Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävitkö ihan vierailla kursseilla yliopistossa?

Vierailija
03.10.2014 |

Mä olen eksynyt vaikka mille kursseille selaillessani weboodia. Olen teologian opiskelija ja nyt löysin itseni psykan jatko-opiskelijoiden eräältä kurssilta. Kurssi on onneksi aika helppotajuinen, ja aiheesta on mulla jo aiempaa tietoa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Tarkoitus oli saada se maisterintutkinto kasaan nopeasti vaan. 3 vuodessa sen hoisin, ei siinä kauheasti huvikseen käydä ylimääräisillä kursseilla.

Vierailija
2/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kyllä ja mulla onkin jo yli 500 opintopistettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin, ja olin aina ihan fiiliksissä. Muilla kursseilla tuntui aina olevan fiksumpi ilmapiiri, keskustelua jne. Omat kurssikaverit oli jotenkin möllejä koko sakki. 

Vierailija
4/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, paras asia koko suomalaisessa yliopistojärjestelmässä tuo että saa opiskella rajattomasti. 2:lle tiedoksi, että itsekin valmistuin ihan määräajassa vaikka teinkin kymmenittäin tutkintooni kuulumattomia kursseja. Sen viisi vuotta kuitenkin tuohon käytin (maisteri+kandi), mulla ei ollut tarvetta sen nopeampaan valmistumiseen. Akateemisuus on minulle muutakin kuin pelkkä juosten kusten ansaittu paperi tutkinnosta, halusin käyttää tilaisuuden mahdollisimman hyvin hyödyksi. Sellaisia kursseja, jotka olen käynyt ja joita ei millään tavalla vaadittu omaan tutkintooni ovat mm. tilastotieteen perusteet, logiikan perusteet, merihistorian johdanto tms. kurssi, useitakin kielten alkeiskursseja, johtamistutkinnon perusteet, kirjallisuuden peruskurssi jne. Joitain oppiaineita sitten opiskelin sivuaineiksi asti, mutta niitä en viitsi tähän laittaa, koska opintokokonaisuuteni on melko uniikki ja minut voisi siitä tunnistaa. Mutta kyllä, huvikseen tuli käytyä ylimääräisillä kursseilla eikä kaduta ollenkaan!

Vierailija
5/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs te logiikan kurssilla opitte? Pitäisi nyt ainakin ainakin predikaattilogiikkaa tableau ja resoluutiotodistuksilla pyörittää. Sekä tietysti formalisoida luonnollisen kielen lauseita.

Vierailija
6/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kävin ja harmi kun en heti tajunnut mitä kaikkea kivaa voikin opiskella.

Vierailija
7/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:18"]Mä olen eksynyt vaikka mille kursseille selaillessani weboodia. Olen teologian opiskelija ja nyt löysin itseni psykan jatko-opiskelijoiden eräältä kurssilta. Kurssi on onneksi aika helppotajuinen, ja aiheesta on mulla jo aiempaa tietoa.
[/quote]

Psykan perusopintoihinkin on saatava opinto-oikeus ainakin Helsingissä joten taidat valehdella.

Vierailija
8/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä sain luvan osallistua tälle kurssille, ja on siinä ryhmässä pari muutakin kaltaistani. Ja ihan helsingissä ollaan.

ap

Vierailija
9/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:39"]

Mitäs te logiikan kurssilla opitte? Pitäisi nyt ainakin ainakin predikaattilogiikkaa tableau ja resoluutiotodistuksilla pyörittää. Sekä tietysti formalisoida luonnollisen kielen lauseita.

[/quote]

Luonnollisen kielen lauseita aloiteltiin mun mielestä formalisoimaan jo lukiossa? Predikaattilogiikan alkeet oli joo (tableau? varmaan unohtunut), totuustaulut ja sellaista. Ainakin osa tuon kurssin sisällöstä tuntui kertaukselta. Sitten kun tuudittautui siihen että osaa jo kaiken, niin olikin jo tipahtanut kärryiltä. Luennoilla ei tietty ollut läsnäolopakkoa eikä niillä vapaaehtoisilla work shop -tunneilla. Tuli sitten oltua siinä alkuvaiheessa jonkin verran pois ja sai kyllä tosissaan tehdä töitä että sain muut kiinni ja tentin läpi. Innostus teoreettiseen filosofiaan mahdollisena sivuainakokonaisuutena lopahti kyllä tuon kurssin aikana, mutta olisipa se muutenkin ollut vähän outo valinta. Kurssi oli siitä huolimatta minusta kyllä hyödyllinen, logiikan juurille meneminen selkeyttää jotenkin ajattelua.

Vierailija
10/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:33"]

Todellakin, paras asia koko suomalaisessa yliopistojärjestelmässä tuo että saa opiskella rajattomasti. 2:lle tiedoksi, että itsekin valmistuin ihan määräajassa vaikka teinkin kymmenittäin tutkintooni kuulumattomia kursseja. Sen viisi vuotta kuitenkin tuohon käytin (maisteri+kandi), mulla ei ollut tarvetta sen nopeampaan valmistumiseen. Akateemisuus on minulle muutakin kuin pelkkä juosten kusten ansaittu paperi tutkinnosta, halusin käyttää tilaisuuden mahdollisimman hyvin hyödyksi. Sellaisia kursseja, jotka olen käynyt ja joita ei millään tavalla vaadittu omaan tutkintooni ovat mm. tilastotieteen perusteet, logiikan perusteet, merihistorian johdanto tms. kurssi, useitakin kielten alkeiskursseja, johtamistutkinnon perusteet, kirjallisuuden peruskurssi jne. Joitain oppiaineita sitten opiskelin sivuaineiksi asti, mutta niitä en viitsi tähän laittaa, koska opintokokonaisuuteni on melko uniikki ja minut voisi siitä tunnistaa. Mutta kyllä, huvikseen tuli käytyä ylimääräisillä kursseilla eikä kaduta ollenkaan!

[/quote]

Joo, en mitenkään paheksu noin tekeviä, tavallaan kadehdinkin, että joitain ihmsiiä oikeasti kiinnostaa asiat noin kovasti :) Itse olen aina ollut aika suoraviivainen, yliopisto oli mulle vaan pakollinen paha että saa sen paperin käteen. Omalla alallani on vielä niin ettei niistä opinnoista varsinaisesti ole konkreettista hyötyäkään työssä, mutta pitää vaan käydä että on paperit...

t. 2