Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämä juttu on että lähihoitajat saisivat muka tukia palkkansa päälle?

Vierailija
01.09.2021 |

En ole koskaan saanut ja olen ollut alalla 20 vuotta. En toimeentulo- enkä asumistukea. Terv. yksinäinen lähäri/Hki.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaas nyt kertoo tää homma hei.

Vierailija
2/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukia?? 🤣Täällä työssä käyvän tuet on kortilla. Ite maksat, jos töitä teet. Asumistuenkin saamisessa on aikamoiset rajat. Siks täällä ei sillä palkalla eläkkäön ku korkeintaan kädestä suuhun, jos on perhettä.

Yksin pärjää varmaan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on joku yleinen kuvitelma että niitä tukia saisi palkan päälle. En ainakaan minä saa.

Vierailija
4/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit esim. yksinhuoltaja, voisit saadakin. Sinkku tuskin helposti mitään tukia palkan liisäksi saa.

Vierailija
5/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joku yleinen kuvitelma että niitä tukia saisi palkan päälle. En ainakaan minä saa.

No kuitenkin juuri oli uutinen että 860 000 ihmistä saa asumistukea tässä maassa. Se on valtavasti enemmän kuin työttömien määrä. Eli työssäkäyvistäkin moni saa ko. tukea.

Vierailija
6/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän joltain EK:n vaihtoehtoisen totuuden... siis someosaston keksinnöltä.

Vierailija
7/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan samanlainen harha, kuin yksinhuoltajan tuet.

Ainoa tuki, mitä saa yksinhuoltajuuden perusteella, on lapsilisän korotus n 50 e/kk ja se katsotaan tt-tuessa tuloksi, joten siitä ei vähävaraisimmat hyödy euroakaan.

Vierailija
8/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko edes hakenut?

Vierailija
9/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivujen mukaan, jos olet sinkku, niin Helsingissä se raja minkä jälkeen ei pysty enää saamaan lainkaan tukia on 1901 euroa. Mutta jos olisit 1 lapsen yh, se olisikin jo 2680 euroa, ja 2 lapsen yh:lle 3395 euroa. 

Vierailija
10/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuitenkin juuri oli uutinen että 860 000 ihmistä saa asumistukea tässä maassa. Se on valtavasti enemmän kuin työttömien määrä. Eli työssäkäyvistäkin moni saa ko. tukea.

Unohdat eläkeläiset.

Toki työssäkäyväkin voi saada, kaikki työssäkäyvät kun eivät saa täysiä tunteja, tai muusta syystä tulot ovat hyvin pienet.

Vierailija
11/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tuki, mitä saa yksinhuoltajuuden perusteella, on lapsilisän korotus n 50 e/kk ja se katsotaan tt-tuessa tuloksi, joten siitä ei vähävaraisimmat hyödy euroakaan.

Toisaalta jos on pienipalkkaisissa töissä niin yh:n raja missä vielä voi saada palkan päälle asumistukea on merkittävästi korkeampi kuin yksinasujalla.

Vierailija
12/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeleva saanee.

Vierailija
13/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdat eläkeläiset.

Toki työssäkäyväkin voi saada, kaikki työssäkäyvät kun eivät saa täysiä tunteja, tai muusta syystä tulot ovat hyvin pienet.

"Tai muusta syystä" tarkoittaa että palkka on liian pieni elämiseen.

Vierailija
14/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos on pienipalkkaisissa töissä niin yh:n raja missä vielä voi saada palkan päälle asumistukea on merkittävästi korkeampi kuin yksinasujalla.

Tietysti koska ei asu yksin kuten yksinasuja.

Vierailija
15/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisuus on mahdollista ja siinä tapauksessa moni työssäkäyväkin saa asumistukea ja jopa tyött.turvaa. Täällä on haettu jollekin vammaiselle pojalle hlökoht avustajaa ja tuntimäärä taisi olla 100/kk. Pitkään haettiin lähihoitajaa, koska pitää tehdä jotain hoitotoimenpiteitä, joita kuka tahansa ei voi tehdä. Ja sitten pitäisi olla se auto, jolla kulkea. Kuulemma edes Helsingissä ei julkiset sovellu kovin hyvin yötyöntekijälle.

Vierailija
16/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähihoitaja ja mun pitäisi olla vähintään kahden lapsen yh, että saisin edes vähän asumistukea. Olen kuitenkin naimisissa ja ainoa lapsi on lähes täysi-ikäinen. Koska lapsi on noin iso, niin voin huoletta tehdä ylitöitä joiden ansiosta viime vuoden bruttotulot olivat n.38 000. Ennen kuin kukaan kateutuksissaan alkaa mitään huutelemaan, niin kyse tosiaan isosta määrästä ylitöitä ja henkisesti ja fyysisesti raskas kolmivuorotyö vanhusten parissa. Jos kuvittele tämän työn olevan helppoa, niin tervetuloa töihin muistisairaiden pariin. Ylitöitä on tullut parisen vuotta tehtyä siihen tahtiin, että nyt on ollut pakko hiljentää tahtia oman jaksamisen takia.

Vierailija
17/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan varma ettei mennyt tuet ja lisät sekaisin? Juuri hetki sitten luin täältä että saavat paljon lisiä, iltalisää, yölisää, pyhälisää ehkä muitakin, vai onko tämä nyt ihan toinen juttu, no ajattelin mainita??!!

Vierailija
18/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletko edes hakenut?

Hyvä pointti ja tähän hyvä lisätä se että moni suoraselkäinen suomalainen ei tukia hae jos töissä kerran käydään, joka on ihan terve asenne kyllä mutta ärsyttää kun niitä velliperseitä aina paapotaan.

Vierailija
19/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa töihin, hoitoala kaipaa tekijöitä. Voit ihan omakohtaisesti kokea nuo kateutta herättäneet tukirahat - 🤣. Hopihopi, huone 16, siellä on vitsankeräyspussi levinnyt lattialle ja huone 8 kaipaa etsijää Karjalaan jääneille lehmilleen, on väkivaltainen - muista turvaväli.

Vierailija
20/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan varma ettei mennyt tuet ja lisät sekaisin? Juuri hetki sitten luin täältä että saavat paljon lisiä, iltalisää, yölisää, pyhälisää ehkä muitakin, vai onko tämä nyt ihan toinen juttu, no ajattelin mainita??!!

Niin ne lisät on korvauksia ikävistä työajoista. Vuorotyö on kuluttavaa. Kyllä mä mielummin tekisin päivätyötä ja pitäisin jokaisen pyhän vapaata, etenkin joulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän