Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole ketään, kenen kanssa jutella itseäni kiinnostavista asioista

Vierailija
30.08.2021 |

Aika typerää.

Tuntuu, että muilla on ystäviä ja kavereita ja sukulaisia, joiden kanssa voi puhua niitä näitä. Myös aiheita, joista se toinen ei ehkä kiinnostunut mutta jaksaa kuitenkin joskus kuunnella.

Oma tilanteeni on, että ei ole ketään puolison lisäksi, jolle jutella omasta elämästäni. Moni tuttu kyllä tykkää jutella minulle omista jutuistaa, ja ne kaverit joita minulla on, juttelee mielellään itsestään ja maailmanmenosta. Kivaa sekin, mutta koskaan en ole saanut muodostettua kivaa keskustelua vaikka kirjoista joita olen lukenut, elokuvista joita olen katsonut, jutuista joita tykkään tehdä tai edes talon rakentamisesta joka nyt olisi sellainen kiva aihe, josta jutella niitä näitä.

Miten voi olla tällainen tuuri? Ja toki tähän saa vastata että olen tylsä idiootti kenen jutut ei kiinnosta ketään. Vastaa ihan rauhassa näin jos se omaa oloasi helpottaa. Mutta onko täällä ketään kohtalotoveria, jolla aina käy ihmisten kanssa niin että omat kiinnostuksen aiheet sivuutetaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kiinnostaisi puhua koirista mutta ei ole oikein ketään jota tuo aihe niin paljon nappaisi. Mies pitää koirista muttei osaa niistä keskustelua kasata. Muista aiheista kyllä jutellaan paljonkin.

Ja ei, en todellakaan jankuta vaan toisinpäin. En puhu koirista oikein koskaan koska tiedän etteivät he halua/jaksa niistä puhua.

Vierailija
2/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tismalleen sama ongelma. Pidän asioiden perinpohjaisesta ja syvällisestä pohdiskelusta, en vain siitä, että oliko kirja hyvä vai ei. Minulla on kyllä puoliso, mutta hän on kiinnostunut lähinnä luonnontieteistä, kun omat kiinnostuksen kohteeni ovat kirjallisuudessa, historiassa, taloudessa, filosofiassa, yhteiskunnassa, politiikassa, psykologiassa ja sosialogiassa. 

Olen tullut siihen tulokseen, ettei ihmisiä oikeastaan kiinnosta muiden mielipiteet asiasta, koska he ovat jo muodostaneet siitä oman mielipiteensä ja haluavat pitää sen muuttumattomana. Lisäksi varmasti liikun jonkin verran väärissä piireissä tavatakseni niitä ihmisiä, joilla on potentiaalia muodostaa monia näkökulmia asioista. 

Ja sitten en vain kai vaikuta ihmiseltä, joka olisi riittävän kiinnostava syvälliseen keskusteluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen ihminen ei ole lukenut kirjaa tai nänyt elokuvaa, niin ei voi syntyä keskustelua. Jos ei tiedä tai ole kiinnostunut talon rakentamisesta tai koirista, niin sama juttu.

Eri ihmisten kanssa jutellaan eri asioista, sellaisista jotka kiinnostavat molempia, ei vain sitä toista.

Vierailija
4/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ihminen ei ole lukenut kirjaa tai nänyt elokuvaa, niin ei voi syntyä keskustelua. Jos ei tiedä tai ole kiinnostunut talon rakentamisesta tai koirista, niin sama juttu.

Eri ihmisten kanssa jutellaan eri asioista, sellaisista jotka kiinnostavat molempia, ei vain sitä toista.

Juuri siksi en puhukaan koskaan väkisin koirista tai eläimistä jos ei toinen niistä mitään tiedä. En halua pitää mitään monologia.

Sitä tässä ketjussa juuri harmitellaan kun ei lähipiiristä löydy samanhenkistä ihmistä jota kiinnostaisi keskustella puolin ja toisin. Vaihtaa mielipiteitä sekä pohtia eri näkökulmia.

Tahtoisin keskustella esim. koirien koulutusmetodeista, hoitamisesta, historiasta, eri koirarotujen taustoista, harrastuksista, sairauksista, ruokinnasta, värigenetiikasta yms.

Nro1

Vierailija
5/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi en puhukaan koskaan väkisin koirista tai eläimistä jos ei toinen niistä mitään tiedä. En halua pitää mitään monologia.

Sitä tässä ketjussa juuri harmitellaan kun ei lähipiiristä löydy samanhenkistä ihmistä jota kiinnostaisi keskustella puolin ja toisin. Vaihtaa mielipiteitä sekä pohtia eri näkökulmia.

Tahtoisin keskustella esim. koirien koulutusmetodeista, hoitamisesta, historiasta, eri koirarotujen taustoista, harrastuksista, sairauksista, ruokinnasta, värigenetiikasta yms.

Nro1[/quoteTyttäreni on koiraharrastaja ja hänellä on enimmäkseen vain koirista kiinnostuneita kavereita. Oletko itse mukana jossain koiraharrastustoiminnassa? Kannattaa mennä, jos koirat ovat sydäntäsi lähellä.

Vierailija
6/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että se on aika raskasta, jos oikeasti on siinä keskustelussa mukana? Toiset tekee sitä työkseen ja  ottaa siitä ihan kunnon palkkaa.

Vierailija
7/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko harkinneet vaikka sopivan harrasteryhmän etsimistä joko livenä tai vaikka FB:stä? Jälkimmäisestä löytyy varmasti sopiva ryhmä vaikka kukkopilleistä kiinnostuneille.

Vierailija
8/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Olen yli nelikymppinen ja viime aikoina tämä yhteisten keskustelunaiheiden puuttuminen on alkanut todella ärsyttää.

Sukulaiseni puhuvat vain ja ainoastaan käytännön asioista, puutarha, reseptit, sisustus. Jutustelun tyhjänpäiväisyys turhauttaa.

Kavereiden kanssa puhutaan kyllä syvällisiä ( omat toiveet, tavoitteet, ihmissuhdeasiat),mutta viime aikoina pari heistä on muuttunut niin työorientoituneiksi että huomaa että heitä ei muu puheenaihe aidosti kiinnosta kuin työasiat, ehkä vähän myös lasten koulu ja harrastukset.

Mutta on minulla yksi sielunsisko jonka kanssa voidaan olla nojatuolifilosofeja ja kerran kävi niin että kun matkasin häntä katsomaan, kummallakin oli sama kirja sattumalta käsilaukussa. Kumpikaan meistä ei ole mikään varsinainen älykkötyyppi mutta pidetään kirjoista, taiteesta, historiasta, keittiöpsykologiasta ja keskustelut on molemmista hyviä ja mielenkikntoisia. Hän asuu kaukana mutta netissä jutellaan ja joskus nähdään.

Oma lukiolaispoikani on tosi hyvää juttuseura yhteiskunnallisten ilmiöiden pohtimiseen.

Vierailija
9/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neljäs satakertaisen. Kohta otetaan 56. tehoste joka suojaa 257. mutaatiota vastaan 68. aallossa.

Vierailija
10/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä omastakaan tuttavapiiristä löydy juuri kirjallisuudesta ja kulttuurista kiinnostuneita, jotka haluaisivat tarkemmin analysoida ja keskustella asioista. Onneksi yksi kaveri poikkeaa pari kertaa vuodessa ja silloin ruoditaan pitkään ja hartaasti kaikenlaista.

On vaan palstailtava, ei siinä muu auta. Itse kirjoittelen muistiin ajatuksiani, myös arvosteluja, kirjoista. Ennen julkaisinkin niitä, nyt pidän vain omaksi huvikseni.

Komppaan kyllä ensimmäisiä kommentteja: eri ihmisten kanssa keskustellaan eri asioista, jotka kiinnostavat (edes kohtuullisesti) kumpaakin / kaikkia osapuolia. Tod. ikävää, jos joku syrjäytyy keskusteluista kokonaan - kannattaa ottaa kaikki huomioon. Tietysti tämäkin riippuu tilanteesta ja seurasta, jossa on.

Vierailija
11/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juttelen esimerkiksi redditissä.

Varsinkin vanhemmiten ihmisille käy niin, että ovat puheenaiheissa "itsekkäämpiä" ja rajatumpia. Mielestäni tämä ei ole sitä, että on tullut epäavoimeksi, on vaan tajunnut, että tiettyihin asioihin kannattaa syventyä ja loput jättää vain vähälle huomiolle. Nuorena tuntui, että lähes kaikesta on mahdollista kiinnostua, sitten kun tuntee itsensä paremmin niin ei anna tilaa jollekin aivan epäsopivalle jutulle.

Vierailija
12/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro1[/quoteTyttäreni on koiraharrastaja ja hänellä on enimmäkseen vain koirista kiinnostuneita kavereita. Oletko itse mukana jossain koiraharrastustoiminnassa? Kannattaa mennä, jos koirat ovat sydäntäsi lähellä.

Koiraihmisiä on niin hitsisti, että aika epäsosiaalinen elämä voi olla jos ei yhtäkään tunne.

Vierailija
13/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se vain on. Ei sopivia ihmisiä ole niin paljoa. Jokainen ihminen jonka tunnen on niin erilainen että keskustelu on vaan sosiaalinen velvollisuus. En saa siitä mitään.

Vierailija
14/14 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ap aloittamaan ketjun asiasta joka kiinnostaa sinua. Eli sitten ilmeisesti koirat ja niiden kasvatus. Muutaman oman kommentin heität pohjustukseksi alkuun ja muutamia kysymyksiä. Kyllä niihin sitten tulee asiasta kiinnostuneilta vastauksia, jos nettijuttukaveri "vierailija" joka ei koskaan sinulle tosielämässä varmaankaan tule tutuksi, on sinulle siinä tarpeeksi.

Itse pidän nimimerkkiä, joten mut löytää aika helposti samana kirjoittajana + kommentoin aika paljon useisiin aiheisiin laidasta laitaan, välillä provoillen, välillä asiaa. Koirista tai niiden kasvatuksesta en valitettavasti tiedä enää paljoakaan, kun viimeisimmästä lemmikistä on parikymmentä vuotta. Tykkään niistä ja nekin useimmiten minusta, mutta lemmikkieläimiä minulla ei ole.

Musiikki- ja elokuva-aiheisista ketjuista löytyy joka päivälle ainakin muutama kommentti ja vastavuoroinen ajatus, se pakollinen alapeukuttajakin on oikeasti minusta niin kiinnostunut, ettei mistään jätä alapeukuttamatta, joten meilläkin on "suhde" ;D Ei netissä koskaan yksin tarvitse olla, jos vaan itse on kirjoitushaluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän