Oletko saanut apua nenäkannusta?
Kommentit (10)
Minulla tulee aina flunssan jälkitautina poskiontelotulehdus. Ostin kannun kesällä ja syyskuussa kun flunssa iski, huuhtelin nenän aamuin ja illoin. Poskiontelotulehdusta ei tullut... Eli suosittelin... Samoin duactia ei tarvinnut käyttää kun huuhtelin nenän säännöllisesti. Nuhasumutteet oli kyllä myös käytössä...
Mulla oli raskauden loppupuolella poskiontelontulehdus enkä halunnut siinä vaiheessa antibiootteja. Todella ahkeralla huuhtelulla sain sen kuriin. Oli muuten aika hurjan näköistä ainetta mitä sieltä onteloista lopulta valui.
Kummityttöni huuhtelee siitepölyaikaan joka ilta ja saa helpotusta allergiaan.
Mulla on ollu lapsesta saakka kamalat siitepölyallergiat melkein ympäri vuoden (talvella tietysti ei) ja nenäkannu on auttanut paremmin kuin mitkään lääkkeet. Syön myös kversetiini-kapseleita aamuin illoin, ne on ihan mahtavia. Ostin purkin Amazonista (asuin USA:ssa) mutta varmasti Suomestakin löytyy luontaistuotekaupoista. Nämän kahden ja steroidinenäsuihkeen (fluticasone propionate) ansiosta olen ollut melkein oireeton viimeiset 1.5 vuotta.
Kiitos! Eli alan itse myös käyttämään:)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 09:21"]
Kiitos! Eli alan itse myös käyttämään:)
[/quote]
No saa sitä käyttää, vaikka muut ei käyttäisikään.
Minullakin flunssa johti yleensä poskiontelotulehdukseen, mutta alettuani käyttää nenäkannua flunssan iskiessä, en ole saanut poskiontelotulehdusta kertaakaan. Suosittelen!
Mulla myös kannu, ostin sen kans viime joulukuussa raskauden aikana sain flunssan. Kyllä se avaa nenää ja pitää tovin auki ja tuntuu että flunssakin kestää vähemmän aikaa kun desinfioi nenäontelosta pöpöt pois.
Olen käyttänyt ja on kyllä auttanut! Käytän säännöllisen epäsäännöllisesti muutaman kerran viikossa. Poissa on entinen aamutukkoinen nenä ja puhetyöläisenä arvostan myös sen vaikutuksia äänenavauksen apuna. Suosittelen!
En ole kokeillut, mutta tunnen yhden SM-tason juoksijan, joka käyttää kannua tiuhaan. Jotain suolavettä se sillä nenäänsä kaataa. Sanoo, ettei pärjäis ilman. Yksi esimerkki vaan, mutta on ainakin yksi puoltolause :)