Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, olen raskaana ulkomaalaiselle miehelle!!

Vierailija
03.10.2014 |

Olen raskaana ulkomailla, ulkomaalaiselle miehelle. En usko että meistä on kunnon suhteeseen mutten halua jättää lasta ilman isääkään. Haluan muuttaa Suomeen vauvan kanssa mutta miehellä on täällä elämänsä. En ole vielä kertonut miehelle uutisia.. en tiedä mitä laki täällä sanoo yhteishuollosta tai suosiiko vaikka isää kasvattajana. voi ei

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu Suomeen ja kasvata lapsi yksinäsi... 

Vierailija
2/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua kasvattaa lasta ilman isää, haluaisin että lapsella on isä ja oppii tämän äidinkielen jne. mutta en tiedä miten se onnistuu. jos isä vaatii lähivanhemmuutta tai yhteishuoltoa tai vaikka 50/50 tapaamisia.. mies vaikuttaa aika dominoivalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne voisin muuten jäädä, mutta en pysty elättämään itseäni ja lasta yksinhuoltajana enkä halua mennä naimisiin/avoliittoon hätiköidysti lapsen isän kans

Vierailija
4/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö antaa piparia ilman ehkäisyä, nih. Turha se on enää katua. Pidä vastedes jalat ristissä.

Vierailija
5/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vaikka ottaisit selvää noista asioista? Kuinka avuton voi olla.

Vierailija
6/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortin.

Vierailija
7/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missämaassa

Vierailija
8/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen abortin kannalla, tule Suomeen ja tee abortti. Miksi sitä pitää tehdä kaikesta niin vaikeaa. Lapsi ei ole toivottu ja voitko rehellisesti sanoa, että olisit siellä ulkomailla onnellinen tämän miehen kanssa?.

Vierailija
9/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro miehelle ennen kuin olet ottanut selvää oikeuksistasi tuossa maassa. Jos joku arabimaa, sehän voi vaikka olla, että miehellä on kaikki oikeudet päättää lapsesta ja sinulla ei mitään.

Vierailija
10/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kuitenkin miettisit Suomeen tuloa ja asuisit lapsen kanssa täällä? Elämä olisi täällä aika turvallista. Voisit vierailla miehen luona ja hän voisi käydä Suomessa. 

Vierailija
11/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oot sinne päätynyt? Terveisin Utelija

Vierailija
12/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kertois miehelle raskaudesta vaan tulisin vain Suomeen yksinään, välit poikki kerrasta. Tuskin saat pitää lastasi jos nyt jo ongelmia miehen kanssa. Mut Provohan tää oli vaan.

Vierailija
13/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntinen!! Oletko harrastanut esiaviollista seksiä!? En voi lukea enää tätä keskustelua.........

Vierailija
14/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öy nöes! Mäkin olen ollut, kolmesti! Oon kuitenkin selvinnyt ihan hyvin niistä. 

Vierailija
15/34 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin e-pillerit terveydellisistä syistä ja käytimme kondomia mutta jotenkin olen nyt raskaana. haluaisin pitää lapsen. mies on mukava mutta jotenkin vaikuttaa hieman dominoivalta. hän haluaisi vakavan suhteen joten en usko ettei ilahtuisi uutisesta.

Vierailija
16/34 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tismalleen samanlainen tilanne kuin aloittajalla ! Olen siis raskaana ulkomailla ulkomaalaiselle miehelle. Ennen sinisilmaisena luulin etta lapsi kuuluu aidille ja eron tullessa tai muutenkin olisin vapaa matkustamaan Suomeen lapsen kanssa, mutta nyt ymmarsin etta saattaisin joutua jopa syytteeseen lapsikaappauksesta.  Nyt mietin siis keinoja turvata omaa asemaani ulkomailla ollessamme. Olisi kamalaa jos mies yhtakkia jattaisi minut tai tekisi jotain pahaa taalla, ja estaisi minua matkustelemasta lapseni kanssa Suomeen. Olisinko talloin aivan "ansassa" ulkomailla ?  Miehen kotimaa on myos EU-maa. Miten minun kannattaisi edeta ? En haluaisi asua ulkomailla, vaan Suomessa , mutta nyt olen oleskellut taalla miehen tyon ja koulun vuoksi. Haluan hoitaa synnytykset ja neuvolat Suomessa.  Mies tietaa varhaisesta raskaudestani. Ajattelin itsekseni, etta en Suomessa tunnusta lapsen isyytta, emmeka mene naimisiin, jolloin saan lapsen yksinhuoltajuuden ? Talloin edes laki suojaisi minua niin ettei mies voisi kotimaassaan paattaa etta lapsi jaa sinne.  Jos teilla on mitaan hyvia neuvoja tahan niin olisin erittain kiitollinen.  

17/34 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea tilanne. "Helpoin" vaihtoehto olisi abortti, koska lapsen kanssa on jumissa lapsen isään sen 18 vuotta. Mutta jos haluat lapsen pitää ja sanot, että mies vaikuttaa (jo tässä vaiheessa) dominoivalta, niin minun neuvoni on, että älä kerro miehelle, matkusta Suomeen ja kerro mahdollisesti vasta sen jälkeen/jos ollenkaan. Jokaisella lapsella on lähtökohtaisesti oikeus isään ja jokaisella isällä on lähtökohtaisesti oikeus lapseensa, mutta jos esim. olette maassa, jossa islam on vahvoilla, niin rehellisesti kusessa olet.

Minulla on kaksi lasta ulkomaalaisen miehen kanssa ja minä halusin synnyttää Suomessa, koska tukiverkkoni on täällä. Nyt asumme kahden maan väliä, mutta pian meidänkin pitää tehdä päätös, että kummassa lapset menevät kouluun. Kumpikin on asemissa oman maansa puolesta, vaikka meillä onkin muuten harvinaisen yhtenevät näkemykset asioista. Eli eivät ne asiat ole aina niin yksinkertaisia vaikka kulttuurit olisivat samankaltaisiakin.

Vierailija
18/34 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette oikeasti huolissanne siitä, että mies on dominoiva ja ylipäänsä tilanne ei ole tasaveroinen jollain tavalla, joko yksilöstä tai maan kulttuurista tai laeista johtuen, niin molemmat matkustakaa äkkiä suomeen, älkää kertoko miehelle. Sitten ette vaan suostu palaamaan suomesta takaisin ulkomaille. Sinäkin, joka olet jo kertonut miehelle raskaudestasi, niin varaat nyt vaan lentolipun suomeen ja lähdet pois sieltä. Voit kyllä pitää mieheen yhteyttä mutta älä ole niin typerä että menisit naimisiin tai jos edes mietityttää ajatus siitä, että mies ei "anna" sinun tulla suomeen synnyttämään, niin älä edes kero suunnitelmistasi, vaan lähde.

Elämästä tulee todella vaikeaa ulkomailla, vieraassa kulttuurissa, ilman tukiverkkoja läheisiltä tai edes valtiolta, vain miehestä riippuvaisena. Vaikka pääsisitte itse lähtemään, niin mikäli lapsi ei ole syntynyt sinulle (mielellään yksihuoltajuuteen ja isyyttä älä päästä suomessa tunnustamaan) suomessa niin kukaan ei ole sanomassa, että on laitonta tai väärin että mies ei anna lapsia sinulle mukaan.

Mieti ajoissa, nimittäin sitten kun sinulla on lapsi, niin teet mitä tahansa jotta voit olla sen kanssa ja pitää ympäristön turvallisena. Olet vaikka miehesi kynnysmattona, mutta lapsesta et tule luopumaan. (Saat toki luopua, mutta kerron vaan sen, että useimmille äideille se on viimeinen vaihtoehto koko maailmassa).

Vierailija
19/34 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile. Voihan olla että lapsi ei olekaan sinun. :)

Vierailija
20/34 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus Sofialle: Itse melko vastaavassa tilanteessa tein niin, että kun lapsi syntyi Suomessa ja lastenvalvojalla tunnustettiin isyys, minut merkattiin yksinhuoltajaksi. Tämä koska mies ei puhu suomea, joten voin hoitaa lapsen kaikki käytännön asiat pankkitilistä passiin ilman miestä. Tietenkin kuitenkin hänen suostumuksellaan. Takaporttina tietysti on, ettei mies myöskään saa lasta maasta, ainakaan lentämällä, ilman suostumustani. Mies on EU-maasta, eikä hän lasta ikinä veisi ilman lupaani, mutta koskaan ei voi olla liian varovainen.

Tämä on toiminut meillä ilman mitään ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi