Vähänkäytetty.fi vai rekki?
Löytyykö kokemusta kummastakaan? Myyjänä tai ostajana, kummassa mieluummin asioit? Jompaankumpaan lähettäisin vaatteita myyntiin, rekki houkuttaa vaivattomuutensa takia mutta kustannukset mietityttää: lähetys/hinnoittelu 9,90 €, mahdollisten kelpaamattomien palautus 5,90 € ja mahdollisista myymättä jääneistä toiset 5,90 €, ei liikaa jos kauppa käy mutta jos meneekin vain muutamia halvempia tuotteita ei käteen jää välttämättä mitään. Ostaako kukaan rekistä?
Vähänkäytetyn myy helposti palvelu ei kiinnosta, potentiaalinenkin tuotto jää liian pieneksi enkä halua ottaa riskiä huonoista kuvista ja ilmoituksista, huonosta hinnoittelusta tai pitkittyneestä myyntiin pääsystä. Itse myyminen on siis se mitä harkitsen mutta 2,90 € jokaiseen tuotteeseen on sen verran paljon että mietityttää meneekö tuolla pahemmin mikään kaupaksi?
Kommentit (84)
Olen käyttänyt emmyä ja mulle se on ollut jees. Laitan silloin kun postikulut saa ilmaiseksi. Ei säätöä, heti kaapeista pois. Jotkut menee hyvään hintaan, toiset alella. Ok asiakaspalvelu. Joka kuukausi kuitenkin vähintään pari kymppiä tulee tilille. Tavarasta, jonka meinannut laittaa pois kuitenkin eli tuottotavoitetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänkäytetyllä kestää monta viikkoa saada tuotteet myyntiin. Esim. Talvitakit pitäisi lähettää syyskuussa, jotta ehtivät sesonkiin myyntiin - tämä siis oma kokemukseni. Asiakaspalvelukin vastaa viikon viiveellä viesteihin.
Onko useamminkin käynyt näin? Sivuillaan sanovat että kahdessa viikossa tulevat myyntiin?
Kahdessa viikossa, jopa alle, tulee myyntiin jos laitat itse. Mutta toki jos laitat myy helposti - mallin kautta, menee tietysti pidempään; Tuotteen matka postitse sinulta Vähänkäytetyn varastolle, siellä esitarkistavat erän, laittavat kuljetukseen kirppismestarille, kirppismestarilla 2 vkoa aikaa kuvata ja laittaa iso satsi vaatteita myyntiin, jonka jälkeen kirppismestari postittaa tuotteet takaisin vähänkäytetylle, josta menee noin viikko kun tuotteet myynnissä.
En silti näe tässä ongelmaa, sivustokin ohjeistaa myyjiä miettimään kausiajattelua ja hieman ennakoimaan. Ohjeita löytyy sivustolta.
Asiakaspalvelu vastannut minulle samana tai viimeistään seuraavana päivänä, jos on ollut kysyttävää.
Juu siis nimenomaan itse myydessä antavat ajaksi 2 viikkoa tai alle, en tiedä kumman myyntitavan ensimmäinen kommentoija valitsi.
ap (näköjään olen kokonaan unohtanut "allekirjoittaa" postaukseni)
Eikö täällä kukaan shoppaile rekissä?
Vähän käytetty ehdottomasti! Helppoa, nopeaa, hermoja säästävää ja menee hyvin kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on täysin kuollut paikka.
Itse pistän vähänkäytettyyn myyntiin aina ne, jotka ei livekirpulla menneet viikon myyntijaksolla kaupaksi. Ja kyllä siellä aina vähintään puolet on mennyt kaupan. Loput saakin sitten mennä hyväntekeväisyyteen.
Rekistä on kokemusta vain ostajana. Heillä tuotteet on ollut aina priimaa eli seula on oikeasti tarkka mitä ottavat myyntiin.
Rekki-palveluun lähettänyt pari kertaa tuotteita. Omat myyneet hyvin mutta ovat ahneempia kuin aiemmin. Myyvät kovalla katteella ja myyjälle jää murto-osa myynnistä. Jos tarjoat uutta tuotetta (käyttämätöntä) ilman hintalappua niin automaattisesti laatu on max.4 vaikka tuotetta ei olisi edes pidetty. Lopahti innostus, kun ottavat kovat katteet itselle. Ymmärrän toki että tekevät työn ja varastoinnin mutta silti. Ärsyttää myös että lähetät tuotteet ensin ja sitten saat vasta arvion ja jos ei miellytä tarjous niin maksat lunastuksen. Monesti myyntikuvat ovat heillä myös surkeita ja vaatteet kuvataan ihan tuhannen ryppyisinä joka tuskin palvelee ketään, ei Rekkiä, ei myyjää eikä etenkään ostajaa. Hyvä ja arvostettava idea myydä laadukkaampia vaatteita mutta näen nykyään vaivan itse ja myyn paremmalla katteella kaveripiirissä tai Huuto.netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on täysin kuollut paikka.
Ootko testannut?
Vierailija kirjoitti:
Rekki-palveluun lähettänyt pari kertaa tuotteita. Omat myyneet hyvin mutta ovat ahneempia kuin aiemmin. Myyvät kovalla katteella ja myyjälle jää murto-osa myynnistä. Jos tarjoat uutta tuotetta (käyttämätöntä) ilman hintalappua niin automaattisesti laatu on max.4 vaikka tuotetta ei olisi edes pidetty. Lopahti innostus, kun ottavat kovat katteet itselle. Ymmärrän toki että tekevät työn ja varastoinnin mutta silti. Ärsyttää myös että lähetät tuotteet ensin ja sitten saat vasta arvion ja jos ei miellytä tarjous niin maksat lunastuksen. Monesti myyntikuvat ovat heillä myös surkeita ja vaatteet kuvataan ihan tuhannen ryppyisinä joka tuskin palvelee ketään, ei Rekkiä, ei myyjää eikä etenkään ostajaa. Hyvä ja arvostettava idea myydä laadukkaampia vaatteita mutta näen nykyään vaivan itse ja myyn paremmalla katteella kaveripiirissä tai Huuto.netissä.
Juu tuo juuri itselläkin vähän tökkii että joutuu suht suuren summan maksamaan että saa sen hinta-arvion ja pelastaakseen mahdolliset hylätyt. Kuvista myös samaa mieltä, ryppysinä jollain valaistulla pöydällä, todella vaikea hahmottaa jopa sitä kuinka paljon kankaasta näkyy läpi kun puolet vaatteista näyttää lähes täysin läpinäkyviltä tuolla tavalla. Huutiksessako liikkuu vaatteet taas nykyään? Oletko toria kokeillut? Huutis olis kyllä sopiva vaihtoehto osalle vaatteista.
Itse olen ostanut usein lastenvaatteita vähänkäytetystä ja varmasti ostan myös jatkossa. Ainoa miinus että usein vaatteissa todella voimakas pesuaineen tuoksu - tarttuuko sitten varastoinnissa en tiedä. Lähtenyt toki muutamassa pesussa hajusteettomalla pois.
Lastenvaatteita ja tarvikkeita voi lähettää myyntiin myös toinensauma.fi Tilasin sieltä vastikään kokeeksi muutaman vaatteen ja pakko sanoa että yllätyin laadusta. Mitään hajuja ei ollut ja tuotteet todella hyväkuntoisia. Tänne harkitsin lähettäväni myös omat ylijääneet vaatteet kun on halvempi kuin vähänkäytetty.
Miima.fi ostaa lastenvaatteet myös suoraan eli myyjän saa rahat heti. Kokemusta ei tosin itsellä miten tavara liikkuu
Vierailija kirjoitti:
Vähän käytetty väittää olevansa Suomen suosituin nettikirppis, mutta Tori on suurempi.
Vaatteiden ostajana suosin -vähän käytettyä, sen vaivattomuuden vuoksi. Lisäät vain ostoksiin ja kassalle. Torissa saa aina odottaa myyjän yhteydenottoja, tai onko tuote ylipäänsä enää myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu tuo juuri itselläkin vähän tökkii että joutuu suht suuren summan maksamaan että saa sen hinta-arvion ja pelastaakseen mahdolliset hylätyt. Kuvista myös samaa mieltä, ryppysinä jollain valaistulla pöydällä, todella vaikea hahmottaa jopa sitä kuinka paljon kankaasta näkyy läpi kun puolet vaatteista näyttää lähes täysin läpinäkyviltä tuolla tavalla. Huutiksessako liikkuu vaatteet taas nykyään? Oletko toria kokeillut? Huutis olis kyllä sopiva vaihtoehto osalle vaatteista.
Huutiksessa mennyt ihan hyvin, ainakin omat tuotteet. Toria käytin aiemmin mutta pidän Huutiksesta enemmän kun omat myyntiarvostelut näkyy (lisää minun luotettavuutta), lisäksi kaupankäynnin koen siellä olevan sujuvampaa kun huutajan tiedot tulee automaattisesti heti, eikä tarvitse odotella viestejä huudon päätyttyä. Parhaiten olen saanut kaupaksi vaatteet ja asusteet Facen kirppisryhmissä. Suosin näitä 2 kanavaa kun Huutikseen menee jonkin verran aina myös muutakin kodin tavaraa. Hyviä myyntejä sinulle, valitset sitten minkä tahansa palvelun.
Olen itse ostanut Rekistä vaatteita ja ollut tyytyväinen. Valitettavasti palvelu ei näytä olevan myyjälle yhtä hyvä kuin ostajalle, ja aika varma olen että en tule enää lähettämään tavaraa myyntiin.
Ensinnäkin vaatteita hylättiin kohtalaisesti ja itse lunastus takaisin maksoi peräti 12 e. Sitten käsittelymaksu 5,90, provikat noin 45-50% plus käsittelymaksu 1,20 e.
Kaiken huipuksi heillä tuli -30% Flash sale juuri kun omat tuotteet tulivat myyntiin ja siellä menivät sitten kalleimmat tuotteeni. Kun myyntihinta pienenee, myös provisioprosentti laskee heillä.
Nyt olen laskeskellut, että hyvällä tuurilla saan heiltä 20 e käteen. Jatkossa kannattaa merkkivaatteet myydä Torissa vaikka vain 10 e kpl, ja silti jää huomattavasti enemmän käteen.
Tämä on minusta aidosti harmi, koska Rekki on ostajan kannalta kohtalaisen hyvä palvelu. Mutta epäilyttää, saavatko he myyjiä palaamaan vai onko kyse aina uusista myyjistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ostanut Rekistä vaatteita ja ollut tyytyväinen. Valitettavasti palvelu ei näytä olevan myyjälle yhtä hyvä kuin ostajalle, ja aika varma olen että en tule enää lähettämään tavaraa myyntiin.
Ensinnäkin vaatteita hylättiin kohtalaisesti ja itse lunastus takaisin maksoi peräti 12 e. Sitten käsittelymaksu 5,90, provikat noin 45-50% plus käsittelymaksu 1,20 e.
Kaiken huipuksi heillä tuli -30% Flash sale juuri kun omat tuotteet tulivat myyntiin ja siellä menivät sitten kalleimmat tuotteeni. Kun myyntihinta pienenee, myös provisioprosentti laskee heillä.
Nyt olen laskeskellut, että hyvällä tuurilla saan heiltä 20 e käteen. Jatkossa kannattaa merkkivaatteet myydä Torissa vaikka vain 10 e kpl, ja silti jää huomattavasti enemmän käteen.
Tämä on minusta aidosti harmi, koska Rekki on ostajan kannalta kohtalaisen hyvä palvelu. Mutta epäilyttää, saavatko he myyjiä palaamaan vai onko kyse aina uusista myyjistä.
*Provisioprosentti siis nousee Rekillä, kun vaatteen myntihinta laskee.
Korjaus edelliseltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänkäytetyllä on kyllä laatukriteerit kirppismestareiden kuville. Tulee bumerangina korjattavaks ja lisäkuvapyyntö, jos on huonoja tai riittämättömät kuvat. 😅
Itse toimin siis kirppismestarina. Ja teen työni hyvin, vaikka itse sanonkin. Otan kattavat kuvat, täytän tiedot kankaan laadusta, mittaan tarvittaessa eri mittoja lisätietoihin tai kerron jos koko ei vastaa kokolappua jne.
Aika paljon riippuu vaatteistasi ja niiden laadusta, mikä tulee hinnaksi. Jos venähtänyttä ja kulahtanutta H&M tai Tokmanni - vaatteita, niille ei voi montaa euroa hintaa laittaa, jolloin tuotto ei ole hyvä, sinulle itsellesi eikä varsinkaan kirppismestarille, joka maksaa omasta puolestaan vielä alvit ja muut yrittäjän maksut. Mutta jos siistiä ja vähänkäytettyä, niin niistäkin kertyy, jos niitä on paljon.
On niille varmasti jonkunlaiset vaatimukset, hinta siis on se suurin syy miksi en halua myydä "helposti" ja muiden kokemusten perusteella kaikki mestarit eivät toimi kuten sinä enkä valitettavasti voi mitenkään vaikuttaa siihen saisinko mestarikseni juuri sinut. :) Vieläkin on kuulunut niitä kokemuksia että mestari on hinnoitellut tuotteen niin että vikan alen jälkeen jää niin myyjä kuin mestarikin miinukselle. Mitään venähtänyttä tai kulahtanutta en vaivaudu myymään, rekkiin ei edes oteta myyntiin sellaista kuten ei hennesin tai tokmanninkaan vaatteita.
Tätä tosiaan tapahtui konseptin alkaessa, kirppismestareiden aloittaessa puuhaa ei kaikki tajunnut ottaa huomioon, että hinta alenee olikohan 18 viikon myynnin jälkeen 60%.
Jolloin jos oli hinnoitellut kuvattavaksi tulleen ei-niin-hyväkuntoisen yksittäisen vauvansukkaparin vaikkapa 1 euron hintaiseksi (jolloin sen myyntihinnaksi tuli sivustolle kuitenkin jo 3,90, joka on käytetyistä vauvansukista jo aika paljon...) niin loppujenlopuksi hinnan aletessa 60% tuotteesta tuli miinusta niin myyjälle kuin kirppismestarille 0,10 senttiä.
Näin kävi siis kerran itselleni alussa, ja kyllä harmitti. Mutta maksoin oppirahat, kirjaimellisesti, ja otin opiksi. Ja pahoittelen syvästi sille vauvansukkien lähettäjille, joille miinusta sukista tämä 10 snt tuli.
Sivusto ohjeistaa kyllä nykyään uusia kirppismestareita ottamaan tämän huomioon.Nykyään iskenkin sitten vähintään 2 euroa hintaa tuotteelle kuin tuotteelle vaikka tajuaisinkin, ettei mene kaupaksi. Mutta eipähän tule miinusta.
Ja joo, toki yritän ensisijaisesti rakentaa tällaisista vähemmän arvokkaista tuotteista settejä, jos mahdollista.
Mutta tuolloinkin muut erän vaatteet olivat aikuisten vaatteita. Minkä kanssa olisin laittanut settiin vauvansukat...? Hylätäkään niitä ei voinut, olivat kuitenkin ehjät ja puhtaat, jolloin ei ole oikeutta hylätä. 🤔Sori, meni nyt aivan off topic. 😅
Miten ahne pitää ihmisen olla, ettei voi lahjoittaa/kierrättää yhtä paria vauvansukkia?
Kahdessa viikossa, jopa alle, tulee myyntiin jos laitat itse. Mutta toki jos laitat myy helposti - mallin kautta, menee tietysti pidempään; Tuotteen matka postitse sinulta Vähänkäytetyn varastolle, siellä esitarkistavat erän, laittavat kuljetukseen kirppismestarille, kirppismestarilla 2 vkoa aikaa kuvata ja laittaa iso satsi vaatteita myyntiin, jonka jälkeen kirppismestari postittaa tuotteet takaisin vähänkäytetylle, josta menee noin viikko kun tuotteet myynnissä.
En silti näe tässä ongelmaa, sivustokin ohjeistaa myyjiä miettimään kausiajattelua ja hieman ennakoimaan. Ohjeita löytyy sivustolta.
Asiakaspalvelu vastannut minulle samana tai viimeistään seuraavana päivänä, jos on ollut kysyttävää.