Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään että olen psyykkisesti sairas

Vierailija
05.10.2014 |

Olen aikaisemmin aina ajatellut olevani terve. Nyt kuitenkin tuntuu ettei tää ole ihan normaalia sittenkään. Miten olette tajunneet olevanne sairaita? Miten haitte apua?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi toisin päin kuin sinulla - tajusin olevani terve. Vuosikausia kuvittelin olevani itse psyykkisesti sairas. Kunnes silmäni avautuivat ihmisten huonovointisuudelle ja sille, että ympärilläni oli monia henkisesti sairaita ihmisiä. Joten en voi auttaa sinua muuten kuin passittamalla lääkäriin. Tavislääkäri kirjoittaa lähetteen eteenpäin. Toivottavasti löydät apua itsellesi.

Vierailija
2/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sinut epäilemään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kaikkoavat ympäriltä. Ja en pysty hillitsemään tunnepurkauksiani. Ahdistun herkästi. Kaipaan liikaa hyväksyntää.

Vierailija
4/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot selkeästi skitsofreeninen ja läheis riippuvainen. Niihin ei oo hoitoa valitettavasti. 

Vierailija
5/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö skitsofreniassa ole todellisuusharhoja? Erotan toden ja kuvitellun kyllä. Eikä minulla ole aistiharhoja. Sitä paitsi skitsofreniaan on lääkkeet. Ap

Vierailija
6/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 01:42"]

Ihmiset kaikkoavat ympäriltä. Ja en pysty hillitsemään tunnepurkauksiani. Ahdistun herkästi. Kaipaan liikaa hyväksyntää.

[/quote]

Syötkö e-pillereitä?

Vierailija
7/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ap[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 01:51"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 01:42"]

[/quote]

Syötkö e-pillereitä?
[/quote]

En. Ap

Vierailija
8/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä onko sun tilalle nimeä vai ei? Ei diagnoosi tee susta sairasta, olet tuota juurikin mitä olet siitä huolimatta mitä lääkäri sanoo tai sanoisi. Jos se vaivaa ja haittaa elämää niin hae apua.

Vierailija
9/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 01:54"]

Mitä väliä onko sun tilalle nimeä vai ei? Ei diagnoosi tee susta sairasta, olet tuota juurikin mitä olet siitä huolimatta mitä lääkäri sanoo tai sanoisi. Jos se vaivaa ja haittaa elämää niin hae apua.

[/quote]

Diagnoosi auttaa, jonkin verran, oikeaa hoitomuotoa ja lääkitystä etsiessä.

Et tiennyt tätä pikkujuttua lääketieteestä?

Vierailija
10/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran olet tuosta huolestunut, niin et varmaan ole ainakaan pahasti psyykkisesti sairas. Kaikenlaisia oireyhtymiä niitä nykyään on, mutta voi olla, että olet vain läheisriippuvainen ja ns. haastava persoona. Et paljon poikkea monesta tuntemastani ihmisestä.

Vierailija
11/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae nyt ihmeessä apua muualta kuin täältä!!! Siis lääkäreiltä ja psykologeilta.

Vierailija
12/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 01:56"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 01:54"]

[/quote]

Diagnoosi auttaa, jonkin verran, oikeaa hoitomuotoa ja lääkitystä etsiessä.

Et tiennyt tätä pikkujuttua lääketieteestä?

[/quote]

Täällä vauvalla ei mitään diagnooseja tarvita, ne tulee sitten ajan kanssa jos niille on tarvetta. Eikä nekään TEE susta mitään, ne vaan nimeää sen mitä sulla on. Mitä väliä sillä on mitä ME sanotaan? Ap ei muutu siitä yhtään miksikään.  On nurinkurista pelätä oireiden perusteella olevansa psyykkisesti sairas kun olennaista on se että vaivaavatko ne oireet vai ei ja miten ne saa tarvittaessa kuntoon. Psyyken ongelmissa olenbnaista on se, että haittaako oireet elämää vai ei. Et tiennyt tätä pikkujuttua lääketieteestä?

Vierailija
13/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n otsikko: "pelkään olevani psyykkisesti sairas". Tällöin on kohtuullisen loogista olettaa, että tila haittaa elämää. 

Vierailija
14/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 02:09"]

Ap:n otsikko: "pelkään olevani psyykkisesti sairas". Tällöin on kohtuullisen loogista olettaa, että tila haittaa elämää. 

[/quote]

Et tajua mun pointtia.

Se, että onko jonkin oppikirjan mukaan psyykkisesti sairas vai ei, on epäolennaista. Ennemmin tulisi keskittyä oireisiin ja siihen että haittaavatko ne elämää vai ei. Jos haittaa, on syytä hakea apua. Jos ei niin stfu :)

Olen näin jyrkkä siksi etten halua kannustaa enää yhtään herkkää nuorta perustamaan tai seuraamaan diagnoosi edellä tehtyä blogia tai muuta. Pahoinvointia ja "lääkärin mukaan hullu" -tyyppien pitkiä listoja päivittäisistä lääkemääristä. Tieditkö, että teinit ja nuoret jopa ihailevat toinen toistaan sairaampia?

Tällaisesta diagnoosilla egoilusta pitä päästä eroon. Siksi pitää keskittyä OIREISIIN ja niiden mahdolliseen hoitoon eikä olla ensimmäisenä antamassa sitä numero-kirjain sarjaa. Ja turha sitä on täältä meiltä nyt ainakaan kalastaa.

Vierailija
15/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana, kun olin hauraampi, huomasin kyllä erittäin hyvin milloin olin menettämässä hallinnan elämästäni. Kyllä sen "tietää", kun sekoaa, tavallaan vaistoaa, että tässä ei nyt kaikki ole normaalia. Lykkäsin avun hakemista liian pitkään ja lopulta edessä oli sairaaalajakson jälkeinen pitkä sairausloma. Opettavaista sinänsä.

Vierailija
16/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele jos tämä nykyinen dystopia saa aikaan sen että täysin terveet ihmiset alkavat epäillä omaa mielenterveyttään. Elämme sairaassa maailmassa.

Vierailija
17/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen joka toinen on sekaisin. Kokeile syödä paremmin, lisää rasvoja, myös kovia rasvoja. Syö kanaa, makrilleja tai sardiinia. Voi helpottaa varsinkin pelkoihin.

Vierailija
18/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin.

Vierailija
19/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 01:36"]

Mulla kävi toisin päin kuin sinulla - tajusin olevani terve. Vuosikausia kuvittelin olevani itse psyykkisesti sairas. Kunnes silmäni avautuivat ihmisten huonovointisuudelle ja sille, että ympärilläni oli monia henkisesti sairaita ihmisiä. Joten en voi auttaa sinua muuten kuin passittamalla lääkäriin. Tavislääkäri kirjoittaa lähetteen eteenpäin. Toivottavasti löydät apua itsellesi.

[/quote]

Että muut ympärillä on sairaita... Hmmm...