Syöttekö pelkkää keittoa lounaaksi? Miten selviätte sillä?
Minä söin pinaattikeiton ja on jo nyt tunnin päästä nälkä. Täytyy syödä kinkkujuustosämpylä.
Kommentit (28)
Hyvin pärjää. Äsken söin tomaattista linssikeittoa. Ei kaipaa edes leipää
ei mitäääään keittoa
vaan vain lautasellinen laihaa velliä aamuin illoin ja Kovaa Työtä aamuvarasesta iltamyöhään
kyllä siperia kurjat nöyräksi koulii
😬
Mä olen iltasyöjä ja hän huono syömään muutenkin, olen aina ollut. En vaan saa alas mitään erityisen tuhtia sapuskaa ennen iltaa ja se keitto on yleensä ihan ok ja riittävä lounaana. Käyn useimmiten juoksemassa tai salilla vielä ennen päivän pääruokailua, jolla sitten pärjään seuraavaan päivään.
Toimii minulla, ei varmasti kaikille sopiva systeemi. Mulle se jatkuva parin tunnin välein syöminen aiheuttaa niin tönkön olon ja kropan jumiutumisen, että mieluummin näin vaikka se virallisterveellistä ruokailuohjeistusta suosivia kauhistuttaakin.
N36, 175/57
Tänään linssikeittoa ja hieman raejuustoa joukkoon. Hyvin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Paljon te syötte päivän aikana, joilla tulee nälkä heti keittolounaan jälkeen?
Itse syön kaksi kertaa päivässä, eikä ole edes näläntunnetta.
No jos syöt vaikka Saarioisten pinaattikeiton, siinä on 225 kaloria. Se ei kyllä ole paljon..Vain 15% koko päivän energiantarpeesta olettaen, että energiantarve on 1500 kaloria.
https://www.saarioinen.fi/tuote/pinaattikeitto-300-g/
Vaikka söisi melko kevyesti niin silti lounas tai päivällinen voi sisältää noin 500 kaloria ilman että lihoo (olettaen, että nuo aamupalat ja iltapalat on sitten kevyet).
Vierailija kirjoitti:
Syön paljon keittoja, mutta sekaan laitan kananmunaa, kana- ja lihasuikaleita tai kalaa. Pelkällä keitolla ei jaksa.
No yleensä kana-, liha- tai kalakeitossa on jo jotain noista, miksi lisätä niitä jälkikäteen?
Jos siinä on monipuolisesti kaikkia kolmea energiaravintoainetta niin sitten pärjään. Muuten on pian taas nälkä.