Teiniäidit-sarjan kolmas kausi
Onko kukaan muu ehtinyt katsoa Teiniäitien kolmannen kauden ensimmäisen jakson? Se siis näkyy Yle Areenassa ennakkona.
Sarjassa on mukana neljä teini-äitiä ja yksi teini-isä, Jussi. Yhden teiniäidin, Emilian poikaystävä/lapsen isä ei osallistu ohjelmaan, mutta he ovat silti yhdessä.
Tässä ensimmäisessä jaksossa kävi ilmi, että melkein kaikki nämä teiniäidit ovat eläneet jotenkin "hurjan" nuoruuden, ainakin heidän omien sanojensa mukaan.
Kaksi näistä teiniäideistä, Elina ja Nea ovat yksinhuoltajia.
Elina on 18-vuotias ja tuli raskaaksi tapailtuaan kuukauden verran hyvän kaverinsa entistä poikaystävää. Yhteiselo perheenä ei kuitenkaan lähtenyt sujumaan, joten Elina muutti lapsensa kanssa takaisin vanhempiensa luokse asumaan.
Nea tuli raskaaksi 17-vuotiaana SUUNNITELLUSTI, mutta lapsen isää ei vauva-arki innostanut joten he erosivat.
Minkä takia nämä Teiniäidit-sarjan äidit ovat aina jotenkin todella stereotypisia teiniäitejä? Ei toki kaikki mutta suurinosa. Ehkä se johtuu siitä ettei ns. normi teiniäidit perheineen halua tällaisiin sarjoihin, en tiedä. Pisti vain ihmettelemään...
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:52"]
Vanessa oli niiiiiiiin ruma, että hirvitti.
[/quote]
No minkähän näköinen harakka siellä mahtaa kirjoittaa? Älynlahjatkin taitaa olla niiiiin alhaiset, että hirvittää!
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:13"]
Mistähän johtuu, että teiniäitejä ei imettäminen tunnu kiinnostavan? Hyödyt varmasti ovat kaikkien tiedossa. Esim. Laura blogissaan selittelee imettämättömyyttään "ei vaan oo mun juttu". Niin no vauvan juttu kyllä olisi....
[/quote]
Nyt ei ole kyllä koko tekstiä luettu tässä tai jotain?:D Eikä sen luulisi sinun ongelma olevan miten joku vieras ihminen lapsensa ruokkii, haloo hei. :DD
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:54"]Mä oon ihmetellyt, kun Nea nukuttaa lastaan vaippasillaan. Taitaa lapsi olla hyvin kuumaverinen tai sitten asunto hyvin lämmin, kun ei lasta palella. Minä kun oon omani kohdalla murehtinut, kun ei pysy peiton alla. Pyjama sentään on päällä.
[/quote] Minun lapseni nukkui pienenä lattialla. En tiedä miksi tykkäsi niin kovasti siinä nukkua.
Itsellänikin äiti oli kaikessa apuna ja tukena, kun teininä lapsen sain. Ajattelin, että en ikinä selviäisi ilman äitiäni. Sitten hän sairastui vakavasti ja kaksi vuotta myöhemmin kuoli. Selvitty on.
Mun mielestä se Laura oli jotenkin vastenmielinen. Sellanen pompottava ämmä oikee. Jussi oli kyllä ihana! Ja se Nissen äiti oli jotenki kans mukava :)
Elinalle paljon voimia. Olet valoisa ja kaunis kun vain jaksat eteenpäin. Etsi itsetuntoa sisältäisi vaikka kaunis oletkin. En tunne sinua mutta epäilen tietäväni miltä sinusta tuntuu.
Asioihi o varmaa aina monia eri puolia. Mutta sä akka puhut kyl tosi paljo myös paskaa, jote mistä tietää millo puhut totta ja millo valehtelet?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:21"]
Asioihi o varmaa aina monia eri puolia. Mutta sä akka puhut kyl tosi paljo myös paskaa, jote mistä tietää millo puhut totta ja millo valehtelet?
