Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuh pohjoiskarjalainen (joensuulainen)alituinen tyhjänjauhaminen ja - nauraminen on sanoinkuvaamattoman rasittavaa ja ahdistavaa..

Vierailija
01.09.2021 |

Täytyy ikäänkuin jatkuvasti jaaritella omia rajojaan 'auki', ettei vaan olisi 'ylyppee'

(= paikallisen suurin synti)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jurous, totisuus ja mykkyys ovatkin niitä tavoiteltavia ominaisuuksia ihmisessä.

Vierailija
2/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh aloituksena viittasi kyllä ihan eri mielentilaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan täällä ei kuule keskustelua esim maailman tapahtumista tai mistään hyödyllisestä.

Aina jonkun kummin kaiman Siiriserkun hääjuhlista ja voi mahotonta. Ja se tekonauru täyttää sen 70% siitä tyhjästäkin puhesisällöstä.

Mistäköhä täältä lähtisi bussi Tampereelle

Ap

Vierailija
4/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuuhan on maan mukavimpia paikkoja asua. Talvella varsinkin kun on kaupunki täynnä opiskelijoita.

Vierailija
5/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sieltäkö se minun rasittava piirre tulee? Geeneistäni osa on Joensuusta ja karjalasta ja teen juuri tuota ja se ottaa satakuntalaisena itseänikin päähän.

Vierailija
6/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mielestä se niiden iloisuus on piristävää. Olen itse Seinäjoelta ja siellä se jäyhyys ja passiivis-aggressiivisuus on inhottavaa. ja piilovittuilu! Pohjois-karjalaisuus tuo mieleen esimerkiksi brittien avoimuutta, joten siksi se on kiva

Vierailija
7/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan täällä ei kuule keskustelua esim maailman tapahtumista tai mistään hyödyllisestä.

Aina jonkun kummin kaiman Siiriserkun hääjuhlista ja voi mahotonta. Ja se tekonauru täyttää sen 70% siitä tyhjästäkin puhesisällöstä.

Mistäköhä täältä lähtisi bussi Tampereelle

Ap

Vaihdetaan päikseen? Tamperelaiset hitaat tosikot vie järjen.

t. ex-pohjoiskarjalainen, nykyinen hiturihämäläinen

Vierailija
8/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen Joensuusta enkä itekään tykkää täkäläisestä piirteestä höpöttää. Olen vielä puoliksi savolainen, joten luulisi että kälättäisin tuolla muiden lailla, mutta geenini ovat ilmeisesti mutatoituneet. 

Vierailija
9/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jurous, totisuus ja mykkyys ovatkin niitä tavoiteltavia ominaisuuksia ihmisessä.

Unohdit hämäläisen pitkävihaisuuden ja nöyryyttämisen!

Vierailija
10/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloiset itäsuomalaiset!

Vierailija
11/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne on aika huono sulla.

Vierailija
12/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun mielestä se niiden iloisuus on piristävää. Olen itse Seinäjoelta ja siellä se jäyhyys ja passiivis-aggressiivisuus on inhottavaa. ja piilovittuilu! Pohjois-karjalaisuus tuo mieleen esimerkiksi brittien avoimuutta, joten siksi se on kiva

Just, miesystävän naapurin parvekenainen on mainio esimerkki tuosta pkarjalaisesta avoimuudesta. Kerrotaan joka aamu n 1,5 tuntia kaikille ohikulkijoille omat ja muiden asiat kovaan ääneen ja 'brittiläisen' rennon tekonaurun kera.

Sitten jupistaan ja märehditään hiljempaa puhelimessa toisen 1,5 tuntia mitä on kuultu.

Ap

Vierailija
13/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloiset itäsuomalaiset!

Ei se juuri muualla päde kuin Joensuu-LPR -välillä.

Vierailija
14/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie olen Joensuusta enkä itekään tykkää täkäläisestä piirteestä höpöttää. Olen vielä puoliksi savolainen, joten luulisi että kälättäisin tuolla muiden lailla, mutta geenini ovat ilmeisesti mutatoituneet. 

Mie oon eteläkarjalaine ja aika introvertti, mut karjalaista avoimuutta ja höpöttämistä pien ihan perusassiina ja heimoon kuuluvana piirteenä. Mie teen ihmistyötä ja viimeks tännään etelä-suomesta muuttanu asiakas ssano, etä hää niin tykkää kun täällä puhutaa ja ollaa iloisia, eikä juroteta. Ja sano, et miulla on ystävälliset nauravat silmät. Maskin takkaaha hää ei miu naamasta muuta nähntkää. 

Mie siiän höpötystä mutta kotona tahon kyllä olla ihan hiljaa vaa.

Vierailija
15/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, miesystävän naapurin parvekenainen on mainio esimerkki tuosta pkarjalaisesta avoimuudesta. Kerrotaan joka aamu n 1,5 tuntia kaikille ohikulkijoille omat ja muiden asiat kovaan ääneen ja 'brittiläisen' rennon tekonaurun kera.

Sitten jupistaan ja märehditään hiljempaa puhelimessa toisen 1,5 tuntia mitä on kuultu.

Ap

Joo no tuommoinen ihminen on ihan ääliö muuten vaan. 

Vierailija
16/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä tarkoitat ap. Olen joskus asunut Jornsuussa pari vuotta.

Vierailija
17/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukava jos rapussa tuntematonkin moikkaa ja ruokalassa ei mulkoilla jos istuu pitkän pöydän päähän vaikka toisessa päässä istuu jo joitakin.

Vierailija
18/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuh aloituksena viittasi kyllä ihan eri mielentilaan. 

Voi sitå käyttää myös ylensyöneenä ja hetkeä ennen kohtausta

Vierailija
19/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkka Turkkuse kaikki te, jotka haluatte, että asiat sanota lyhyest ja täsmällisest.

Vierailija
20/31 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo no tuommoinen ihminen on ihan ääliö muuten vaan. 

Niinpä, ja ap luulee et se on jotenkin pohjoiskarjalainen juttu. Kukahan se lisäksi vähän vajaa lienee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan