Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähänkäytetty.fi vai rekki?

Vierailija
31.08.2021 |

Löytyykö kokemusta kummastakaan? Myyjänä tai ostajana, kummassa mieluummin asioit? Jompaankumpaan lähettäisin vaatteita myyntiin, rekki houkuttaa vaivattomuutensa takia mutta kustannukset mietityttää: lähetys/hinnoittelu 9,90 €, mahdollisten kelpaamattomien palautus 5,90 € ja mahdollisista myymättä jääneistä toiset 5,90 €, ei liikaa jos kauppa käy mutta jos meneekin vain muutamia halvempia tuotteita ei käteen jää välttämättä mitään. Ostaako kukaan rekistä?

Vähänkäytetyn myy helposti palvelu ei kiinnosta, potentiaalinenkin tuotto jää liian pieneksi enkä halua ottaa riskiä huonoista kuvista ja ilmoituksista, huonosta hinnoittelusta tai pitkittyneestä myyntiin pääsystä. Itse myyminen on siis se mitä harkitsen mutta 2,90 € jokaiseen tuotteeseen on sen verran paljon että mietityttää meneekö tuolla pahemmin mikään kaupaksi?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytetyllä on usein kampanjoita, jolloin hinnasta ostaja saa pois 1-2e, jolloin tuotteen hintakin jää ihan maltilliseksi. Ilmeisesti ottavat omasta osuudestaan sen alennuksen. Myöskin on joskus ilmaisia postituskuluja asiakkaille ja tavaroidenkin lähettäjille.

Jotain mulla on mennyt kaupaksi Vähänkäytetyllä, mm. edullisesti hinnoitellut merkkivaatteet.

Kokeile pienellä erällä ensin.

Rekistä ei kokemuksia.

Vierailija
2/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hintavaa Rekillä. Meinasin tuonne lähettää, mutta en taidakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmy on myös - Onko kukaan käyttänyt

Vierailija
4/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekissä olen myynyt mm. Papua ja Uhanaa, eivät ota kaikkia bändejä lainkaan myyntiin. Ohjeista löytyy tiedot. Aika vähän myynneistä jää käteen, mutta hinnat on ilmoitettu avoimesti tarjouksessa. Ei kannata ihan muutamaa tuotetta lähettää juuri noiden kulujen takia.

Vierailija
5/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytetyllä on kyllä laatukriteerit kirppismestareiden kuville. Tulee bumerangina korjattavaks ja lisäkuvapyyntö, jos on huonoja tai riittämättömät kuvat. 😅

Itse toimin siis kirppismestarina. Ja teen työni hyvin, vaikka itse sanonkin. Otan kattavat kuvat, täytän tiedot kankaan laadusta, mittaan tarvittaessa eri mittoja lisätietoihin tai kerron jos koko ei vastaa kokolappua jne.

Aika paljon riippuu vaatteistasi ja niiden laadusta, mikä tulee hinnaksi. Jos venähtänyttä ja kulahtanutta H&M tai Tokmanni - vaatteita, niille ei voi montaa euroa hintaa laittaa, jolloin tuotto ei ole hyvä, sinulle itsellesi eikä varsinkaan kirppismestarille, joka maksaa omasta puolestaan vielä alvit ja muut yrittäjän maksut. Mutta jos siistiä ja vähänkäytettyä, niin niistäkin kertyy, jos niitä on paljon.

Vierailija
6/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tilasin vähänkäytetty.fi ja kaikki toimi hyvin. Paketti tuli viidessä päivässä pakettiautomaattiin ja kaikki tuotteet olivat moitteettomia (toki vähän käytettyjä) mutta ehjiä, siistejä ja puhtaita. Ainakin itsellä erittäin positiivinen kokemus. 

Vierailija
7/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on ihan hyvä hintataso ja kuratoidumpi varasto, jos niillä vain on riittävä asiakaskunta niin arvioisin kannattavaksi, vaivattomuutensa takia kannattavampi itselleni kuin vähänkäytetty, mutta tosiaan jos eli jos taas ei ole ja haluaa kuitenkin hylätyt ja myymättä jääneet takaisin niin tuo 22 € syö nopeasti sen vähäisenkin tuoton. Ja siis vain tuo 9,90 € on pakollinen maksu, vaatteita ei ole pakko lunastaa takaisin mutta itse olisin lähettämässä sellaisia tuotteita että en varmaan raaskisi lahjoittaa pois. Vähänkäytetylläkin on 6,90 € lähettäessä ja saman verran jos jää jotain myymättä, mutta ns. hylkyjä ei tule (ellei jotain ihan saastaista lähetä, mutta se taas on oma valinta) joten kokonaissumma jää selkeästi pienemmäksi. Ja toisinaan on voinut lähettää maksuttakin mutta en löytänyt mistään milloin viimeksi ja olen tässä jo kuukausia katsellut välillä että olisiko kampanja käynnissä mutta ei ole ilmeisesti ollut.

Vierailija
8/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän käytetty väittää olevansa Suomen suosituin nettikirppis, mutta Tori on suurempi.

Vierailija
9/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmy on myös - Onko kukaan käyttänyt

Liian pieni tuotto minulle ja muutenkin vaikuttaa vähän epämääräiseltä muiden kokemusten perusteella, siis paljon häviää tavaraa yms.

Vierailija
10/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on ihan hyvä hintataso ja kuratoidumpi varasto, jos niillä vain on riittävä asiakaskunta niin arvioisin kannattavaksi, vaivattomuutensa takia kannattavampi itselleni kuin vähänkäytetty, mutta tosiaan jos eli jos taas ei ole ja haluaa kuitenkin hylätyt ja myymättä jääneet takaisin niin tuo 22 € syö nopeasti sen vähäisenkin tuoton. Ja siis vain tuo 9,90 € on pakollinen maksu, vaatteita ei ole pakko lunastaa takaisin mutta itse olisin lähettämässä sellaisia tuotteita että en varmaan raaskisi lahjoittaa pois. Vähänkäytetylläkin on 6,90 € lähettäessä ja saman verran jos jää jotain myymättä, mutta ns. hylkyjä ei tule (ellei jotain ihan saastaista lähetä, mutta se taas on oma valinta) joten kokonaissumma jää selkeästi pienemmäksi. Ja toisinaan on voinut lähettää maksuttakin mutta en löytänyt mistään milloin viimeksi ja olen tässä jo kuukausia katsellut välillä että olisiko kampanja käynnissä mutta ei ole ilmeisesti ollut.

Facebookissa oli ainakin mm. Loistava järjestys - ryhmälle etu, että elokuun ajan sai lähettää tietyllä koodilla vaatteensa ilmaiseksi myyntiin. Harmi, että etu päättyy jo tänään, enää tuskin ehdit, olisitpa kysellyt vähän aiemmin! 🙈

Vierailija
11/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkäytetyllä on kyllä laatukriteerit kirppismestareiden kuville. Tulee bumerangina korjattavaks ja lisäkuvapyyntö, jos on huonoja tai riittämättömät kuvat. 😅

Itse toimin siis kirppismestarina. Ja teen työni hyvin, vaikka itse sanonkin. Otan kattavat kuvat, täytän tiedot kankaan laadusta, mittaan tarvittaessa eri mittoja lisätietoihin tai kerron jos koko ei vastaa kokolappua jne.

Aika paljon riippuu vaatteistasi ja niiden laadusta, mikä tulee hinnaksi. Jos venähtänyttä ja kulahtanutta H&M tai Tokmanni - vaatteita, niille ei voi montaa euroa hintaa laittaa, jolloin tuotto ei ole hyvä, sinulle itsellesi eikä varsinkaan kirppismestarille, joka maksaa omasta puolestaan vielä alvit ja muut yrittäjän maksut. Mutta jos siistiä ja vähänkäytettyä, niin niistäkin kertyy, jos niitä on paljon.

On niille varmasti jonkunlaiset vaatimukset, hinta siis on se suurin syy miksi en halua myydä "helposti" ja muiden kokemusten perusteella kaikki mestarit eivät toimi kuten sinä enkä valitettavasti voi mitenkään vaikuttaa siihen saisinko mestarikseni juuri sinut. :) Vieläkin on kuulunut niitä kokemuksia että mestari on hinnoitellut tuotteen niin että vikan alen jälkeen jää niin myyjä kuin mestarikin miinukselle. Mitään venähtänyttä tai kulahtanutta en vaivaudu myymään, rekkiin ei edes oteta myyntiin sellaista kuten ei hennesin tai tokmanninkaan vaatteita.

Vierailija
12/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekissä olen myynyt mm. Papua ja Uhanaa, eivät ota kaikkia bändejä lainkaan myyntiin. Ohjeista löytyy tiedot. Aika vähän myynneistä jää käteen, mutta hinnat on ilmoitettu avoimesti tarjouksessa. Ei kannata ihan muutamaa tuotetta lähettää juuri noiden kulujen takia.

Koetko että tuotteesi hinnoiteltiin alakanttiin? Sivuilla kerrottiin että alle 10 € myytäviä tuotteita eivät laita myyntiin ja alle 15 € tuotteista maksetaan 30 %, 15-30 € tuotteista 45 % jne, jos nyt oikein muistan.

Vierailija
13/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaate myy ainakin hyvin vähänkäytetyssä.Sielä on pienempi kynnys kokeilla kun myyntiin laitto on halpaa.Halvempia kannattaa niputtaa setiksi (kunhan on samaa eli toppeja m koossa tms.)

