Turun asuinalueet
Olen muuttamassa Turkuun. Suositelkaapa asuinalueita. Ajattelin ostaa kerrostaloasunnon ja toivoisin että arvo vähintäänkin säilyisi, mieluummin nousisi. Lapsia ei ole, joten sitä puolta ei tarvi miettiä. Autoa en halua, joten julkinen liikenne ja palvelut pitäisi toimia. Ulkoilumahdollisuudet ovat minulle tärkeät; olisi kiva jos voisi käydä kävelyllä ja pyörälenkeillä muutenkin kuin liikenteen keskellä. Kuntosalikin pitäisi löytyä lähistöltä. Mitä kaupunginosia kannattaisi harkita?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin Länsikeskusta. Hyvät ulkoilumaastot, kaksi kuntosalia ja hyvät yhteydet keskustaan.
Länsikeskus on kartan mukaan: Mälikkälä, Teräsrautela, Ruohonpää, Pitkämäki, Vätti, Kähäri ja Pohjola. Onko näistä jotkut alueet parempia ja huonompia vai kaikki suunnilleen samanarvoisia?
Rikkaimpia on Varissuo, Halinen, Pansio ja Perno. Hiukan vähemmän Lauste ja Peltola. Ensinmainittuihin en muuttaisi, jälkimmäisissä hetken asunutkin. Turussa takana 40 vuotta.
Itse asunut joskus Kastussa, siinä alkupäässä Tampereen valtatien lähellä. Hyvä paikka, pieni lähiö, puistomainen ja rauhaisa. Kävelymatka, noin 2,5km keskustaan eli reippasti alta puoli tuntia. Suosittelen.
Asun itse Länsikeskuksessa lähellä Lidliä ja on aivan mahtava asuinpaikka. Erinomaiset palvelut, lyhyt matka keskustaan, loistavat julkiset yhteydet tiheällä vuorovälillä ja laaja metsäalue lenkkeilyyn. En keksi mitään moitittavaa, meri nyt ei ihan vieressä välky jos jotain.
Vierailija kirjoitti:
Asun itse Länsikeskuksessa lähellä Lidliä ja on aivan mahtava asuinpaikka. Erinomaiset palvelut, lyhyt matka keskustaan, loistavat julkiset yhteydet tiheällä vuorovälillä ja laaja metsäalue lenkkeilyyn. En keksi mitään moitittavaa, meri nyt ei ihan vieressä välky jos jotain.
Siellä lienee paljon liikennettä?
Puolalanmäki tai Vartiovuori on kivoja ja vihreitä alueita kuitenkin lähellä keskustan palveluita.
Varmaan keskustan tai Portsan puutaloalueet.