Miksi lestadiolaisilla on paljon lapsia?
Kommentit (26)
himputti päästävät he sillo ku itteä mielyttää eikä vaa että o kiimane mies aina tuputtamassa
Lestadiolaisessa perheessä on perinteisesti paljon lapsia, koska ehkäisyä ei hyväksytä ja perheeseen toivotaan lapsia lahjana Jumalalta. Liikkeen arvomaailmassa lapset nähdään suurena siunauksena, ja uskonnollisen opetuksen mukaan jokainen lapsi on tervetullut.
Vierailija kirjoitti:
Koska vaimon kuuluu antaa pesää silloin kun mies sitä vaatii. Ja ehkäisy on kielletty.
Vain puolet pitää paikkansa ja sekin ontuu. Mutta lestadiolaismiehillä ei ole mitään lupaa r*iskata vaimojaan tai ketään muutakaan. Rikoksia pidetään yleisesti syntinä.
Jossain perheessä 15 lasta joista pari downia ja yksi neliraajahalvaantunut.
Hoosianna! \o/