussa.

Vierailija
8/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

STM on sössinyt pahasti, mutta vielä huonommin olisi asiat jos STM:n johdossa olisi yksikin näistä kulttuuri”vaikuttajista”.

Vierailija
9/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.

Vierailija
10/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksi hakijoista Paula Vesala?

Vierailija
11/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin millä perusteella festareille ja kännikaraokeen rymyämään meneminen on OK, mutta ooppera ja teatteri on pidettävä visusti kiinni?

Vierailija
12/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.

Mistä witun kulttuuriväestä sä nyt puhut, vai puhutko kenties omasta esim Paula Vesalaa koskevasta mielipiteestäsi?

Olet lukenut viisi otsikkoa ja nyt mielesi niin pahoitit? Grow up.

Vierailija
13/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä mennyt maku täysin näihin tyyppeihin, kauheasti kaikenlaista lapsellista valitusta vailla yhtään rakentavaa ehdotusta. Ihan kuin korona olisi heidän kiusakseen keksitty.

Onhan rajoituksissa kuitenkin ihmeellisiä ristiriitaisuuksia. Jotenkin lainsäädäntö selvästi puutteellinen käsittelemään tällaisia epidemiatilanteita. Joistain asioista päättää hallitus suoraan. Jostain toisista asoista AVI:t päättää tai kunnat päättää. Kaikki tämä voi johtaa hullunkurisiin tilanteisiin, jossa esim. teatterin yhteydessä olevassa ravintolassa porukka voi kyllä juoda kaljaa, mutta se sama porukka ei voi mennä katsomaan jotain esitystä sinne teatteriin.

Vierailija
14/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselliset "auteurit" ja niiden kiukuttelut.

Vierailija
15/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, otetaan sinulta tulonlähde pois epämääräisillä perusteilla pariksi vuodeksi =)

Muistat sitten pitää kusisen turpasi tukossa ja niellä kaiken paskan hymy naamalla, koska hei ei sun tilanne mua kiinnosta.

Vierailija
16/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä witun kulttuuriväestä sä nyt puhut, vai puhutko kenties omasta esim Paula Vesalaa koskevasta mielipiteestäsi?

Näyttelijöistä, muusikoista, kapellimestareista, teatterinjohtajista, tapahtumajärjestäjistä, kulttuurijohtajista, käsikirjoittajista, puvustajista, ääniteknikoista, lavastajista, dramaturgeista, tanssijoista, koreografeista, roudareista, pr-väestä. Mistä sinä puhut?

Vierailija
17/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijöistä, muusikoista, kapellimestareista, teatterinjohtajista, tapahtumajärjestäjistä, kulttuurijohtajista, käsikirjoittajista, puvustajista, ääniteknikoista, lavastajista, dramaturgeista, tanssijoista, koreografeista, roudareista, pr-väestä. Mistä sinä puhut?

Nomut sittenhän sä voit hieman selventää tätä:

” Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.”

Kerrotko vaikka kapellimestarien ja roudareitten uhkailusta näin alkuun?

Vierailija
18/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, otetaan sinulta tulonlähde pois epämääräisillä perusteilla pariksi vuodeksi =)

Muistat sitten pitää kusisen turpasi tukossa ja niellä kaiken paskan hymy naamalla, koska hei ei sun tilanne mua kiinnosta.

Jos mä saan potkut, mä hankin toisen työn. Se ei ehkä ole alaltani tai sitten on. Mä saan ansiosidonnaista, jos oon maksanut työttömyyskassaan tai jos ja kun olen varaitunut muutoin. Mä alan luovaksi ja perustan muiden kanssa jotain, mitä osataan ja mikä myy. Mä en syytä ihmisiä, uhkaile ja hauku.

Vierailija
19/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä saan potkut, mä hankin toisen työn. Se ei ehkä ole alaltani tai sitten on. Mä saan ansiosidonnaista, jos oon maksanut työttömyyskassaan tai jos ja kun olen varaitunut muutoin. Mä alan luovaksi ja perustan muiden kanssa jotain, mitä osataan ja mikä myy. Mä en syytä ihmisiä, uhkaile ja hauku.

Ans kattoo miten sulta onnistuis 🙂

Plus käsityksesi ansiosidonnaisesta on hyvin kaukana realiteetista esim toiminimiyrittäjän tapauksessa.

Testaapa joskus huviksesi tätä ”luovaksi ryhtymistä”.

Vierailija
20/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, koska koronapandemian aikanahan sitä onkin niin vittuna töitä kaikille xD

Sulle ei ilmeisesti olisi niin väliä, että minkä takia sinulta viedään mahdollisuus harjoittaa ammattiasi. Se on ihan ookoo ja korvaa lotkauttamatta kouluttaudut uuteen ammattiin etkä narise?

Osaisitko selittää, että minkä takia on okei ravata baarissa, festareissa ja missä lie, mutta ooppera ja teatteri on pidettävä kiinni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi