Vähänkäytetty.fi vai rekki?
Löytyykö kokemusta kummastakaan? Myyjänä tai ostajana, kummassa mieluummin asioit? Jompaankumpaan lähettäisin vaatteita myyntiin, rekki houkuttaa vaivattomuutensa takia mutta kustannukset mietityttää: lähetys/hinnoittelu 9,90 €, mahdollisten kelpaamattomien palautus 5,90 € ja mahdollisista myymättä jääneistä toiset 5,90 €, ei liikaa jos kauppa käy mutta jos meneekin vain muutamia halvempia tuotteita ei käteen jää välttämättä mitään. Ostaako kukaan rekistä?
Vähänkäytetyn myy helposti palvelu ei kiinnosta, potentiaalinenkin tuotto jää liian pieneksi enkä halua ottaa riskiä huonoista kuvista ja ilmoituksista, huonosta hinnoittelusta tai pitkittyneestä myyntiin pääsystä. Itse myyminen on siis se mitä harkitsen mutta 2,90 € jokaiseen tuotteeseen on sen verran paljon että mietityttää meneekö tuolla pahemmin mikään kaupaksi?
Kommentit (84)
Mä en usko, että näen mun limboon, eli varastolle tarjousvaiheeseen, jääneitä kamoja enää ikinä, saati sitten rahaa niistä.
Hyvin jännä muuten, että kaupasta uutisoidaan juur tänään etelänaapurissa noin. https://igapaev.com/uudised/eesti-edasimuugi-veebiplatvorm-upty-omandab…;
No voi helvetti. Ihan uskomatonta, miksi ottavat koko ajan vastaan lisää vaatelähetyksiä.
Mä haluan vaatteeni takaisin ja tilitykset myydyistä. Onkohan se mahdollista? Mitä muuten tekevät varastollisella vanhoja vaatteita?
Aika perseestä rekki että myydää ja ihmiset ei saa takasi tavaroita eikä rahojaan.
Mitähän ne omistajat menneet virolaisten kanssa suhmuroimaan varmaa että ei tulisi oikeudellisia seuraamuksia.
Kuluttajaneuvonnasta oltiin muhun yhteyksissä, kun tein sinne ilmoituksen.
Mutta ilmeisen uutta ja monitulkintaista tällänen käytettyjen vaatteitten verkkokauppa (ainakin jos siis on myyjäosapuoli) ja ohjasivat jonnekin Euroopan kuluttajakeskukseen (eec.fi).
Minäkin tein tänään ilmoituksen kuluttajasuojavaltuutetulle tuon linkin kautta., kiitos linkistä! :)
Minulle riittäisi, että EDES saisin myymättömät retkeni takaisin. Ovat myyneet niin vähän, että tilityksistä ei ihan hirveitä summia tulisi.
Onko kenelläkään tuoreita kuulumisia asiasta?
Ilmeisesti rekillä ei työntekijätkään oo saanu palkkaa, joten tuskin nään enää mun lähettämiä vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti rekillä ei työntekijätkään oo saanu palkkaa, joten tuskin nään enää mun lähettämiä vaatteita
Oho! Mistä kuulit tuon?
Törkeää ottaa viimeiseen asti vastaan vaatteita, ihan petoshan tuo on.
Lähetin rekkiin tammikuussa 32kg vaatetta. Diili päättyi 19.7. Ei tilitystä, ei vastauksia viesteihin, ei mitään. Valitus on kirjallisesti tehty ja yhteyttä poliisiin on otettu. Kyseessä petos. Minulla huima summa saatavaa, sillä käytännössä kaikki vaatteet kelpasi myyntiin. Jos nämä tuotteet on kaikki myyty, minun osani olisi ollut noin 1600€. Melkoisen hyvä bisnes ottaa merkkivaatteita myyntiin ja pitää kaikki tuotto itsellään. Pitäisikö itsekin muuttaa tähän häikäilemättömään bisnekseen mukaan. Tuotot kohdillaan, kun ei muista, sopimuksista tai puhumattakaan lain noudattamisesta tarvitse välittää.
Huh huh. Taitaa olla vähän käytetyllä sama edessä. Pari viikkoa olen jo tilitystä odottanut. Onneksi ei montaa vaatetta ole tuolla enää myynnissä.
Kannattaa tehdä valitus Euroopan kuluttajakeskukseen, jos sinulla on ongelmia näiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus tehty myös.
Hei, miten tämä (rikosilmoituksen teko) tapahtuu? Pitääkö ensin tehdä valitus tuonne ECC:lle?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä valitus Euroopan kuluttajakeskukseen, jos sinulla on ongelmia näiden kanssa.
Kuka näistä myyjistä katsoo olevansa oikeasti kuluttaja??? Jotain rajaa sähläykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka näistä myyjistä katsoo olevansa oikeasti kuluttaja??? Jotain rajaa sähläykseen.
Niin, mitä he ovat suhteessa Rekkiin? Rekki on vähän niinkuin välittäjä, joka on pöllinyt asunnon itselleen?
Rekisteriseloste ostetaan palvelu, joka on vaatteen akkreditointi, valokuvaus ja myynti. Tästä palvelusta maksetaan prosenttiosuus toteutuneesta myyntihinnasta.
Miten pitäisi toimia, kun yritys vie tuotteet ja omistaja ei saa rahaa eikä tuotteitaan takaisin? Onko se sitten ihan vaan varkaus?
https://www.is.fi/digitoday/art-2000009192383.html
Tuo uutinen Rekki huijauksesta.
Me tehtiin 3 vko sitten rikosilmoitus ja saatiin tänään rahamme pois.
Ei ainakaan virallisesti. Se sammutti taas vaihteeksi nettisivunsa.
Luulen että Rekkiin lähetettyjä suomalaisten huijatuksi tulleiden vaatteita myydään nyt omistajayhtiö Uptyssa Virossa.
Uptyhan osti Rekin Suomesta itselleen
Upty Oü on virossa verovelkainen konkurssifirma. jos ne ei reagoi yhteydenottoihin joutuvat paikallisella tavalla ns "mustalle listalle". josta on aika vaikeata kuulemma päästä pois, se on yleensä firman loppu virossa.
Itse en kyllä osta enää vähänkäytetystä vaatteita. Kuvat oli niin huonolaatuisia, että tuotteiden kunto yllätti kyllä negatiivisesti. Housut olivat täyttä roskiskamaa. Kankaan pinta nukkainen ja venytetty pilalle. Ei todellakaan näkynyt kuvissa tai tekstissä. Vauvanvaatteet nukkaisia ja pesty niin vahvan hajuisella pesuaineella että en saanut hajua pois millään 😵
Kallistakin vielä. Ostan halvemmalla uusia alennusmyyneistä.