Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka et luota muihin ihmisiin, mietitkö sitä, mitä menetät sen takia ihmissuhteissa?

Vierailija
01.09.2021 |

Menetät nimittäin PALJON.
Se, että luottaa ihmisiin ei tarkoita tyhmyyttä, mutta muihin luottamaton ihminen sen sijaan on ehkä vähän tyhmä, koska on niin negatiivinen alkujaankin.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoissa väärissä suhteissa menettää enemmän. Jo pelkästään tämän sun aloituksen perusteella en luottaisi älykkyyteesi tehdä hyviä valintoja.

Vierailija
42/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viisikymppisen elämäni aikana oppinut, että keskimäärin ihmisiin ei ole luottamista. Tuntemattomiin en luota ja tiedän oikein hyvin, että valtaosa ihmisistä pystyy tekemään hyvin asiattomia temppuja, kun uskovat tai tietävät, ettei kukaan näe.

Minä menetin paljon ihmissuhteissa silloin, kun luotin ihmisiin. Nyt, kun olen toistakymmentä vuotta pysytellyt poissa ihmisten ilmoilta, en ole menettänyt mitään.

Ajattele, muut ihmiset SAAVAT ihmissuhteista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mene vaikka töihin, kun sinulta tuo asioiden pohtiminen ei oikein suju. Ehkä olet enemmän tekijä kuin ajattelija.

Vierailija
44/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen ihmetellyt, miten kukaan uskaltaa toteuttaa nykyisin vähänkään tavanomaisesta villimpää seksielämää toisten ihmisten kanssa. Kamerakännykkä ja sosiaalisen median juoruilualustat on hetkessä kaikkien lähipiirissä olevien käsillä.

Eihän tässä olisi muuten ongelmaa, mutta satun asumaan pienehkössä kaupungissa missä varsinkaan työnantajien määrällinen tarjonta ei ole niin kovin laajaa. Omat seksuaaliset halut melko normaalit, toki olisi joskus kiva että saisi emännän kädestä tai olisi itse herrana kyydissä :) mutta nämäkin taitaa olla tabuja aiheita keskustella muuten kuin humalan piikkiin baarin perimmäisessä nurkassa ilman kuulevia korvia.

Hanki parisuhde tai avioliitto.

Ap

Been there, done that. Toistuvat yritykset keskustella seksistä ja erilaisiat tavoista nauttia toisesta ihmisestä kaikuu kuuroille korville. Toki eihän suhteen tarvitse olla ikuinen "rajoite".

Vierailija
45/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ole kukaan ottamassa turvaverkon lailla kiinni jos luotan väärään ihmiseen. Ainoa mitä sanotaan on että mitäs läksit, ja luotit, ei olisi kannattanut, turha itkeä kun maito on jo maassa, kannattaisiko valita seuransa paremmin, jne. 

Vierailija
46/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen tyhmän ja yksiniittisen oloinen ihminen tämän ketjun aloittaja.

Vierailija
47/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viisikymppisen elämäni aikana oppinut, että keskimäärin ihmisiin ei ole luottamista. Tuntemattomiin en luota ja tiedän oikein hyvin, että valtaosa ihmisistä pystyy tekemään hyvin asiattomia temppuja, kun uskovat tai tietävät, ettei kukaan näe.

Minä menetin paljon ihmissuhteissa silloin, kun luotin ihmisiin. Nyt, kun olen toistakymmentä vuotta pysytellyt poissa ihmisten ilmoilta, en ole menettänyt mitään.

Minä olen myös viisikymppinen ja minä taas olen oppinut, että luottamalla ihmisiin, he useimmiten osoittautuvat luottamuksen arvoisiksi. Tämä edellyttää itseltä haavoittuvuutta, joka on se vaikein pala monille.

Sellainen sanonta on, että ihmisten jotka aina epäilevät kaikkea ja ihmisten jotka eivät koskaan epäile mitään, ei tarvitse ikinä ajatella omilla aivoillaan. Pätee vähän myös tähän luottamusasiaan.

Vierailija
48/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedetäänkö tähän mukaan vielä introversio ja ekstroversio? Se vaikuttaa paljon suhteiden määrän ja laadun tarpeellisuuteen eri ihmisillä.

Vierailija
49/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, muut ihmiset SAAVAT ihmissuhteista!

Mitä muiden ihmisten saannit minulle kuuluvat?

Muistan kyllä menneisyydestäni sen, että mitä enemmän minulta on saatu, sitä enemmän minulta on vaadittu ja odotettu itsestäänselvyytenä. En tarvitse enkä halua yksisuuntaisia ihmis- tai palvelussuhteita enää.

Vierailija
50/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoissa väärissä suhteissa menettää enemmän. Jo pelkästään tämän sun aloituksen perusteella en luottaisi älykkyyteesi tehdä hyviä valintoja.

Olen itse tehnyt, mutta tajusin vastikään, että minun itseni olisi pitänyt luottaa ihmisiin vielä ENEMMÄN. Olen ollut epäluuloinen ihan johtuen hirviömäisestä läheisestäni, jolla on ilmeisesti jotain luottamusongelmia. Toki kannatan aina sitä, että on kriittinen luottaessaankin, mutta osa ihmisistä tuntuu etenkin tällä palstalla olevan ihan hajalla, ettei luota ihmisiin, mutta SEN SIJAAN, että katsoisivat peiliin, että ehkä ovat itse rikki he haukkuvat muita ihmisiä! Se on ikävää ja todella negatiivista käyttäytymistä!

