Hei vasemmistolainen!
Jos sinulla on niin korkeat tulot, että olisit vasemmistolaisten unelmavaltiossa maksajana etkä saajana, niin mikä estää sinua antamasta tätä osaa tuloistasi pois jo nyt?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:44"]
Mikä sitten on sellainen "vasemmistolaisten unelmavaltio" johon aloituksessa viitataan? Itse olen vasemmiston kannattaja ja veronmaksajana nettomaksaja, melko hyvätuloinen lapseton ja mitään tukia nauttimaton henkilö.
Minun unelmavaltioni ei ainakaan ole mikään kommunistinen valtio, vaan lähinnä Pohjoismainen hyvinvointivaltio. Ei minusta kaikkia tuloeroja ja elämäntasoeroja ole syytä pyrkiä eliminoimaan, yksityisomistusta kieltämään tms, täytyy vaan pitää huoli siitä että turvaverkot on olemassa niille jotka ei tilapäisesti tai pysyvästi pysty itseään ja perhettään elättämään, ja että esim. koulutukseen on mahdollisuus kaikilla vaikkei vanhemmilla olisikaan varaa siitä maksaa.
Tätä taustaa vasten en ymmärrä ollenkaan miksi pitäisi antaa pois enempää osaa tuloistani kuin mitä on päätetty niitä verottaa. Ihan iloisesti maksan veroni ja voisin vähän enemmänkin maksaa jos vaikuttaisi että menevät oikeasti ihmisten hyväksi, mutta en nyt koe mitään tarvetta muuten vaan rahojani yksityisesti pois jakaa.
[/quote]
Unelmavaltiolla tarkoitin perustuloa, yhtenäistä palkkatasoa, valtioittamista jne. Kiitos vastauksestasi. Onko Suomi sinusta hyvä tällaisena vai toivoisitko [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:44"]
Mikä sitten on sellainen "vasemmistolaisten unelmavaltio" johon aloituksessa viitataan? Itse olen vasemmiston kannattaja ja veronmaksajana nettomaksaja, melko hyvätuloinen lapseton ja mitään tukia nauttimaton henkilö.
Minun unelmavaltioni ei ainakaan ole mikään kommunistinen valtio, vaan lähinnä Pohjoismainen hyvinvointivaltio. Ei minusta kaikkia tuloeroja ja elämäntasoeroja ole syytä pyrkiä eliminoimaan, yksityisomistusta kieltämään tms, täytyy vaan pitää huoli siitä että turvaverkot on olemassa niille jotka ei tilapäisesti tai pysyvästi pysty itseään ja perhettään elättämään, ja että esim. koulutukseen on mahdollisuus kaikilla vaikkei vanhemmilla olisikaan varaa siitä maksaa.
Tätä taustaa vasten en ymmärrä ollenkaan miksi pitäisi antaa pois enempää osaa tuloistani kuin mitä on päätetty niitä verottaa. Ihan iloisesti maksan veroni ja voisin vähän enemmänkin maksaa jos vaikuttaisi että menevät oikeasti ihmisten hyväksi, mutta en nyt koe mitään tarvetta muuten vaan rahojani yksityisesti pois jakaa.
[/quote]
Unelmavaltiolla tarkoitin perustuloa, yhtenäistä palkkatasoa, valtioittamista jne. Kiitos vastauksestasi. Onko Suomi sinusta hyvä tällaisena vai toivoisitko esimerkiksi veronkorotuksia. -ap
[/quote] hyvä että määrittelit. Ei taida vasuritkaan tietää.
Ap ei taida olla penaalin terävin kynä.
Annan kokoajan ja teen paljon ilmaista vapaaehtoistyötä kaikkien hyväksi. En kuluta ja annan niille joilla kuvittelen olevan vähemmän kuin minulla. Maksan mielelläni veroja. Olen koulujen ja terveydenhuollon suhteen saamapuolella. Mitään tukia en ole käyttänyt. Anteeksi väärin olen saanut opintotukea, lainaa ja asunut opiskelija asunnossa. Mitä vielä pitäisi tehdä?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 14:05"]
Annan kokoajan ja teen paljon ilmaista vapaaehtoistyötä kaikkien hyväksi. En kuluta ja annan niille joilla kuvittelen olevan vähemmän kuin minulla. Maksan mielelläni veroja. Olen koulujen ja terveydenhuollon suhteen saamapuolella. Mitään tukia en ole käyttänyt. Anteeksi väärin olen saanut opintotukea, lainaa ja asunut opiskelija asunnossa. Mitä vielä pitäisi tehdä?
[/quote]
Opiskelija asunnossa kirjoitetaan opiskelija-asunnossa, koska se on yhdyssana. Myös pilkutusta voisi vähän tarkistaa.
Opiskelijan jo luulisi osaavan tuon.
Elän tarpeeksi hyvin melko vähäisillä tuloillani (alle tonni/kk), joten jos minulla olisi enemmän pelimerkkejä, niin maksaisin mielelläni veroja enemmän - koska olen jo tottunut tähän kulutustasoon, mikä minulla jo on. Olen vaatimaton.
Mutta toisaalta sanotaanhan, että kun rahaa yllättäen on enemmän, niin se kulutustaso huomaamatta nousee, kun havahtuu siihen tosiasiaan, että onkin yhtäkkiä varaa siihen ja siihen - mutta kikka onkin siinä, että voiko "köyhyydenaikaisen" kulutuksen pitää samana, vaikka pankkitilissä näkyisi yksi nolla enemmän? Näen, että voi.
Oho ap.. mikä muuten on vasemmi[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:00"]Jos sinulla on niin korkeat tulot, että olisit vasemmistolaisten unelmavaltiossa maksajana etkä saajana, niin mikä estää sinua antamasta tätä osaa tuloistasi pois jo nyt?
[/quote]mikäs se heidän unelmavaltionsa onkaan?