Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun asuinalueet

Vierailija
29.08.2021 |

Olen muuttamassa Turkuun. Suositelkaapa asuinalueita. Ajattelin ostaa kerrostaloasunnon ja toivoisin että arvo vähintäänkin säilyisi, mieluummin nousisi. Lapsia ei ole, joten sitä puolta ei tarvi miettiä. Autoa en halua, joten julkinen liikenne ja palvelut pitäisi toimia. Ulkoilumahdollisuudet ovat minulle tärkeät; olisi kiva jos voisi käydä kävelyllä ja pyörälenkeillä muutenkin kuin liikenteen keskellä. Kuntosalikin pitäisi löytyä lähistöltä. Mitä kaupunginosia kannattaisi harkita?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu varmaan siitä missä päin työpaikkasi/opiskelupaikkasi on. Turussa bussiliikenne kulkee keskustan läpi, ja poikittaislinjat ovat käytännössä olemattomia. Näin ollen bussin vaihtaminen ei yleensä ole kovin kätevää, eli on syytä päästä yhdellä bussilla perille asti.

Itse asun Luolavuoressa (Petreliuksessa) ja iso metsä lenkkupolkuineen alkaa käytännössä kotiovelta. Olen myös sienestänyt ja marjastanut siellä, jos sellainen kiinnostaa. Naapurit on mummoja ja lapsiperheitä, uimahalli ja lähikauppa löytyy 200m päässä. On arvostettu alue ja iso osa 70-luvun taloista alkaa olla jo rempattu.

Vasaramäki tässä vieressä on myös hyvin viihtyisä, ei juuri luontoa mutta lähinnä omakotitaloja = rauhallista. Erinomaiset bussiyhteydet on kummallakin alueella ja myös isot marketit sekä Skanssin kauppakeskus alle 2km päässä.

Ilpoinen myös aika hyvä ja edellisiä halvempi. Ma m u perheitä ja vuokra-asuntoja jonkin verran, mutta on silti tosi rauhallista. Erinomaiset lenkkipolut ja metsät ympäröivät aluetta.

Koivula, Uittamo, Katariina hyviä ja lähellä merenrantaa.

Apua, asun 200m päästä sinusta! :D

Petrelius on kyllä hyvää aluetta. Erittäin rauhallinen, omat naapurit hiljaisia lapsiperheitä, suurin osa kerrostalosta lapsiperheitä ja senioreita, hyvät bussiyhteydet jotka hyvin harvoin ovat täynnä. Metsiä ja yksi mukava puistokin löytyy lähistöltä. Vaikka vuokra maksaa aika paljon, maksan ihan mielelläni näin ihanasta asuinalueesta. 

Palveluita ei tietenkään ole kuin lähistön päiväkoti ja pieni Sale (uimahallissa en ole käynyt), mutta keskusta lähellä ja Skanssi sekä K-Citymarket sitäkin lähempänä.

Hehe. Ja mun asunto on heti siinä Uudenmaantien toisella puolen, Vasaramäessä.

Small world, smaller Åbo.😄

Vierailija
22/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavia nämä Turun aluerepostelut. Kaikkialla ihan ok turvallista. Ei ole mikään Chicago tai Lontoo, eikä edes Helsinki.

Lue uudelleen aloitus, ja tule vasta sitten pätemään tiedoillasi.

Kaikki tietävät, että asunnon sijainti on sen tärkein ominaisuus, mitä tulee arvoon ja arvonnousuun. Toiset alueet ovat ns. hyviä, toiset huonoja. Tämä on fakta.

Lisäksi ap:lla oli muitakin kriteerejä hankinnalleen.

Näihin sopivia alueita olen/olemme tuoneet esiin.

Sinun todellakin kannattaisi opetalla oikolukua, ennen kuin tulet öyhöttämään. Tuo kommentoija ei neuvonut Ap:lle asuinalueita, vaan kommentoi yleisellä tasolla Turun asuinalueita koskevaa diskurssia. Faktatiedon määritelmä ei ole sinun mielupiteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavia nämä Turun aluerepostelut. Kaikkialla ihan ok turvallista. Ei ole mikään Chicago tai Lontoo, eikä edes Helsinki.

Kaikki tietävät, että asunnon sijainti on sen tärkein ominaisuus, mitä tulee arvoon ja arvonnousuun. Toiset alueet ovat ns. hyviä, toiset huonoja. Tämä on fakta.

Ap ei sanonut olevansa ostamassa, tollo.

Vierailija
24/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tarkoitus nimenomaan ostaa. Siksi alueen arvonnousupotentiaali on myös tärkeä.

Vierailija
25/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitusviestistä:

Ajattelin ostaa kerrostaloasunnon ja toivoisin että arvo vähintäänkin säilyisi, mieluummin nousisi.

Eli se joka toista tolloksi haukkuu, onkin sitä itse.

M.o.t.

Vierailija
26/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan sitten, kun olet itse asunut noilla surkeilla alueilla.

Arvaan, että nämä rikastuksen ystävät asuvat itse jossain V-suolla tai Lausteella. 😁

Vierailija
27/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin Hirvensalossa.

Vierailija
28/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoispuolella Nättinummi Pohjola Takakirves, ei Runosmäki

Vierailija
29/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Hirvensalokin on pitkälti pilalla. Lisäksi se on kaukana keskustasta, myös ajallisesti, kun silta on ruuhka-aikoin pullonkaula. Lapsiperheille, ehkä. Hirvensalo on "Turun Espoo."

Vierailija
30/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varis suolla on ilmaista ruokaa ruoka apu jakaa.

Vierailija
31/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjoispuolella Nättinummi Pohjola Takakirves, ei Runosmäki

Plus se Kastu. Kyllä minä tiedän.

Vierailija
32/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ap sijoitusasunto Helsingistä. Ihan miltä alueelta saat. Arvo nousee kyllä.

Vierailija
33/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Hirvensalokin on pitkälti pilalla. Lisäksi se on kaukana keskustasta, myös ajallisesti, kun silta on ruuhka-aikoin pullonkaula. Lapsiperheille, ehkä. Hirvensalo on "Turun Espoo."

Espoo onkin arvostettu kaupunki, jossa on monenlaisia asuinalueita.

Vierailija
34/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta ap sijoitusasunto Helsingistä. Ihan miltä alueelta saat. Arvo nousee kyllä.

Tämä on totta.

T: Lkv

Vierailija
35/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokulta on tällä hetkellä sellainen, jota harkitsisin. Sinne on tulossa mittavat remontit ja Niittykoti lähellä, mutta veikkaan alueen arvon nousevan reippaasti kymmenen vuoden sisään.

Vierailija
36/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuttaisin keskustaan tai esim Kakolan alueelle. Turussa on paljon puistoja ja ydinkeskustasta löytyy Elixia. Lyhyen matkan - pyörällä, bussilla, sähköpotkulaudalla - päässä on jo paljon luontopolkuja: Ruissalo, Luolavuori, Katariinanlaakso, Hirvensalo.

Vierailija
37/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä lista mitä ei kannata: Halinen, Perno, Pansio, Varissuo, Lauste, Runosmäki

Noilla kriteereillä miettisin Nummea, Marttia, Kupittaata, Portsaa

Unohdit Turun keskustan, missä tapahtuu puukotuksia ja r***skauksia. Humalaisia ja narkkeja täynnä.

Itse asun Vaalassa, ja sen verran hyvin tunnen viereistä Lausteen aluetta useiden vuosien ajalta, että mitään ongelmaa ei ole kymmeniin vuosiin ollut. Aikoinaan jokunen juoppo aiheutti hälytyksiä. Ma mut asuvat omissa oloissaan, levotonta ei ole. Lapsetkin ihan myöhään liikkeellä. Kuntopolulla turvallista, usein käyn lenkillä.

Vierailija
38/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Martissa, jokirannassa täl puol. Keskustaan vartti, teatteri ja urheilupuisto vieressä. Viikonloppuöisin meluisaa kesällä,muuten olen viihtynyt erinomaisesti. Ylin kerros paikalla rakennetusta kerrostalosta takaa myös loistavan äänieristyksen.

Vierailija
39/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä lista mitä ei kannata: Halinen, Perno, Pansio, Varissuo, Lauste, Runosmäki

Noilla kriteereillä miettisin Nummea, Marttia, Kupittaata, Portsaa

Miksi Nummea? Känniläisiä, elämäntapatyöttömiä ja sekakäyttäjiä täynnä.

Vierailija
40/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Espoo onkin arvostettu kaupunki, jossa on monenlaisia asuinalueita.

Itse sen sanoit: monenlaisia asuinalueita eli pelkkä "Hirvensalo" ei kerro yhtään, onko hyvä paikka. Riippuu täysin siitä, missä siellä ja millainen talo. Hirvensalon kerrostalot, hmm... Espoonkin paremmilla alueilla asutaan ok-taloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän