Työkkärin työtarjous
Jestas, luulin lähinnä näitä työtarjouksia urbaaneiksi legendoiksi mutta sellaisen nyt minäkin sain. Ongelma vaan on se, että olen täysin pätemätön tekemään kyseistä työtä (en täytä oikeastaan mitään listatuista vaatimuksista). Niin haenko työtä joka tapauksessa (selvää on etteivät voi minua palkata) vai otanko yhteyttä työkkäriin? Kyseessä talousalan työ, jossa pitää osata kirjanpito ja tilinpäätös ja vaaditaan vähintään 5v työkokemusta ja itse olen vastavalmitunut enkä osaa noista kumpaakaan tehdä.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:45"]
Jestas, luulin lähinnä näitä työtarjouksia urbaaneiksi legendoiksi mutta sellaisen nyt minäkin sain. Ongelma vaan on se, että olen täysin pätemätön tekemään kyseistä työtä (en täytä oikeastaan mitään listatuista vaatimuksista). Niin haenko työtä joka tapauksessa (selvää on etteivät voi minua palkata) vai otanko yhteyttä työkkäriin? Kyseessä talousalan työ, jossa pitää osata kirjanpito ja tilinpäätös ja vaaditaan vähintään 5v työkokemusta ja itse olen vastavalmitunut enkä osaa noista kumpaakaan tehdä.
[/quote]
Haet sitä paikkaa joka tapauksessa,et saa paikkaa,mutta Työkkäri on tyytyväinen.Itse sain keväällä työtarjouksen paikasta,joka oli umpeutunut ennen kuin sain kirjeen. Kyllä ne Työkkärissä osaa hommansa! :D
[/quote]
Kyllä ne osaa! Usein työpaikka täytetään heti, kun sopiva löytyy eikä ole työkkärin vika, että hakijoissa on myös työhaluisia eikä vain työttömiä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:13"]
Mullekin tipahti tällainen postiluukusta tänään. Pitäisi hakea osa-aikaiseksi ruokakauppaan 50 km:n päähän. Ei muuta ku hakemausta sisään ja jännittämään!
Jos olisin rekrytoija, en ikimaailmassa uskaltaisi laittaa ilmoitusta mollin sivuille, sama kuin jakaisi sähköpostiosoitettaan jossain höpöhöpö-sivustoilla ja kerjäisi itselleen roskapostitulvaa.
[/quote]
Oikotiellä ilmoitus maksaa noin 700 e, te-palvelut.fi -sivulla se on ilmainen. Siksi yritykset käyttävät työkkärin sivustoa, koska he tietävät, että sitä luetaan enemmän kuin muita vastaavia sivustoja. Surkeita hakemuksia tulee monsterin kauttakin: olen ollut 450 päivää työttömänä ja tarvitsen 8 kk ajaksi töitä, että pääsen taas ansiosidonnaiselle.
Erästä tuttua patisteltiin aikoinaan kansalaisopiston alastonmalliksi, kun työkkäriin oli paikka ilmoitettu. Olisi tullut tietenkin karenssia jossei olisi mennyt, mutta sai sitten lopulta toisen työpaikan ennen kuin sen mallin hakuaika meni umpeen :D
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:45"]
[/quote]
Tietenkin sinä haet. Se on kuitenkin se pienimmän riesan tie. On mahdollista, että ei ole ainuttakaan vaatimusten mukaista hakijaa ja joutuvat ottamaan sinut. Tai sinut voidaan ottaa johonkin muuhun tehtävään ilman eri hakua.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 14:10"]
Tavoitteena on, että ensi vuonna jokainen työtön saa vähintään 4 työtarjousta kuukaudessa. Kannattaa opetella se työnhaku ajoissa.
[/quote]
Onko tämä totta? Olispa ihanaa! Kerrankin ois työkkäristä edes jotain hyötyä. En vaan ymmärrä, mistä ne repii noita avoimia työpaikkoja??
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:13"]
Mullekin tipahti tällainen postiluukusta tänään. Pitäisi hakea osa-aikaiseksi ruokakauppaan 50 km:n päähän. Ei muuta ku hakemausta sisään ja jännittämään!
Jos olisin rekrytoija, en ikimaailmassa uskaltaisi laittaa ilmoitusta mollin sivuille, sama kuin jakaisi sähköpostiosoitettaan jossain höpöhöpö-sivustoilla ja kerjäisi itselleen roskapostitulvaa.
[/quote]
Se taas merkitsee sitä, että lain mukaan julkisessa haussa oleviin kuntien ja valtion paikkoihin on entistä enemmän hakijoita, kun yksityiset eivät laita paikkojaan julkiseen hakuun lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:44"]
Tavoitteena on, että ensi vuonna jokainen työtön saa vähintään 4 työtarjousta kuukaudessa. Kannattaa opetella se työnhaku ajoissa.
[/quote]
Onko tämä totta? Olispa ihanaa! Kerrankin ois työkkäristä edes jotain hyötyä. En vaan ymmärrä, mistä ne repii noita avoimia työpaikkoja??
[/quote]
Mitä ihanaa siinä on, että on neljä kertaa kuukaudessa yksi niistä noin 387:sta hakijasta, joille työkkäri on lähettänyt tiedoksi sen saman ilmoituksen? Ja aika usein vielä erittäin sopimaton ja kokematon.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:44"]
[/quote]
[/quote]
Miten niin repii? Yhteen työpaikkaan 100 työtarjousta, ei se tarjous tarkoita, että hakijaa valitaan.