Mies suuttuu jos menen häntä ennen nukkumaan
Onko muilla samanlaista ?
Meillä mies iltavirkku ja valvoo arkenakin klo 24 asti vaikka menee töihin kasiksi. Mun on mentävä nukkumaan viimeistään klo 23, muuten en pysty heräämään virkeänä ja suoriutumaan ajatustyötä vaativasta työstäni. Minäkin menen kasiksi töihin .
Mies huutoraivoaa koska menen häntä ennen nukkumaan. Se on kuulemma merkki että en rakasta häntä. Ja jos rakastaisin niin kuulemma tarjoaisit seksiä siinä hiukan ennen klo 24 ennen kuin hän käy nukkumaan.
En vaan jaksa valvoa enkä varsinkaan petipuuhia arkisin puolen yön aikaan . Mies ei suostu tukemaan sänkyyn ennen klo 24, koska häntä ei kuulemma väsytä .
Mies uhkailee jo erolla tämän vuoksi. Onko normaalia ? Seksiä on kyllä 4-6 kertaa viikossa muulloin.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tosi paljon näistä kommenteista. Ne ovat silmät avaavia. Kuten kerroin, olen elänyt vuosikaudet tässä suhteessa ja tämä on muuttunut minulle normaaliksi . Sitä sokeutuu omalle elämälle ja ajattelee että kai sitä muissakin perheissä on samanlaista ja että ehkä mä olen viallinen kun en pysty valvomaan yhtä myöhään kuin mies ja sen päälle vielä viettelemään häntä pitkin öitä.
Kyllä mulla omatkin hälärit on soineet, mutta en osaa kuvitella että toisenlaista suhdetta voisi olla , koska ollaan oltu teineistä asti jo 20v yhdessä . Mulla ei ole kokemusta muunlaisesta suhteesta ja siksi mulla ei ole vertailupohjaa.
Mutta kyllä mun täytyy jotain tehdä ja varmaan oikeasti lähteä koska voin tosi pahasti. Tänäänkin sain miehen huudot kun en ollut pessyt kaikkia hänen likapyykkejään. Hän ei itse halua käyttää pyykkikonetta.
Ap
Pyristelin itse vuosia tuollaisesta suhteesta irti, mutta kun lähdön hetki tuli yllättäen niin en ole nanosekunttiakaan katunut enkä kyyneltäkään vierittänyt. Olin vapaa ja se on mielettömin tunne mitä ihmisellä voi olla! Toivon sydämestäni, että lähdet. Minä olisin todella onnellinen puolestasi jos lähtisit. Et ole yksin. Meitä on paljon. Minä lähdin pelkät vaatteet päällä, täysin rahattomana, ilman asuntoa ulos talveen ja selvisin. Sinäkin selviät ja hyvin :) Hankit asunnon kaikessa hiljaisuudessa ja vain lähdet. Kun on oma koti ja oma ovi minkä taakse pääsee turvaan niin kaikki on helpompaa sieltä käsin.
Huvittaa, akat suostuu ukon kyykytykseen. Oikeus nukkua ja valvoa jokaisella perusoikeus. Ei sitä kumppani määrää. Melkoista touhua teillä. Huh huh
Muistan kyllä, miten harmitti nuorena, kun silloinen avomies jäi telkkarin ääreen valvomaan ja minä menin yksin nukkumaan. Olisi ollut niin kiva käpertyä toisen kainaloon tai edes lämmintä ihoa vasten... ja sitten herätä, kun se tulee nukkumaan, alkaa kuorsata ja minä alan valvoa. Joskus varmaan marisinkin asiasta, mutta ei ero sen takia tullut sentään.
Vierailija kirjoitti:
JSS.
Ja tollasia urpoja oikeasti on. Esim. eksäni. On syystä eksä.
Kumpi tässä on urpo? En osaa päättää.
Ap, ennen seuraavaa suhdetta sinun on tärkeää hakeutua terapiaan jossa käydään läpi, mitä kaikkea hullua olet suhteessasi sietänyt.
Ensinnäkään partnerin ei kuulu huutoraivota sinulle ylipäätään, kaikista vähiten siitä että haluat nukkua. Et ole myöskään mikään nukke jolle toinen valitsee omasta mielestään viettelevät vaatteet.
Alkoi suorastaan ahdistaa, että et ole lähtenyt jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan täysjärkinen tuollaisen miehen kanssa oikeasti elä???
No valitettavasti elän. Ei mies ollut tällainen seurusteluaikana, tämä piirre on hiipinyt elämään pikkuhiljaa vuosien varrella.
Ja mä en vaan jaksa enää kuunnella syyllistämistä tästä asiasta.
Ap
Annasille sitä bilsua aiemminniin pääset nukkumaan ajoissa. Taitaa miehes muutenkin ripustautua sinuun. Olette molemmat virtahepoja kodissanne toisillenne.
Pariterapiasta saa apua tuollaiseen, jos ette itse saa neuvoteltua asiasta.
Tuollainen ei ole mieheltä millään tapaa hyväksyttävää käytöstä, vaan pelkästään itsekästä.
T. Mies jolla oli aikanaan samantyyppisiä ongelmia, mutta ei enää
Miten hoidatte parisuhdettanne? Yhdessä vuoteeseen meno ainakin välillä tekee suhteelle hyvää. Miten muuten muilla tavoin hoidatte parisuhdettanne? Kannattaa pitää ukko vähän varpaillaan. Lähde tyttöjen kanssa iltaa viettämään. Johan alkaa mies hoitamaan parisuhdetta ihan kelvollisesti. Se on se itsestäänselvyytenä pitäminen, joka näkyy ajan kanssa kunnioituksen ja arvostuksen laskuna.
Omassa ex-suhteessa oli sama. Tolkutin monta vuotta, että kun teen iltatoimet ja menen sänkyyn, minä menen silloin odottamaan unta ja olen todella väsynyt. Koetin sitten mm. mennä sänkyyn aiemmin, mutta seksi kelpasi vasta, kun olin oikeasti alkamassa nukkumaan tai torkahtanut. Koetin muuttaa itseäni ja sopeutua liian pitkään, mutta lopulta ymmärsin erota.
Mies myös todellakin oli vihainen, kun menin nukkumaan aikaisin seuraavan aamun töiden vuoksi. Hän pisti riidan pystyyn ja saattoi joskus jopa heittää minut asunnosta ulos yövaatteissani, että kun en kerran rakasta häntä. Päästi hän minut tietysti jonkin ajan kuluttua takaisin sisälle, mutta pitkällisen riitelyn ja "sovintoseksin" jälkeen siinä ei juuri nukuttuja tunteja tullut ennen töitä.
Viikonloppunahan muuten sitten ei tosiaankaan saanut nukahtaa silloin kun nukutti, koska "ei tarvitse herätä aikaisin".
Tulee ihan hirveä olo muistella ja kirjoittaa näitä. Ihan sairashan tuo suhde oli, vaikka silloin ajattelin pitkään, että vika on minussa, kun nukun vääriin aikoihin. Aloittajalle ja muille vastaavassa tilanteessa oleville tiedoksi, että asiaa helpottaa hahmottamaan, kun sen kertoo kaunistelematta ystävälle ja katsoo ystävän reaktiota.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ennen seuraavaa suhdetta sinun on tärkeää hakeutua terapiaan jossa käydään läpi, mitä kaikkea hullua olet suhteessasi sietänyt.
Ensinnäkään partnerin ei kuulu huutoraivota sinulle ylipäätään, kaikista vähiten siitä että haluat nukkua. Et ole myöskään mikään nukke jolle toinen valitsee omasta mielestään viettelevät vaatteet.
Alkoi suorastaan ahdistaa, että et ole lähtenyt jo ajat sitten.
Muutama vuosi sinkkuna todellakin tekee hyvää, kun on koko aikuisikänsä elänyt noin kieroutuneessa tilassa. Varsinkin kun tuollaisessa suhteessa häviää kokonaan oma persoona niin keskittyy sen löytämiseen ja omien rajojensa määrittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Omassa ex-suhteessa oli sama. Tolkutin monta vuotta, että kun teen iltatoimet ja menen sänkyyn, minä menen silloin odottamaan unta ja olen todella väsynyt. Koetin sitten mm. mennä sänkyyn aiemmin, mutta seksi kelpasi vasta, kun olin oikeasti alkamassa nukkumaan tai torkahtanut. Koetin muuttaa itseäni ja sopeutua liian pitkään, mutta lopulta ymmärsin erota.
