Mies suuttuu jos menen häntä ennen nukkumaan
Onko muilla samanlaista ?
Meillä mies iltavirkku ja valvoo arkenakin klo 24 asti vaikka menee töihin kasiksi. Mun on mentävä nukkumaan viimeistään klo 23, muuten en pysty heräämään virkeänä ja suoriutumaan ajatustyötä vaativasta työstäni. Minäkin menen kasiksi töihin .
Mies huutoraivoaa koska menen häntä ennen nukkumaan. Se on kuulemma merkki että en rakasta häntä. Ja jos rakastaisin niin kuulemma tarjoaisit seksiä siinä hiukan ennen klo 24 ennen kuin hän käy nukkumaan.
En vaan jaksa valvoa enkä varsinkaan petipuuhia arkisin puolen yön aikaan . Mies ei suostu tukemaan sänkyyn ennen klo 24, koska häntä ei kuulemma väsytä .
Mies uhkailee jo erolla tämän vuoksi. Onko normaalia ? Seksiä on kyllä 4-6 kertaa viikossa muulloin.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on aamuvirkku ja iltauninen, ja nuorempana yritti pakottaa mut nukkumaan samaan aikaan kanssaan. Kävi vähän väliä makarin ovella vttuilemassa ja märisemässä, kun ei kuulemma voinut nukkua kun mä valvon. Sanoin sit että ok, jos mun on iltaisin maattava tuntikausia hiljaa ja liikkumatta valveilla, sama koskee häntä itseään aamuisin. Ensin väitti että oon hullu, sitten mietti uudestaan ja pyysi anteeksi typeryyttään. Nyt meillä saa jokainen nukkua ja valvoa silloin kun haluaa, ei kukaan huutele perään.
Meillä tuo olisi päättynyt pahoinpitelyyn, koska hän oli aina oikeassa ja muita mielipiteitä ei maailmassa voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Yksi työkaveri kärsii univaikeuksista ja hän sanoi herättävänsä miehensä, jos herää yöllä eikä saa unta. Kuulemma se on täysin reilua, että jos hän ei nuku, niin ei sitten mieskään. 😯
No tuo nyt on täysin sairasta touhua! Kysyisin että miksi et miestäsi rakasta.
Kerro sille miehellesi, että teillä harrastetaan seksiä iltaisin klo 22 (tai 21) täysin riippumatta siitä, milloin hän menee nukkumaan. Eikä sitä seksiä tarvitse harrastaa makuuhuoneessa, voi sen tehdä muuallakin.
Unenpuute sairastuttaa ennen pitkää. Ajattele, ap, sitä. Onko sinulle hyväksi tämän hyvinvoinnistasi piittaamattoman kiukkup:n seura, vai kannattaisiko alkaa katsella iltaunisempaa kavaljeeria?
Kiitos tosi paljon näistä kommenteista. Ne ovat silmät avaavia. Kuten kerroin, olen elänyt vuosikaudet tässä suhteessa ja tämä on muuttunut minulle normaaliksi . Sitä sokeutuu omalle elämälle ja ajattelee että kai sitä muissakin perheissä on samanlaista ja että ehkä mä olen viallinen kun en pysty valvomaan yhtä myöhään kuin mies ja sen päälle vielä viettelemään häntä pitkin öitä.
Kyllä mulla omatkin hälärit on soineet, mutta en osaa kuvitella että toisenlaista suhdetta voisi olla , koska ollaan oltu teineistä asti jo 20v yhdessä . Mulla ei ole kokemusta muunlaisesta suhteesta ja siksi mulla ei ole vertailupohjaa.
Mutta kyllä mun täytyy jotain tehdä ja varmaan oikeasti lähteä koska voin tosi pahasti. Tänäänkin sain miehen huudot kun en ollut pessyt kaikkia hänen likapyykkejään. Hän ei itse halua käyttää pyykkikonetta.
