Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin rouva valittaa kun siivoan sunnuntaisin

Vierailija
02.10.2014 |

On kuulemma lepopäivä ja Jeesus suuttuu jos sunnuntaina siivoaa. Viime pääsiäisenä olimme menossa viihteelle ja odottelimme kyytiä pihalla, mulla oli tölkki kädessä ja taisin ottaa muutaman tanssiaskeleen niin tämä kyseinen nainen syöksyi ulos rappukäytävästä ja huusi miten pääsisäisenä ei saa tanssia tai käydä ulkona. Olen jo aika kyllästynyt kyseiseen naisihmiseen, miten suhtautua noihin jeesus-kommentteihin? Itse olen ateisti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen pitää huoli omista asioista, niin Jessekin neuvoisi.

Vierailija
2/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on samanlainen hullu naapuri mut tää on viel muslimi. En sais kävellä koiran kans rappukäytävässä, ilmeisesti pitäs heittää se parvekkeelta aina kun lähetään ulos. Enkä sais pestä pyykkituvalla vaatteita kun en ole naimisissa mieheni kanssa vaan mun "huoraaminen" voi tarttua.

summa summarum, uskovaiset on hulluja. Uskoi ne sitten mihin tahansa satuolentoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:10"]mulla on samanlainen hullu naapuri mut tää on viel muslimi. En sais kävellä koiran kans rappukäytävässä, ilmeisesti pitäs heittää se parvekkeelta aina kun lähetään ulos. Enkä sais pestä pyykkituvalla vaatteita kun en ole naimisissa mieheni kanssa vaan mun "huoraaminen" voi tarttua.

summa summarum, uskovaiset on hulluja. Uskoi ne sitten mihin tahansa satuolentoon.
[/quote]

No huh huh. Vetää aika sanattomaksi. Kenellä on oikeasti pokkaa tulla sanomaan toiselle ihmiselle tuollaista? Ei käy kateeksi.

-ap

Vierailija
4/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse uskovainen, agnostikko kai lähinnä, mutta olen silti sitä mieltä, että sunnuntaina ei ole hyvien tapojen mukaista esim. tampata mattoja pihalla. Kodissaan kukin saa siivota miten tykkää. Samoin isompia ääniä tekevät remontit jättäisin pois sunnuntailta.

Naapuri vei pääsiäissunnuntaina matot ulos ja alkoi tampata niitä (en kyllä sanonut mitään). Kas kun ei joulupäivänä.

Vierailija
5/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko järjestyssäännöissä kielletty oman asunnon siivous sunnuntaina? Jos ei, niin heität keskisormen ja jatkat siivoamista. Kyllä kai siivoaminen on yhtä kunniallista kuin esim. lääkärin, sairaanhoitajan, kaupan kassan jne. työ sunnuntaina! Itselle se on päivä jolloin jaksan siivota työviikon jääkeen.

Vierailija
6/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka oikeasti tuollaisia?

Yhtenäiskulttuurin aika nyt vaan on ohi.

Vierailija
7/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että ei hänen tarvitsekaan tanssia pääsiäisenä tai siivota sunnuntaina. Tanssin jumala kuitenkin tykkää siitä, että tanssitaan joka päivä, ja siisteyden jumala rakastaa harjan heilumista ja rievun rötkyämistä erityisesti sunnuntaisin, kun on aikaa katsella moppinsa jälkiä. Ja näillä mennään naapuristossa.

Kullekin omansa.

Vierailija
8/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:13"]

En ole itse uskovainen, agnostikko kai lähinnä, mutta olen silti sitä mieltä, että sunnuntaina ei ole hyvien tapojen mukaista esim. tampata mattoja pihalla. Kodissaan kukin saa siivota miten tykkää. Samoin isompia ääniä tekevät remontit jättäisin pois sunnuntailta.

Naapuri vei pääsiäissunnuntaina matot ulos ja alkoi tampata niitä (en kyllä sanonut mitään). Kas kun ei joulupäivänä.

[/quote]

Valitettavasti nyky-yhteiskunnassa hyvin epärealistista tuollainen. Ymmärtäisin, jos eläisimme 1800-luvulla, mutta nykyään valitettavasti työkuviot on sellaisia, että jokainen joutuu hoitamaan kotityöt silloin kun niille on aikaa. Ei sunnuntai ole Suomessa ollut "lepopäivä" enää vuosikausiin. Ja harva taitaa sille linjalle halutakaan. Kaupat ehkä vielä moni uskova nielisi, mutta sairaalat, poliisi, ensiapu, julkinen liikenne, ravintolat ... kaikissa niissä on töissä ihmisiä, jotka rikkovat "lepopäivää". 

