Osaatko tehdä KUNNOLLISEN vihdan itse?
Kommentit (12)
Miksi olet tehnyt tuhansia vihtoja?
Osaan, jos löytyy tarpeeksi kunnollisia koivun oksia. Tuosta pihakoivusta ei nyt sellaista saa.
En. Sen tiedän että koivusta se tehdään, mutta siihen loppuu osaaminen :D Eikö se aja saman asian jos on kourallinen koivunoksia käsissä?
En ole koskaan tehnyt vihtaa. Vastoja olen tehnyt paljon.
Luulin osaavani, mutta keräsin väärän puun oksia :DDD sain vähän huutia
Ap:han innostui vastailemaan itselleen oikein kunnolla! Monta vastausta peräkkäin! :D
Täh, en mä kirjoittanut kun vaan tuon "miksi tuhansia vihtoja" -vastauksen. Mitens sä nyt noin pahasti pieleen tulkitsit?
Ap
Minäkin oon tehny vain vastoja :D ...no saivartelu sikseen. Kannattaa tehdä rauduskoivusta, siinä pysyy lehdet paremmin kiinni, mitä hieskoivussa. Ja se tuoksuukin paremmalle! Mahdollisimman monihaarasia oksia keräilen ja ennenkaikkea eri puista...otan korkeintaan 5 oksaa samasta puusta, ettei puu kärsi. Oksat kerätään tuuheaksi, tasaisen pyöreäksi kimpuksi niin, että ne otetaan kimppuun eri puolelle. Sitten vuollaan kädensijasta sopivan mittanen. Sitomiseen käy parhaiten vanhasta pyörän sisuskumista leikatut lenkit.
Osaan kai, koska osaan tehdä jonkinlaisen vastan, ja eihän se ole ainakaan liru jos siihen laittaa tarpeeksi oksia.
En osaa, mutta mun faija oli hyvä siinä. Alkukesän nuorista koivuista tulee parhaat vihdat.
Tehnyt tuhansia. Nyt ei ole se aika, nyt on lokakuu.