Ap
Minun eksäni ei tykännyt, jos halusin aikaisin nukkumaan. Hän ei myöskään tykännyt, jos olin sairas. Eikä hän tykännyt mistään, mikä oli erilaista, mitä hän itse halusi.
Tajusin vasta eron jälkeen - eli 20 v jälkeen - että olin vain hänen tarpeidensa täyttäjä. Kaikki muu oli me, myself and I.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tosi paljon näistä kommenteista. Ne ovat silmät avaavia. Kuten kerroin, olen elänyt vuosikaudet tässä suhteessa ja tämä on muuttunut minulle normaaliksi . Sitä sokeutuu omalle elämälle ja ajattelee että kai sitä muissakin perheissä on samanlaista ja että ehkä mä olen viallinen kun en pysty valvomaan yhtä myöhään kuin mies ja sen päälle vielä viettelemään häntä pitkin öitä.
Kyllä mulla omatkin hälärit on soineet, mutta en osaa kuvitella että toisenlaista suhdetta voisi olla , koska ollaan oltu teineistä asti jo 20v yhdessä . Mulla ei ole kokemusta muunlaisesta suhteesta ja siksi mulla ei ole vertailupohjaa.
Mutta kyllä mun täytyy jotain tehdä ja varmaan oikeasti lähteä koska voin tosi pahasti. Tänäänkin sain miehen huudot kun en ollut pessyt kaikkia hänen likapyykkejään. Hän ei itse halua käyttää pyykkikonetta.
Ap
Miehesi ei halua käyttää pyykkikonetta? En edes jaksa lähteä ruotimaan, mikä kaikki on suhteessanne pielessä. Oikeasti, sun ei kannata jäädä tuollaiseen ollenkaan. Jatkossa mies voi sitten pesettää pyykkinsä pesulassa ja valvoa sinne puolille öin yksin ihan rauhassa.
Oli mullekin kova paikka, kun nuorena jouduin yksin meneen nukkumaan viikonloppuisin. Ihan itku tuli. Avomies jäi katteleen jotain sarjoja esim. Frasier. Jäin kakkoseksi Frasierille. Ei tehnyt hyvää itsetunnolle. Nyt onkin ex. Tavallaan ymmärrän tätä siltä osin, että jos aina joutuu meneen yksin nukkumaan vaikka odotukset olisi jotain ihan muuta.
Tuo miehesi harjoittama henkinen väkivalta on rampauttanut sinut, ap. Hae apua, vertaistukea, mene johonkin ryhmään tai minkä tahansa auttavan tahon piiriin. Saat ymmärrystä tilanteeseesi ja toivottavasti voimia pelastaa elämästäsi se, mikä vielä pelastettavissa on.
Aivan ihme sekopää koko ukko. Nyt ap äkkiä ero tuollaisesta hullusta, tuossa teidän ”suhteessa” ei ole mitään normaalia.
Miehesi määrää milloin nukut, miten pukeudut, milloin harrastetaan seksiä, sinä peset miehen pyykit ja tottelet kuin orja. Oikeasti, mieti vähän. Puhu miehellesi suoraan että mitä ihmettä teidän suhteessa tapahtuu, ei tollanen vetele. Joko uudet tuulet puhaltamaan tai ero.
Hei ap, olet idiootti! Helvetin keksitty aloitus tai mielisairas mies.
Entä ne lasten itkutuhruiset silmät kun mies raivoaa?
Vierailija kirjoitti:
Oli mullekin kova paikka, kun nuorena jouduin yksin meneen nukkumaan viikonloppuisin. Ihan itku tuli. Avomies jäi katteleen jotain sarjoja esim. Frasier. Jäin kakkoseksi Frasierille. Ei tehnyt hyvää itsetunnolle. Nyt onkin ex. Tavallaan ymmärrän tätä siltä osin, että jos aina joutuu meneen yksin nukkumaan vaikka odotukset olisi jotain ihan muuta.
Miksi et sit katsellut frasieria miehesi kanssa?
"Ei tehnyt hyvää itsetunnolle", voi luoja 😳
Itse olen erittäin herkkä- ja huonouninen, ja mullekin sattunut näitä kumppaneita jotka on tosissaan sitä mieltä että "eihän se ole mikään parisuhde jos ei voi edes vieressä nukkua".
No ole sinä -tana sit hipihiljaa kuorsaamatta ja ihan paikallaan kääntyilemättä ja pysy kauempana, ettet herätä mua koko ajan!!!
Oon nyt 33v ja seurustellut 9kk uuden miehen kanssa. Vieläkin olen ihan ihmeissään, kun toinen ei suutu jos nousen yöllä sängystä ja siirryn vaikka sohvalle nukkumaan, vaan se tulee vaan aamulla antamaan pusun ja pyytää takaisin viereen hetkeksi. Säikähdän vieläkin, jos itse olen hereillä sängystä poissa ja toinen herää yöllä.
Niin juurtuneena on se tottumus, että ainoa tapa viettää yö on ahdistuneena unettomana sängyssä kuorsausta kuunnellen toisen vieressä, koska toinen vaatii sitä. Tuo on kamalaa alistamista.
Ei enää ikinä.
Ai kamala miten mua naurattaa.: vittuilee ja marisee makkarin ovella. ja toinen joka luulee vaimoa orjakseen. Me nukutaan ihan eri kerroksessa. Mutta rakastetaan ihan kuin silloin nuorena. Ei tarvi meillä sähköttä pimiässä hiippailla jos sattuu heräämään. Ollaan jo eläkkeellä ja ei tarvi edes nousta aamulla töihin.
Se haluu olla muna pystyssä siellä kun sä tulet.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala miten mua naurattaa.: vittuilee ja marisee makkarin ovella. ja toinen joka luulee vaimoa orjakseen. Me nukutaan ihan eri kerroksessa. Mutta rakastetaan ihan kuin silloin nuorena. Ei tarvi meillä sähköttä pimiässä hiippailla jos sattuu heräämään. Ollaan jo eläkkeellä ja ei tarvi edes nousta aamulla töihin.
Ei meillä vaan nuorina nukuttu eri kerroksissa ja jos nukuttiin niin silloin oli kyllä maailmankirjat sekaisin ja ero lähellä.
Nyt kuule kannattaa ottaa miehen vihjeestä vaari ja erota! Kun mieskin erolla uhkailee niin tartu nyt ihmeessä tajoukseen ja eroa heti! Ihan sairasta menoa teillä.
Vierailija kirjoitti:
Eli olette sitä mieltä että mies on kohtuuton. No niin minäkin olen, mutta kun olen tässä suhteessa elänyt jo vuosikaudet niin tämä on muuttunut minulle ”normaaliksi ” ja sitä alkaa miettiä olenko minä se outo kun en pidä miehen tavasta haukkua minua nukkumaanmenostani.
Mutta tällaista arkea mä elän, ei ole provo todellakaan.
Ap
Käske miehen käydä iltarunkulla ennen nukkumaanmenoa ja sano myös että menet nukkumaan kun nukuttaa, te olette kaksi eri ihmistä ettekä symbioosi. Kyllä tossa on peiliinkatsomisen paikka jos toistuvasti lyö laimin omia tarpeitaan miellyttääkseen toista
No ihan käsi sydämellä voin sanoa että ei käynyt ilmi, sillä hänkin oli yöeläin vielä silloin, mentiin ja kuljettiin aamuyöhön monestikin, yleensä hänen halustaan. Vasta yhteen muuton jälkeen yhtäkkiä päätti että hän on aamuihminen ja haluaa nousta aikaisin. Ja tietysti niin että minunkin on pakko elää saman rytmin mukaan koska hän niin päättää! Hieman olin ällistynyt yhtäkkisestä mielenmuutoksesta. Eikä tuo ollut ainoa muutos, tyyppi oli kuin tuuliviiri, koskaan ei voinut luottaa mihinkään sanaan.