Lisäksi se nyt vaan on kohtuuton vaatimus, että muutaman ihmisen mielipiteen takia meillä olisi viikossa sellainen päivä, että kaikkien pitää hissutella kotona huopatossuissa ja välttää tekemästä niitä asioita, mitä nyt ihmisten täytyy arjessa pärjätäkseen tehdä.

Vierailija
9/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:16"]

Onko järjestyssäännöissä kielletty oman asunnon siivous sunnuntaina? Jos ei, niin heität keskisormen ja jatkat siivoamista. Kyllä kai siivoaminen on yhtä kunniallista kuin esim. lääkärin, sairaanhoitajan, kaupan kassan jne. työ sunnuntaina! Itselle se on päivä jolloin jaksan siivota työviikon jääkeen.

[/quote]

Mun mielestäni tuo on vähän eri asia. Jos haluaa rauhoittua sunnuntaina, niin ei ole pakko lähteä kaupoille, mutta silti voi odottaa, että omassa asunnossa on rauha, eli että naapuri ei siivoaisi (kovin kuuluvasti).

Vierailija
10/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:22"]

[/quote]

Valitettavasti nyky-yhteiskunnassa hyvin epärealistista tuollainen. Ymmärtäisin, jos eläisimme 1800-luvulla, mutta nykyään valitettavasti työkuviot on sellaisia, että jokainen joutuu hoitamaan kotityöt silloin kun niille on aikaa. Ei sunnuntai ole Suomessa ollut "lepopäivä" enää vuosikausiin. Ja harva taitaa sille linjalle halutakaan. Kaupat ehkä vielä moni uskova nielisi, mutta sairaalat, poliisi, ensiapu, julkinen liikenne, ravintolat ... kaikissa niissä on töissä ihmisiä, jotka rikkovat "lepopäivää". 

Lisäksi se nyt vaan on kohtuuton vaatimus, että muutaman ihmisen mielipiteen takia meillä olisi viikossa sellainen päivä, että kaikkien pitää hissutella kotona huopatossuissa ja välttää tekemästä niitä asioita, mitä nyt ihmisten täytyy arjessa pärjätäkseen tehdä.

[/quote]

Joo, toki on töitä, jotka on "pakko" tehdä, esim. juuri lääkärit, palomiehet jne. Ja kannatan itse lämpimästi kauppojen vapaata aukioloa, mielestäni pitäisi olla vielä vapaampaa. Mutta kuten edellä jo sanoin, ne jotka haluavat rauhoittua, voivat pysyä poissa kaupoilta, mutta omassa kodissaan voisi olettaa olevan rauhan. Enkä vaadi mitään hipsuttelua, vaan jonkinasteista rauhaa, esim. juuri ettei mattoja tampata.

Eikä tämä toive koske vain muutamaa ihmistä, vaan näitä ihmisiä on todella paljon.

Vierailija
11/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurin uskonto kieltää häneltä jotain, niin ei se vaikuta muihin. En ymmärrä millä logiikalla naapuria loukkaa se, että joku muu ei noudata hänen uskontonsa oppeja. Aika ahtaaksi käy elämä, jos jokaikisen ihmisen pitää noudattaa jokaikisen uskonnon sääntöjä. Sano rouvalle ensi kerralla että älä tuomitse, jätä se jumalalle.

Vierailija
12/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet juutalainen ja sinun pyhäpäiväsi on lauantai ja samalla esität toiveen että saisit lauantaisin nauttia hiljaisuudesta ja rauhasta, ettei sen tantan tarvitsisi silloin kopistella korkkareilla rappukäytävässä vaan kulkisi sukkasillaan ulko-ovelle asti.

Ihan yhtä hölmöä kuin hänenkin pyyntönsä.

Asuin joskus vuokralla talossa, missä naapurin mammat piti ompeluseuraansa sunnuntaiaamun radiojumalanpalveluksen aikaan klo 10. Ei siinä mitään, mutta olivat ilmeisesti kuuroja kun se radio huusi niin että kaikki heräsivät.

Vierailija
13/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyssäännöissä ei kielletä siivoamista sunnuntaisin. Tuuletuspatvekkeiden käyttö on sunnuntaisin, perjantaisin ja keskiviikkoisin kielletty. Itse siis aina imuroin, pyyhin pölyt ja siivoan vessan. Pyykkiä pesen silloin kun on tarvis. Tähän mennessä olen tyytynyt sanomaan naapurille että saan siivota silloin kun itse haluan. Seuraavaksi täytyy varmaan sanoa hieman tiukemmin.

-ap

Vierailija
14/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:16"]

[/quote]

Mun mielestäni tuo on vähän eri asia. Jos haluaa rauhoittua sunnuntaina, niin ei ole pakko lähteä kaupoille, mutta silti voi odottaa, että omassa asunnossa on rauha, eli että naapuri ei siivoaisi (kovin kuuluvasti).
[/quote]Yleensä normaali siivous ei kestä koko päivää. Turhaa nillitystä. Normaalit asumisen äänet on hyväksyttävä! Muuta korpeen jos et kestä sitä!

Vierailija
15/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurustossa kyllä ruohonleikkurit surraa aina sunnuntaisinkin. 

Vierailija
16/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuorotyö ja pääsen välillä 7 aamulla töistä, joten eniten ottaa päähän nää aamuremppaajat ja imuroijat (heti kun hiljaisuus loppuu eli 8:00 alkaa nakutus ja imurointi). No sillon ei ole hiljaisuus voimassa joten ei voi lähteä valittamaankaan. Mut on tosiaan mummoilla vaikeeta kun kuuluu vähän ääniä sunnuntaina. Eiköhän kaikki arkipäivät ole aika hiljaisia kun suurin osa naapureista on töissä. Saisivat kaikki tälläiset muuttaa maalle jossa voi sitten linnuille huutaa kun pitävät sunnuntaina niin kauheaa meteliä.

Vierailija
17/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Missä päin porvoota? Viestisi osuus tanssiaskelista paljasti, mistä olet kotoisin.

Vierailija
18/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itse viettää perinteistä sunnuntaita leväten, lueskellen ja rentoutuen, voimia keräten. Ja minulla on tähän työni puolesta myös mahdollisuus. Kieltämättä kärsin siitä, että täällä "omakotitalolandella" ajellaan traktoreilla ees taas, pilkotaan puita sirkkelillä, ajetaan ruohoa, pestään autoja painepesurilla ym. metelikästä hommaa. Olisi ihanaa, kun viikossa olisi yksi hiljainen ja rauhallinen päivä. Toivoisin, että lähin naapurini, joka on eläkkeellä, ottaisi muut naapurit huomioon, mutta ei, hän tekee samoja hommia 7/7 ja viis veisaa siitä, miten paljon meteliä se tuottaa. Hän oikein ylpeilee sillä, että ei koskaan lue mitään.

Tällä rauhankaipuullani ei sinänsä ole mitään tekemistä uskonnon kanssa, haluan vain yksinkertaisesti levätä ja tarvitsen hiljaisuutta palautumiseen. Sisällehän meillä ei mitkään äänet kuulukaan, joten metelöinti on lähinnä kesäajan ongelma.

Vierailija
19/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:39"]Voi kyynel. Missä päin porvoota? Viestisi osuus tanssiaskelista paljasti, mistä olet kotoisin.
[/quote]

Turussa, Martissa :)

Vierailija
20/24 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:22"]

[/quote]

[/quote]

Joo, toki on töitä, jotka on "pakko" tehdä, esim. juuri lääkärit, palomiehet jne. Ja kannatan itse lämpimästi kauppojen vapaata aukioloa, mielestäni pitäisi olla vielä vapaampaa. Mutta kuten edellä jo sanoin, ne jotka haluavat rauhoittua, voivat pysyä poissa kaupoilta, mutta omassa kodissaan voisi olettaa olevan rauhan. Enkä vaadi mitään hipsuttelua, vaan jonkinasteista rauhaa, esim. juuri ettei mattoja tampata.

Eikä tämä toive koske vain muutamaa ihmistä, vaan näitä ihmisiä on todella paljon.

[/quote]

Joo, mutta pointti onkin se, että nuo kaikki erirytmiset työt aiheuttaa sen, että viikossa ei ole olemassa yhtä sellaista päivää, jota voisi kaikilta vaatia rauhalliseksi. Jos tehtäisiin vain ma-pe töitä, la olisi vapaa kotihommille, niin sunnuntaina voisi kaikki kivasti rauhoittua ja hiljentyä. Mutta nyt työajat voi olla ihan mitä sattuu, välillä ollaan sunnuntaina töissä, välillä se on viikon ainoa vapaapäivä jolloin pitää tehdä ne asiat, mitä arkena ei ehdi. 

Suuri ero on myös siihen aikaan jolloin tuo sunnuntain rauhoittaminen on ollut oikeasti mahdollista: Silloin suurin osa töistä tehtiin kotiin. Ne oli sitä arkityötä mitä tehtiin, maatalon töitä, tai jos mies olikin muualla palkollisena, niin vaimo oli kotona ja hoiti kodin työt arkena, ne olivat hänen työtöä. Tällöin hyvin pystyttiin jättämään se sunnuntai myös koti/pihatöistä vapaaksi, nehän oli tehty jo siinä arkena. Mutta nyt kun Suomessa pariskunnissa yleensä molemmat käy normaalisti, täyspäiväisesti töissä kodin ulkopuolella, niin ei siellä kotona ole niitä, jotka tekisi arkena ne työt pois jotta saataisiin sunnuntai rauhoitettua. Ei, ne hommat pitää tehdä silloin kun on vapaa. Joka tarkoittaa myös sunnuntaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän