Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teiniäidit-sarjan kolmas kausi

Vierailija
05.10.2014 |

Onko kukaan muu ehtinyt katsoa Teiniäitien kolmannen kauden ensimmäisen jakson? Se siis näkyy Yle Areenassa ennakkona.

Sarjassa on mukana neljä teini-äitiä ja yksi teini-isä, Jussi. Yhden teiniäidin, Emilian poikaystävä/lapsen isä ei osallistu ohjelmaan, mutta he ovat silti yhdessä.
Tässä ensimmäisessä jaksossa kävi ilmi, että melkein kaikki nämä teiniäidit ovat eläneet jotenkin "hurjan" nuoruuden, ainakin heidän omien sanojensa mukaan.
Kaksi näistä teiniäideistä, Elina ja Nea ovat yksinhuoltajia.
Elina on 18-vuotias ja tuli raskaaksi tapailtuaan kuukauden verran hyvän kaverinsa entistä poikaystävää. Yhteiselo perheenä ei kuitenkaan lähtenyt sujumaan, joten Elina muutti lapsensa kanssa takaisin vanhempiensa luokse asumaan.
Nea tuli raskaaksi 17-vuotiaana SUUNNITELLUSTI, mutta lapsen isää ei vauva-arki innostanut joten he erosivat.

Minkä takia nämä Teiniäidit-sarjan äidit ovat aina jotenkin todella stereotypisia teiniäitejä? Ei toki kaikki mutta suurinosa. Ehkä se johtuu siitä ettei ns. normi teiniäidit perheineen halua tällaisiin sarjoihin, en tiedä. Pisti vain ihmettelemään...

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:49"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:39"]onko kellään sarjan äideistä/isistä blogia?
[/quote]

http://neajanisse.blogspot.fi/?m=1
[/quote] Aivan kamala resepti tonnikalapastaan!!! Miten voi olla kokki jos suoltaa tuollaista ruokaa? Löytyy uusavuttomuus postauksesta. Huh!

Vierailija
42/132 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:49"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:39"]onko kellään sarjan äideistä/isistä blogia?
[/quote]

http://neajanisse.blogspot.fi/?m=1
[/quote] Aivan kamala resepti tonnikalapastaan!!! Miten voi olla kokki jos suoltaa tuollaista ruokaa? Löytyy uusavuttomuus postauksesta. Huh!
[/quote] valittaa siitä, että ihmiset käyttävät valmisruokia ja tunkee itse jonkin cheddar kastikkeen, ja KERMAA! Ja siis kokki, joka laittaa makaroonit kylmään veteen. Varmaan ihan löllöjä :( Ei ihme, että menee rahaa ruokaan kun syö söin, ja ylipainoa kiertyy varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:11"]

Olinko ainoa joka huomas siinä kahvion pöydällä alustan....? Ja tais siinä haalarikin olla :)

[/quote]

Silti ei ole todellakaan korrektia vaihtaa vaippa kahvilan pöydällä, vaikka olisi kuinka alustat. WC:t on vaipanvaihtoa ja muuta tällaista varten, kahvilan pöydät ruokailuun.

Vierailija
44/132 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ovat niin pentuja kaikki äidit.
Itsekin olen tullut äidiksi tosi nuorena mutta oli homma hanskassa eritavalla!
Kyllä luonto tietysti tikanpojan puuhun ajaa,silti...enkä nyt halua sen kummemmin korottaa itseäni.Sillä,Se joka itsensä korottaa,hänet alennetaan jne.

Vierailija
45/132 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis, että tärkeintä on se että lapset hoidetaan. Ja hyvin kaikki äidit on hoitaneetki. Kaikilla lapsilla näytti olevan hyvät oltavat! :)

Vierailija
46/132 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/132 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 08:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:42"]Ei se kyllä ihan aikuismaista ole, että laittaa lapsen isovanhemmille hoitoon ja lähtee sitten illaksi isipapan autolla ajamaan pillurallia kylän keskustaan. Pari viikkoa (?) Elina jaksoi asua lapsensa kanssa omaa taloutta, mutta sitten muutti takaisin vanhempiensa kotiin. Miksei pyytänyt asunnon omistajaa vaihtamaan lukkoja? Ihan pihalla elämästään ja vastuistaan tuo teini. Menee vielä vuosikausia, ennen kuin hän aikuistuu. [/quote] Niin ja tais mennä paneskeluun sekin aika mitä vanessan isä oli viikonloppuisin Vanessaa mukamas katsomassa.

[/quote]

Nää on asioita mistä ei voinut ohjelmassa puhua. Ja oli se äiti nuori tai vanha niin jokanen tekee omalla lapsivapaallaan mitä huvittaa. Voin olla teini ja mielelläni oonki just tälläne kun nyt oon, koska mulla on kaks "eri elämää". Hoidan tytön hyvin ja oon paras mahollinen äiti Vanessalle. Kukaan teistä, ei niin kukaan voi tulla sanomaan että Vanessa ei olis hyvin hoidettu. Ja noista tapahtumista on iha kohta jo se vuos. Tällä hetkellä oon edelleen töissä, asutaan Vanessan kanssa kahestaan ja ensvuonna alotan opiskelun. Sen pitemmälle en osaa mun elämää suunnitella. 

http://vanessasxfiles.blogspot.fi/

Siinä on linkki vielä mun blogiin. Kysymyksiä sitten vaan tulemaan niin ei piä tänne kirjotella :)
[/quote]

Koska oot nähny viimeks vanskun isää?

Vierailija
48/132 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 08:07"] [quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:42"]Ei se kyllä ihan aikuismaista ole, että laittaa lapsen isovanhemmille hoitoon ja lähtee sitten illaksi isipapan autolla ajamaan pillurallia kylän keskustaan. Pari viikkoa (?) Elina jaksoi asua lapsensa kanssa omaa taloutta, mutta sitten muutti takaisin vanhempiensa kotiin. Miksei pyytänyt asunnon omistajaa vaihtamaan lukkoja? Ihan pihalla elämästään ja vastuistaan tuo teini. Menee vielä vuosikausia, ennen kuin hän aikuistuu. [/quote] Niin ja tais mennä paneskeluun sekin aika mitä vanessan isä oli viikonloppuisin Vanessaa mukamas katsomassa. [/quote]   Nää on asioita mistä ei voinut ohjelmassa puhua. Ja oli se äiti nuori tai vanha niin jokanen tekee omalla lapsivapaallaan mitä huvittaa. Voin olla teini ja mielelläni oonki just tälläne kun nyt oon, koska mulla on kaks "eri elämää". Hoidan tytön hyvin ja oon paras mahollinen äiti Vanessalle. Kukaan teistä, ei niin kukaan voi tulla sanomaan että Vanessa ei olis hyvin hoidettu. Ja noista tapahtumista on iha kohta jo se vuos. Tällä hetkellä oon edelleen töissä, asutaan Vanessan kanssa kahestaan ja ensvuonna alotan opiskelun. Sen pitemmälle en osaa mun elämää suunnitella. 

http://vanessasxfiles.blogspot.fi/   Siinä on linkki vielä mun blogiin. Kysymyksiä sitten vaan tulemaan niin ei piä tänne kirjotella :) [/quote] Koska oot nähny viimeks vanskun isää?

[/quote]

Tänään kun piti sopia niitä tapaamisia.

Vierailija
49/132 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://mutsilaura.blogspot.com/ Lauran uusi blogi

Vierailija
50/132 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:42"]Ei se kyllä ihan aikuismaista ole, että laittaa lapsen isovanhemmille hoitoon ja lähtee sitten illaksi isipapan autolla ajamaan pillurallia kylän keskustaan. Pari viikkoa (?) Elina jaksoi asua lapsensa kanssa omaa taloutta, mutta sitten muutti takaisin vanhempiensa kotiin. Miksei pyytänyt asunnon omistajaa vaihtamaan lukkoja? Ihan pihalla elämästään ja vastuistaan tuo teini. Menee vielä vuosikausia, ennen kuin hän aikuistuu.
[/quote]

Niin ja tais mennä paneskeluun sekin aika mitä vanessan isä oli viikonloppuisin Vanessaa mukamas katsomassa.

Vierailija
51/132 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 08:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:42"]Ei se kyllä ihan aikuismaista ole, että laittaa lapsen isovanhemmille hoitoon ja lähtee sitten illaksi isipapan autolla ajamaan pillurallia kylän keskustaan. Pari viikkoa (?) Elina jaksoi asua lapsensa kanssa omaa taloutta, mutta sitten muutti takaisin vanhempiensa kotiin. Miksei pyytänyt asunnon omistajaa vaihtamaan lukkoja? Ihan pihalla elämästään ja vastuistaan tuo teini. Menee vielä vuosikausia, ennen kuin hän aikuistuu. [/quote] Niin ja tais mennä paneskeluun sekin aika mitä vanessan isä oli viikonloppuisin Vanessaa mukamas katsomassa.

[/quote]

Nää on asioita mistä ei voinut ohjelmassa puhua. Ja oli se äiti nuori tai vanha niin jokanen tekee omalla lapsivapaallaan mitä huvittaa. Voin olla teini ja mielelläni oonki just tälläne kun nyt oon, koska mulla on kaks "eri elämää". Hoidan tytön hyvin ja oon paras mahollinen äiti Vanessalle. Kukaan teistä, ei niin kukaan voi tulla sanomaan että Vanessa ei olis hyvin hoidettu. Ja noista tapahtumista on iha kohta jo se vuos. Tällä hetkellä oon edelleen töissä, asutaan Vanessan kanssa kahestaan ja ensvuonna alotan opiskelun. Sen pitemmälle en osaa mun elämää suunnitella. 

Siinä on linkki vielä mun blogiin. Kysymyksiä sitten vaan tulemaan niin ei piä tänne kirjotella :)

Vierailija
52/132 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, miks ei sais illalla ajella kylillä jos haluaa? jokainen tekee sitä mistä itse pitää.

Vierailija
53/132 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 02:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 08:07"]

[/quote]

[/quote]

Fiksu ja aikuinen ihminen jättäis nämä keskustelut oman arvoonsa, eikä kommentoisi täällä. Sit vasta kannattaa puuttua, jos keskustelu menee kunnialoukkauksen puolelle tms.

[/quote]

Aattelin vaan oikasta asiallisesti nää väärät käsitykset :) Eikä se oo mun käsittääkseni oo typerää tai epäaikuismaista :)

Vierailija
54/132 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi ja Laura oli ihana pari ja todella kypsiä ikäisikseen.

Elina on tosi nätti ja Vanessa ihan äitinsä näköinen, tuleva kaunotar :) Ihana mummi Vanessalla ainakin on, tuli mieleen paljolti oma äitini jonka kanssa olen läheinen ja jolta saan apua arkeeni ja jota minä puolestani autan ja joka nauttii lapsenlapsien kanssa olosta niin ettei millään aina muista, että minä äitinä olen kuitenkin se ykköspäättäjä asioissa (ja mulla on siis ikää 33vee :D ). Mutta sitten keskustellaan ja mummi vain on niin innokas ja ihana, että välillä tarvii muistuttaa, että minun ja meidän valinnat on meidän, vaikka ne eivät aina mummia miellyttäisikään! Kyseessä ei ole lasten hyvinvointi vaan sukupolvierot jne, lapset ei kuole pizzaperjantaihin, eikä siihen, että niillä ei ole kurahousuja ikinä, vaan vedenkestävät Ticketit jne :)

Varmasti tällainen puuttuminen on vielä terhakkaampaa jos lapsen äiti on ns.teini, eli teinin äiti ei ole ihan valmis päästäämään omaa lastansa siipiensä alta ja vähän tällaista olin huomaavinani Elinan ja äitinsä suhteissa niissä lyhyissä pätkissä joissa sitä käsiteltiin sarjassa edes. Voi olla, että olen ihan väärässä :D

Mutta siis ymmärrän hyvin sen halun asua oman pikku perheen kesken ja päättää omista asioista. Kaikkea hyvää teille siis :)

Vierailija
55/132 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihani nuoria kaikki. Kaunis oli se Elinan ja Vanessan uusin koti. Hyvin hoidettuja lapsia

Vierailija
56/132 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista ettei hoidu edes armeija nykypuppelipojilta, seliseliverukkeet sikseen. 

Myös tytöt jättivät opiskelut ja työt kesken tai tuuliviirimäisesti "vaihtelivat" niitä..

Vierailija
57/132 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kuultavaa tuon Nean äidin kokemus lastensuojelusta (jakso 4).

Vierailija
58/132 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nealla oli mukavan oloinen mummo!

Elinan äidillä oli vanhan kansan asenteet, vielä omassa lapsuudessani 80-luvulla avioton lapsi oli häpeä. Hassua, jos nykyäänkin vielä noinkin nuori ihminen ajattelee niin. 

Vierailija
59/132 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä taitaa ihan johtua et nuoret ei halua menettää rintojensa kimmosuutta nuorella iällä.

Vierailija
60/132 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nea on kyllä täysi älyvapaa menisi takasin kasvamaa laitokseen.