Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele tila-autoa, johon mahtuu lapset, koirat yms.

Vierailija
02.10.2014 |

Vanhemmat, kaksi lasta, kaksi kultaistanoutajaa ja kuutio tavaraa lomareissuille pitäisi saada pakattua yhteen autoon, suosittele omaasi tai haukkuakin saa jos on mielessä joku mitä ei ainakaan kannata hankkia! Tavallinen farmari suksibokseineen ei enää vedä tätä porukkaa tavaroineen, joten jotain muuta pitäisi keksiä tilalle. Eli vinkkejä, mitä kannattaisi ottaa huomioon autonhankinnassa?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VW Caddy Maxi saa täältäkin äänen. On tilava ja silti sellainen, jota voi helposti ajaa ja käyttää normaalissa päivittäisessä arkikäytössä.

Vierailija
42/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:20"]

Kumma että autotoimittajat, jotka ajavat paljon hienommillakin autoilla kuin Volvosi, eivät ole tällaisia asioita huomanneet vaan kommentit Daciasta ovat olleet melko positiivisia.

[/quote]

Tosiaan on kumma jos autotoimittajat eivät huomaa, että autossa on veivattavat ikkunat ja muovit nitisee. Heillä täytyy olla sekä näössä, että kuulossa vikaa.

Jos haluan ostaa itselleni mieleisen auton, menen itse koeajamaan sen, enkä lue mitä toimittajat kirjoittaa. Ihan samoin vaikka toimittajat kehuvat jotain viiniä/ruokaa, mielummin maistan sitä itse, ennen kun voin sanoa onko se mielestäni hyvää.

Toimittajat vertaavat ajamiaan autoja vastaavan koko/hintaluokan autoihin. He löytävät moitittavaa myös 200 tuhannen S-mersusta ja kehuttavaa 20 tuhannen Nissan qashqaista.  Te jotka teette ostopäätökset sen mukaan mitä toimittajat kirjoittaa niin hyvää jatkoa vaan...

[/quote]

100000 km kestotesti, jossa autoa ajavat useat toimittajat ja auto lopuksi puretaan on kyllä lehdestäkin luettuna avartavampi kuin maallikon koeajo. Tai jos koet olevasi niin kova koeajaja että meriittisi ylittävät tuon niin pysy vaan uskossasi autuaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 09:22"]Vanhemmat, kaksi lasta, kaksi kultaistanoutajaa ja kuutio tavaraa lomareissuille pitäisi saada pakattua yhteen autoon, suosittele omaasi tai haukkuakin saa jos on mielessä joku mitä ei ainakaan kannata hankkia! Tavallinen farmari suksibokseineen ei enää vedä tätä porukkaa tavaroineen, joten jotain muuta pitäisi keksiä tilalle. Eli vinkkejä, mitä kannattaisi ottaa huomioon autonhankinnassa? [/quote] Jos teillä on VAIN 2lasta ja 2koiraa ni kyllä sitten on tavaraa liikaa jos ei suksiboksiin ja autoon mahdu..meillä mahtu 4lasta ja 2aikuista hyvin 7 paikkaiseen pösöön. Nyt kun tuli 1lisää joka tarvi turvakaukalon piti meidän vaihtaa auto ja nyt se on 9 paikkainen mersu..mahtuu hyvin koira ja lastenvaunut ja polkupyöriä muutama sekä matkalaukut ja tilaa jää

[/quote]

Niin, se tavaran määrä tässä onkin se ongelma ja tarkoituksena olisi hankkia auto, johon kaikki mahtuu eikä vähentää tavaraa. Ap

Vierailija
44/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:47"]

Se autoalan toimittaja on kuule helvetin paljon parempi asiantuntija autoissa kuin sinä vaikka muuta kuvittelet.

[/quote]

Autoalan toimittaja tietää siis mikä auto sopii minulle paremmin kun minä itse? Ajan autolla työn takia 50-70 tuhatta vuodessa, kyllä minulle on muodostunut aika hyvä kuva siitä mikä auto sopii juuri minulle. He varmasti tietävät autoista hyvin paljon laajemmalla kokemuksella kun minä, mutta en mitenkään voi uskoa, että he tietävät mitä minä autolta vaadin...kristallipallo vai mikä on toimittajien salaisuus.

Ja lisäyksenä, minullekin on aivan sama millä käyn kaupassa, mutta tuo 50-70 tuhatta on mukavampi ajaa hieman paremalla autolla vaikka, sen hinta/laatusuhde olisikin huonompi. En ottanutkaan kantaa Dacian vikoihin, vaan mainitsin ne epäkohdat jotka huomasin tässä ajamassani Daciassa.

