Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutin omat terapiat?

Vierailija
30.08.2021 |

Kauanko terapeuttiopiskelijan kuuluu käydä terapiassa? Ilmeisesti sinne koulutuksiin menevät jnk verran ongelmaiset ihmiset, vai mitä olette mieltä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen joutuu käsittelemään omia ongelmia, terapeutti joutuu vaan pitämään nämä erillään työstään. Ei yhdenkään ihmisen elämä ole kriisi vapaa.

Vierailija
2/18 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen joutuu käsittelemään omia ongelmia, terapeutti joutuu vaan pitämään nämä erillään työstään. Ei yhdenkään ihmisen elämä ole kriisi vapaa.

Toki, mutta jokainen ihminen ei opiskele terapeutiksi. Jokin syy siihen on. Omien ongelmien ratkominen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex terapeutti oli kyllä hyvin outo. Olisi tarvinnut lisää terapiaa.

Vierailija
4/18 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu?

Vierailija
5/18 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne siellä omassa terapiassa omien mielenterveysongelmien vuoksi käy.🤦🏻

Tiesitkö, että terapiaan voi mennä ihan vain oppimaan itsestään ja terapiasta on hyötyä silloin, kun osaa itsereflektoinnin.

Vierailija
6/18 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että terapiaan voi mennä ihan vain oppimaan itsestään ja terapiasta on hyötyä silloin, kun osaa itsereflektoinnin.

Olen käynyt pitkän intensiivisen psykoterapian ja tiedän prosessin. En usko, että kukaan vaivautuu tonkimaan itseään niin kuin psykoterapiassa tongitaan, ellei ole jotain ongelmia. Terapiaa ei voi käydä kevyesti, pintapuolisesti tai eri lailla kuin ne "oikeat" terapoitavat. Väitän, että terapeutiksi kouluttautumaan ei lähde ihminen pelkästä auttamisen halusta.

Vierailija
7/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä tietäjiä paikalla?

Vierailija
8/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kukahan on sellainen ihminen, jolla ei ole ongelmia? Ja jos terapeutiksi kouluttautuvalla ihmisellä on ongelmia, niin mikä ongelma siinä on?

Vierailija
9/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä tietäjiä paikalla?

Vierailija
10/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän ne terapeutit terapiassa koko työssäoloajankin. Kulkee nimellä työnohjaus.

Vierailija
11/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt pitkän intensiivisen psykoterapian ja tiedän prosessin. En usko, että kukaan vaivautuu tonkimaan itseään niin kuin psykoterapiassa tongitaan, ellei ole jotain ongelmia. Terapiaa ei voi käydä kevyesti, pintapuolisesti tai eri lailla kuin ne "oikeat" terapoitavat. Väitän, että terapeutiksi kouluttautumaan ei lähde ihminen pelkästä auttamisen halusta.

On eri asia puhua paykoterapeutista kuin terapeutista. Terapeuttikoulutukseen osa varmasti lähtee aukomaan myös omia solmujaan ja näin tulee paremmaksi ammattilaiseksi. Psykoterapeuttikoulutus taas on jatkokoulutus, jolloin pohjalla on jo koulutus, 2/3 terveydenhuollon ammattilaisia. Sinne ei mennä omia solmuja avaamaan, ne on jo käsitelty, jos niitä on, muutoin ei työssään olisi selvinnyt siihen asti.

https://yle.fi/uutiset/3-8065784

Vierailija
12/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia puhua paykoterapeutista kuin terapeutista. Terapeuttikoulutukseen osa varmasti lähtee aukomaan myös omia solmujaan ja näin tulee paremmaksi ammattilaiseksi. Psykoterapeuttikoulutus taas on jatkokoulutus, jolloin pohjalla on jo koulutus, 2/3 terveydenhuollon ammattilaisia. Sinne ei mennä omia solmuja avaamaan, ne on jo käsitelty, jos niitä on, muutoin ei työssään olisi selvinnyt siihen asti.

Kerrotko vielä, miten terapeutin ja psykoterapeutin työt eroavat toisistaan? Vai onko vaan niin, että ihmiset puhuvat"terapeutista" tarkoittaen psykoterapeuttia? Itse olen käynyt psykoterapian ja saatan puhua terapeutista viitatessani psykoterapeuttiini.

Vierailija
13/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten linkkisi valottaa kysymystä terapeutin omasta terapiasta?

Vierailija
14/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän terapia ja psykoterapia tarkoita ihan samaa.

Vierailija
15/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin koulutukseen kuuluu pitkä oma terapia. Totta kai. Miten muuten prosessin osaisi, ellei sitä olisi itse kokenut?

Yleensäkin ihmiset opiskelevat alaa, josta haluavat tietää enemmän. Eli - totta kai - terapeutti on ensi halunnut sleventää jotain ihmismieleen liittyvää, jotta ylipäätään on halunnut kouluttautua.

Minäkin olen opettaja sen takia, että vihasin koulua yli kaiken. Halusin selvittää, mikä siellä oli pielessä.

Vierailija
16/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon terapiaa on tarpeeksi? Itsellä takana 6 vuotta terapiaa enkä vieläkään halua toimia itse terapeuttina (valmistuin 5 vuotta sitten).

Vierailija
17/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä et ole terapeutiksi soveltuva.

Vierailija
18/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terapeuttina työskentely niin hienoa ole .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan