Netissä paljastuu kaikki
Vaikka kuinka pitäisi blogia ilman kasvokuvaa ja käyttäisi salanimeä, loppujenlopuksi joku pieni juttu paljastaa aina oman nimen, työpaikan, osoitteen jne. Leikin huvikseni nettisalapoliisia, tosin en julkaise löytämiäni tietoja missään.
Jos haluat pysyä anonyyminä, älä rekisteröidy mihinkään palveluun käyttäen sekä omaa nimeäsi että salanimeäsi. Katso tarkkaan missä käytät sähköpsotiosoitettasi, joka on omalla nimelläsi. Älä julkaise omalla nimellä olevassa instassassi samoja kuvia kuin salanimellä olevassa blogissa, sama koskee fb:tä ym some-palveluista. Jos ystäväsi tykkäilevät salanimellä olevista fb-jutusta tai instakuvista, olet paljastunut alta aikayksikön.
Nyt voittekin antaa minulle ratkaisutehtävän!
Kommentit (4)
No sitten kun kaikista ihmisistä paljstauu kaikkea henkilökohtaista, niin ollaan kaikki samassa kusessa…Ei kun oikeastihan tuo vois lisätä ihmisen yhteisöllisyytttä ja avoimuutta, eli sillä vois olla hyvätkin puolensa. Nyt moni on vaiti vaikkapa masennuksesta tai burn outista tai jostain muusta sairaudesta, ja vois olla helpottavaa kun asioita ei tarviskaan salata tai hävetä vaan löytyis paljon kohtalontovereita joiden kanssa jakaa niitä, helpottais varmasti omaa oloa ja elämää.
Itse tiedän olevani tunnistettavissa, jos joku vähän yhdistelee asioita, mutta ei se mua haittaa.
Harvalla on mitään sellaista salattavaa, että tuollainen paljastuminen haittaisi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:22"]
Nyt voittekin antaa minulle ratkaisutehtävän!
[/quote]
Hompanssien henkilöllisyydet!