Kysy, lakimies vastaa.
Kommentit (71)
Olen nainen, ja työskentelen suhteellisen tunnetussa asianajotoimistossa.
Ok, kiitos punttisvastauksesta. Pitäis olla lakimies, että selviäis näistä kaikista metkuista, mutta eteenpäin vaan, sano mummo hangessa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 15:52"]
Olen nainen, ja työskentelen suhteellisen tunnetussa asianajotoimistossa.
[/quote]
Eli missä? Miksi et voi kertoa jos kerta esiinnyt lakimiehenä täällä?
Onko avioliittonne suomalainen? Lain mukaan avioliittoa sääntelee sen maan laki, johon puolisoille muodostui yhteinen kotipaikka avioliiton solmimisen jälkeen. Jos tämä maa on teidän tapauksessanne Suomi, hakemuksen voit toimittaa kotipaikan (eli suomalaisen toimivaltaisen tuomioistuimen) käräjäoikeuteen postitse, sähköpostina ja kai vielä myös faksina.
Sen takia, ettei työnantajani liity tähän mitenkään eikä harrastukseni ole osa hänen liiketoimintaansa. Kyseessä on oma harrastukseni.
Kerro nyt se, että jos vieras tunkeutuu luvatta asuntoon (esim murtoaikeissa), ja asunnossa asuva koira puree häntä, niin joutuuko koiran omistaja edesvastuuseen?
Entä jos joku tulee luvatta (aidatulle) piha-alueelle nähden koiran ja/tai varoituskyltin, ja jos koira hyökkää, korvaako koiran omistaja tässä tapauksessa?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:03"]
Kerro nyt se, että jos vieras tunkeutuu luvatta asuntoon (esim murtoaikeissa), ja asunnossa asuva koira puree häntä, niin joutuuko koiran omistaja edesvastuuseen?
Entä jos joku tulee luvatta (aidatulle) piha-alueelle nähden koiran ja/tai varoituskyltin, ja jos koira hyökkää, korvaako koiran omistaja tässä tapauksessa?
[/quote]
Tämä unohtui:
Jos vieras menee luvatta koira-aitauksen luo, työntää kätensä aitauksen sisäpuolelle, ja koira puree, onko omistaja kusessa?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 15:38"]Miten puhun itseni ulos paskan operaattorin kytkystä?
[/quote]
Mikä operaattori?
Voiko tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, jos minua syytetään sellaisesta mitä en ole sanonut/tehnyt ?
Pitäisikö kannabis laillistaa suomessa?
Itekin lakimies ja luen täällä hoomoilasena, miten sun vastaukset tulee kuin apteekin hyllyltä. Respect! :O
Oletko auskultoinut / aiotko?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:16"]
Itekin lakimies ja luen täällä hoomoilasena, miten sun vastaukset tulee kuin apteekin hyllyltä. Respect! :O Oletko auskultoinut / aiotko?
[/quote]
Eiköhän nuo ole aika perustietoa, muutamia kursseja suorittanutkin voi vastailla.
Itseäni kiinnostaa se, että montako tuntia viikossa/kuukaudessa sinulta menee uusien lakien, asetusten, käytäntöjen omaksumiseen?
Ihmeellistä, miten negatiivisesti ihmiset suhtautuvat juristeihin. Täällä on ollut paljon muidenkin ammattikuntien edustajien ketjuja, ja tuntuu, että niissä ihmiset eivät jo lähtökohtaisesti oleta aloittajan olevan k-pää. Tietenkin ap voi olla joku amatööriprovoilija, mutta niin se anonyymipalsta toimii.
Minun perheeni sai perinnöksi isoisältä ja isoäitiltä talon ja mökin samalta tontilta, mutta kuitenkin testamentissa lukee että "talon tilalla sijaitsevaan rantasaunaa on kuitenkin käyttöoikeus kaikilla rintaperillisillämme." Saako tuon käyttöoikeuden otettua pois perinnön jaon jälkeen vai pitääkö tehdä jotai muuta että saa sen pois?? Kiitos etukäteen..!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:05"]
Minun perheeni sai perinnöksi isoisältä ja isoäitiltä talon ja mökin samalta tontilta, mutta kuitenkin testamentissa lukee että "talon tilalla sijaitsevaan rantasaunaa on kuitenkin käyttöoikeus kaikilla rintaperillisillämme." Saako tuon käyttöoikeuden otettua pois perinnön jaon jälkeen vai pitääkö tehdä jotai muuta että saa sen pois?? Kiitos etukäteen..!
[/quote]
Tiedätkö mitä tarkoittaa rintaperillinen? Miksi haluat poistaa tuon käyttöoikeuden vanhemmiltasi tai sisaruksiltasi /-puoliltasi tai omilta lapsiltasi? Eikä se kyllä onnistukaan.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 15:57"]
Onko avioliittonne suomalainen? Lain mukaan avioliittoa sääntelee sen maan laki, johon puolisoille muodostui yhteinen kotipaikka avioliiton solmimisen jälkeen. Jos tämä maa on teidän tapauksessanne Suomi, hakemuksen voit toimittaa kotipaikan (eli suomalaisen toimivaltaisen tuomioistuimen) käräjäoikeuteen postitse, sähköpostina ja kai vielä myös faksina.
Kiitos suuresti. Avioliittoni on tosiaan suomalainen. Minulla ei enää ole kotipaikkaa Suomessa, mutta nyt ymmärrän, että siinä tapauksessa asiasta taitaa vastata Helsingin käräjäoikeus mutten saa selville mistään, mitä siihen liitetään tapauksessani. Yritän jatkaa tutkimuksiani.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 15:58"]
Sen takia, ettei työnantajani liity tähän mitenkään eikä harrastukseni ole osa hänen liiketoimintaansa. Kyseessä on oma harrastukseni.
[/quote]
Sulla on lojaliteettivelvollisuus työnantajaasi kohtaan... Harrastustoimintaan et voi vedota kun sovellat suoraan ammattitaitoasi, vieläpä ilmaiseksi. Tietääkö työnantaja tästä "harrastuksestasi"?
Mitään liitteitä ei tarvitse toimittaa, ellei sinulla ole esim. lapsen huoltoon liittyviä liitännäisvaatimuksia.
Hei, uskomatonta. Minä haluaisin kysyä seuraavaa - kuinka toimitan ulkomailla asuvana avioerohakemuksen, ja mitä siihen liitetään? Olen Suomen kansalainen, mieheni on ulkomaalainen. Suurkiitokset jos voit ja ehdit vastata, todella anteliasta sinulta. A.M.