[/quote]
Oon puhunu asiat suoraa eikä mulla oo syytä lähteä valehtelemaan. Mutta kerro sinä mistä mä oon sun mielestäs valehellu, kun näytät asiat tietävän paremmin kun minä ite?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:51"]
Minusta Elina ei ole yhtään ärsyttävä tai lapsellinen. Minusta hänestä huokuu rikkinäisyys ja äitinsä määrittää millainen Elina on tai pitäisi olla. Minkälainen äiti mm. miettii ja sanoo ihan tv-ohjelmassa ääneen, että ajatteli katkaista välit tyttäreensä, kun tämä tuli raskaaksi alaikäisenä?! Huomiotani kiinnitti myös se, että miten Emilia katuu ja häpeää viiltelyä ja miten kylmästi äiti tähänkin suhtautui. Asiaa ei selvästi ole käsitelty tarpeeksi ammatti-ihmisten taholta, jos tuollainen häpeä ja katumus jää päälle. Elinalla on takuulla ollut viiltelyyn todellinen syy eikä se ole ollut mitään huvittelua. Elämä voi olla välillä todella vaikeaa ja on surullista, jos kantaa vielä häpeän taakkaa harteillaan sairauden takia :( Toivon, että Elina hakeutuisi terapiaan, jotta pääsisi kasvamaan omaksi itsekseen eikä tulevaisuudessa esim. masentuisi tai ajautuisi käyttämään päihteitä tms.
[/quote]
Mutta totuus on, että Elina ei pärjää ilman äitinsä tukea. Ei ole valmis äidiksi ja sitä rataa. Mutta siinä samalla on äidin kahleissa ja kovasti :( Terapia ei ois huonompi ajatus Elinan kohdalla taustat huomioon ottaen.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:51"]
Minusta Elina ei ole yhtään ärsyttävä tai lapsellinen. Minusta hänestä huokuu rikkinäisyys ja äitinsä määrittää millainen Elina on tai pitäisi olla. Minkälainen äiti mm. miettii ja sanoo ihan tv-ohjelmassa ääneen, että ajatteli katkaista välit tyttäreensä, kun tämä tuli raskaaksi alaikäisenä?! Huomiotani kiinnitti myös se, että miten Emilia katuu ja häpeää viiltelyä ja miten kylmästi äiti tähänkin suhtautui. Asiaa ei selvästi ole käsitelty tarpeeksi ammatti-ihmisten taholta, jos tuollainen häpeä ja katumus jää päälle. Elinalla on takuulla ollut viiltelyyn todellinen syy eikä se ole ollut mitään huvittelua. Elämä voi olla välillä todella vaikeaa ja on surullista, jos kantaa vielä häpeän taakkaa harteillaan sairauden takia :( Toivon, että Elina hakeutuisi terapiaan, jotta pääsisi kasvamaan omaksi itsekseen eikä tulevaisuudessa esim. masentuisi tai ajautuisi käyttämään päihteitä tms.
[/quote]
Mutta totuus on, että Elina ei pärjää ilman äitinsä tukea. Ei ole valmis äidiksi ja sitä rataa. Mutta siinä samalla on äidin kahleissa ja kovasti :( Terapia ei ois huonompi ajatus Elinan kohdalla taustat huomioon ottaen.
[/quote]
Ei varmasti pärjäiskään. Mutta kehenkä muuhunkaan voi tukeutua kun miestäkään ei ole kuvioissa mukana ja käsittääkseni ei ollut mikään helppo ero heillä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:52"]Vanessa oli niiiiiiiin ruma, että hirvitti.
Musta Vanessa on suloinen <3 nätti ja upea tukka!
Mun mielestä Vanessa on niin superihana pikkuneiti
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:52"]
Vanessa oli niiiiiiiin ruma, että hirvitti.
[/quote]
Kommenteista huomaa, että tuppukylässä on paljon vähälahjaisia elämämkoululaisia. Vaihtakaa pareja taas vaihteeksi :D