Ap

Vierailija
51/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen ihmetellyt, miten kukaan uskaltaa toteuttaa nykyisin vähänkään tavanomaisesta villimpää seksielämää toisten ihmisten kanssa. Kamerakännykkä ja sosiaalisen median juoruilualustat on hetkessä kaikkien lähipiirissä olevien käsillä.

Eihän tässä olisi muuten ongelmaa, mutta satun asumaan pienehkössä kaupungissa missä varsinkaan työnantajien määrällinen tarjonta ei ole niin kovin laajaa. Omat seksuaaliset halut melko normaalit, toki olisi joskus kiva että saisi emännän kädestä tai olisi itse herrana kyydissä :) mutta nämäkin taitaa olla tabuja aiheita keskustella muuten kuin humalan piikkiin baarin perimmäisessä nurkassa ilman kuulevia korvia.

Hanki parisuhde tai avioliitto.

Ap

Been there, done that. Toistuvat yritykset keskustella seksistä ja erilaisiat tavoista nauttia toisesta ihmisestä kaikuu kuuroille korville. Toki eihän suhteen tarvitse olla ikuinen "rajoite".

Okei, harmillista kuulla.

Ap

Vierailija
52/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan siihen että muut ihmiset ovat heikkoja, mitättömiä, tyhmiä, hauraita ja ennalta-arvattavia, enkä ole ainakaan toistaiseksi joutunut pettymään.

Vierailija
53/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toivoisin, että jos et luota ihmisiin, ymmärtäisit sen verran, että koitat hakea apua. Ja jos sitä ei ole saatavilla, niin älä myrkytä muiden ihmisten elämää ympärilläsi täällä palstalla tms. Tuntuivatko kommenttini tässä ketjussa jotenkin ikäviltä? Jos näin, niin sellaisilta teidän omat kommentinne meille muille tuntuvat. Mutta teistä teillä on joku ihmeellinen ikuinen oikeus käyttäytyä sillä tavalla. Luottamuksenne menetys on ikävä asia, mutta älkää pilatko sillä muiden mielialaa.

Ap

Vierailija
54/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsitykseni mukaan ihminen, joka todella pystyy luottamaan muihin ja nimenomaan näiden hyvyyteen, ihanuuteen, iloisuuteen, hyväntahtoisuuteen jne saa AINA elämässä eniten.

Itse toivoisin kykeneväni hankkimaan aiempaa isomman luottamuksen toisten ihmisten näihin puoliin.

Luottamus EI OLE sama asia kuin sokeus. Se on pikemminkin eräänlainen odotusarvo, jota voi rauhassa testailla ja jonka matkalla on mahdollisesti syytä opetella ainakin jonkin verran muiden virheiden anteeksiantoa?

Ap

Vierailija
55/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotan siihen että muut ihmiset ovat heikkoja, mitättömiä, tyhmiä, hauraita ja ennalta-arvattavia, enkä ole ainakaan toistaiseksi joutunut pettymään.

Joudutpa olemaan kamalassa seurassa.

Vierailija
56/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä tuosta yhden lauseen narskusta , se trollaa muissakin ketjuissa. Me nauretaan sille ja sen ontolle sisäiselle maailmalle. Ei se osaa ajatella näitä asioita , siksi sitä veetuttaakin kun se ei ymmärrä kun AIKUISET ihmiset keskustelee : D Ihmisparka!

Vierailija
57/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten salakuvaus suhteissa on yleisempää kuin naiset arvaavatkaan. Älä harrasta seksiä miehen kotona. Ikinä.

Vierailija
58/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ihmetyttää se, että millaiseksi tämä maailma oikein on mennyt, kun ainakin tällä palstalla se tuntuu oikein olevan hyve, jos on joku ihmisiä vihaava, heihin ei-luottava m.ulkero. Mitä ihmettä? Sellaisten tulisi hakeutua hoitoon ja jos hoito ei auta, niin jättää elämä niille, joilla on vielä toivoa, iloa ja seuraa. Mutta ei. He yrittävät masentaa loputkin ihmiset, koska oma tilanteensa on ilmeisen toivoton.

Totta kai se tuntuu ihan hirveältä, jos jonkun lapsuus oli sellainen, ettei voi luottaa ihmisiin! Mutta mitä kukaan toinen voi asialle tehdä? Osa näistä epäluottajista keksii omia kuvitelmiaan, jotka eivät ole totta, joita toisten pitäisi sitten ampua alas, jotta he voisivat luottaa ihmisiin. Eli ihmissuhteessa toisella menisi kaikki aika ja energia tuhota toisen itse keksimät harhaluulot ja epäilykset, jotta voitaisiin yhdessä nauttia elämästä. Kuulostaa niin raskaalta, että ei ainakaan itseäni nappaa, vaikka onkin kurjaa näille epäluuloisille takuulla, kun eivät voi luottaa.

Ap

Vierailija
59/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotan omaan intuitioon. 😊

Kummasti se intuitio antaa uusia mahdollisuuksia miehille, jotka ovat hyvännäköisiä.

Vierailija
60/101 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten salakuvaus suhteissa on yleisempää kuin naiset arvaavatkaan. Älä harrasta seksiä miehen kotona. Ikinä.

Oletko hakenut apua luuloihisi?

Ap