Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämä juttu on että lähihoitajat saisivat muka tukia palkkansa päälle?

Vierailija
01.09.2021 |

En ole koskaan saanut ja olen ollut alalla 20 vuotta. En toimeentulo- enkä asumistukea. Terv. yksinäinen lähäri/Hki.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa töihin, hoitoala kaipaa tekijöitä. Voit ihan omakohtaisesti kokea nuo kateutta herättäneet tukirahat - 🤣. Hopihopi, huone 16, siellä on vitsankeräyspussi levinnyt lattialle ja huone 8 kaipaa etsijää Karjalaan jääneille lehmilleen, on väkivaltainen - muista turvaväli.

Mä sain yksi päivä nyrkistä vatsaan kun vein asukkaille pöytään kahvia. Yksi muistisairas luuli jäävänsä ilman joten päätti sitten täysin yllättäen lyödä mua.

Vierailija
22/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisuus on mahdollista ja siinä tapauksessa moni työssäkäyväkin saa asumistukea ja jopa tyött.turvaa. Täällä on haettu jollekin vammaiselle pojalle hlökoht avustajaa ja tuntimäärä taisi olla 100/kk. Pitkään haettiin lähihoitajaa, koska pitää tehdä jotain hoitotoimenpiteitä, joita kuka tahansa ei voi tehdä. Ja sitten pitäisi olla se auto, jolla kulkea. Kuulemma edes Helsingissä ei julkiset sovellu kovin hyvin yötyöntekijälle.

Niin mutta kun julkisuudessa puhutaan täyttä päivää tekevistä lähäreistä, jotka nauttivat palkkansa päälle tukia. Se on paskapuhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa töihin, hoitoala kaipaa tekijöitä. Voit ihan omakohtaisesti kokea nuo kateutta herättäneet tukirahat - 🤣. Hopihopi, huone 16, siellä on vitsankeräyspussi levinnyt lattialle ja huone 8 kaipaa etsijää Karjalaan jääneille lehmilleen, on väkivaltainen - muista turvaväli.

Mä sain yksi päivä nyrkistä vatsaan kun vein asukkaille pöytään kahvia. Yksi muistisairas luuli jäävänsä ilman joten päätti sitten täysin yllättäen lyödä mua.

Alan herkkuhetkiä. 

Vierailija
24/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työssäkäyväkin saa tukia, jos palkka on tarpeeksi pieni. Itsekin sain sekä asumistukea että työmarkkinatukea palkan päälle. Eivät ne summat isoja olleet, mutta satasia kuukaudessa kuitenkin.

Vierailija
25/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos työssäkäyvät saa tukia kun ei kaikki työttömätkään saa.

Vierailija
26/26 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko edes hakenut?

Hyvä pointti ja tähän hyvä lisätä se että moni suoraselkäinen suomalainen ei tukia hae jos töissä kerran käydään, joka on ihan terve asenne kyllä mutta ärsyttää kun niitä velliperseitä aina paapotaan.

Mielummin vähän tukea myös sille niska limassa työtä tekevälle, jotta pienipalkkainen saisi jotain "voittoa" myös siitä työnteosta, verrattuna siihen loisimiseen. Hyvä, että asumistukeen tuli hieman kannustusta eli samoilla bruttotuloilla saat enemmän tukea, jos tulot ovat palkkatuloa, eikä tukia.

"Suoraselkäinen" työtätekevä suomalainen, joka ei hae tukia, vaikka saisi, määrätään töihin niin, että käteen jää samat kun työttömälle. Ei kai tuo haittaa, kun saa täyttää kansalaisvelvollisuutensa terveellä asenteella ja hyvillä mielin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän