Ystäväni työntelee lastaan homeisissa rattaissa
Näkyviä homepilkkuja siis. Ei mitään yhtä kahta pilkkua, vaan isolta alueelta homeessa. Ei taida tajuta edes, että on hometta :/ pitäisikö sanoa?
Kommentit (6)
Mun kaveri kans. Vaunut olivat aivan homeessa, pyyhkäs vaan irtoovan osan pois ja vaunut tuli käyttöön. Totes vaan "oho, onpas nää homeessa"
No mitä silläkin nyt taas on väliä? Parempi että altisuu erilaisille asioille eikä kasva liian streriilissä ympäristössä.
Mäkin työntelen. Ne on vaan ulkoilukäytössä joten ei siitä mitään vaaraa ole jos kuomussa on vähän hometta.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:36"]No mitä silläkin nyt taas on väliä? Parempi että altisuu erilaisille asioille eikä kasva liian streriilissä ympäristössä.
[/quote]
Asuisit hometalossakin tyytyväisenä?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:36"]No mitä silläkin nyt taas on väliä? Parempi että altisuu erilaisille asioille eikä kasva liian streriilissä ympäristössä. [/quote] Asuisit hometalossakin tyytyväisenä?
[/quote]
Hometta nyt on satoja ellei tuhansia eri lajeja. Luonto on täynnä hometta. Olen asunut 20 ensimmäistä vuotta 100 vuotta vanhassa talossa, jossa oli taatusti hometta. Olen syönyt homeista leipää, porkkanat multaisina ruohoon pyyhittynä jne. Nyt asun taas 100 vuotta vanhassa talossa, jossa on varmasti myös jotain kosteutta. Painovoimainen ilmanvaihto, vain koneellinen poisto suihkujen aikana. Kesäisin ikkunat auki, että ilma vaihtuu. Talvella takka hoitaa ilmanvaihdon.
Ei kannata tehdä jostain kärryjen homeesta ongelmaa. Ihan oikeasti, ihmiset on aivan hysteerisiä nykyään asian suhteen. Toki joillekin oireita voi tulla, mutta ei todellakaan kärryjen näkyvastä homeesta, rakennuksissa oleva home on aivan erilaista.
Sanoisin