Turun asuinalueet
Olen muuttamassa Turkuun. Suositelkaapa asuinalueita. Ajattelin ostaa kerrostaloasunnon ja toivoisin että arvo vähintäänkin säilyisi, mieluummin nousisi. Lapsia ei ole, joten sitä puolta ei tarvi miettiä. Autoa en halua, joten julkinen liikenne ja palvelut pitäisi toimia. Ulkoilumahdollisuudet ovat minulle tärkeät; olisi kiva jos voisi käydä kävelyllä ja pyörälenkeillä muutenkin kuin liikenteen keskellä. Kuntosalikin pitäisi löytyä lähistöltä. Mitä kaupunginosia kannattaisi harkita?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavia nämä Turun aluerepostelut. Kaikkialla ihan ok turvallista. Ei ole mikään Chicago tai Lontoo, eikä edes Helsinki.
Lue uudelleen aloitus, ja tule vasta sitten pätemään tiedoillasi.
Kaikki tietävät, että asunnon sijainti on sen tärkein ominaisuus, mitä tulee arvoon ja arvonnousuun. Toiset alueet ovat ns. hyviä, toiset huonoja. Tämä on fakta.
Lisäksi ap:lla oli muitakin kriteerejä hankinnalleen.
Näihin sopivia alueita olen/olemme tuoneet esiin.
Sinun todellakin kannattaisi opetalla oikolukua, ennen kuin tulet öyhöttämään. Tuo kommentoija ei neuvonut Ap:lle asuinalueita, vaan kommentoi yleisellä tasolla Turun asuinalueita koskevaa diskurssia. Faktatiedon määritelmä ei ole sinun mielupiteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavia nämä Turun aluerepostelut. Kaikkialla ihan ok turvallista. Ei ole mikään Chicago tai Lontoo, eikä edes Helsinki.
Kaikki tietävät, että asunnon sijainti on sen tärkein ominaisuus, mitä tulee arvoon ja arvonnousuun. Toiset alueet ovat ns. hyviä, toiset huonoja. Tämä on fakta.
Näihin sopivia alueita olen/olemme tuoneet esiin.
Ap ei sanonut olevansa ostamassa, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näihin sopivia alueita olen/olemme tuoneet esiin.Ap ei sanonut olevansa ostamassa, tollo.
On tarkoitus nimenomaan ostaa. Siksi alueen arvonnousupotentiaali on myös tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näihin sopivia alueita olen/olemme tuoneet esiin.Ap ei sanonut olevansa ostamassa, tollo.
Aloitusviestistä:
Ajattelin ostaa kerrostaloasunnon ja toivoisin että arvo vähintäänkin säilyisi, mieluummin nousisi.
Eli se joka toista tolloksi haukkuu, onkin sitä itse.
M.o.t.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan sitten, kun olet itse asunut noilla surkeilla alueilla.
Arvaan, että nämä rikastuksen ystävät asuvat itse jossain V-suolla tai Lausteella. 😁
Pohjoispuolella Nättinummi Pohjola Takakirves, ei Runosmäki
Vierailija kirjoitti:
Me asuttiin Hirvensalossa.
Niin?
Hirvensalokin on pitkälti pilalla. Lisäksi se on kaukana keskustasta, myös ajallisesti, kun silta on ruuhka-aikoin pullonkaula. Lapsiperheille, ehkä. Hirvensalo on "Turun Espoo."
Varis suolla on ilmaista ruokaa ruoka apu jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoispuolella Nättinummi Pohjola Takakirves, ei Runosmäki
Plus se Kastu. Kyllä minä tiedän.
Osta ap sijoitusasunto Helsingistä. Ihan miltä alueelta saat. Arvo nousee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Hirvensalokin on pitkälti pilalla. Lisäksi se on kaukana keskustasta, myös ajallisesti, kun silta on ruuhka-aikoin pullonkaula. Lapsiperheille, ehkä. Hirvensalo on "Turun Espoo."
Espoo onkin arvostettu kaupunki, jossa on monenlaisia asuinalueita.
Vierailija kirjoitti:
Osta ap sijoitusasunto Helsingistä. Ihan miltä alueelta saat. Arvo nousee kyllä.
Tämä on totta.
T: Lkv
Hepokulta on tällä hetkellä sellainen, jota harkitsisin. Sinne on tulossa mittavat remontit ja Niittykoti lähellä, mutta veikkaan alueen arvon nousevan reippaasti kymmenen vuoden sisään.
Minä muuttaisin keskustaan tai esim Kakolan alueelle. Turussa on paljon puistoja ja ydinkeskustasta löytyy Elixia. Lyhyen matkan - pyörällä, bussilla, sähköpotkulaudalla - päässä on jo paljon luontopolkuja: Ruissalo, Luolavuori, Katariinanlaakso, Hirvensalo.
Vierailija kirjoitti:
No tässä lista mitä ei kannata: Halinen, Perno, Pansio, Varissuo, Lauste, Runosmäki
Noilla kriteereillä miettisin Nummea, Marttia, Kupittaata, Portsaa
Unohdit Turun keskustan, missä tapahtuu puukotuksia ja r***skauksia. Humalaisia ja narkkeja täynnä.
Itse asun Vaalassa, ja sen verran hyvin tunnen viereistä Lausteen aluetta useiden vuosien ajalta, että mitään ongelmaa ei ole kymmeniin vuosiin ollut. Aikoinaan jokunen juoppo aiheutti hälytyksiä. Ma mut asuvat omissa oloissaan, levotonta ei ole. Lapsetkin ihan myöhään liikkeellä. Kuntopolulla turvallista, usein käyn lenkillä.
Asun Martissa, jokirannassa täl puol. Keskustaan vartti, teatteri ja urheilupuisto vieressä. Viikonloppuöisin meluisaa kesällä,muuten olen viihtynyt erinomaisesti. Ylin kerros paikalla rakennetusta kerrostalosta takaa myös loistavan äänieristyksen.
Vierailija kirjoitti:
No tässä lista mitä ei kannata: Halinen, Perno, Pansio, Varissuo, Lauste, Runosmäki
Noilla kriteereillä miettisin Nummea, Marttia, Kupittaata, Portsaa
Miksi Nummea? Känniläisiä, elämäntapatyöttömiä ja sekakäyttäjiä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Hirvensalokin on pitkälti pilalla. Lisäksi se on kaukana keskustasta, myös ajallisesti, kun silta on ruuhka-aikoin pullonkaula. Lapsiperheille, ehkä. Hirvensalo on "Turun Espoo."Espoo onkin arvostettu kaupunki, jossa on monenlaisia asuinalueita.
Itse sen sanoit: monenlaisia asuinalueita eli pelkkä "Hirvensalo" ei kerro yhtään, onko hyvä paikka. Riippuu täysin siitä, missä siellä ja millainen talo. Hirvensalon kerrostalot, hmm... Espoonkin paremmilla alueilla asutaan ok-taloissa.
Hehe. Ja mun asunto on heti siinä Uudenmaantien toisella puolen, Vasaramäessä.
Small world, smaller Åbo.😄