Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piti viettää lasten kanssa kivahetki sorsia syöttäen

Vierailija
28.03.2024 |

Olin pitkään säästänyt leipiä tätä hetkeä varten kun käymme hienona päivänä syöttämässä sorsia.

Kivaa olikin, kunnes yksi hanhi kävi toisen kimppuun. Ja se painoi sitä toista jotenkin kaulasta veden alle, että se toinen ei enää noussut ylös.

Näimme pienen osan siitä kuolleesta, kun virta kuljetti pois. 

Toinen lapsista alkoi itkemään kun tajuttiin että se kuoli. 

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen luonnon tapahtuma.

Vierailija
2/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille ei saa syöttää leipää, eikä pullaa, koska niiden luut pehmenevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lapselle karkki vasu lohduksi

Vierailija
4/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on julma. Tallinnassa kesällä kadulla näin kun lokki kävi pulun kimppuun ja hakkasi nokallaan kuoliaaksi. Siinä ihmiset ja lapsetkin hämmästeli. 

Vierailija
5/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla syötä jotain jonka seurauksena luut ei kärsi. Varsinkin jos ne menevöt syöttämään poikasilleen niitä pullia ja leipiä niin ne poikaset ei kehity kunnolla.

Vierailija
6/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto on julma. Tallinnassa kesällä kadulla näin kun lokki kävi pulun kimppuun ja hakkasi nokallaan kuoliaaksi. Siinä ihmiset ja lapsetkin hämmästeli. 

Ei tullut mieleen keskeyttää?

Minä menin väliin, kun aikuinen lintu litisti linnunpoikasen alleen. Aikuinen lensi siitä sitten pois.

Vierailija
7/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaan siis ihmistenkin moksia toisiaan, koska linnut ja luonto...

Vierailija
8/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan siis ihmistenkin moksia toisiaan, koska linnut ja luonto...

No niinhän me annetaankin, miten muuten selität sodat?

Vierailija
9/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä lapsellesi seuraavaksi, miten jauheliha tehdään. Elävästä eläimestä asti, tietysti.

Vierailija
10/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt sorsien rajuja nahisteluja. Niitä voi olla ruokintaan liittyen ja silloin, kun ne "tappelee naisista." Se kuuluu luontoon. Muuten: Ei kannata syöttää leipää sorsille, kun oikeaa linnunruokaa saa edullisesti. Leipä voi vahingoittaa sorsia. Ettehän ruoki ensi kesänä poikasia, jotta ne oppii hankkimaan ruokansa luonnosta. Kesäisin ei muutenkaan kannata ruokkia sorsia, mutta talviruokinta on ok. 

Vierailija
11/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahetki olikin pahahetki.

Vierailija
12/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vesilinnut kyllä helposti huku Ehkä sukelsi vain kauemmaksi siitä tappelijasta,toivottavasti.Joutsenia olen seurannut paljon kun omasta ikkunasta näkyy ja niillä voi olla pää kauan aikaa veden alla.Olen nähnyt myös samanlaisen "hukutus" tapauksen,mutta joutsen selvisi.Minä menin jo säikyttelemään sitä varuilta ,että päästää sen irti, näytti niin kauhealta.

Vierailija
13/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen keskeyttää?

Minä menin väliin, kun aikuinen lintu litisti linnunpoikasen alleen. Aikuinen lensi siitä sitten pois.

Miksi? Se aikuinen lintu oli varmaan nälkäinen. 

Vierailija
14/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se pani sitä. Eli raiskausmurha.

Vierailija
15/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorsat eivät opi syömään heille kuuluvaa ravintoa, jos niitä ruokitaan. On väärin kesyttää luonnon eläimiä.

Vierailija
16/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten linnut kiinnostaa, Youtubessa Sääksilive- kanavalla on jo metso-live käynnissä päivisin ja hieman myöhemmin keväällä alkaa taas sääksilivet. 

Vierailija
17/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten talitintti tulee nokkimaan urpiaiselta aivot päästä. Luonto on syvältä. Siksi sivilisaatio yrittää pitää jonkinlaista hajurakoa siihen.

Vierailija
18/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muuten linnut kiinnostaa, Youtubessa Sääksilive- kanavalla on jo metso-live käynnissä päivisin ja hieman myöhemmin keväällä alkaa taas sääksilivet. 

Sori, mun muisti pätkii taas. Siellä on Kotka - live, ei mitään metsoja. 

Vierailija
19/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten talitintti tulee nokkimaan urpiaiselta aivot päästä. Luonto on syvältä. Siksi sivilisaatio yrittää pitää jonkinlaista hajurakoa siihen.

Ihminen on koko ajan Eläin luonnossa. Kerrostalossa on ihmisen pesä luonnossa. Ei ihminen ole luonnosta erillään missään. 

Vierailija
20/52 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän sitä sorsia ruokittiin pullalla ja homeisella leivällä, mutta siitä tosiaan voi tulla kehittyville poikasille ns. enkelinsiipi, jolla ei pysty lentämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme