Missä vika, kun rinnat valuu rintsikoista keskikohtaan ja ulos?
Auttakaa, mä tuun hulluksi näiden raskaudenjälkeisten rintojen kanssa. Ennen ei ollut ongelmia, en edes käyttänyt rintsikoita kuin julkisilla paikoilla. Nyt mulla on kaks pullataikinan paloja muistuttavaa lötköä, joita mä en meinaa saada mihinlään rintsikoihin enää. Ne valuu kupin pohjalle ja yläosa jää tyhjäksi, ne valuu keskelle ja tunkee ulos kupin sisäosasta.... apua, minkämalliset rintsikat tälläsille lötköille olis parhaat?
Kommentit (28)
Liian pieni kuppi tai väärä malli.
Käy vaikka changessa tai jossain toisessa tissiliiviliikkeessä. Saat ryntäät ojennukseen.
Mulle ei esim enää käy sellainen malli, jossa kuppien keskikohta on vain pieni kaistale, vaan pitää olla leveämpi siitä ja kupit peittävämmät, puolikupilliset ei käy enää :/
Joo, vääränmalliset liivit. Et voi enää käyttää push-uppeja, niiden keskikohta on liian matala. Eli valitse sellaisia esim. t-paitaliivejä, joiden keskiosa on korkeampi ja kuppi kaartuu rinnan päälle.
Näin mä ratkaisin saman vaivan, mikä sinulla on nyt...
Aivan niinkuin tässä jo moni mainitsikin: rintaliivien keskikohta ei saa olla kuin bikinin yläosa. Liivin pitää tukea myös keskikohtaa ja olla kunnon kuppi rinnalle myös siitä edestä keskeltä. Saat rintaasi näin paitsi tukea myös kaunista muotoa.
Riittävän napakka ympärys esim. 5 cm pienempi ja isompi kuppikoko yhdistettynä oikean mallisiin liiveihin auttaa. Kyllä niistä vielä hyvät tulee!
Näissä, nistä pahiten valuu, on se keskikohta kyllä ainakin 4 cm korkea. Imetysliivit on ainoat käyttökelpoiset, mutta näissäkin ne rinnat vaan lötköttää pohjalla. Imetys mulla lopahti 1kk:n jälkeen. Oikea alusvaateliike olis hyvä idea, mutta hankala toteuttaa vauvan kanssa. Ajattelin jos ensin koitan selvittää, onko vika mallissa tai koossa. Miten voi olla liian pieni kuppi, jos yläosa jää tyhjäksi?
balconetteliivit vois pitää rinnat paikoillaan. ulkonäöstä en tiedä oisko kovin kauniit.
Luulen, että balconettemallista nää taikinat kiipeäis laidan yli, kun ne on avonaiset ylhäältä. Mä oon siinä pisteessä, että kauneudella ei oo väliä. Ainoa toive on liivien suhteen se, ettei joutuisi koko ajan tökkimään noita löllöjä takaisin kuppiin, tai jos se ei oo mahdollista (julkinen paikka) niin tuntemaan vaan, kuinka puolet nännistä on ulkona kupista... hyi!
ap
Minkä kokoiset liivit sulla on ollut nyt käytössä?
Tuo ympärys saattaa olla liian iso sekin. Kuinka paljon saat liivien ympärystä venytettyä? Se ei saisi paljon venyä.
Eri mallinen kuppi varmasti auttaisi.
Minä ratkaisin samanmoisen ongelman niin etten käytä enää rintaliivejä ollenkaan. Kävin kahdessa oikeassa tissiliivikaupassa ja myyjien opastuksella valitsin useammat hyvät ja maksoin itseni kipeäksi. Vaikka ostin montaa eri mallia liivejä, niin muutamassa päivässä huomasin ettei nämä löllöt pysy minkäänlaisissa liiveissä sisällä, vaikka liikkeessä sovittaessa tuntuvat tosi hyviltä. Tissit on edelleen kuin löysä pullataikina ja imetyksenkin lopetin jo yhdeksän vuotta sitten.
Ennen raskautta oli 70c mutta rintakehä leveni raskauden aikana 75 cm:in. Imetysliivit on 75d mutta niitä joudun pitämään uloimmissa hakasissa, painaa kipeästi jos on tiukemmalla. Nuo ostettiin kuitenkin maitotissien mukaan, ja nyt d ei oo missään nimessä oikea kuppikoko. Kuitenkin nuo vanhat (75c) on just sellaisia, joissa tissit valuu kupin pohjalle jättäen yläosan tyhjäksi, tai lähtee kasautumaan keskelle. En tiedä olisko b-kuppi sitten se mitä pitää kokeilla seuraavaksi? Nyt käytän siis näitä 75d-imetysliivejä koska ovat ainoat, joista rinnat ei kiipeile ulos. Nää ei kuitenkaan tue yhtään, ne lötköt vaan retkottaa täällä liivin sisällä niin, että ne on vierekkäin kuin topissa, eivät oo omissa kupeissaan. Erotismus...
ap
Sori vanhan ketjun nosto, mutta mulla olisi nyt just täysin samankaltainen ongelma samalla taustalla eli nyt raskauksien jälkeen mitkään liivit ei pidä mun rintoja aisoissa. Aina nännit karkaa ulos kupista ja saa olla sitten kokoajan nykimässä niitä, mikä alkaa olla jo noloa. Olen jo parit uudet liivit ostanut ja joitain vanhojakin eri kokoisia testanut, mutta ei auta. Oli ne rintsikat ympärysmitaltaan tiukemmat tai löysemmät, kupit pienemmät tai isommat, niin silti tissit karkaa. Imetän vielä, jos sillä on merkitystä. Vinkkejä tai muuta hjelppiä kaivataan.
Vierailija kirjoitti:
Sori vanhan ketjun nosto, mutta mulla olisi nyt just täysin samankaltainen ongelma samalla taustalla eli nyt raskauksien jälkeen mitkään liivit ei pidä mun rintoja aisoissa. Aina nännit karkaa ulos kupista ja saa olla sitten kokoajan nykimässä niitä, mikä alkaa olla jo noloa. Olen jo parit uudet liivit ostanut ja joitain vanhojakin eri kokoisia testanut, mutta ei auta. Oli ne rintsikat ympärysmitaltaan tiukemmat tai löysemmät, kupit pienemmät tai isommat, niin silti tissit karkaa. Imetän vielä, jos sillä on merkitystä. Vinkkejä tai muuta hjelppiä kaivataan.
Unohda balconettet+muut matalalla/olemattomalla keskikaistaleella olevat ja hae suosiolla mummomallin rintsikat. Toimii siihen asti että ihan akuutein vaihe on ohi.
Ma tykkään käyttää sporttiliivejä eli vähän kuin toppimallisia ihan perusarjessakin. Pysyy hyvin paikoillaan eivätkä hölly tai tursuile.
No en kuule tiedä, mutta suosittelen käymään ihan oikeassa rintaliiviliikkeessä. Siellä on ihmisiä, jotka tietävät.
Oletko muuten harkinnut siruttaa ne, että palautuvat sinulle, jos karkaavat hyvinkin kauas ;DDDDD
No mulla on kolme vuotta viimeisimmästä imetyksestä ja täsmälleen sama ongelma. En ole muuta keksinyt kuin ns. T-paita liivit, eli peittävä kuppi ja tarpeeksi korkea keskikappale. Mitään seksiliivejähän tässä ei sitten enää käytetä. Karmeitahan noi on, valikoima on tosi suppea. Ja kokeiltu on kymmeniä merkkejä ja malleja, liivikaupoissa myös. Eli tissit on tosi sisällöttömät, pehmeät nahkapussit.
mene oikeeseen rintsikkakauppaan ja osta sopivat liivit