Kysy, lakimies vastaa.
Kommentit (71)
Totta, ja kyllä tietää. Itseasiassa olen muutaman asiakkaan hankkinut tällä tavoin. Vaikka minulla lojaliteettivelvollisuus onkin, annan silti usein ilmaisia ja yksinkertaisia vinkkejä myös läheisilleni. Sekään ei ole kiellettyä. Eri asia olisi, jos paneutuisin tapauksiin. Keskusteluun tutustumalla huomaat, että neuvoni eivät tässä ole kaikkein kattavimmasta päästä. Tarkoitus on antaa vinkkejä, mistä ja kuinka omaan asiaan saa selvyyden. Suuntaviivoja siis.
Kiitos sinulle vielä eroavalta ulkomailta. Löysin lomakkeen ja käyn täyttämään. Toivon sinulle kaikkea parasta. Teet harvinaisen palveluksen ihmisille. A.M.
Tilien tilannetta kannattaa tutkia yhdessä tilitoimiston kanssa.
Mielenkiintoinen ketju, opiskelen nimittäin oikiksessa :)
Kiitos paljon, A.M! Toivon, että saat asiaasi selkeyden ja pois päiväjärjestyksestä!
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 16:07"]
Totta, ja kyllä tietää. Itseasiassa olen muutaman asiakkaan hankkinut tällä tavoin. Vaikka minulla lojaliteettivelvollisuus onkin, annan silti usein ilmaisia ja yksinkertaisia vinkkejä myös läheisilleni. Sekään ei ole kiellettyä. Eri asia olisi, jos paneutuisin tapauksiin. Keskusteluun tutustumalla huomaat, että neuvoni eivät tässä ole kaikkein kattavimmasta päästä. Tarkoitus on antaa vinkkejä, mistä ja kuinka omaan asiaan saa selvyyden. Suuntaviivoja siis.
[/quote]
Joopa joo :D
Miten sä voit hankkia asiakkaita kun et edes suostu kertomaan mitä toimistoa edustat?
Tuttavani kuoli ja kertoi ennen kuolemaansa minun olevan yhtenä edunsaajana hänen testamentissaan. Testamentin haltija ei tiedä, että minä tiedän testamentista. Kuolemasta on nyt jo yli kaksi kuukautta eikä testamentin haltija ole minulle sanallakaan maininnut testamentista. Kuinka kauan henkilöllä on aikaa antaa testamentti asianosaisille tiedoksi?
Ensin tämä oli harrastus ja nyt täällä hankitaan asiakkaita... Päätä jo.
Asiakashankinta tapahtui ketjun seurauksena sähköpostilla, jos se on sinun tarpeen tietää. Näihin keskusteluketjuihin en ole yhteystietojani laittanut, juurikin kaikenlaisten häirikköjen takia.
ootko hottis?
jos olet nainen, unohda kysymys
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 16:16"]
Asiakashankinta tapahtui ketjun seurauksena sähköpostilla, jos se on sinun tarpeen tietää. Näihin keskusteluketjuihin en ole yhteystietojani laittanut, juurikin kaikenlaisten häirikköjen takia.
[/quote]
Eli mainostat täällä firmaasi ja etsit asiakkaita. Eli kyseessä ei ole harrastustoiminta.
Varsinaista määräaikaa ei ole, huomaa kuitenkin, että testamentin saajan oikeus vanhentuu 10 vuodessa. Testamentin moitteen määräaika on 6kk tiedoksiannosta.
Kuten taisin jo aiemmin mainita, tämä on minulle harrastus eikä työ. Aiemmin olen kuitenkin saanut myös pari asiakasta tätä kautta, ilman, että itse omia palvelujani mainostin. Usein niin käy myös kasvotusten.
Firmaa ei ole mainostettu missään yhteydessä. Jos jollakin on sellainen oikeudellinen ongelma, joka vaatii juristin apua laajemmin ja tämä henkilö sitä tahtoo, hän saa tietysti yhteystietoni. Ja yhteystiedoilla tarkoitan työtietojani, en henkilökohtaisia tietojani.
Mainostaminen kielletty täällä...
Kuinka haen läheisen kuolleeksi julistamista (5 vuotta katoamisesta on jo kulunut) ulkomailta käsin? Kuinka hoidan perunkirjoituksen ulkomailta käsin? Ei ole edes varaa palkata ketään muuta, enkä tietääkseni saa mistään mitään avustustakaan, vai saanko?
Hakemuksen voi toimittaa sähköisesti toimivaltaiselle käräjäoikeudelle, vaikka itse oleskelee ulkomailla. Perunkirjoitusta varten on mahdollista hakea pesänselvittäjän määräämistä. Konsulipalvelut auttavat asiakirjojen jne. hankkimisessa.
Hei juristi,
Yksi neuvosi on väärä. Haluatko tietää mikä?
miksi nto tilit pienentyneet sen jälkeen kun firma vaihtoi tilitoimistoa?