Mies haukkuu kun olen hoitovapaalla
Olen hoitovapaalla kotona 1,5v lapsen kanssa. Nautin kotona olosta ja kaikki on päällisin puolin ok, mutta mies haukkuu suutuspäissään että vain makaan kotona ja olen "työtön". En ole työtön vaan hoitovapaalla työstäni, silti tuo lusmuksi kutsuminen satuttaa. En halua laittaa pientä lasta hoitoon koska taloudellisesti pystyn hoitamaan hänet kotona. Ja en todellakaan vain makaa kotona vaan olemme joka päivä lapsen ehdoilla liikkeessä ja menossa, siinä sivussa tietysti hoidan myös kodin, koti on siisti ja ruoka tehtynä kun mies tulee töistä kotiin. On jotenkin erittäin epäkunnioittavaa että mies haukkuu minua vaikka oikeasti näen minun kotona olon koko perheen eduksi..
Kommentit (4)
Onko tämä sun kotonaolosi siis teidän yhteinen päätös vai teitkö sen yksipuolisesti, vaikka miehen mielestä olisit voinut jo mennä töihin? Ikävää olla jälkiviisas, mutta noista jutuista kannattaa sopia kunnolla etukäteen. Ikävää ja epäkunnioittavaa käytöstä joka tapauksessa.
No muuta tilanne. Lapsi hoitoon, sinä töihin ja mies hoitamaan taloutta tasavertaisesti kanssasi.
No mieshän voi jäädä ihan yhtä hyvin kotiin makaamaan ja mene sinä töihin.
Lähdepä joskus vaikka viikonlopuksi reissuun, yksin. Sitä ennen jätä kaikki kotityöt tekemättä. Sunnuntai-iltana palatessasi voit kysyä mieheltä onko hänellä ollut paljonkin lusmuiluaikaa.