Työkkärin työtarjous
Jestas, luulin lähinnä näitä työtarjouksia urbaaneiksi legendoiksi mutta sellaisen nyt minäkin sain. Ongelma vaan on se, että olen täysin pätemätön tekemään kyseistä työtä (en täytä oikeastaan mitään listatuista vaatimuksista). Niin haenko työtä joka tapauksessa (selvää on etteivät voi minua palkata) vai otanko yhteyttä työkkäriin? Kyseessä talousalan työ, jossa pitää osata kirjanpito ja tilinpäätös ja vaaditaan vähintään 5v työkokemusta ja itse olen vastavalmitunut enkä osaa noista kumpaakaan tehdä.
Kommentit (68)
Ne säilyttää hakemuksen tai oikeastaan CV:n, jos siihen on lupa, esim. nettihakemuksessa tuo ruksataan, jos haluaa, että se CV on siellä nähtävissä muihinkin avoimiin paikkoihin.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 19:02"]Mitä hittoa niitä tarjouksia kenellekään lähetellään, kun ne ovat ihan samoja, jotka ovat muutenkin MOL:n sivulla kaikkein nähtävissä? Vain postia ne kirjeet työllistävät, ne nimittäin tulevat aina paperilla!
Ihan kuin työttömät itse eivät olisi lukutaitoisia. Tuollainen tarjousten pakkopostitus johtaisi siihen, että entistä vähemmän työpaikkoja olisi julkisessa haussa, eli käytännössä vain julkiset paikat. Ja niiden täyttäjät tuskastuisivat siitä, kun saisivat nykyisten 30 hakemuksen sijasta 300.
[/quote]
No niinpä, mutta tämä on ministeriön ja Ihalaisen tahto, joten näin tehdään. Edelleen, luuleeko joku että työkkärin virkailijat huvikseen niitä lähettävät? Kyllä käy käsky paljon ylempää ja silloin kannattaa sinne myös valittaa. Ota nyt vaikka yhteyttä kansanedustajaan ja kerro ongelmasta.
Hae ja tee pirun hyvä hakemus. Työkkäriin kannata olla yhteydessä, saat karenssia kuitenki. :D
Mulle tarjottiin aikoinaan ohjelmoijan paikkaa. Olin sillon yhden omaehtoisen visual basic -iltakurssin käynyt tradenomi ja menin työkkäriin sanomaan, että varmasti muuten hakisin, mutta kun en osaa. Täti vaan sanoi, että kyllä sinä osaat, tänne on merkitty hakuammateiksi ohjelmoija - siihen aikaan ei vielä itse päässyt tietoihinsa käsiksi. Siinä selvitettiin sitten asia, niin selvisi, että kohdalleni on merkitty tietotekniikan tradenomi ammatiksi. Pikkumoka todistuksen katsoneelta virkailijalta...niiden kanssa saa olla tarkkana.
Mutta ei se niin vakavaa olisi, vaikka hakisikin. Itse olen hakenut paikkaa, johon olin alikoulutettu ja yllättäin sain paikan. Se menikin ihan mukavasti, eli vaatimukset oli vain ylimitoitettuja hakemuksissa. Aikoinaan olen myös saanut vakipaikan hakemalla alunperin toista paikkaa, johon osaamiseni oli siinä ja siinä. Siinä en päässyt haastatteluunkaan, mutta kun tuli toisella osastolla paikka auki, päällikkö oli hakenut toisen osaston päälliköltä hakemukset ja valinnut niistä muutaman sopivan. Minä sitten olin se sopivin, joka valittiin.
Jos ihmettelette, miksi olen hakenut niin monta paikkaa: Kaksi vakipaikkaa on kaatunut alta ja muutama on ollut määräaikasia, joissa ei ole ollut edes mahdollisuutta jatkoon, koska töitä ei ole ollut mistä tarjota tai sitten olen itse päässyt muualle.
Eikö työtarjoukset muka tule Netpostiin, jos sitä sattuu käyttämään? Muut työkkärin kirjeet nimittäin tulevat sinne ja se on tosi kätevää :)
Helpoimmalla pääset kun vaat haet kyseiseen paikkaan. Turhaahan se on hakea, kun tietää ettei vaatimukset täyty, mutta ei tarvitse sitten työkkärin kanssa takuta.
Kamalaa ajantuhlausta jos tuo rekrytoija joutuu lukemaan paljonkin minunkaltaisten hakemuksia :O
Ottaisin työkkäriin yhteyttä siinä tapauksessa, että kyseessä on työnantaja, jolle ehkä jonain päivänä haluaisin oikeasti töihin. Nolottaisi pistää ihan joutava hakemus menemään, jos olisi aikomus olla heihin vielä yhteyksissä. Jos et kyseiseen firmaan ole koskaan aikeissa pyrkiä, niin pistä vaan se joutava hakemus menemään. Eiköhän ne osaa lykätä sen Ö-mappiin. Turha murehtia, mitä ajattelevat, eihän se sinun syysi ole.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 14:50"]Kyllä niitä tarjouksia tulee joo. Mulle on kuukauden työttömyyden aikana tullut kaksi. Jälkimmäinen sentään oli omaa alaa, ensimmäinen jotain aivan muuta. Se vaan on tukalaa, kun minulla on oikeastaan jo työ tiedossa, sellainen johon oikeasti haluan, mutta siitä ei ole vielä ns. virallista päätöstä. Ei silti auta kuin hakea työtarjouksessa osoitettuun paikkaan ja toivoa, että tuosta minne oikeasti haluan ja 99,999999 % varmuudella myös pääsen tulisi tieto ensin :( Hei mitenkäs tuo karenssi muuten menee, tuleeko se siitä päivästä alkaen kun on kieltäytynyt ottamasta työn vastaan? Mietin, että uskaltaisiko sitä pahimmassa tapauksessa riskillä kieltäytyä jos pääsisikin tuohon osoitettuun paikkaan (mikä toki ei varmaan ole iso pelko, kun eiköhän hakijoita riitä), jos ei oletettavasti kovinkaan monen päivän korvauksia ehtisi menettää. [/quote]No ota nyt ihmeessä työkköriin yhteyttä ja selitä tilanne!!
[/quote]
Turhaa, menee vaan vaikeammaksi. Sen aivan epäoleellisenkin työtarjouksen kohdalla neuvottiin hakemaan kuitenkin ettei tule mitään ongelmia. Kun ilmeisesti jos ei hae niin se juttu menee jonkun lautakunnan tms käsiteltäväksi ja maksajalle lähtee lausunto että jotain selvitellään ja todennäköisesti maksaja keskeyttää maksamisen. Simppelimpää hakea vaan, kun todennäköisyys että tulisi valituksi on tuskin ihan hirvän suuri.
Sitä juuri mietin, että hävettää ihan älyttömästi hakea sinne :/ Pitävät varmaan ihan idioottina. Tietääkö ne niissä yrityksissä ketkä hakijat on työkkärin asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:57"]Sitä juuri mietin, että hävettää ihan älyttömästi hakea sinne :/ Pitävät varmaan ihan idioottina. Tietääkö ne niissä yrityksissä ketkä hakijat on työkkärin asiakkaita.
[/quote]
No, näkeehän sen CVstä, että olet työtön = työkkärin asiakas.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:57"]
Sitä juuri mietin, että hävettää ihan älyttömästi hakea sinne :/ Pitävät varmaan ihan idioottina. Tietääkö ne niissä yrityksissä ketkä hakijat on työkkärin asiakkaita.
[/quote]
Tietää, joten ei hätää :) Mä kyllä soittaisin sinuna työkkäriin ja kysyisin, että miksi ovat tuollaisen osoittaneet.
Kyseessä on työnantajan esittämä toive siitä, mitä kaikkea pitää osata.
Lue se työtarjous: sinun tulee ottaa yhteyttä työnantajaan. Mitä kamalaa sinulle tapahtuu, jos soitat työnantajalle ja kyselet työpaikasta tarkemmin? Ei ne muista sun nimeä enää ensi viikolla ja olet täyttänyt sen, mitä sinulta vaaditaan.
80% työttömistä sanoo, että ei ole pätevä työtarjouksen paikkaan. Se on helppo tapa pysyä työttömänä!
Käskevät työkkäristä kuitenkin hakemaan paikkaa. Hae, niin ei ole mitään ongelmaa : )
Työkkärin virkailijat on niin vieraantuneita todellisuudesta, ettei ne tajua mistään mitään.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 14:01"]
Kyseessä on työnantajan esittämä toive siitä, mitä kaikkea pitää osata.
Lue se työtarjous: sinun tulee ottaa yhteyttä työnantajaan. Mitä kamalaa sinulle tapahtuu, jos soitat työnantajalle ja kyselet työpaikasta tarkemmin? Ei ne muista sun nimeä enää ensi viikolla ja olet täyttänyt sen, mitä sinulta vaaditaan.
80% työttömistä sanoo, että ei ole pätevä työtarjouksen paikkaan. Se on helppo tapa pysyä työttömänä!
[/quote]
Ei tässä ole tarkoitus vieroksua työtä, päin vastoin, mielelläni ottaisin tuon työn (ehkä sitten parin vuoden päästä kun voisi olla jotain osaamista asiaan liittyen).
Mutta ei sinne pidä soittaa, vaan lähettää hakemus ja se pysyy ties missä mappi öössä ja tosiaan nolottaa hakea kyseistä paikkaa.
Ja jos ihmisen työnkuvaan kuuluu kirjanpidon ja tilinpäätöksen hoitaminen itsenäisesti, niin ei niiden osaaminen ole mikään toive vaan vaatimus. Vai palkkaisitko itse omaan yritykseesi kirjanpitäjän joka on vastavalmistunut ja ainut kokemus kirjanpidosta, on se mitä hän on niistä koulussa lukenut.
Mitä hittoa niitä tarjouksia kenellekään lähetellään, kun ne ovat ihan samoja, jotka ovat muutenkin MOL:n sivulla kaikkein nähtävissä? Vain postia ne kirjeet työllistävät, ne nimittäin tulevat aina paperilla!
Ihan kuin työttömät itse eivät olisi lukutaitoisia. Tuollainen tarjousten pakkopostitus johtaisi siihen, että entistä vähemmän työpaikkoja olisi julkisessa haussa, eli käytännössä vain julkiset paikat. Ja niiden täyttäjät tuskastuisivat siitä, kun saisivat nykyisten 30 hakemuksen sijasta 300.