Nukutko alushousuilla vai ilman?
Aloin pohtimaan alushousujen käyttöä nukkuessa, kun mieleeni tuli muisto nuoruudestani. Olin yökylässä ystäväni luona ja asia sattui jostain kumman syystä tulemaan puheeksi. Ystäväni oli ehdottomasti alushousujen kannalla, koska muuten lakanoihin tulee pöpöjä ja se on ällöä tms. Kuulemma koko perheessä oli sama käytäntö. Itse taas olen aina nukkunut täysin alasti ja muistanpa jopa äitini joskus lapsuudessani sanoneen, ettei sängyssä tarvita alushousuja ja ilman on parempi nukkua. Omasta mielestäni paikkojen on hyvä antaa myös "hengittää" yön ainana. Mieheni nukkuu myös alasti samasta syystä.
Mitä mieltä te olette? Nukutteko alushousut päällä vai ilman, ja miksi näin? Olisi kiva kuulla myös perustelut.
Kommentit (12)
Ilman, mutta menkkojen aikaan housut jalassa.
Alushousut tiukasti jalassa. Yleensä on myös pitkät kalsarit ja pitkähihainen paita. Olen vilukissa.
Nukun alasti. Ystäväsi on tosin oikeassa. Lakanoista voi löytyä esim. koli-bakteereja.
Muuten alasti mutta villasukat on pakko pitää jalassa!
Jaahas, sama pervo setä kyselee karvoituksen lisäksi myös nukkumavaatetusta. Mikä sua vaivaa?
Alasti nukutaan, mies sekä minä :)
Alushousuilla yleensä. Jos on tosi kuuma, niin saatan nukkua ihan alasti, mutta muuten nakuna nukkuminen on mielestäni vähän ällöä.
Alsti nukun, pimperopusikko lämmittää kivasti.
Alasti nukutaan kumpikin, mieheni ja minä. Joskus, kun olen nukkunut yökäri päällä, mieheni kysyy minulta, mökötänkö.
Alasti paitsi jos on kuukautiset, silloin on kalsarit jalassa.
Kesällä ilman, talvella pyjamassa joten silloin on pikkaritkin.