Vierailija
14/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytetyllä kestää monta viikkoa saada tuotteet myyntiin. Esim. Talvitakit pitäisi lähettää syyskuussa, jotta ehtivät sesonkiin myyntiin - tämä siis oma kokemukseni. Asiakaspalvelukin vastaa viikon viiveellä viesteihin.

Vierailija
15/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa oli ainakin mm. Loistava järjestys - ryhmälle etu, että elokuun ajan sai lähettää tietyllä koodilla vaatteensa ilmaiseksi myyntiin. Harmi, että etu päättyy jo tänään, enää tuskin ehdit, olisitpa kysellyt vähän aiemmin! 🙈

Jaa niin niitä kampanjoitahan voi olla tuollain kohdennetustikin, voi harmi. Ja en kyllä varmaan ehdi, tai vaikka ehtisin kuvaamaan ja listaamaan kaiken tuskin ehtisin saamaan hyväksyntää ja ilman sitä ei kai saa ilmaista lähetystä?

Vierailija
16/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkäytetyllä kestää monta viikkoa saada tuotteet myyntiin. Esim. Talvitakit pitäisi lähettää syyskuussa, jotta ehtivät sesonkiin myyntiin - tämä siis oma kokemukseni. Asiakaspalvelukin vastaa viikon viiveellä viesteihin.

Onko useamminkin käynyt näin? Sivuillaan sanovat että kahdessa viikossa tulevat myyntiin?

Vierailija
17/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytetyllä olen ollut itse myyjänä, laittanut myy helposti - palvelun kautta myyntiin ja myös ostanut vaatetta. Aina olen kyllä ollut tyytyväinen ja olen saanut vaatteet myytyä. Yleensä laitan vaatetta myyntiin kun ilmoittavat kampanjasta, esim myyntiinlähetys ilman postikuluja. Näitä kamppiksia kannattaa kyllä seurata.

Vierailija
18/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin jostain lukeneeni että jos ostaja palauttaa tuotteen veloitetaan myyjältä joku pieni summa? Vai oliko se emmy? Vai ehkä jonkun väärinkäsitys?

Vierailija
19/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytetty.fi:stä olen ostanut kaksi kertaa, useampi vaate kerralla. Olin tyytyväinen, menen uudelleenkin.

Vierailija
20/84 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niille varmasti jonkunlaiset vaatimukset, hinta siis on se suurin syy miksi en halua myydä "helposti" ja muiden kokemusten perusteella kaikki mestarit eivät toimi kuten sinä enkä valitettavasti voi mitenkään vaikuttaa siihen saisinko mestarikseni juuri sinut. :) Vieläkin on kuulunut niitä kokemuksia että mestari on hinnoitellut tuotteen niin että vikan alen jälkeen jää niin myyjä kuin mestarikin miinukselle. Mitään venähtänyttä tai kulahtanutta en vaivaudu myymään, rekkiin ei edes oteta myyntiin sellaista kuten ei hennesin tai tokmanninkaan vaatteita.

Tätä tosiaan tapahtui konseptin alkaessa, kirppismestareiden aloittaessa puuhaa ei kaikki tajunnut ottaa huomioon, että hinta alenee olikohan 18 viikon myynnin jälkeen 60%.

Jolloin jos oli hinnoitellut kuvattavaksi tulleen ei-niin-hyväkuntoisen yksittäisen vauvansukkaparin vaikkapa 1 euron hintaiseksi (jolloin sen myyntihinnaksi tuli sivustolle kuitenkin jo 3,90, joka on käytetyistä vauvansukista jo aika paljon...) niin loppujenlopuksi hinnan aletessa 60% tuotteesta tuli miinusta niin myyjälle kuin kirppismestarille 0,10 senttiä.

Näin kävi siis kerran itselleni alussa, ja kyllä harmitti. Mutta maksoin oppirahat, kirjaimellisesti, ja otin opiksi. Ja pahoittelen syvästi sille vauvansukkien lähettäjille, joille miinusta sukista tämä 10 snt tuli.

Sivusto ohjeistaa kyllä nykyään uusia kirppismestareita ottamaan tämän huomioon.

Nykyään iskenkin sitten vähintään 2 euroa hintaa tuotteelle kuin tuotteelle vaikka tajuaisinkin, ettei mene kaupaksi. Mutta eipähän tule miinusta.

Ja joo, toki yritän ensisijaisesti rakentaa tällaisista vähemmän arvokkaista tuotteista settejä, jos mahdollista.

Mutta tuolloinkin muut erän vaatteet olivat aikuisten vaatteita. Minkä kanssa olisin laittanut settiin vauvansukat...? Hylätäkään niitä ei voinut, olivat kuitenkin ehjät ja puhtaat, jolloin ei ole oikeutta hylätä. 🤔

Sori, meni nyt aivan off topic. 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi