Rv 20 ja +6kg jo! :(
Lähtöpainon bmi oli noin 23. Paljonkohan kiloja vielä tulee ja onko tullut liikaa tähän mennessä? Poden huonoa omaatuntoa koska en ole liikkunut raskauden aikana oikeastaan yhtään rv 18 kestäneen pahan (eikä vieläkään täysin loppuneen) raskauspahoinvoinnin vuoksi.
Kommentit (24)
Rauhottukaahan nyt. Ei ole mitään "saa tulla" tai "ei saa tulla" painoa lisää koska se on aika hemmetin yksilöllistä paljonko sitä tulee :) Joillakin se ei ole edes syömisistä kiinni! Vauva ottaa tarvitsemansa, pääasia että äiti voi hyvin, silloin vauvakin voi hyvin. Omissa raskauksissani söin terveellisesti ja liikuin ka silti painoa tuli 25kg, siitä 10kg jäi synnäriin.
t. kätilö
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:38"]
Kyllä se kroppa tietää tarviiko se lisää rasvaa lapsen hyvinvoinnin ja imetyksen takia. Jos sitä vaan kertyy vaikka elät normaalisti niin silloin tarvitset sitä. Jos ei kerry, kroppasi pystyy imettämään ilmankin. Ei saa pantata! Ärsyttää kun jotkut "keskittyvät terveelliseen ruokavalioon" (=syömään pelkkää kanaa ja kurkkua), synnyttävät 2,5 kg lapsen ja ihmettelevät kun eivät pysty imettämään. Pääasia että äiti on laiha! Mun kaikki tutut jotka on turvonnut 20+ kg on laihtuneet itsestään. Ne jotka saaneet vaan vähän lisää massaa, on olleet suuremmissa ongelmissa. Pitää syödä ja elää normaalisti! Jos on nälkä, se tarkoittaa että tarvitsee ravintoa.
T. Rv 25 +6 kg eikä mitään väliä paljon tulee kunhan ei tule herkuista
[/quote]
No, itselläni se stressi ainakin tulee lähinnä olemattomasta itsekurista raskausaikana. Herkuttelun olen pyrkinyt jättämään viikonloppuihin, mutta silti tulee sorruttua välillä suklaapatukkaan ym. viikollakin. Makeannälkä on niin järjetön, ettei tällaista ole koskaan aikaisemmin ollut. Jos painoa tulisikin vain vauvan takia, ja ne rasvakilot mitä keho kokee tarpeelliseksi imetyksen ym. kannalta, niin ei haittaisi, tulkoot vaikka 20 kg. Oma heikko asenne tässä kismittää, ei ne raskauskilot. Pitää varmaan vain olla armollisempi itselleen, tai ommella suu kiinni kun tekee mieli suklaata :D
T:2
[/quote]
Mulla on siis myös aivan hullu makeanhimo. Yrittääköhän kroppa kertoa että tarvii sokeria? Puhuinpas itseni pussiin :D mutta pointti oli se että ei sitä painonnousua voi eikä kannata estää. Itse pyrin jonkun tolkun pitämään enkä usko että yksi suklaapatukka+karkkipäivä lihottaa sinua 25kg. Tai ainakaan ei minua lihota normaali elämässä. Mulla muuten aina paino on ensin noussut ja sitten pysynyt samoissa muutaman viikon ja sitten taas hypännyt. Ei se tasaisesti varmaan tule nousemaan ja mahdotonta ennakoida sitä. Tainnut olla viimeiset 4 vk tässä samassa?
T. Edellinen rv 25
Älä välitä kiloista. Minä oon luonnostani hoikka. Kaks loppun asti mennyttä raskautta, joista molemmista tuli lähemmäs 20 kg, vaikka liikuin ja söin normaalisti. Raskauksien jälkeen oon laihtunut, ekan jälkeen olin jopa liian laiha, 8 kg laihempi kuin ennen raskautta. Kyllä ne kilot lähtee. Just nyt suren keskenmenoa, ja ottaisin mieluummin vaikka 30 kg ylimääräistä painoa jos se tois mulle vauvan. En tiedä on lihominen sitten ollut yksi syy miksi mulla riitti maitoa todella hyvin kummallekin vauvalle. Ekassa raskaudessa luovutin sitä poiskin. Kyllä sillä vararavinnolla on myös oma tarkoituksensa. Tsemppiä ja suojelusenkeleitä vauvallesi!
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:48"]
Minulla rv 17 ja painoa -2kg. Liikkunut olen enemmän kuin normaalisti, olen pakottanut itseni lenkille JOKA päivä koska muutoin tämä väsymys on ihan hallitsematonta, lenkin jälkeen on muutaman tunnin pirteä olo että jaksaa iltahommiakin kotona tehdä. Paha olo on taas tehnyt sen ettei oikein herkutkaan (onneksi) ole maistunut. Lämpimän aterian päivässä olen silti saanut alas.
Mutta uskompa että kyllä tämä paino tästä nouseekin. Lähtö BMI 25
[/quote]
Tämä varmasti lohdutti aloittajaa :D