Mies myös todellakin oli vihainen, kun menin nukkumaan aikaisin seuraavan aamun töiden vuoksi. Hän pisti riidan pystyyn ja saattoi joskus jopa heittää minut asunnosta ulos yövaatteissani, että kun en kerran rakasta häntä. Päästi hän minut tietysti jonkin ajan kuluttua takaisin sisälle, mutta pitkällisen riitelyn ja "sovintoseksin" jälkeen siinä ei juuri nukuttuja tunteja tullut ennen töitä.
Viikonloppunahan muuten sitten ei tosiaankaan saanut nukahtaa silloin kun nukutti, koska "ei tarvitse herätä aikaisin".
Tulee ihan hirveä olo muistella ja kirjoittaa näitä. Ihan sairashan tuo suhde oli, vaikka silloin ajattelin pitkään, että vika on minussa, kun nukun vääriin aikoihin. Aloittajalle ja muille vastaavassa tilanteessa oleville tiedoksi, että asiaa helpottaa hahmottamaan, kun sen kertoo kaunistelematta ystävälle ja katsoo ystävän reaktiota.
Aivan järkyttävää. Onneksi tajusit.
Vierailija kirjoitti:
Miten hoidatte parisuhdettanne? Yhdessä vuoteeseen meno ainakin välillä tekee suhteelle hyvää. Miten muuten muilla tavoin hoidatte parisuhdettanne? Kannattaa pitää ukko vähän varpaillaan. Lähde tyttöjen kanssa iltaa viettämään. Johan alkaa mies hoitamaan parisuhdetta ihan kelvollisesti. Se on se itsestäänselvyytenä pitäminen, joka näkyy ajan kanssa kunnioituksen ja arvostuksen laskuna.
Et ole näköjään ikinä elänyt väkivaltaisessa suhteessa? Tuskin ap:lla on mitään tyttöjä joiden luo edes mennä. Minä en saanut tavata kaveriani edes hänen kotonaan jos aviomies oli paikalla koska se heti tarkoitti miehelleni että olen pettämässä häntä. Minulla ei ollut oikeutta pitää mitään ystäviä ylipäätään. Sekin ihminen oli elämässäni vain siksi kun oli työkaverini.
Vierailija kirjoitti:
Pariterapiasta saa apua tuollaiseen, jos ette itse saa neuvoteltua asiasta.
Tuollainen ei ole mieheltä millään tapaa hyväksyttävää käytöstä, vaan pelkästään itsekästä.
T. Mies jolla oli aikanaan samantyyppisiä ongelmia, mutta ei enää
Älä ehdota tuollaista kun ap voi saada siitä turpaansa. Ap:n miehen kaltaisen miehen kanssa ei puhuta mistään koska hän uskoo olevansa ainoa oikeassa oleva ihminen tässä maailmassa. Tuollaista ihmistä ei ikinä kyseenalaisteta eikä kukaan neuvo.
Mutta onko ap:llä oikeasti miehenä nyt tällainen ihmishirviö?
Minun mieheni on suorastaan onnellinen jos menen nukkumaan ennen häntä. Kerrankin saa olla rauhassa.
Ap. Minulle tuli tällainen mieleen. Minä sain aikoinaan apua tilanteeni hahmottamiseen väestöliitosta. He vastasi sähköpostiini ja kertomani perusteella sitten luettelivat kaikki parisuhdeväkivallan muodot mitä olin kohdannut suhteessani ja minullahan oli toteutunut kaikki.
En tiedä miten nykyisin vastaavat, mutta tässä on linkki.
https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/vaestoliiton-maksuttomat-palvelut-…
Ja av-mammat kiltisti hoitavat vauvojaan. Ja sitten vinkuu täällä kun ei ole kivaa.