Vierailija
45/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:55"]

100000 km kestotesti, jossa autoa ajavat useat toimittajat ja auto lopuksi puretaan on kyllä lehdestäkin luettuna avartavampi kuin maallikon koeajo. Tai jos koet olevasi niin kova koeajaja että meriittisi ylittävät tuon niin pysy vaan uskossasi autuaana.

[/quote]

Vastaan samoin kun edelliselle. Ostan auton omiin tarpeisiin ja ne minun tarpeet tiedän luultavasti parhaiten minä. Autojen kestävyyteen en ole yhdessäkään kommentissa ottanut kantaa.

Vierailija
46/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:00"]

Se autoalan toimittaja on kuule helvetin paljon parempi asiantuntija autoissa kuin sinä vaikka muuta kuvittelet.

[/quote]

Autoalan toimittaja tietää siis mikä auto sopii minulle paremmin kun minä itse? Ajan autolla työn takia 50-70 tuhatta vuodessa, kyllä minulle on muodostunut aika hyvä kuva siitä mikä auto sopii juuri minulle. He varmasti tietävät autoista hyvin paljon laajemmalla kokemuksella kun minä, mutta en mitenkään voi uskoa, että he tietävät mitä minä autolta vaadin...kristallipallo vai mikä on toimittajien salaisuus.

Ja lisäyksenä, minullekin on aivan sama millä käyn kaupassa, mutta tuo 50-70 tuhatta on mukavampi ajaa hieman paremalla autolla vaikka, sen hinta/laatusuhde olisikin huonompi. En ottanutkaan kantaa Dacian vikoihin, vaan mainitsin ne epäkohdat jotka huomasin tässä ajamassani Daciassa.

[/quote]

Kyllä kuule yli 100 k€:n autot on vielä parempia ajaa kuin sinun keskivertoajokkisi. Ajomukavuuteen kun haluat panostaa niin jätä nuo halpikset väliin.

Vierailija
47/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:00"]

[/quote]

[/quote]

Eipäs. Otit kantaa Dacian vikoihin väittämällä että ajo-ominaisuudet ovat kuin 70-luvun Ladassa kun ajo-ominaisuudet ovat tosiasiassa täysin nykyaikaisella tasolla. Eli harrastit typerää liioittelevaa halveeraamista ja yleistit kauhean vuokra-autokokemuksesi koko merkkiin. Vähän niinkuin Kuvajan idioottipariskunta siinä Ajoneuvos-jaksossa, jossa koeajoivat Dacian: "Kauheeta, tää peili jää varmaan mun käteeni ja varmaan tää auto hajoo kohta, kun tää on niin HALPA."

Vierailija
48/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:05"]

Kyllä kuule yli 100 k€:n autot on vielä parempia ajaa kuin sinun keskivertoajokkisi. Ajomukavuuteen kun haluat panostaa niin jätä nuo halpikset väliin.

[/quote]

Mielleläni panostaisin, mutta minulla ei ole yli 100k€ pankissa rahaa, ja lainaa en viitsi autoa varten ottaa.

Vierailija
49/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:15"]

Eipäs. Otit kantaa Dacian vikoihin väittämällä että ajo-ominaisuudet ovat kuin 70-luvun Ladassa kun ajo-ominaisuudet ovat tosiasiassa täysin nykyaikaisella tasolla. Eli harrastit typerää liioittelevaa halveeraamista ja yleistit kauhean vuokra-autokokemuksesi koko merkkiin.

[/quote]

Tämä pikku Dacia ( en tiedä mallia) oli todella käkkänä ajaa, ainut missä liioittelin, niin en ole ajanut 1970 Ladaa koskaan, vain 2107 mallia vuodelta 1986 on tullut ajettua aika paljon.

Onpas täällä pajon Dacian omistajia, en olisi maininnut koko asiaa, jos olisin tiennyt kuinka moni ihminen kokee mielipahaa koska heidä automerkkiään solvattiin.

Vierailija
50/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hinta ei ole esteenä ja tila riittää niin osta BMW X5. Saat kunnon auton noiden Dacioiden ja muiden resujen sijaan.

Vierailija
51/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:25"]

Jos hinta ei ole esteenä ja tila riittää niin osta BMW X5. Saat kunnon auton noiden Dacioiden ja muiden resujen sijaan.

[/quote]

Miksi tyytyä BMW X5:en kun siinä ei tilat riitä ja auto on muutenkin ihan wannabe-rich ja resu verrattuna mittatilaustyönä teetettyyn Bugatti Veyronin ekslusiiviseen tila-automuunnokseen, jota ei ole kellään vielä mutta rahalla saa.

Vierailija
52/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen myöskin Volkswagen Multivania tai Volkswagen Caravelleä. Ne ovat molemmat Volkswagen Transporter - pakettiauton koriin tehtyjä tila-autoja. Multivan on kalliimpi ja siinä on paikat 7:lle kun taas Caravellessä on paikat 8-9:lle.

Ongelmaksi varsinkin Multivanin kohdalla muodostuu hinta. Uusi maksaa vajaat 70 000 euroa ja Suomesta ei oikein tahdo saada vähän ajettuja käytettyjä vaan ne on aina vanhija takseja, joilla on ajettu tosi paljon. Me haimme oman Multivanimme Saksasta.

Auto on siis käytännössä pakettiauto mitoiltaan, mutta silti yllättävän helppo ajaa. Itse tykkään, kun on isot pelitit ja istutaan aika korkealla. Lapset tykkää kun on tilava matkustamo ja pöytä. Meidän autossa on kaksi keskipenkkiä selkä menosuuntaan niin että takana on todellakin ikäänkuin oma hytti. Istumajärjestys Multivanissa on siis kaksi edessä, kaksi keskellä ja kolme takana. 

Tsekkaa multivanin sisätiloja vaikka näistä autotalli.comin ilmoituksista:

http://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/sivu/1

Vierailija
53/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 korjaa:

piti kirjoittaa, että tykkään kun on isot peilit ei pelitit....

Vierailija
55/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:15"]

kun ajo-ominaisuudet ovat tosiasiassa täysin nykyaikaisella tasolla.

[/quote]

Tuon videon toimittaja on kanssasi hieman eri mieltä.

Vierailija
56/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Liinpää ja puolueettomuus on vitsi asioista tietäville.

Vierailija
57/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:15"]

[/quote]

Eli Dacia on hyvä ajaa, mutta toimittaja oli puolueellinen (kenelle) ja morkkasi siksi auton ajo-ominaisuuksia. 

-------- case is closed ----------

ap. osta Dacia Lodgy.

Vierailija
58/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rellu Grand Scenic

Vierailija
59/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peugeot 5008. Penkkejä saa siirreltyä tarpeen mukaan, vaikka keskiriviltä kaadettua keskimmäisen ja otettua kolmannelta riviltä yhden käyttöön, mukautuu nopeasti eri tarpeisiin siis. Hinta siedettävä, laadusta toki pitää tinkiä, jos ranskalaisella autolla ajelee.

Vierailija
60/70 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:15"]

[/quote]

Eli Dacia on hyvä ajaa, mutta toimittaja oli puolueellinen (kenelle) ja morkkasi siksi auton ajo-ominaisuuksia. 

-------- case is closed ----------

ap. osta Dacia Lodgy.

[/quote]

Tapaus ei ole suljettu, mikset voi käyttää suomea kulahtaneiden englanninfraasien sijaan? Dacia ei varmaankaan ole ajettavuudeltaan kirkkainta kärkeä, kaukana siitä, mutta ei huonokaan. Jos huomauttaa asiasta niin tarkoittaako se, että omistaa Dacian ja suosittelee myös muita ostamaan sen? Omituista järjenjuoksua teillä, vai pitäisikö järjenjuoksun sijaan puhua järjenkompuroinnista.

Antti Liinpään puolueettomuus on vitsi, älkää väittäkö vastaan asiasta jota ette tunne. Muistuu mieleeni kun Antilla jäi BMW:n katumaasturia koeajaessa tavaratilan tms. muovikahva käteen ja mies oli kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mikähän olisi ollut reaktio, jos Daciassa olisi sattunut vastaavaa? No tässä pari Starttia laadukkaampaa linkkiä lisää Daciasta kiinnostuneille.

http://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/18730/dacia-lodgy

http://www.autouutiset.com/koeajot/679-kia-cee-d-sporty-wagon-1-6-isg-ex-ecodynamics-7

Alapeukuttakaa sydämenne kylläisyydestä, se on usein maallikkojen reaktio asiantuntijan puhuessa yllättäviä totuuksia. Minulla on varaa puhua, koska tiedän autoista enemmän kuin yksikään täällä mukaanlukien täällä pyörivät säälittävät äijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän