Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni asunto kahdessa kerroksessa

Vierailija
03.10.2014 |

Onko jollain kokemusta pienestä asunnosta (noin 70 neliötä) kahdessa kerroksessa? Alakerrassa olohuone,  keittiö ja kph, yläkerrassa kaksi makuuhuonetta.

Onko kauhean epäkäytännöllinen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti on. Mun mielestä jo 110 neliöö kahdessa kerroksessa oli yhtä tuskaa.

Vierailija
2/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös vessan puutetta yläkerrassa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsis eniten se, jos yläkerrassa ei olis wc:tä. Montako asukasta asuntoon tulis?

Vierailija
4/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asukasta, mies ja minä.

ap

Vierailija
5/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:01"]

Mietin myös vessan puutetta yläkerrassa.

ap

[/quote]

Tuo olisi kamalaa. Mulla on wc makkarissa ja voi että se oli pelastus raskausaikoina.

Vierailija
6/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko portaat ihan tavalliset ja helppokulkuiset?
Jos on niin ei se aikuisille mitenkään liian hankala ole.

Vierailija
7/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

me on asuttu sekä 2krs 80m2, 2krs okt, ja nykyään 2krs rivari, 93m2

on tykätty, ei edes katseltu yhdessä tasossa olevia

Vierailija
8/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:12"]

me on asuttu sekä 2krs 80m2, 2krs okt, ja nykyään 2krs rivari, 93m2

on tykätty, ei edes katseltu yhdessä tasossa olevia

[/quote]

Oliko teillä yläkerrassa vessaa?

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:11"]

Onko portaat ihan tavalliset ja helppokulkuiset? Jos on niin ei se aikuisille mitenkään liian hankala ole.

[/quote]

On, ihan helppokulkuiset.

ap

Vierailija
9/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä millä tavoin käytätte tällä hetkellä kodin tiloja. Häritseekö ajatus esim pyykkien roudaamisesta portaissa, ja jos toinen yläkerran huoneista tulee esim työ/harrastus/oleskelukäyttöön, niin kuinka usein sieltä olis tarve käydä esim. vessassa tai keittiössä. Mä ainakin liikun niin usein huoneesta toiseen esim teekupin täyttöretkillä keittiössä, ja sitten pian taas vessaan, että tuollaisessa asunnossa järkkäisin kaiken oleskelun sitten alakertaan. Tosin voishan sen portaissa ravaamisen ottaa tietysti kuntoilun kannalta :)

Vierailija
10/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä asunto 2 kerroksessa vaikuttaa aina pienmmältä kuin 1 tasossa vaikka olisi samat neliöt.

Erittäin huonosti suunniteltu jos yläkerrassa ei ole edes pikkuvessaa kun siellä on makuuhuoneetkin. Kiva illalla/yöllä lähteä alakertaan vessaan.

Tosin vain yksi vessa 2 kerroksisessa asunnossa on aina huono. Jos vessa olisi vain yläkerrassa niin vieraatkin joutuisi silloin ramppaamaan yläkertaan vessaan.

Vierailija
11/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiteline varmaan tulisi olemaan työ/vierashuoneen nurkassa, kylppäriin ei mahdu. Eli portaissa pitäisi kulkea pyykkien kanssa. Tuo ajatus portaissa kulkemisesta kuntoilun kannalta: ehkä ihan hyväkin, että pitäisi ravata niissä monta kertaa päivässä! Mutta yöhyppelyt vessaan mietityttää eniten.

ap

Vierailija
12/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse asunnon vuokraamisesta vai ostamisesta? Vuokralaisena tuollaista ratkaisua uskaltais kokeilla helpommin.

Vierailija
13/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma mielestäni tässä ei ole asunnon pienuus, vaan se ettei yläkerrassa ole wc:tä. Alakerta on myös aika ahdas, kerta siellä on myös kylppäri. Meillä on kahdestaan 70 neliötä kahdessa kerroksessa, mutta kylppäri on ylhäällä ja alhaalla wc. Tämä ratkaisu toimii erinomaisesti eikä ravaamista kerrosten välillä ole liikaa.

Vierailija
14/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaksio kahdessa kerroksessa. Ylhäällä makkari ja sauna jossa wc. Alhaalla keittiö, olkkari wc. Vessa ylhäällä oli ihan ehdoton, ilman sitä en olis muuttanu. Kun oli yövieraita niin kaks kerrosta ja omat vessat oli hyvä. Imurin roudaaminen oli tylsää, samoin pyykkien. Yläkerta muuttu helteellä kamalaks pätsiks, alakerta pysy viileänä.

Vierailija
15/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:24"]

Ongelma mielestäni tässä ei ole asunnon pienuus, vaan se ettei yläkerrassa ole wc:tä. Alakerta on myös aika ahdas, kerta siellä on myös kylppäri. Meillä on kahdestaan 70 neliötä kahdessa kerroksessa, mutta kylppäri on ylhäällä ja alhaalla wc. Tämä ratkaisu toimii erinomaisesti eikä ravaamista kerrosten välillä ole liikaa.

[/quote]

Jos noin olisi, en miettisi hetkeäkään. Tuo olisi ihanne.

ap

Vierailija
16/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on ollut kaksi vessaa, toinen ylhäällä ja toinen alhaalla. helpottaa lähinnä kun on useampi lapsi, että kaikki pääsee yölläkin vessaan. helpolla voisin kyllä itse muuttaa ilman että ylhäällä olisi wc, jos on vain kaksi asukasta

Vierailija
17/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
18/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin niin laiska, että rappusille kertyisi erinäinen määrä tavaraa, että vien ne ylös sitten kerralla, kun muutakin asiaa. Tuo kuntoilu kun ei ole oikein tarttunut meitsiin.

Vierailija
19/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli n. 100 neliötä kahdessa kerroksessa. Siinäkin tuntui olevan hukkaneliöitä, oli auloja ja eteisiä. Kylppärit kyllä molemmissa kerroksissa ja muuten oli kyllä kiva kämppä. Huoneet oli pienet. Muakin tökkis kyllä eniten tuo vessa-asia. 

Vierailija
20/36 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaarallista könytä niitä portaita yövessaan hämärissä ja puoliunessa.