Paljon henkilökohtainen avustaja tienaa? (Espoo)
Kommentit (17)
En osaa sanoa Espoosta, mutta itse tienaan kuussa bruttona noin. 1750 euroa. Riippuu ihan paljonko saat tunteja ja millainen tuntipalkka teillä on.
Mä tienasin 10,36 e/h ja tunteja 30 h/kk. Kaupunki ei ollut Espoo, mutta eteläistä Suomea kuitenkin. Lopullinen palkka määräytyi sen mukaan, teinkö "perustunteja" vai parempipalkkaisia sunnuntaisin tai iltaisin.
Riippuu ihan sun tunneista. Onko arkena, iltana, viikonloppuna...
Haluaisin kokopäivätyön...
Mahdotonta?
Ap
Minä tienasin 9,73€/h ja tunteja tuli 10-13 viikkoon (kesätyönä tein). Sunnuntaina sai tuntipalkat 1,5 kertaisena. Tienaamasi summa riippuu aivan siitä, miten paljon tunteja teet. Jotkut avustettavista tarvitsee apua vaina tunnin tai pari päivässä (Osa jopa 2 tuntia viikossa) ja osa taas kaipaa esim koulunkäyntiin henk-koht. avustajaa 8 h päivässä. On myös mahdollista avustaa esim kahta henkilö samaan aikaan jos aikataulut vaan natsaa.
No itse sain järkättyä itselleni tunteja 38 viikossa kun avustan kahta vaikeasti vammaista koulunkäynnissä.
Ap! Tässä ole hyvä. Eli riipuu ihan sinun kokomuksesta ja avustettavan tuntimäärästä, paljonko hänellä on tarvetta. Suosittelen myös liittymään hetaa:n jos päätät ruveta avustajaksi, se on sekä sinun että työnantajan etu. :)
Ainoastaan työnantaja voi liittyä Hetaan, työntekijän kannattaa liittyä Jhl:ään.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:17"]No itse sain järkättyä itselleni tunteja 38 viikossa kun avustan kahta vaikeasti vammaista koulunkäynnissä.
[/quote]
Tuo kuulostaa mainiota!Mitä vaaditaan koulunkäyntiavustajalta?
No mun työhöni kuuluu syöttäminen letkulla, hengitysteiden imeminen, asentohoito sekä asiakkaan auttaminen oppitunneilla. Hankala sanoa mitä työhön kuuluu, työtehtävät määräytyvät aina asiakkaan tilanteen mukaan. Esim. autistisen avustaminen on aivan erilaista kuin vaikeasti vammaisen.
T. 8
Onko sulla joku koulutus työhön? Kelpaakohan lähihoitaja? Olen sellanen.
Tuo kuulostaisi mielenkiintoiselta työltä.
Mun poikaystävä on avustajana kuopiossa, tuntipalkka 10,45e plus lisät. Kuussa saa n. 1850e-verot.
Olen koulutukseltani lähihoitaja. Monethan eivät vaadi minkäänlaista koulutusta avustajan tehtäviin, mutta oman asiakkaani äiti vaati lähihoitajan lastaan avustamaan.
T. 8 ja 12
Kuka hullu suunnittelee henkilökohtaisen avustajan uraa? Lukekaa itsellenne ammatti.
Mä kävin Espoon pätkäpäivävuoroihin ja pienempään palkkaan kyllästyneenä välillä Helsingin puolella tekemässä viikonloppuöitä ja pyhiä. Kokemuslisiä ei Helsingin sosiaalivirasto suostunut maksamaan (Espoossahan ne saa jo vuoden jälkeen, kun vain pyytää), muuten meni oikein hyvin, parhaimmillaan lisineen 2700 brutto vaikka yövuoroissa sai useimpien luona ihan nukkua. Virkistävää vaihtelua. Jaksoi taas ajella Espoossa pari tuntia sinne, toiset tänne sillä noin kympin palkalla, jonka täällä moni yksityinenkin vain maksaa...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:14"]
Kuka hullu suunnittelee henkilökohtaisen avustajan uraa? Lukekaa itsellenne ammatti.
[/quote]
Ei se ura ole, on muita syitä ja muuta hyötyä. Minulla on työkaverina avustajana ollut esimerkiksi oikeustieteellisestä valmistunut henkilö. Hoiva-alan koulutetut menee alan paremmin palkattuihin töihin, mutta avustajaksi tulee maistereita ja ties mitä, siinä työssä kun pääsee tutkimaan monia yhteiskunnallisia juttuja paraatipaikalta eikä ole niin väliä jos saa huonoa palkkaa kun voi tarvittaessa palata omiensa pariin.
9-10e/h